Mun auto heitettiin maxin eteen ja vielä sopivasti tolpan taakse.
Ainoa asia mitä pystyin tilanteessa tekemään edes vähentääkseni osuman vaikutusta oli hieman nykäistä kaasua ja toivoa että auto ehtii tulla alta pois.
Ei ehtinyt.
Minun omakohtainen kokemus on ollut jo pidemmän aikaa että minua ajellaan ja tilanne on puhdas kisatilanne tai minä olen ollut siihen mukamas syyllinen hidastamalla jne.
Eli ei rangaistusta tai muutakaan.
Jos minä olen edes jossain tilanteessa mukana saan kuulla siitä vähintään varikolla yms.
Olen saanut huomata että aina kun se pinkki edes vilahtaa samalla neliömetrillä niin se väri nähdään puhtaasti omana lukunaan eikä enää pystytä edes objektiivisesti ajattelemaan vaan minä olen aina sikaillut, spedeillyt jne.
Ja jos minut sikaillaan niin ei kun sekin oli minun vika.
Näissä kisoissa ja jopa toisessa puhetta aiheuttaneella videolla minut ajeltiin katolleen ympäri seiniä... Minut kontitettiin useaan kertaan yms... Ei sitten niin mitään tuomioita vaan ainoa kommentti kuului kuuluttajalta... "hoke jäi vähän kärsiväks osapuoleks"
Jokainen voi toivottavasti nähdä mikäli muita videoita saamme näkyviin, miten tasan siistiä kilpaa ajan kavereiden perässä odotellen tilaisuutta. Lähellä mutta osumatta... Jos osun vedän samantien pelit sivuun ja päästän kaverin takas edelle.
Tätä saan harvoin itselle takas...
En ole voinut voittaa tätä sarjaa kolmea kertaa peräkkäin olemalla vain sikailemassa ja kolaroimassa.
Ilmeisesti olen ollut niin pitkään ajamassa ja yleensä aina kärkikahinoissa että alkaa porukalla olemaan puhdas ennakkoasenne pinkkiä autoa kohtaan.
Tuntuu täysin siltä että mitä pidempään voitin kisoja sitä enemmän alkoi mussutukset huijaamisesta, pitoaineiden käytöstä jne jne jne.
Pienestäkin virheestä hirveä haloo ja hellurei päälle vaikka en olisi edes tilanteeseen syyllinen.
On sekin nähty missä minä ja kilpakumppani ollaan kolistu seinille, kilpakumppani on saanut stopparin mutta tietynlaisilla laseilla varustetut silmäparit ovat tulleet minulle huutamaan.
Ilmeisesti nyt kun en ole enää treenannut ajamista käytännössä koko talvena kuin neljänä päivänä ja tämä treenaamattomuus alkaa näkymään myös hieman nopeuden hidastumisena tai varsinkin varmuuden heikentymisenä... Nyt kun se pinkki auto nähdään edellä niin siitä halutaan mennä samantien ohi hirveellä innolla. Näitäkin tilanteita kun on nähty.
Eniveis... Oli syy nyt sitten mikä tahansa että mun ei anneta nykyään ajaa käytännössä edes kilpaa kavereiden kanssa kun jo lähellä ajaminenkin on tuomittavaa ja pikkuvirheestä saa kuulla koko varikko... tai jopa ilman virhettä saa koko varikko kuulla...
En tiedä mikä tähän on puhtaasti syynä, mutta mun on pakko todeta tasapuolisesti jokaiselle joiden nimeäkään en tunne...
Mietittäiskö nyt ihan oikeesti hetki.
Enkö minä ole auttamassa ja neuvomassa jokaista kysyjää ja monesti jopa kysymättäkin???
Enkä minä tosiaan yritä auttaa ja opettaa varsinkin jokaista nuorta???
Enkö minä ole ollut auttamassa, neuvomassa ja setuppitipsejäkin heittelemässä????
Minäkö ihan tosiaan olen se joka pilaa muiden kisan jne???
