Kirjoittaja Aihe: Paintball ja air soft  (Luettu 12289 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« : 03.11.04 - klo: 18.39 »
Kuinkas moni pelaa tai harrastaa baitballausta?
Ootteko kenties jossain joukkueessa tai jotain?
Missä pelaatte?
Mä oon käyny muutaman kerran pelaamassa hyvinkäällä.
On todellaki hauskaa, ja sisällä varsin pelottavaa!
 
P.S. Kertokaa omia kokemuksia lajista jos pelaatte.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Paintball ja air soft
« Vastaus #1 : 03.11.04 - klo: 18.46 »
Mikäs tämä laji on?

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #2 : 03.11.04 - klo: 18.47 »
Ammutaan toisia värikuulille jotka leviää kun ne osuu. Aseet toimivat kaasulla. Isoveli boolaa.. http://user.sgic.fi/~aps/paintballfaq.html
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #3 : 03.11.04 - klo: 18.49 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Ammutaan toisia värikuulille jotka leviää kun ne osuu. Aseet toimivat kaasulla. Isoveli boolaa..


Juu. Juuri noinhan se menee. Pieni lisäys: jos osuu hyvin nii tulee n. nyrkin kokone mustelma. Panokset lähtee n. 120m/s

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #4 : 03.11.04 - klo: 18.53 »
niin juuri! mielummin air softausta ilmajoella air softaus on tosi kivaa! tääl kuulemma laitetaan raketti suojus lasit silmille ja ammutaan toisia  :mrgreen: ja lisäksi muuten eihän noita kuulia ihan läheltä ammutakaan!
jepajee

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #5 : 03.11.04 - klo: 18.55 »
joo mutta air soft ja paintball on aivan eri laji.  :wink:

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #6 : 03.11.04 - klo: 19.11 »
Juu... Hyvinkäällä on tullu muutama kerta käytyä. Tunnelma on kyllä kieltämättä aika pelottava, varsinkin jos jäät yksin (kaikki kaverit kuolleina) johonkin pimeään kohtaa, josta sinut voidaan ampua monesta eri kohdasta. Siinä sitten pyörit ympäri, ja kuuntelet kun kajarit sun yläpuolella jumputtaa täysillä raskasta metallii. Nauhalta aina välillä tulevat korvia vihlovat kirkaisut vielä parantavat tunnelmaa... :wink:

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #7 : 03.11.04 - klo: 19.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Ammutaan toisia värikuulille jotka leviää kun ne osuu. Aseet toimivat kaasulla. Isoveli boolaa..


Juu. Juuri noinhan se menee. Pieni lisäys: jos osuu hyvin nii tulee n. nyrkin kokone mustelma. Panokset lähtee n. 120m/s



 on sullaki kyllä herkkä iho.. mulla tuli prseeseen 2 nyrkin kokosta mustelmaa vasta sitten, kun vastapuoli hyökkäs taloon ja ampui 2m päästä 5x terveelle...

Sanoinkin, että jos HYVIN osuu. Eli jos kyykit jossai ja haalari on tikalla nii kyllä siitä sillo helposti mustelma tulee! Eikä tarkota että on heikko iho!  :evil:

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Paintball ja air soft
« Vastaus #8 : 03.11.04 - klo: 19.35 »
Tuo 120 metriä sekunnissa kuulostaa kyllä aika kovalta vauhdilta....? Tietysti laajapintainen kevyt pallo hidastuu huomattavan, nopeasti.

Tuossa Sivarikeskuksen selostus lajista, tietenkään mistään aseista ei puhuta, vaan kyseessä on puoliautomaattimerkkaimet.

http://www.sivarikeskus.fi/sivarilehti/18_02/vapaaaika.html
XC - Poor boys Bruiser

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Paintball ja air soft
« Vastaus #9 : 03.11.04 - klo: 19.42 »
Aktiivisesti pelaillut SM-liigaa myöden vuosina 2000-2003 Plaguen riveissä.

