Ettei millään vedellä pesulla olisi tekemistä tohon laakereitten menemiseen?
Meinasin vaan, kun itte pesin kaksi kertaa auton uutena viikon aikana, toki otin sähköt pois, mutten konetta ja laakerit meni molemmilla kerroilla. Otin opiksi ja nyt pesen ilman konetta. Pyöränlaakerit ei taida ottaa niin herkästi nokkiinsa kuin noi kytkinlaakerit, koska ne ei ole vaivanneet ollenkaan. Voi olla että nekin jumittelee, mutta ei vaan sitä huomaa isommassa autossa niin herkästi, täytyy tarkastaa nekin pikapuoliin.
Pesumetodiani ehkä pro-miehet paheksuvat, mutta ongelmia ei ole ollut tuon enempää. Eli autofiksari kun olen, niin kastelen Savagen kokonaan liuotinpesuaineella, odotan tovin ja huuhtelen painepesurilla (hellästi tosin) :lol:
Minkäslainen prikoitus sulla on kelloa pitelemässä? Alkuperäisen pronssihelan voi nakata mettään, kun se kuluu ihan silmissä. Monta metalliprikkaa vaan väliin, niin toimii paljon paremmin. Sekin voi ne laakerit rikkoa, jos se pronssihela pyörii siellä epäkeskosti ja varmasti tuhoaa koneen etulaakerin myös ennenaikojaan.
Tossa oli juttua myös noitten koneen laakereitten kestosta ja erot eri käyttäjien kesken voi tulla herkästi. Itse ajelin sisäänajogasona ( kone K 4.6) 1 gal. 16% Sidewinderia, jonka jälkeen siirryin 20% Byron RTR-gasoon. Sillä ajelin sitten reilu 3 gallonaa ja laakerit tuli vaihtorajaan.
Velipoika ajoi samanlaisella koneella/autolla 10,5 gallonaa :shock: Byronilla ennen kuin laakerit oli loppu ja ne oli todella loppu. Vaikeeta sitä on sanoa mistä johtuu, ite pitelen autoa noin koneen puitteissa kuin kipeetä p****a ja silti ne meni.
Elämä (ja rc-autoilu) on :D