Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Sami L

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 72
61
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube Jugeboxi
« : 21.08.10 - klo: 05.06 »
Omaan makuun Pendulumi on ollut laskussa, Hold Your Colorissa oli sopivasti eloa ja vaihtelua, nykyisen soundin ollessa sitä pelkkää rokki/hevi/"ränkytystä". Ehjempi kokonaisuus tuo Immersion on kuin In Silico, mutta "HYC Pendulumin" ystävälle tulee fiilis, että suutari pysyköön lestissään, kaipaisin vanhaa soundia takaisin. Hyvä rajapinta uusin juttuihin tosin näille rokin/hevin/yms genrejen ystäville. Ei joka biisin tarvi hyökätä päälle, aina välillä ja sopivassa suhteessa sitä repimistä, dynamiikkaa...

Tuon Smack My Bitch Up valmistusfilkan pohjalta päästäneen tähän konemusavihaajien ikiaikaiseen fraasiin siitä miten se ei ole oikeaa musiikkia kun siinä ei ole soittimia, sitä voi tehdä kuka vaan jne jne. Tähän voi aina onneksi todeta, että jos se on niin helppoa niin herra on hyvä ja tekee itse. Kun tarjontaa on paljon ja tekeminen on näennäisesti yksinkertaista, niin täytyykin sitten tehdä a) todella hyvin b) erottua massasta, jotta nousee tuosta amatööriräpeltäjien kastista ylöspäin. Rahalla tietysti nousee mistä vaan, mutta tämä vähemmistö erikseen. Nykyaikaisen konesoundin inflaation ongelma on kuitenkin liian simppelien elementtien käyttö, softan valmiita ääniä raavitaan eri muotteihin, kappaleet on ihan ok, mutta soundista puuttuu se yksilöllisyys (eli ne viehättävät virheet, vääristymät, rapsut?) Eli ehkäpä tässä mielessä "oikeiden soittimien" samplet kunniaan. Vähemmän softaa, enemmän rautaa.

Kun lueskelee jotain "alkuaikojen" kappaleiden valmistusprosesseista ja välineistä, joilla niitä ääniä tehtiin, niin kappaleet saavat siitä lisäarvoa. Kun miettii softapuolen äänentuotantoa niin se päinvastoin heikentää kappaleen fiilistä. No tämä on tätä päivää ja eiköhän ne vaihtoehtoiset menetelmät taas nosta päätään kun markkinat saavuttavat saturaatiopisteensä. Ja ainahan sieltä pinnan alta löytyy niitä pienempiä mutta kiinnostavia kaloja.

Tähän vielä lainaus hienosta elokuvasta It's all gone Pete Tong:
"We're bending the sounds. I've been forging it. With a lyrical smelter."

Kommentit kommentoitu ja avautumiset avauduttu, biisin aika:

Mainiota London Underground fiilistelyä, hieno piisi ja hieno leffa

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=t6E7J2UNajA[/youtube]

Geezers need excitement.  :azn:

62
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon polttiskrossirata
« : 18.08.10 - klo: 15.45 »
KE = 18
TO = 19

eli TO - SU

vai 18-22.8

sitä tässä kai kyseltiin?

63
En tiedä kauanko tuolla poliisilla menee prosessoida noita online ilmoituksia ja minkälaisia seuraamuksia nillä on.

EDIT: Nyt uhri on varmaankin jo kaivanut kovalevyn takapihalle kuoppaan ja repinyt puhelinpiuhat seinistä.

64
*Sopimatonta höpinää, jonka käyttäjä toivottavasti tajuaa poistaa.*

Eikä yhtään soita kelloja että laittomista torrent latailuista ei kannata tulla yleiselle foorumille höpisemään? Tajusitko lie ollenkaan että maksullisen ohjelman "Torrentista lataaminen" on silti laitonta? 100 dollaria näyttää valmistajan hinta olevan. Ja on muuten myös kielletty foorumin säännöissä.

Miksi tuntuu että moni ei edes ymmärrä mistä siinä "Torrentista lataamisessa" on kyse. Jos näpistät kaupasta niin menetkö kertomaan siitä naapurillesi? Tai kailotatko sitä taloyhtiön rappukäytävässä? Halojaa.

65
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 05.08.10 - klo: 00.18 »
Joulukuun alku on pyörinyt ilmassa.

66
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube Jugeboxi
« : 03.08.10 - klo: 18.36 »
Juu tuo Revolutionin setti on ihan hauskaa japskisoundia, siihen liittyy tosin itselläkin enemmän muistoja kun tuota peliä tuli pelattua paljon junnuna ja nyt melkein rupesi jo kaivelemaan kun #0 White Angel jäi saavuttamatta. "Too bad... Game Over man... Better luck next time"  :smiley:
Ja sitten galaksit räjähti.

