Kirjoittaja Aihe: FTX Sidewinder 1:8  (Luettu 7582 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
FTX Sidewinder 1:8
« : 15.02.17 - klo: 08.49 »
Tuollainen tuli tilattua leikkikaluksi, oli tarkoitus löytää joku edullinen räppäys auto, käytettyjä katselin ensin mutta eksyin sitten eurorc:n sivuille ja sattui silmäkulmaan kyseinen härveli. Hinta on halpa joten sen suhteen ei mitään valtavia odotuksia, mutta yllättävän paljon autossa alumiinia kuitenkin hintaan nähden, on gyroa ja valmis 2s lipolle ja vesisuojattu sähköt.

Ulkonäön puolesta noita voisi ostaa useamman, varmasti parhaimman näköinen dune buggy tuossa hintaluokassa. Laitetaan lisää tarinaa kun saan auton käsiini.

http://fi.eurorc.com/product/13612/ftx-sidewinder-18--brushed-dune-buggy----rtr
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTX Sidewinder 1:8
« Vastaus #1 : 16.02.17 - klo: 20.17 »
Autoa nyt pyöritellyt tovin, ajamaan ei tänään ehtinyt, muutama ranskalainen viiva.

- runko kunnon alumiinia, olisiko 3mm
- iskaritornit alumiinia
- lukkovanteet
- muutenkin ihan asiallinen konstruktio halvaksi autoksi, on nähty huonompia ja kalliimpia.
- vesisuojattu tekniikka
- gyro

Eturipustuksen osat varmaan kulutustavaraa ja spurri muovia, mutta on aika tiiviissä kotelossa. Harjallinen tekniikka mutta tämähän ei varsinaisesti ole ongelma jos haluaa päivitellä osia.

Eli pihasuditteluun ihan kohtuullinen esitys, huomenna varmaan pääsee ajamaan.
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTX Sidewinder 1:8
« Vastaus #2 : 17.02.17 - klo: 17.46 »
Ensimmäinen ajokerta meni sovitusti, vielä yksi veto ja katsos, osa murskaa :) varaosia tilaukseen, täydestä vauhdista jään päällä muuttui ajosuunta ja portaikkoon eturengas edellä, irtosi nätisti ja rikko kaiken mitä vanteessa oli kiinni hubi ja ohjauksen osia.

Mutta sen mitä ehdin nautiskella niin yllättävän mukava ajaa, ei vikuroinnut lumella ja jäällä. Räjähtävää voimaa ei tällä setupilla irtoa, mutta vauhtia sen verran että ei ihan pienessä tilassa viitsi ajella, mikä tuli todettua edellä mainitulla tavalla :)
« Viimeksi muokattu: 17.02.17 - klo: 20.07 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTX Sidewinder 1:8
« Vastaus #3 : 18.02.17 - klo: 13.09 »
Odottelee varaosia, muutaman viikon :)

Tiger II

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTX Sidewinder 1:8
« Vastaus #4 : 18.02.17 - klo: 18.14 »
Odottelee varaosia, muutaman viikon :)



Eikös tuo Ftx ole Thunder Tigerin halpismerkki? Löytyykö osia Suomesta vai joutuuko tilaamaan ulkomailta?
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTX Sidewinder 1:8
« Vastaus #5 : 18.02.17 - klo: 18.17 »
Odottelee varaosia, muutaman viikon :)



Eikös tuo Ftx ole Thunder Tigerin halpismerkki? Löytyykö osia Suomesta vai joutuuko tilaamaan ulkomailta?

Kunhan Eurorc saa hyllyyn niin saa ihan Suomesta, on heilläkin aika tuore tuttavuus niin odotellaan satsia saapuvaksi.. taisin olla ensimmäinen joka rikkoi tuollaisen :)
Tiger II

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTX Sidewinder 1:8
« Vastaus #6 : 18.02.17 - klo: 18.32 »
Hyvännäköinen peli, varmaan vähän vakaampi ajettava kuin 1/10 takaveto. Itselläni on ainoa takaveto tuo Lrp Twitter Sc, ihan ok ajettava nykyään, kun parempi servo, renkaat ja iskarit. Esim. Rustler,  jonka aikoinaan omistin,  oli vakiona ihan hirveä ajettava....
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTX Sidewinder 1:8
« Vastaus #7 : 18.02.17 - klo: 18.52 »
Hyvännäköinen peli, varmaan vähän vakaampi ajettava kuin 1/10 takaveto. Itselläni on ainoa takaveto tuo Lrp Twitter Sc, ihan ok ajettava nykyään, kun parempi servo, renkaat ja iskarit. Esim. Rustler,  jonka aikoinaan omistin,  oli vakiona ihan hirveä ajettava....

