Kirjoittaja Aihe: Suuri messenger keskustelu  (Luettu 15888 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« : 05.12.04 - klo: 16.47 »
Tänne voi laittaa keskustelua kaikista messengereistä,esimerkiksi
huonoja että hyviä puolia meseistä.Täälä voitte vertailla Yahoon ja MSN messengreitten eroja ja tämän tapaisia juttuja.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #1 : 05.12.04 - klo: 21.00 »
Itse käytän msn messenger plus 3 ohjelmaa ;)
Yahoon mesee en oo koittanukkaa.
Olen koittanut web messengeriä... (Hieman tökkii)

Poissa Kuula

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://ilmaisajelijat.info
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #2 : 05.12.04 - klo: 21.13 »
Kyllähän se mese löytyy, ja plussa myös. Myös onko se nyt 9 [eng] on kokeiltu. Huonoja puolia perus mesestä:

-pugittaa joka kolmas minuutti
-helv... hidas tiedostojen siirto
-ehkä vähän liian teinix
-ihan joutavia toimintoja
-Hieman kömpelö

Plussaa taas:

-selkeys
-iso hymiö valikoima :D
-yleinen (xp:ssä vakiona)
-Soon vaan sellanen addiktoiva  :shock:
-paljon mukavia ja hyödyllisiä toimintoja

Myös ICQ:kin löytyy, lähinne tiedostojen suurempaan siirtelyyn...
*Life is 2 short, so live it to the MAX!!!*

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #3 : 05.12.04 - klo: 23.20 »
Itellä käytössä MSN messenger Beta 7
ja Plussa joskus, tulaa vaan spyware ohjelmia niin paljon sen mukana..

Ihan hyödyllinen kpaistus =D

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #4 : 06.12.04 - klo: 00.06 »
Spywaret voi aina poistaa  :D Itellä tuli joku seach Now ! juttu sen mukana, piti vähän aikaa ettiä sitä sovellusta.. Se näytti tossa Ctrl Alt Delete valikossa että 4 nettiä on auki  :mrgreen: Joo, mutta 6,2 mese löytyy ja plussa siinä.
Taas kehissä.. ;)

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #5 : 06.12.04 - klo: 04.29 »
MSN mese 7.0 beta mutta plussa ei toimi sen kans :(

Poissa jannu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #6 : 06.12.04 - klo: 12.46 »
messenger 6.2 terästettynä plussalla löytyy. itte tykkään ainakin tosta pluissasta kun ei aina jaksa millään kirjottaa niin iskee vaan jonkun valmiin tekstin tai äänen peliin. Eilen latasin kaikki hyödylliset lisäosat siihen kun oli vähän tylsää :lol:

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #7 : 06.12.04 - klo: 12.59 »
Mä en tue tota Plussaa... On liian TeiniX mulle...  :mrgreen:
Ihan orkki 6.2 on mulla käytössä ja linux puolella a'msn.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Tintza

  • Tulokas
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #8 : 06.12.04 - klo: 13.49 »
Tiedoksi vaan messenger plus ohjelman asentajille/käyttäjille, Jos asennatte kyseistä lisä pakettia ohjelma yrittää asentaa myös erästä toista ohjelmaa, joka Yrittää kaapata koneesi serveriksi, Minulla kävi niin ja piti koko Windows piti asentaa uudelleen.  Koska muiita konsteja ei enää siinä vaiheessa ollut.. Joten suosittelen teitä pysymään Microsoftin tuotteissa...   :!:
Team Associated

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #9 : 06.12.04 - klo: 14.18 »
MSN messenger 6.2 löytyy ja mulla oli siinä myös plus mutta se vähän tilpos eikä toimi enää...  :mrgreen:
Kyllä tolla ihan tavallisellakin pärjää...  :wink:
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #10 : 06.12.04 - klo: 16.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Tintza"
Tiedoksi vaan messenger plus ohjelman asentajille/käyttäjille, Jos asennatte kyseistä lisä pakettia ohjelma yrittää asentaa myös erästä toista ohjelmaa, joka Yrittää kaapata koneesi serveriksi, Minulla kävi niin ja piti koko Windows piti asentaa uudelleen.  Koska muiita konsteja ei enää siinä vaiheessa ollut.. Joten suosittelen teitä pysymään Microsoftin tuotteissa...   :!:


