Kirjoittaja Aihe: Auto touringiin  (Luettu 2521 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa japa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Auto touringiin
« : 14.12.04 - klo: 20.55 »
Minkälaisilla osilla vois pärjätä TS-10 tai TJ-10 sarjassa. Olen ajatellu Asson TC3 Raceria ja siihen jotain EDULLISTA sähkösettiä (moottori, nopari, vastari, akut, servo), jolla kannattais lähtä ensikisoja ajaan.

Niin ja minkälaiset hilppeet tulee tuossa RTR-paketissa? Joutuuko heti vaihtaan joitain osia?
Team Associated TC3FT/GM/Nosram/Corally/Peak/Mugen

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Auto touringiin
« Vastaus #1 : 14.12.04 - klo: 22.25 »
Ensiksi kysyn oletko yli 18 vuotias? Jos olet niin TJ-10 (tai siis nykyisen TSS-10) voit unohtaa ikärajan vuoksi. RTR-paketti puolestaan sopii sellasenaan TS-10:n tai ProStock:n  (TSP-10) sääntöihin, mutta ei sillä todellakaan pärjätä kummaskaan. RTR:n mukana tulevan korin laillisuudestakaan en mene takuuseen.
Autona Asso ei ole huono, mutta kaikki paketin mukana tulevat sähköosat joutuu vaihtamaan jos kisoissa todella haluaa pärjätä. Muista myös, että ajo- ja säätötaito ratkaisee paljon. Siksi en itse pärjää    :mrgreen:
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa japa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Auto touringiin
« Vastaus #2 : 15.12.04 - klo: 09.38 »
Olen yli 18v. Pitäis vaan jollaki päästä alkuun. Kukaan ei tietenkään ole voittajakuski syntyessään, mutta ettei aina olisi viimeinen. Mitäs noparia, moottoria suosittelisit?
Team Associated TC3FT/GM/Nosram/Corally/Peak/Mugen

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Auto touringiin
« Vastaus #3 : 15.12.04 - klo: 11.21 »
Jos haluat moottorille pitkää huoltoväliä ja riittävät tehovarat on moottorivalinta V2 (Orion tai Peak) LRP:lläkin taitaa olla jokin pitkän huoltovälin moottori ja Nosramilta on sellainen tulossa. Itse ajan V2 koneilla juuri sen takia ettei tartte moottoria roplata joka 10-15 akun jälkeen. Olen ajanut jopa 40-50 ajokertaa Peakin V2 12x1 koneella ja hyvin on olosuhteisiin nähden kulkenut.

Säädin on osa jossa ei minun mielestäni kannata hirveästi säästellä. Tunnettu merkki on varma valinta (Nosram, LRP, Novak yms.). Säädin oikein käytettynä on hyvinkin pitkäikäinen komponentti.

Akkuina itselläni on Corallyn niitä noin 50e mätsättyjä akkupaketteja, hinta/laatu ihan kohdallaan. Corallyn paketeissa tulee juotossillat ja liittimet mukana. Akkuja on monia mutta aloittelijalle ainakin minun tapauksessni :wink:  ei ole mitään hyötyä ostaa niitä kalleimpia ja kireimpiä akkuja. Ajotaidot tappaa helposti sen akuista saatavan lisävoimavaran. :roll:

Oikaiskaa alaa kokeneemmat jos olen jossain hirveästi metsään mennyt mutta tässä omia ajatuksiani mitä lyhyen touring "urani" aikana on jäänyt tuonne korvien väliin.

Oma valintani on ollut:
Xray T1
Nosram Dominator Evolution, säädin
Peak V2, moottori
Corally, akut
Radiona on Futaba
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Auto touringiin
« Vastaus #4 : 15.12.04 - klo: 11.24 »
Aloittelijalle suosittelen kuitenkin Pro Stockia pienempien tehojen takia. Eli ensimmäiseksi moottoriksi esim. Integyn konekäämitty 17 lankainen. Silläkin kerkeää ihan hyvin eikä maksa paljoa. Huoltoväli on kuitenkin hieman pidempi kuin V2 koneilla.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa japa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Auto touringiin
« Vastaus #5 : 15.12.04 - klo: 11.40 »
Pro Stock vois olla varteenotettava luokka. Autoksi varmaan tulee TC3. Pärjäämisellä tarkoitan tässä yhteydessä sitä, ettei aina olisi viimeisenä eikä aina vain antamassa tietä toisille.
Team Associated TC3FT/GM/Nosram/Corally/Peak/Mugen

Poissa dacool

  • Tulokas
    • Profiili
Auto touringiin
« Vastaus #6 : 15.12.04 - klo: 13.51 »
jee lisää alottelijoita.
En ehkä sittenkään ole se viiminen :D

Poissa japa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Auto touringiin
« Vastaus #7 : 15.12.04 - klo: 15.09 »
Minä oon sitte se joka 18.12 Blue Carpet Racessa kyselee kaikilta yksinkertasia juttuja. Pyydän kärsivällisyyttä.

Dacool, meinaatko Pro Stockiin?
Team Associated TC3FT/GM/Nosram/Corally/Peak/Mugen

Poissa dacool

  • Tulokas
    • Profiili
Auto touringiin
« Vastaus #8 : 15.12.04 - klo: 16.41 »
Se on joko prostock tai sitten syndicate... en oo viel päättäny.

Jahka sais sen auton ja pääsis kerholle kokeileen kuinka hyvin pärjää kerholaisia vastaan, niin sitten voipi ehkä tietää enemmän. Myös ehkä tuo driftaus kiinnostais, mut siinä ei vissiin ole kuin kerhokisoja tms?

Eli kaupat on tehty, mut auto ja raha ei oo viel vaihtanu omistajaa..

Harmittaa kun en pääse ensi lauantaina tutustumaan tohon syndicate luokkaan, kun olen himoksella.
No kerkee sitä..

Poissa japa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Auto touringiin
« Vastaus #9 : 15.12.04 - klo: 16.48 »
Oiski jokin kerho missä testailla. Pitää lähtä kylmiltään ensimmäisiin kisoihin. Täälläpäin ei oo rataa muutako n. 150 km päässä.
Team Associated TC3FT/GM/Nosram/Corally/Peak/Mugen

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Auto touringiin
« Vastaus #10 : 15.12.04 - klo: 16.54 »
japa: jos olet tulossa kisoihin, ilmottele kidetietoja ja nimi niin voin laittaa sut listalle. Oletko ollut aiemmin paikalla kiimingissä?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa japa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Auto touringiin
« Vastaus #11 : 15.12.04 - klo: 17.09 »
Vesa: En vielä tule ajaan koska omistan vain polttisauton. Tulen tarkkailijaksi. Ensimmäiset kisat on ehkä FT:ssä.

PS. Pitääkö Fintrack Touriin olla oma transponderi?
Team Associated TC3FT/GM/Nosram/Corally/Peak/Mugen

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Auto touringiin
« Vastaus #12 : 15.12.04 - klo: 17.16 »
Ei ole pakko olla omaa ponderia. Oletko kisannut aiemmin? Laita spostia jos on kysyttävää tms.

vesa_yli@luukku.com
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC