Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta  (Luettu 319827 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #390 : 13.01.03 - klo: 08.03 »
Ei, Mini-Z EI ole kovaääninen vaan hiljainen.. Ja tuo sinun hintasi on todella halpa verrattuna suomen zetoihin, halvimmillaan racerit 180e ja tuo vain 89$, mutta huomioi että siihen tulee vielä kaikenmaailman postikulut yms. systeemit, mutta silti taitaa olla suomen zetoja halvempi..
Ehdottomat osat mitkä varmaan heti alkuun ovat juuri tuo Hiilikuitu H-Plate ja pehmoiset renkaat, koska niillä kovilla ei pidä muutakun tosi karkealla pinnalla.. Sitten noitten jälkeen varmaan tulee kuulalaakerit ja kuuladiffi, joitten jälkeen autoa voi alkaa varustamaan erilaisilla "herkuilla"..    :wink:
Kuulalaakereita ja kuuladiffiäkään ei tarvitse ostaa jos budjetti ei anna myöten, mutta sanoisin että olisi nuokin semmoiset "alkuosat"..
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa CueBall

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #391 : 13.01.03 - klo: 08.36 »
Itse varmaan ainakin ensinnä laitan Medaseciltä tilaukseen kuulalaakerit, H-plate setin, nylockit, 35-renkaat ja pari servon ratasta  :mrgreen:

Mulla ainakin Z:a pitää sellaista ääntä että tyttöystävältä lähtee hermot.. :oops:

Onneksi lupasi etukäteen hyväksyä Z:n kun sai itse valita toisen korin. Ja otti Modenan vaikka itse olisin halunnut Porschen... :cry:

Poissa nikke

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #392 : 13.01.03 - klo: 15.30 »
mikä on nylocki tai 35-renkaat?
hinta oli TowerHobbies.com

Poissa CueBall

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #393 : 13.01.03 - klo: 17.56 »
Nylockit on ne alumiinista valmistetut lukkomutterit, jotka Z:ssa tulevat rengaspulteiksi. Alkuperäiset ovat muovia jotka aika hyvin varmasti saa löysäksi ruuvaamalla renkaat liian tiukkaan kiinni.

35-renkailla tarkoitin 35-asteisia (pehmeämpiä) renkaita. Mitä pienempi luku, sitä enemmän pitoa. Alkuperäiset ovat muistaakseni 50, ja ainakaan mun asunnon parkettilattialla ei pitoa ole yhtään. Muijan muovimatolla pitoa löytyy ainakin pattereilla, joista jo "terävin" isku on lähtenyt. Uusilla pattereilla kyllä muovillakin onnistuu burnout.... :wink:

Alkaa tulemaan jo vieroitusoireita kun olen ollu jo 10 tuntia erossa Z:sta... :oops:  :lol:

Poissa nikke

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #394 : 13.01.03 - klo: 18.57 »
mieti vaa että mikä leveys niissä mukaan tulevissa renkaissa on kosk ajattelin samalla ostaa pehmeämmät renkaat, ja ne olis 30!
nii sitä että huomasinpa vaa että megatech myy niitä h- plateja reilusti halvemmalla kun kyoshon omat, että onko niissä muuta eroa kuin hinta!
onko soft hyvä h- plateks?
Ja kuinka paljon paremmat kaareominaisuudet se kuuladiffi antaa noinkin pienelle autolle!
Sit viel että onko niissä minkä laiset iskunvaimentimet?


ps. kannattaako se x-speed motti hankkia, tai joku vastaava
kunhan menee lujaa :o