Ja lähtönopeudet rajoitetaan ulkona pelattaessa normaalisti 300fps, sisäkentillä alemmaskin, eli kyllä se on hiukan alle sata metriä sekunnissa.

edit: niin, eli itse olen harrastanut sitä turnausmuotoa paintballista, en metsässä rämpimistä ;)
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #10 : 03.11.04 - klo: 19.52 »
Lainaus käyttäjältä: "uni"
Aktiivisesti pelaillut SM-liigaa myöden vuosina 2000-2003 Plaguen riveissä.

Ja lähtönopeudet rajoitetaan ulkona pelattaessa normaalisti 300fps, sisäkentillä alemmaskin, eli kyllä se on hiukan alle sata metriä sekunnissa.

edit: niin, eli itse olen harrastanut sitä turnausmuotoa paintballista, en metsässä rämpimistä ;)


Isolveli on ollut metsässä (kauheet juoksuhaudat yms..) ja sitten raalla jossa on niitä puhellattavia esteitä, isän työkaeverin poika vuokraa niitä mun isovelille..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Paintball ja air soft
« Vastaus #11 : 03.11.04 - klo: 19.56 »
melkoset keuhkot on jos sup'air kentän puhaltaa täyteen..  :lol:
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #12 : 03.11.04 - klo: 19.59 »
Niissä on tuulettimet jotka toimii akulla..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Paintball ja air soft
« Vastaus #13 : 03.11.04 - klo: 20.00 »
...no shit sherlock  :roll:

Vuokrakamoja saa muuten hyvin vaikka www.sissos.fi kautta jos kiinnostaa kokeilla.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Paintball ja air soft
« Vastaus #14 : 03.11.04 - klo: 23.30 »
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"
Tuossa Sivarikeskuksen selostus lajista, tietenkään mistään aseista ei puhuta, vaan kyseessä on puoliautomaattimerkkaimet.


Tässä pari linkkiä lisää ihan "alan" sivuille: Paintball.fi, Splatweb.Net.

edit: parit linkit lisää

Osuma ;-)
Video talviliigasta, DivX ~7.8M
Tatuointi ;-)
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa Kuula

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://ilmaisajelijat.info
Paintball ja air soft
« Vastaus #15 : 04.11.04 - klo: 17.41 »
Itsekkin kerran olen pelannut. Ensi vaikutelma oli kyllä mahtava. Todella mukavaa puuhaa. Eikä se osuma kauhiasti edes satu, vaikka ampuu suht läheltä. Minusta ainakin paljon aidompaa ku softaus. "Tosi miesten" laji :lol: Ainut miinus on kun kaverilta loppu aseestaan kaasu ja halusi kokeilla minun asettani, jossa juuri vaihettu kaasusäiliö. Ampu noin 1.5m etäisyydeltä 10-15 kuulaa terveeseen :shock: Illan aikana nous kolmen nyrkin kokoinen mustelma. Vähän oli kipeä istua :shock:  :lol:
*Life is 2 short, so live it to the MAX!!!*

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #16 : 04.11.04 - klo: 18.21 »
SIIS AMMUTAANKO OIKEESTIKKI air softis ihmisiä eikä tauluja? MAHTAVAA mun on pakko ostaa itelle yks pyssy! noi pro hobyn aseet onko niis valmiiks yks lipas?
jepajee

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #17 : 04.11.04 - klo: 18.32 »
joo'o. kyllä siinä ammutaan ihmisii. On niissä aina lipas mukana.

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #18 : 04.11.04 - klo: 18.47 »
AAAAAAAAA!!!!!!!! mun on pakko saada air soft ase et voin ampua mun kaveria ku se tulee meille! seikkailee täälä nimellä: MÄ
eli älkää kertoko sille mun suunitelmasta.
jepajee

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #19 : 04.11.04 - klo: 19.15 »
Tää ei kuulu tänne mutta ei ne vempuilla satu ollenkaan..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #20 : 04.11.04 - klo: 19.18 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Tää ei kuulu tänne mutta ei ne vempuilla satu ollenkaan..