Hmm.. Mulle tuli sovellus sen mukana, jonka voi etsiä sillä normaalilla etsi toiminnolla päivämäärän ja kellon ajan perusteella. Sen poistaa, niin homma taas pelittää. Ei sitä uudestaa tarttee asennella..
Taas kehissä.. ;)

Poissa Ville Vallaton

  • Tulokas
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #11 : 06.12.04 - klo: 17.12 »
Trillian on ihan kätevä kun ei tarvi olla sitä net passportia.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #12 : 06.12.04 - klo: 18.56 »
Lainaus
Disclaimer: Jos koet, että "mese" on sulle rakas, ja vastustat kaikkia, jotka inhoavat ja vastustavat sitä, niin tätä EI parane lukea. Ja siis tämä teksi on VAIN minun mielipiteeni. Tästä tekstistä EI voida banjota tjsp....



Minä olen varmasti yksi suurimmista messengerin vastustajista!
Messenger on niin syvältä ja suolesta että huhhuh.
Samaa sontaa koko ohjelma, kuin internet explorer.
Messengeristä ei aiheudu muuta kuin koneen jatkuvaa tökkimistä ja bugittamista.

Juuri tuo, että kusetetaan kaikkia käyttäjiä ihan kyNpillä esim tuon plus-lisäosan kanssa. Tulee toinen ohjelma ja kaappaa koneesi serveriksi. Lähes kovinkaan moni teistä pikkukakaroista ei edes tiedä mitä shittii siellä koneella on, tai sinne tulee kokoajan.

Sitten vielä tällainen vertauskuva; Meillä on työkäytössä toinen täysin vastaavanlainen kokoonpanoltaan oleva kone. Siinä sisko jumputtaa messengeriä+shittilisäosia... Kone NIIN jumissa kokoajan että ei toista ole nähtykkään. Varmaankin toimii serverinä tuo kone. En ole jaksanut perehtyä siihen kun kiinnostus on nolla jos koneessa on MSN....

Shittiohjelma jolla vaan rahastetaan ja saadaan koneet jumiin.

Oma windowsini pysyy helposti pystyssä kuukauden verran. Kuinka moni MSN-skeidalla täyteen tungettu kone pysyy edes kahta päivää pystyssä vakaana? Ei kovinkaan moni, tuksin yksikään.

Miettikääpäs sitä!

Oma mielipiteeni.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #13 : 06.12.04 - klo: 19.03 »
------
« Viimeksi muokattu: 03.12.15 - klo: 15.13 kirjoittanut hellgren »
Lahti Rock City

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #14 : 06.12.04 - klo: 21.03 »
Itselläni hajosi vuosi sitten asennettu msn msgr viikko takaisin. Ei saa yhteyttä .nettiin. Win msgr toimii edelleen, eli aivan sama.
Täytyy kyllä todeta, että XP on toiminut täydellisesti siihen nähden etten ole asentanut ensimmäistäkään update. Ei miesmuistiin mitää epäodotettua ole tapahtunut.
Vuosi takaisin tosiaan tappelin kun XP hajosi viimeistään päivän kuluttua asennuksesta. Joka kerta olin asentanut kaikki saatavilla olevat updatet. Tähän asennukseen en sitten asentanut yhtään mitään, ja vieläkin on ripeä ja toimii kuin ajatus. Poislukien se, että kotiverkko on kuollut.
Tosin, format c:/ kolkuttelee ovelle. Alkaa norttonin 12kk "triali" päättyä ja onhan tässä vuoden aikana tullut ITSE asennettua kaikkea p****a koneelle ihan riittävästi.. mitä on tarvinnut sen yhden kerran. Ei jaksa erikseen alkaa siivoamaan =)

Spywarea löytyi 12 cookieta, kesäkuussa skannasin viimeksi.  :roll:
allekiroitus

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #15 : 06.12.04 - klo: 21.41 »
joillakin tyypeillä minun mese listassa lukee, että langaton. Niin haluaisinkin kysyä, että mitä se tarkottaa ja miten se toimii ja mitä pitää tehdä, että sellasen saa?