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #395 : 13.01.03 - klo: 20.49 »
Nikke ( On muuten minun kutsumanimeni ) , Renkaiden leveys yleensä ilmoitetaan renkaan tiedoissa, kuten tuo kovuuskin.. Eli siis vielä tarkennan CueBall:in selitystä, niin siis mitä isompi numero, sen kovemmat renkaat ja mitä pienempi numero, sen pehmeämmät kumit ovat. Ja noissa H-Plateissa ei yleensä synny kovin hirveitä eroja valmistajien kesken, eli ovat suunnileen samanlaisia kaikki, mutta onhan niitä poikkeuksiakin, kuten GPM:än valmistamat pitemmät H-platet, joista varmasti mainitaan tuotteen tiedoissa.
Ja tuo h-platen kovuus riippuu siitä missä ajat.. Jos avat hieman töyssyisellä kannattaa ottaa varmaankin medium ja jos hypit tms.. soft on kova sana. Mutta jos rata on vain semmoinen tasainen läpyskä on hard kulkemisen yms.. puolesta hyvä koska joustoa ei juurikaan tarvita. Ja tuo kuuladiffi auttaa jos ajat esim. liukkaalla alustalla ja laitat lukkoperän sinun on helpompi ajaa ja jos laitat pitävälle alustalle ei-lukkoperän on helppo ajella toisin kuin lukkoperällä..  Ja Mini-Z:hän ei vakiona sisällä muuta jousitusta muutakuin etujouset ja taka h-platen.. Etujousia on saatavilla eri kovuuksia, kuten h-plattejakin... Ja onhan sitten niitä lisäjousia joita taakse saa eli roll-shock-kit ja rear-shock, eli laidoille tulevat kaksi jousta, jotka auttavat auton kaarreominaisuuksiin ja kaatumisiin.. Sitten vielä se rear-shock eli takajousi, joka sijoitetaan siihen keskelle ja apua siitä on kanssa töyssyissä tms.. Koska kukaan tuskin ajaa Mini-Z:talla pelkällä täysin tasaisella alustalla..  

Ja kannattaahan X-Speed hankkia sillä vauhtia on vakiomoottoriin nähden paljon enemmän. Ja jos hommaat esim. Matrix:in High RPM tai vastaavan moottorin, joka ei ole Kyoshon valmistama tai sitä ei mainita vakiomoottoriksi, ei kannata sitä kannata kylmiltään vain ruuvailla kiinni ja lähteä ajelemaan, koska ESC ei mitä ilmeisimmin kestä vaan pitää laittaa ulkoinen "turbo" tai vaihtaa ESC:in fetit järeämpiin..

No siinäpä taas oli tekstiä ja jos auttaa Mini-z:tan hankintaa niin ostakaa ilman muuta Mini-z, koska auto on AIVAN mahtava! Niinpä omistankin nyt 2 Mini-z:taa ja voidaan sanoa että olen Mini-z-hullu, koska kaikki rahat menevät suunnilleen Mini-Z:tan lisävarusteluun..  :mrgreen:
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa nikke

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #396 : 13.01.03 - klo: 22.42 »
no niin sain tässä laskettua että paketin hinta kaikki toimituskuluineen on 176,56$ www.towerhobbies.com
 
VW new beetle mini z                                                       89,99$
Kyosho 1/28 Porsche Red Body                                         9,99$
(jätin ne Duratraxin laakerit pois)
Kyosho X-Speed mini-Z motor V                                       21,99$
Kyosho 8,5 Rear Tire Mini-Z 30 (4)                                    6,49$
Megatech H-bar Fiber soft                                                 3,19$
Megatech H-bar Fiber Medium                                           3,19$
Powerline Ball Differential set Mini-                                    15,49$
Toimituskulut 2- 6 viikoa                                                  26,24$
 
 Yhteishinta                                           :shock: 176,56 $
(lisään tänne myös Lopullisen hinnan eli tuotteet + rahti+ tulli 4% + ALV 22%)

Miten tämä paketti näyttää kokeneempien silmissä onko tässä kaikki tarvittava, vai onko siinä paljon turhaa? Yritin saada vain kaikki tarvittavat, ja se että tilaan kaikki kerralla on siksi että mitä enemmän tilaa sen kannattavemmaksi se tulee (pitää nääs joka tilaus kerta maksaa toi toimitus joka on 26,24$!