On selkeästi, 2wd slash oli paljon vikurampi ajaa kun tämä, no lisää ajoa kun saa taas nippuun.
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTX Sidewinder 1:8
« Vastaus #8 : 18.02.17 - klo: 21.01 »
Tuossa kun autoa tullut tullut pyöriteltyä ja kiristeltyä ruuveja ja pientä huoltoa, tuli rasvattua spurri kun oli kohtuu kuiva. Mutta se on ISO, vaikka muovia niin en muista nähneeni noin isoa ja paksua spurria, en mitannut muuta 5mm paksun ainakin, väittäisin että ei ihan heti hajoa jos kivet pysyy poissa kotelosta.

Ruuvien kiristelyssä on ollut hommaa, osa ruuveista jäännyt puoleenväliin kiristystä. Muuten ei ole silmiin sattunut mitään tavatonta ongelmaa, no moottorin vaihto voi olla oma projekti koska ei roiku perinteiseen tyyliin takana vaan reilusti taka-akselin etupuolella.

Korjataan, näyttäisi tulevan suoraan alaspäin pois, on suoraan alumiinisen levyn kohdalla joka irtoaa muutamalla ruuvilla.
« Viimeksi muokattu: 18.02.17 - klo: 22.33 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTX Sidewinder 1:8
« Vastaus #9 : 19.02.17 - klo: 12.09 »
Tässäpä ensimmäisen akullisen tulokset :)

Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTX Sidewinder 1:8
« Vastaus #10 : 19.02.17 - klo: 20.46 »
Jatketaan yksinpuhelua vielä, yllättävän fiksusti rakennettu aparaatti ollakseen halpis. Oleellisiin paikkoihin pääsee varsin nopeasti käsiksi, ohjaus-servoon pääsee yläkautta poistamalla neljä ruuvia, moottori tulee alakautta kun poistaa alumiinisen pohjalevyn, esc lähtee yläkautta kun poistaa katon /turvakaaren.

Mitään korjaustyötä varten ei tarvi mieletöntä purkamista, taka diffi varmaan työläin mutta sekin on aika hyvin hollilla. Ensi näkemältä vaikutti melkoiselta käärmeenpesältä, mutta nyt kun ollut aikaa ihmetellä niin täytyy nostaa hattua, ei tuo kovin paha olekkaan korjaustöitä ajatelleen.
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTX Sidewinder 1:8
« Vastaus #11 : 21.02.17 - klo: 21.00 »
Ei se huonommaksi mennyt pienellä koristelulla :)

Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTX Sidewinder 1:8
« Vastaus #12 : 25.02.17 - klo: 12.50 »
Muutettu iskarien yläpään kiinnitys pois kuulapäästä, oli hieman hutera.

Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTX Sidewinder 1:8
« Vastaus #13 : 01.03.17 - klo: 18.14 »
Auto taas nipussa, ehkä varaan seuraavaan ajokertaan enemmän tilaa kun kapea kävelypolku :)

« Viimeksi muokattu: 01.03.17 - klo: 19.11 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTX Sidewinder 1:8
« Vastaus #14 : 06.03.17 - klo: 16.12 »
Löytyi sitten valuvikaisia osia jotka hajoaa käytännössä saman tien, noita on mennyt nyt kaksi täsmälleen samasta kohtaa, täytyy laittaa eurorc:lle viestä että ottavat yhteyttä tehtaaseen. Toinen on uusi jossa näkyy selkeä valuvika.

« Viimeksi muokattu: 06.03.17 - klo: 16.42 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTX Sidewinder 1:8
« Vastaus #15 : 06.03.17 - klo: 16.30 »
Kaksi rikkinäistä.

Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTX Sidewinder 1:8
« Vastaus #16 : 07.03.17 - klo: 08.23 »
Tänään sitten mittaillaan hieman rakenteita ja pitää selvitellä olisiko joku toisen valmistajan ratkaisu laittaa tilalle, noita osia kun ei saa tilattua erikseen vaan tulee ylätukivarren mukana ja niitä varten pitää ostaa pussillinen osia.

Pakkanen voi toki olla syypää, mutta jos osa ei kestä edes jousituksen liikettä niin joku virhe suunnittelussa, viimeisin hajoaminen ei ollut tosiaan törmäys esteeseen vaan ajotilanteessa napsahti rikki. Lumisen kumpareen yli ajoin.
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTX Sidewinder 1:8
« Vastaus #17 : 07.03.17 - klo: 21.09 »
Eurorc:n avustuksella taisi löytyä korvaava osa xrayn valikoimasta, joten tämäkin ongelma taisi ratketa kohtuu helposti.
Tiger II