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #16 : 06.12.04 - klo: 22.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
WUHUU, Täällä on yksi, jolla on pysynyt "MSN-shittyllä" kone pystössä jo 2 vuotta!


Eikö ikinä ole kertaakaan mennyt tilttiin että pitäs painaa resettiä tai Ctrl Alt Delete  :lol:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #17 : 07.12.04 - klo: 10.27 »
Kyllä on pojilla onkelmat. Vaihtakaa linux koneeseen, niin eipä tartte miettiä viruksia tai spywarea. Mesekin löytyy ja jopa internet exploder, jos nyt sellaisella kukaan viitsii nettiin mennä. Käsittämättömän vanhentunut p... toi exploder! Eihän siinä ole edes tabeja!

Hankkikaa kaikki FireFox 1.0 se on paras selain mihin olen törmännyt. (on kokeiltu exploderit, netscapet, operat, mozillat, firebirdit...)

PS. Pitäs varmaan yrittää keksiä jotain kirjoitettavaa tonne muillekkin osastoilla kuin vain Vapaaseen keskusteluun :roll:

Poissa Jesse|K

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #18 : 07.12.04 - klo: 12.42 »
Itselläni ei ole tähän päivään mennessä kaatunut kone vielä kertaakaan,ainakaan Messengerin takia.. Tuo plus+ versio löytyy minultakin, ja sitä käytän, tai sisi 6.2 ja plus...  :shock:  :wink:
Brushless rc18t 8000kv, tc3 ft.

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #19 : 07.12.04 - klo: 12.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Kyllä on pojilla onkelmat. Vaihtakaa linux koneeseen, niin eipä tartte miettiä viruksia tai spywarea.


Kyllä on pojalla ratkaisut. Näytäppä mulle miten linuxin päällä pelaillaan mitään uudempia (tai edes vähän vanhempia) pelejä.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #20 : 07.12.04 - klo: 14.40 »
tässä syy miksi koneenne kaatuilee:
http://www.rio.com.br/animation/iconstory.htm[/url]

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #21 : 07.12.04 - klo: 14.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
tässä syy miksi koneenne kaatuilee:
http://www.rio.com.br/animation/iconstory.htm


 :lol:  Pelasti päivän!

Poissa Tom Byron

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #22 : 07.12.04 - klo: 15.53 »
Lainaus käyttäjältä: "uni"
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Kyllä on pojilla onkelmat. Vaihtakaa linux koneeseen, niin eipä tartte miettiä viruksia tai spywarea.


Kyllä on pojalla ratkaisut. Näytäppä mulle miten linuxin päällä pelaillaan mitään uudempia (tai edes vähän vanhempia) pelejä.

Kyllähän linukalle ny pelejä on. Esim. Doom3, UT2004, Medal of Honor: Allied Assault....
http://www.tuxgames.com/browse.cgi?nc=1102427430
Jos luulet, että linux on pelkkä komentotulkki mihin hakataan vaan tekstiä niin erehdyt pahasti. On se tietty sitäkin, mutta saahan siihen myös monia graafisia käyttöliittymiä.

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #23 : 07.12.04 - klo: 16.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Tom Byron"
Kyllähän linukalle ny pelejä on. Esim. Doom3, UT2004, Medal of Honor: Allied Assault....
http://www.tuxgames.com/browse.cgi?nc=1102427430
Jos luulet, että linux on pelkkä komentotulkki mihin hakataan vaan tekstiä niin erehdyt pahasti. On se tietty sitäkin, mutta saahan siihen myös monia graafisia käyttöliittymiä.