Poissa Vihrea

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcee.has.it
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #397 : 13.01.03 - klo: 23.01 »
ota 2kpl x-speed, ostan toisen sit :)
Galant VR-4

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #398 : 14.01.03 - klo: 08.04 »
Lainaus käyttäjältä: "nikke"
..no niin sain tässä laskettua että paketin hinta kaikki toimituskuluineen on 196,56$...


...tuohon siis vielä ALV 22% + noin 3% tulli päälle, eli noin €250, jos siis tilaat EU:n ulkopuolelta.

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #399 : 14.01.03 - klo: 10.32 »
No tuo dollarihinta olisi halpa ja olisi halpa sittenkin, kun siihen on ALV yms.. Lisätty, koska suomesta halvimmillaan saa 180 e Mini-Z:tan ja siinä jää sitten vain 70 e niihin varustuksiin ja tuolla hinnalla ei varmasti saa tuota samaa listaa.. Eli on tuo minun mielestäni ainakin kannattava ostos..
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa CueBall

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #400 : 14.01.03 - klo: 12.08 »
Nikke,

Tuon X-speedin kannattaa ainakin aluksi jättää laittamatta kiinni, nimittäin tuo pikkuvekotin kulkee aivan p*rkeleesti vakionakin. Eli kannattaa ensin harjoitella vakiomoottorilla.
Ja myöskin eikö nuo Duratraxin kuulalaakerit olleet vähän liian isot Z:n akseleille? Siis lähinnä etuakseleille? Korjatkaa jos olen väärässä... :oops:

Poissa mini-z-freak

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #401 : 14.01.03 - klo: 12.10 »
Pistetääs pieni perhepotretti tänne :mrgreen: Mikro ja Zeta vielä sulassa sovussa

Mini-Z | Mini-Z F1 | Mini-Z Overland |Micro RS4 | Wave Chopper | DigiQ

Poissa CueBall

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #402 : 14.01.03 - klo: 12.12 »
Freak, mitä kaikkea osaa sulla on kiinni tossa Z:ssa? Taitaa menna jo arvotavaravakuutuksen piiriin...  :mrgreen:

Poissa mini-z-freak

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #403 : 14.01.03 - klo: 12.20 »
CueBall, kaikilla herkuilla ja palaneella noparilla :lol: :lol:
Mini-Z | Mini-Z F1 | Mini-Z Overland |Micro RS4 | Wave Chopper | DigiQ

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #404 : 14.01.03 - klo: 13.28 »
Cueball, Aiavan oikein, nuo Duratrax:in laakerit ovat liian isot zetaan ja pikkuhiljaa ne kuluttavat akseleita pahasti = akselit eivät pysy kunnolla paikoillaan ja ajaminen kärsii pahasti. Ja tuo freakin zeta vastaa aika paljon mun zetaa, paitsi mulla on erikseen roll-shock ja takajousi..

Freak, Mistäs tilasit tohon mikroon tuon hiilikuitu-rungon?

Ps. Taitaa olla Zetojen virittämisen jälkeen Micro vuorossa..  8)

edit: Kaikki te jotka etsitte hiilikuituista h-plate settiä tai nylockeja, voin kertoa että huuto.net:issä joku myy nylockeja 5 e ja h-plate settiä 15 e!
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa mini-z-freak

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #405 : 14.01.03 - klo: 13.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Rc-Poika"
Mistä tilasit tohon mikroon tuon hiilikuitu-rungon?


Tuon tilasin Saksasta (http://www.rs4microshop.de)

Lainaus käyttäjältä: "Rc-Poika"
edit: Kaikki te jotka etsitte hiilikuituista h-plate settiä tai nylockeja, voin kertoa että huuto.net:issä joku myy nylockeja 5 e ja h-plate settiä 15 e!