Miksi edes kaverit, tutut ja puolitutut ei voi ottaa sitä ennakkoasennetta että nimenomaan minähän se sitä pinkkiä siinä ajan... Minä joka autan jos pystyn... ja monesti jopa tuputan apua kysymättäkin.
Eikö silloin voitais ottaa ennakkoasennetta niinkuin se yleensä otetaan kaveria kohtaan...?
Eikö vois edes ekana tulla mieleen että ollaan hiljaa... rauhotutaan... keskustellaan asiasta sitten jälkeenpäin mitä tilanteessa noin niinkuin oikeasti tapahtui???
Jos mut nähdään vain ja ainoastaan "uhkana" eli kilpakumppanina joka on pakko voittaa... Silloin tapahtuu juuri näin niinkuin olen pitkään saanut huomata monelta eri suunnalta... Ja taas jälkikäteen ollaan kavereita jne... Mutta kun ne ihmiset jotka eivät tiedä mitä oikeasti tapahtui, saavat minusta juuri sen ennakkoasenteen että olen K.pää kaikkien kisan pilaaja yli isolla egolla varustettu ajotaidoton kusettaja. (ynnä muut mitä kaikkea olenkaan jo saanut muutaman vuoden aikana kuulla)
Yksinkertaisesti sanottuna... Mun hauskuus koko ajamisesta on karissu jo jokin aika sitten.
Pienimmästäkin virheestä saan kuulla haukut... Saan kuulla haukut vaikka en edes tekisi mitään... Saan kuulla haukut vaikka käyn pahoittelemassa virhettäni... Ja pahinta... tämän kaiken kuulee myös ihmiset jotka eivät tiedä asiasta tuon taivaallista ja minusta tehdään henkilönä tietynlainen mielikuva johon tähänkin olen saanut törmätä todella monta kertaa...
On jopa eräs nykyään kovan luokan krossikuski EOS kisoissakin pyörinyt joka on jopa aikaa sitten kertonut kuinka hänelle kerrottiin minkälainen F Face se Hoke on... hänkin oli sitten saanut sen mielikuvan että näinhän se on... Ennenkuin saikin yhtäkkiä vahingossa kuulla/tajuta että mitäs ihmettä... Tämä kaverihan on se joka on häntä auttanut, kertonut neuvoja jne jne jo vaikka kuinka ja paljon ja jonka kanssa on tullut höpistyä paljon kaikenlaista rc autoiluun liittyvää... Ja hänen mukaansa ainakin silloin... jopa hyvin jees kaveri.
Olen ymmälläni vai sanoisko mielumminkin että hyvin surullinen ja turhautunut tähän koko touhuun ja asenteeseen minua kohtaan.
Yritän silti jeesata jokaista mahdollisuuksieni mukaan. Mahdollisuudet vaan aina vähenee sitämukaa kun saan lokaa niskaan... Ja miksi... koska olen edelleen yksi piikki kaikkien A finalistien lihassa kun pitäis kilpaa ajaa...
Voitaisko keskittyä rehtiin kilvanajoon, heittää ylävitoset kun oli mahtavaa vääntöä radalla... Keskustella mitä ihmettä meni pieleen puolin tai toisin sillon jos jotain tapahtuu ja hyväksyä myös se että itsessäkin saattaa olla joskus se syy vaikka ei sitä heti näkiskään.
Mut edelleen se ennakkoasenne...
Jokainen varmasti tietää että annan radalla latua samantien kun tarvetta ja mahdollisuus.
Moni on senkin saanut jo huomata.
En ajele ketään tahallani ja aika vähän niitä vahinkojakaan tulee verrattuna erittäin moneen muuhun kuskiin. Senkin huomaa jos ottaa ne yksväriset lasit pois silmiltä.
Korjaan virheen pysähtymällä radalla ja mikäli olen jonkun ajoa oikeasti haitannut tai jopa pilannut, tulen pyytämään anteeksi kunhan pöly on laskeutunut.