Ja jos luulet että tällä saitilla olevat kaverit jotka eivät onnistu edes kirjautumaan webbisaitille ongelmitta pystyisivät ko järjestelmää käyttämään sujuvasti niin arviosi menee pahasti pieleen..

Heti kun näytät minulle miten saan ilman huomattavaa tehohäviötä vaikkapa nyt tuon VirtualRC:n pyörimään linuxin päällä, ja sen päälle sitten ihan mikä tahansa uutuuspeli mitä ei nimenomaisesti ole väännetty pyörimään myös linuxilla, niin siirryn heti käyttämään pääasiallisesti sitä.

Se että sille on portattu muutama, ei oikein ole järkevä vastaus tuohon pelaamisen ongelmaan.

Niin, ja kyllä mä ehkä jotain tiedän linuxista, usko huviksesi  :roll:

edit: fiksattu html muotoilut käyttöön..
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #24 : 07.12.04 - klo: 16.18 »
Lainaus
Hankkikaa kaikki FireFox 1.0 se on paras selain mihin olen törmännyt. (on kokeiltu exploderit, netscapet, operat, mozillat, firebirdit...)

Ihan vain tiedoksi, että Firefox on sama selain kuin Firebird .. Nimi vain vaihdettiin tuossa jokunen versio takaperin kun on sattumoisin olemassa toinen open-source projekti nimeltään Firebird (tietokanta). Ja ennen Firebirdiä selaimen nimi oli Phoenix. ;)

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #25 : 09.12.04 - klo: 11.57 »
Lainaus käyttäjältä: "uni"
Heti kun näytät minulle miten saan ilman huomattavaa tehohäviötä vaikkapa nyt tuon VirtualRC:n pyörimään linuxin päällä, ja sen päälle sitten ihan mikä tahansa uutuuspeli mitä ei nimenomaisesti ole väännetty pyörimään myös linuxilla, niin siirryn heti käyttämään pääasiallisesti sitä.

Se että sille on portattu muutama, ei oikein ole järkevä vastaus tuohon pelaamisen ongelmaan.

Niin, ja kyllä mä ehkä jotain tiedän linuxista, usko huviksesi  :roll:

edit: fiksattu html muotoilut käyttöön..

Ilmeisesti et kuitenkaan niin paljoa tiedä linux asioista, että olisit kuullut WINE:stä. Lyhyesti: käynnistetään wintoosa linuxista. Winejä on useita eri käyttöihin tarkoitettuja, joista WineX on kehitetty nimenomaan pelejä ajatellen.

Huomattavista tehohäviöistä saat kyllä ihan syyttää wintoosaa. Tottakai linuxkin vie oman osansa prosessori ajasta ja muistista, mutta tuskin edes sinä pystyt ajamaan wintoosassa kahta isoa sovellusta yhtäaikaa aiheuttamatta nopeuden laskemista. Vai väitätkö tosissasi ettei wintoosa muka aiheuta tehohäviötä.

Uutuuspelit eivät nykyään toimi vanhoissa wintoosissa ja vaativat älyttömästi tehoa koneelta. Jos haluat hienoja, nopeita ja uusia pelejä pelata hanki pelikonsoli.

Sitä paitsi, eikös tässä ollut kyse viruksista ja spywaresta eroon pääsemisestä eikä pelaamisesta.

copter: No shit Sherlock!
Firebird oli Firefoxin kehitys versio, joten niitten vertaaminen toisiinsa on oikeutettua. Ja jos halutaan pilkkua nylkyttää, niin eikös Firebird/Firefox ole rakennettu Netscape 6:sen moottorille?

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #26 : 09.12.04 - klo: 12.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Ilmeisesti et kuitenkaan niin paljoa tiedä linux asioista, että olisit kuullut WINE:stä. Lyhyesti: käynnistetään wintoosa linuxista. Winejä on useita eri käyttöihin tarkoitettuja, joista WineX on kehitetty nimenomaan pelejä ajatellen.


Tiedän winestä. En vain näe MITÄÄN järkeä ajaa toista käyttöjärjestelmää toisen sisällä.