Kyllä sen tuntee jos paljaalle iholle ampuu, mutta ei se juu tunnu kunnolla jos kaukaa ampuu esim. farkkuihin

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #21 : 04.11.04 - klo: 19.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Tää ei kuulu tänne mutta ei ne vempuilla satu ollenkaan..


Kyllä sen tuntee jos paljaalle iholle ampuu, mutta ei se juu tunnu kunnolla jos kaukaa ampuu esim. farkkuihin


On mua ammuttu parin metrin päästä jalkaan kun oli shortsit, kaasu aseilla saattaa tuntuu enemmän.. Styler augin eteen en ite viitti mennä. (isovelillä on)
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #22 : 04.11.04 - klo: 19.25 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Tää ei kuulu tänne mutta ei ne vempuilla satu ollenkaan..


Kyllä sen tuntee jos paljaalle iholle ampuu, mutta ei se juu tunnu kunnolla jos kaukaa ampuu esim. farkkuihin


On mua ammuttu parin metrin päästä jalkaan kun oli shortsit, kaasu aseilla saattaa tuntuu enemmän.. Styler augin eteen en ite viitti mennä. (isovelillä on)


No se riippuu tietenki aseesta.  :wink:
Mulla on tollane Maruin pc-356 tai joku tollane nii siinä on lähtönopeus 76m/s, nii kyllä se kirpasee vielä 10 metristäki. (paljaalla iholla)

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #23 : 04.11.04 - klo: 19.26 »
Joo, se oli clock (lokki kummiskin :mrgreen: )
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Paintball ja air soft
« Vastaus #24 : 04.11.04 - klo: 19.50 »
Muistan joskus kuulleeni, että airsoft- ja paintball-harrastuksen hyötyjä olisi mm. se, että lapsi oppii turvallisesti käsittelemään aseita?
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #25 : 04.11.04 - klo: 19.55 »
Ite on tullut air-softia harrastettua, kaveri porukassa. Uus asekin on jo tiedossa. http://www.nemesis-airsoft.fi/kauppa/?cmd=tuote&id=1584
Are you sure?

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #26 : 04.11.04 - klo: 20.00 »
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"
Muistan joskus kuulleeni, että airsoft- ja paintball-harrastuksen hyötyjä olisi mm. se, että lapsi oppii turvallisesti käsittelemään aseita?


Voihan tuo pitää paikkaakin, air soft aseet on kuin oikeat aseet niin kaipa niitten avulla sitten oppii oikeitakin aseita käyttämään "turvallisesti".

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #27 : 04.11.04 - klo: 22.34 »
Sen mitä tästä luettuani "ammutaax niil ihmsii - mä haluun - ammun kaveria" -juttuja, niin en kävisi puhumaan turvallisesta käsittelystä.
Aseet eivät ole nuorille. (Pitää ostaa vanhempien luvalla ainakin joissain liikkeissä.)

Niitä käytettäessä täytyy säännöt olla sovittu ja maskit ja muut suojat kunnossa. Voisin kuvitella jonkun Socom sniperin, jossa Systeman viritykset ja 300% jousi - silmän sillä saa entiseksi helposti hieman kauempaakin.)

Kaverit ainakin jossain välissä softas innokkaasti ja perustivat oikein tiiminkin. (AST Vertical taisi olla nimi - Nemesiksen sivuiltakin löytyi.)
Lähellä oli etten itsekkin mennyt mukaan, mutta pysyin tässä yhtä "friikissä" lajissa.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #28 : 05.11.04 - klo: 08.04 »
no ni tän tilaan johnain vaihees: Marui Sturm Ruger KP85
Pro hobysta.
jepajee

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Paintball ja air soft
« Vastaus #29 : 05.11.04 - klo: 08.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"
no ni tän tilaan johnain vaihees: Marui Sturm Ruger KP85
Pro hobysta.


tuollainen oli ensimmäinen airsoftini, siitä lähti n. 8vuotta kestänyt harrastus.