Juu tosiaan laitoin huutoon h-platet ja yhdet nylokit myyntiin jos jotain kiinnostaa, kyseessä on siis uudet tavarat.[/url]
Mini-Z | Mini-Z F1 | Mini-Z Overland |Micro RS4 | Wave Chopper | DigiQ

Poissa CueBall

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #406 : 14.01.03 - klo: 14.12 »
Freak, viestiä lähetetty H-plate-setistä.

Jos joku on joskus myöhemmin tilaamassa Dinballista ym. HALVEMMASTA paikasta kuin Suomen kaupat, niin ilmoitelkaa jos pääsisi kimppatilaukseen. Itse en oikein viitis alkaa tilaamaan tuolta ulkomailta koska ainakin minun mielestäni aika monimutkaista operaatioita... :?

Pitää kyllä sieltä Integyltä tilata kampetta heti kun saa valuuttaa käyttöön... :wink:

Poissa nikke

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #407 : 14.01.03 - klo: 14.48 »
paljonko ne kuula laakerit maksavat suomessa?
ja ootteko ihan varmoja että Duratraxin laakerit eivät sovellu mini-z:aan!
(olen unohtanut miten prosentti lasku tehdään, jos kerrotte tänään niin kerron paljonko on lopullinen hinta)
Suositelkaa eri kori malleja myös koska en ole ihan varma ottaisinko tuon porsche 911(red) ja VW beetlen (metallic green) millä kiteellä kannattaa tilata (tarkoitan että ei olisi niin paljon häiriöitä?
siitä x-speed mootorista kärventtäkö se noparin, ja pitääkö siihen hankkia se turbo zysteemi?
Kun kaikilla näyttäis olevan tuolla takana jonkun lainen iskun vaimennin, niin kannataako sen hankkia nyt sammalla vai onko se ihan turhan päivänen?
Tosta linkistä näätte hinnat plus eri iskareita, suositelkaa parasta!
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0095p?FVPROFIL=++&FVSEARCH=mini-z+shock&FVPROFIL=++

Poissa CueBall

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #408 : 14.01.03 - klo: 15.15 »
Suomesta ei ilmeisesti saa muita kuin Kyoshon omia kuulalaakereita mitkä ovat aika prkleen tyyriitä (45€).

Sen sijaan itse ainakin ajatelin tilata Medaseciltä osaa, joka tilaa Integyltä (www.integy.com) kamaa. He voivat lisätä omaa tilaukseensa sinun haluamiasia osia. Hintaakaan ei ole pahasti esim. kuulalaakeri 7-osainen olikos jotain 8$. Sen hinnan kuin kertoo 1.25 niin siinä on about sitten lopullinen myyntihinta mitä Medasec perii.

Kannattaa kyllä melkein tilata ulkomailta auto, itse en tilannut kun pelkäsin vain että jos jotain takuuhommeleita tulee niin sitten ainakin voi lähettää suoraan liikkeeseen takaisin. Muttä ällös huoli, itsellä Z: pelannut kuin unelma! (poikkeuksena yhden pultin reiän kierteiden puuttuminen, ei haittaa milllään tavalla ainakaan mun käytössä)

Edit: ja jos olet tilaamassa Towerista kampetta, niin jos minä voisin tilata sun siivella kaikkea pikkusälää mitä ilmeisesti Integyltä ei saa tai on loppunut varastosta. Ajattelin ihan jotain nylockkeja yms yms.

Poissa nikke

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #409 : 14.01.03 - klo: 16.40 »
joo selaat hieman ylenpänä niin huomaat että mulla on jo ostos lista!
nii et tilaisit samalla tilauksella, nii että voisin sitte postittaa ne kamat sulle ja maksaisit puolet rahdistaja ALVista ja posti kulut ja tientenkin sun kamat, ja mä maksaisin omani plus tulli ja ALV ja sit pulet rahdista!
Ja maksu tapa voisi olla että pistät rahat tilille, ja mä sit sun kamat postiin!
Mä oon sit kyl meinannu tilata ne kamat vasta joskus enemmän kesäksi tai varmaan pääsiäiseksi!
No sovitaa asiasta myöhemmin koska asiaahan pitäneepi miettiä!

Poissa nikke

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #410 : 14.01.03 - klo: 20.13 »
Eikö ne Duratraxin laakerit sovi mini-z:aan vaikka niissä sanotaan että sopivat mini-z:aan?
Onko ne edes halpoja kun maksavat 19,99$?
Mistä saa sitten sopivia?

Poissa EvoQ

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #411 : 14.01.03 - klo: 20.28 »
Lainaus käyttäjältä: "CueBall"

...mitä ilmeisesti Integyltä ei saa tai on loppunut varastosta. Ajattelin ihan jotain nylockkeja yms yms.

Kyllä integyltä saa nylockkeja. Minä kysyin Medasecistä ja hinta on 5€/4kpl ja väreinä taisi olla samat kuin kyosholla eli punainen sininen ja kirkas.
Vauhti korjaa virheet

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #412 : 15.01.03 - klo: 08.03 »
Nikke, Medasec:iltä saa paaaaljon halvemmalla zetaan sopivat laakerit..
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa nikke

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #413 : 15.01.03 - klo: 16.03 »
mistä

Poissa Mre

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.remonen.net
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #414 : 15.01.03 - klo: 20.25 »
Lainaus
no niin sain tässä laskettua että paketin hinta kaikki toimituskuluineen on 176,56$ www.towerhobbies.com

VW new beetle mini z 89,99$


Niin siis Towerin tarjous 89,99 on voimassa 01.03.03 asti. Sen jälkeen Zetan hinta on ilmeisesti 129,99   :cry:

Eli siis nyt vaan tilaamaan, ei kannata odottaa kesään.

Tullista sen verran, että kävin juuri tänään hakemassa tullipostista tilaamiani osia E-Maxxiin ja tulli oli 0,8%  :D + ALV. Ei siis 4% kuten olen itsekin aina luullut.
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

Poissa nikke

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #415 : 15.01.03 - klo: 22.00 »
onko kellään mini-z:etassa siinä takana iskunvaimennin?
jos on, niin kuinka tärkeä se on?
Tässä ois yks esimerkki! (pyydän teitä vastaamaan)
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&l=LXBNW2&P=7

Poissa coronet

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #416 : 16.01.03 - klo: 08.15 »
Lainaus käyttäjältä: "nikke"
onko kellään mini-z:etassa siinä takana iskunvaimennin?
jos on, niin kuinka tärkeä se on?
Tässä ois yks esimerkki! (pyydän teitä vastaamaan)
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&l=LXBNW2&P=0



No selaappas sivua 14 vähän ylöspäin niin näät.

Ps. Linkkis ei toimi.
Tamiya roks.

Poissa nikke

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #417 : 16.01.03 - klo: 19.48 »
nään mitä?
joojoo mut halusin oikeesti tietää onko se tarpellinen! :lol:

Poissa mini-z-freak

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #418 : 16.01.03 - klo: 19.55 »
Pitäähän alustan olla kondiksessa :mrgreen: No joo, varmasti riittää aluksi pelkkä h-platen vaihto, sitten kun vauhti kasvaa niin voi alkaa leikkimään noilla iskareilla. Muistin virkistämiseksi laitetaan taas tämä h-plate vertailu:

http://www.geekjoan.com/miniz/hispeed/hispeed.html
Mini-Z | Mini-Z F1 | Mini-Z Overland |Micro RS4 | Wave Chopper | DigiQ

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #419 : 17.01.03 - klo: 08.08 »
Nikke, Mulla on koko iskarisetti takana, kuten myös mini-z-freak:illa ja varmaan muillakin? Ja kyllä se sen verran vaikuttaa että ne kannattaa ostaa jos rahat antaa myöten..
// Niklas " jokipoika " Jokinen