Lainaus
Huomattavista tehohäviöistä saat kyllä ihan syyttää wintoosaa. Tottakai linuxkin vie oman osansa prosessori ajasta ja muistista,


Lue yllä, sitä tehohäviötä tarkoitin juuri.

Lainaus
yhtäaikaa aiheuttamatta nopeuden laskemista. Vai väitätkö tosissasi ettei wintoosa muka aiheuta tehohäviötä.


Väitätkö tosissasi että toisen käyttöjärjestelmän ajaminen toisen käyttöjärjestelmän sisällä ei aiheuta enemmän hidastumista kuin pelkästään sen toisen käyttöjärjestelmän ajaminen suoraan? Herätys?

Lainaus
Uutuuspelit eivät nykyään toimi vanhoissa wintoosissa ja vaativat älyttömästi tehoa koneelta. Jos haluat hienoja, nopeita ja uusia pelejä pelata hanki pelikonsoli.


No voi kiesus sentään, juuri sen takia että ne vaativat älyttömästi tehoa koneelta ei ole mitään järkeä hukata sitä konetehoa entisestään, vai mitäs olet mieltä?

Lainaus
Sitä paitsi, eikös tässä ollut kyse viruksista ja spywaresta eroon pääsemisestä eikä pelaamisesta.


Niin, ja sinä ehdotat vallitsevaan käyttäjäkuntaan nähden täysin sopimatonta ratkaisua. Vähän sama kun minä menisin asiakkaalle esittämään että hei ajetaan tää teidän sovellus joka pyörii vain windowsissa kuitenkin linuxissa jolla emuloidaan windowsia.. Öööh, ei varmaan naurettais pihalle..?


edit: Lisätään vielä, että molemmille on paikkansa. Sokeasti ei pidä tuputtaa jompaakumpaa kaikkialle.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #27 : 09.12.04 - klo: 16.25 »
Lainaus käyttäjältä: "uni"
Tiedän winestä. En vain näe MITÄÄN järkeä ajaa toista käyttöjärjestelmää toisen sisällä.

No olisit heti sanonut, että haluat tietää miksi käyttää kahta käyttistä. Se on helppo ja lyhyt selittää, itseasiassa siihen riittää yksi sana: Excel. En ole toistaiseksi löytänyt toista yhtä hyvää taulukkolaskenta ohjelmaa kuin Excel ja kun sitä ei saa linuxille, niin sitä pitää käyttää wintoosalla. No miksen käytä sitten vain wintoosaa? Suurin syy siihen on wintoosan huono optimointi ja työtilojen (workspace) puute. Ei ole mitään ärsyttävämpää kuin yrittää metsästää alapalkista jotain tiettyä ohjelmaa, kun siellä on toista kymmentä ohjelmaa käynnissä. Lisäksi linuxissa on paljon muitakin pieniä asioita, myös suuria, jotka on hoidettu äärettömän paljon järkevämmin kuin wintoosassa. XP pro on kyllä yllättävän vakaa, mutta sekin tekee omiaan aina välillä.

Lainaus
Niin, ja sinä ehdotat vallitsevaan käyttäjäkuntaan nähden täysin sopimatonta ratkaisua.

Tässä en ole kanssasi lainkaan samaa mieltä. Linux on nykyään yhtä helppo asentaa kuin windows ja siitä on suomemkielisiäkin distroja olemassa. Linux toimii vanhemmassakin koneessa ja täten säästyy rahaa kun ei tarvitse ostaa jumalatonta tehomyllyä. Säästyneet rahat voi käyttää vaikka konsoliin, jolla sitten pelailee nauttien jouhevasta näytönpäivityksestä. Säästyneet rahat voi laittaa vaikka uuteen RC-autoon.  Enkä usko kaikkien täällä haluavan pelata viimeisimpiä räiskintä-pelejä.
 
Lainaus
Vähän sama kun minä menisin asiakkaalle esittämään että hei ajetaan tää teidän sovellus joka pyörii vain windowsissa kuitenkin linuxissa jolla emuloidaan windowsia.. Öööh, ei varmaan naurettais pihalle..?

No ehkä ei, mutta entäs jos niille ehdotetaan, että portattaisiin niitten sovellus linuxille ja täten lisättäisiin yrityksen tietoturvaa huomattavasti. Samalla pääsisivät eroon mikkisoftan lisenssimaksuista (jokos nää on vuotuisia?) ja saisivat luotettavamman käyttöjärjestelmän.

Hyvänkin ehdotuksen voi ryssiä tekemällä sen väärin. Luulisi sinun tämän ymmärtävän, jos kerran olet tekemisissä ATK-toiminnan kanssa.

Lainaus
edit: Lisätään vielä, että molemmille on paikkansa.

Tästä olen TISMALLEEN samaa mieltä. Linuxin paikka on  koneessa ja Windowsin roskiksessa :twisted:

Linux/Unix pieksee kaikki muut serveri käytössä, Apple on ykkönen grafiikassa, konsolit jyrää peleissä, wintoosa ei ole oikein hyvä missään mutta sillä voi tehdä vähän kaikkea.

Jösses mikä romaani!

Loppu kevennys:

Mitä yhteistä on lumimiehellä, fiksulla blondilla, rehellisellä lakimiehellä ja hyvin toimivalla Windowsilla?
Kaikki on kuullu huhuja noista mutta kukaan ei ole itse nähnyt niitä.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #28 : 09.12.04 - klo: 16.31 »
Olipa aktviista kannanottoa.. Täytyy kait sitten tämä hyvin toimiva windows heivata mäkeen.
Taas kehissä.. ;)

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Suuri messenger keskustelu
« Vastaus #29 : 09.12.04 - klo: 16.51 »
Tämä keskustelu Linux vs. Windows on käyty jo niin moneen kertaan että sitä ei enää jaksa.

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi ja saat sen ihan vapaasti pitää, en jaksa alkaa tästä asiasta vänkäämään kun en ole yhtä kiihkomielinen asian suhteen kuin sinä.

Sen verran kuitenkin sanon, että vaikuttaa vahvasti siltä että sinulla ei taida olla käsitystä ja/tai käytännön kokemusta siitä miten kädetön on Teppo Tavanomainen tietokoneen ylläpidossa. Se kun ei riitä että sen asentaa. Puhumattakaan sitten siitä miten yritysmaailmassa asiat toimivat, tai minkälaisia kustannuksia voi sinänsä ilmaiseen ja hyvään käyttöjärjestelmään siirtyminen aiheuttaa. Joku se ohjelma pitää portata, jonkun sitä järjestelmää täytyy ylläpitää.

Työkseen reilu toistakymmentä linux serveriä (ja joitakin windows serveitä) ylläpitäneenä, ja nykyisin onneksi pääosin tietoturva- ja tietoliikenneasioiden kanssa painivana olen varsin hyvin tietoinen molempien hyvistä ja huonoista puolista, ja totean tähän lyhyesti että vaikka Iso Paha W onkin toistaiseksi vakavasti reikäisempi, on huonosti tehty tai ylläpidetty linux-asennus myöskin haavoittuvainen, vaikkakin hiukan eri tavalla.

Toistan siis sen mitä sanoin aikaisemmin, molemmille on paikkansa, sokeasti ei pidä tuputtaa vain jompaakumpaa. Pidä fiesta siis Windows koneessasi, niin minäkin teen kotikoneellani.

edit: Aijuu, unohtu, viimeksi kun katsoin niin tämä kohtuuhyvin toimiva WineX (eli uudelta nimeltään Cedega) kylläkään ei ole ilmainen vaan siitä otetaan kuukausittainen maksu, en sitten tiedä onko muuttunut ilmaiseksi jossain vaiheessa.. uskallan epäillä.

ps. eikö Starofficen excelinkorvike ole ihan toimiva?
pps. noita workspaceja saa myös W ympäristöön
ppps. yrityksille suunnatut linux-distrot muuten eivät ole ilmaisia enää nykyään
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit