Kirjoittaja Aihe: Polttikset aloittelijoille?  (Luettu 1178 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Polttikset aloittelijoille?
« : 17.11.04 - klo: 16.52 »
Kuinka hyvin polttikset sopivat aloittelijoille  :?:
Are you sure?

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Polttikset aloittelijoille?
« Vastaus #1 : 17.11.04 - klo: 16.58 »
Mikäs siinä. Itse olen aloittanut polttiksella ja 2 päivää meni että sain sen kohtuullisiin säätöihin. Enkä ollut ajanut muuta
kuin yhdellä tycolla ja siinäkään ei ollyt edes kääntyvia etu rattaita sitä ohjattiin kuten panssarivaunua. :mrgreen:

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Polttikset aloittelijoille?
« Vastaus #2 : 17.11.04 - klo: 20.11 »
Kyllä ne hyvin sopivat jos vaan osaa käsitellä niitä. Entisenä noobina pilasin luultavasti koneeni, koska en tajunnut tilata after runia. Mutsi kielti tilaamisen sen takia että edellisestä tuli liian kallis. Saan tilata vasta keväällä, pitäis varmaan ostaa uus kone samalla =) .

TS. Jos ei oo samanlainen tumpelo kun mä, niin ne sopivat ihan hyvin, muistat vaan olla varovainen sen metanolin kanssa :wink:
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Polttikset aloittelijoille?
« Vastaus #3 : 17.11.04 - klo: 20.42 »
Aloittelijoita on moneen junaan ja osa jää asemallekkin.
En kävisi suosittelemaan polttiksia 7v aloittelijoille, mutta ikäryhmässä 15+ en näe esteitä.

"Tää ei toimi - myyntiin"
"Tää ei toimi - pahus, missä vika?"

Tämä on myös eräs huomioon otettava seikka, nimittäin todellinen kiinnostus lajiin ja ylipäänsä tekniikkaan.

Budjetti (tuo ikuinen ongelma) on kuitekin melkeinpä tärkein, jos hieman uskoa omaan taitoon löytyy ja kiinnostusta lajiin. Paljonko olet valmis sijoittamaan? Huonon polttiksen hinnalla saa todella laadukkaan sähkön, mutta hyvät polttiksen hinnalla kolme hyvää sähkäriä.
Mikäli pörinä ja pakokaasut kuitenkin viehättävät ja sähköt tuntuvat leluilta, niin eihän sitä "autokuumetta" voi millään pysäyttää. Eiköhän se apu löydy täältä / radalta, mikäli nitroon sekaantuu ja homma tuntuu toivottomalta. Autot ovat kuitenkin todella vaarallisia ja metanolin haitallisia vaikutuksia emme voi tarpeeksi korostaa.

Itse tein lapsellisuuttani sen virheen, että sekaannuin polttiksiin liian nuorena ja lajista/harrasteesta kiinnostumattomana. Tämä pysäytti hommat neljäksi vuodeksi, joka olisi voinut olla nautinnollista ajoa hyvällä sähkärillä. Nyt se oli henkisen ja fyysisen kehityksen aikaa, jotta lajin todellinen aloittaminen mahdollistui.  :)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Polttikset aloittelijoille?
« Vastaus #4 : 17.11.04 - klo: 20.44 »
Jatketaan vaikka tuolla -> http://rc10.fi/viewtopic.php?t=8909