Näin sääntöjen alkuperäisenä laatijana ottaisin hieman kantaa, ihan vain siitäkin syystä, että SC sarjan alkuperäinen ajatus ja lähtökohdat pysyisivät sellaisina kuin sarjaa on alusta asti markkinoitu. (Enkä nyt toista sitä tässä)
Lähtökohtaisesti toki sääntöjä tulee rukata jos nähdään selkeä tarve asialle, ottaen kuitenkin huomioon tuo edellinen lause. En kuitenkaan nyt täysin ymmärrä mistä tässä todellisuudessa väännetään, joku Tekno vs. muu maailma väittely? Ehdottaisin että laittaisitte sukset samaan suuntaan...
*****************************
Alkuperäinen ajatus tuolle kaupalliselle lauseelle tuolla säännöillä oli se, että kisoihin ei tulla M8e autolla johon lisätty sääntöjenmukainen kori. No tämä sääntö sinänsä on tavallaan vanhentunut, koska osa nykyisistä kaupallisista SC autoista osittain tai kokonaan perustuu M8e autoon, joten koko lause kaikkine lisäyksineen on mielestäni turha.
Tosin edelleen kunnon puskurit pitää SC autossa pitää olla, niistä ei tule luopua. Tähän syy on luettavissa noin kymmenestä edellisestä viestistä (pysyy autot paremmin läjässä)
Nyt kun on selkeä "uhka" nelkkutuuppien käyttö kisoissa ja osa tulkisee sen porsaanreikänä säännöissä. On mielestäni hakoteillä (lue eka lause uudelleen). SC sarjassa on piirteenä ollut ropelihattujen rakenteluinto, minusta se on kiva mauste. Rakenteluintoa ei ole käsittääkseni suomessa missään luokassa kielletty, vai onko?
mutta... jotta ei menisi tuuppinelkkujen kanssa ihan keulimiseksi ehdotan sääntöihin seuraavaa.
Moottori:
2WD: Vapaa
540 sarjan 2 POLE moottori (2 napainen näin niinkuin suomeksi)
4WD: Vapaa 540 tai 550 sarjan sähkömoottori
...ja ne ydinvoimalat, banaanimoottorit, polttokennot ja suihkumoottorit edelleen kielletty
Onkin sitten kiva nähdä kuinka 3kg painavaa nelkkutuuppia liikkuu painoon nähden soveltumattomalla moottorilla...
Näin jälkipuheena vielä erään kisan tapahtumin viitattuna...
PS: PIENOISAUTOJEN KILPAILUSÄÄNNÖT, kohta 1.4.