Heitetään tubeboxiin yksi piisi mättöä, ettei ihan eksytä aiheesta:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KHDUPfIbBzc[/youtube]

Ja taas toinen biisi jotain ihan muuta:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3S4Irlj7DnE[/youtube]

67
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube Jugeboxi
« : 03.08.10 - klo: 18.00 »
Nobue Uematsu ja allekirjoittaneen suosikkipeli FF VII mainittu (Myös VII Piano Collections on mainio levy), sekä Prodigyltä pari vanhempaa raitaa (ko. levyltä tykästelen erityisesti 3 Kilos tsipaletta).

Hyvistä pelitiimien soundtrackeista on syytä mainita Namco-leirin Ridge Racerit, ehkäpä erityisesti Type 4, josta löytyy aika monenlaista soundia - tässä yksi ralli malliksi, mutta kannattaa vilkaista relateditkin:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2sLgBHhgfOg[/youtube]

Laitetaanpas toinen piisi sitten alansa klassikolta, albumilta joka itselläni kuuluu sarjaan "kun hankin vinyylisoittimen niin hankin myös tämän levyn":

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0Z4cLmbw6q0[/youtube]

Kyseisen herran levynkansien vuoksi voisi tietysti ostaa myös tämän ja tämän. Ovat jotenkin poikkeuksellisen häiritseviä.  :grin:

68
Varmuuskopiointi on keksitty juurikin tämän takia. Naurussa pitelemistä kun ainutkertaiset hää- tai vaikka lomakuvat häviää kovalevyvian takia. Jos ei vuonna 2010 osaa varmuuskopioida tiedostoja, vaikka tätä kaikkialla toitotetaan niin kyllä saa peiliin katsoa. Kovin arvokkaita eivät ne tiedostot sitten voi itselle olla, jos ei joitain kymppejä ole varmuuskopiolevyyn sijoittaa. No ehkä tämä opetti ja toivottavasti ei mitään ainutlaatuista hävinnyt.

Tietysti backuppeja saisi olla parillakin levyllä ja mielellään joku levyistä eri osoitteessa varkaustapausten, sähköverkon häiriöiden tai vaikkapa tulipalon varalta. Dropboxiaan kun hieman laajentaa (max 8GB ilmaista), niin sinnekin voi tärkeimpiä jemmata.

69
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube Jugeboxi
« : 28.07.10 - klo: 17.15 »
RMB:n Madman's Legend on mainio kaikkine 12 Monkeys ja Legends of the Fall sampleineen. Eipä vaan löydy tuubasta tätä, joten laitetaan jotain ihan muuta.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AiWWMnSfNUk[/youtube]
Näin helteillä vähän kevyempää tunnelmaa...

70
Tulokset / Vs: M-8 SM3 UAU LOPPUTULOKSET ja selitykset.
« : 27.07.10 - klo: 00.44 »
Tässä on joku otos autosta, ei ihan ylhäältä, mutta onpahan kuitenkin:


...kun pikkunäppäräksi heittäydyttiin. Olisko tuo Suomessa sitten Auto tai The Auto, kuitenkin.
Se on kyllä totta että varikkokuvia ei ole koskaan liikaa.

Onnittelut Joosepille voitosta, tuon tason kuskilla ei ehkä ihan "Against All Odds" mutta "Against THE Odds".

Finaalissa myös yllätysnimiä, joista erityisesti ratamestari Rempalla se varmasti lämmitti mieltä erityisesti. Molemmat Jartsat ehkäpä myös yllättäjien rooleissa.

Kisat jäi itsellä valitettavasti väliin kun olin kuuntelemassa tätä herraa, luultavasti toista tilaisuutta, ainakaan Suomessa, ei enää tule, joten ainutkertainen reissu. Kilpailun siirtämisestä päätöksen saaminen oli kuitenkin hyvä juttu ja kun sunnuntaina keli parani iltaa kohti selkeästi, niin mikäs sen hienompaa. Siirtämispäätös taisi vaikuttaa kolmeen kuljettajaan (perumisten perusteella), joten ehkä tätä vaihtoehtoa ei jatkossakaan pelätä ihan niin kovasti.

71
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 17.07.10 - klo: 19.14 »
Onko tyhjäkäynti säädetty liian pienelle? Avaa vähän tyhjäkäyntiruuvia.

Tyhjäkäyntiruuvin avaaminen päästää luistia enemmän kiinni, jolloin kierrokset laskevat entisestään. Eli neuvoit juurikin väärinpäin. Kannattaa joskus miettiä ennenkö asioita neuvoo, että onko itse riittävän kyvykäs neuvomaan, vai onko parempi jättää se muille. Tälläkin foorumilla on paljon täysin päättömiä neuvoja jotka peittävät alleen ne oikeat ohjeet.

Kannattaa katsoa se kytkin, ongelman etsiminen ei maksa mitään ja siinä ei kovin kauan mene. Jos kone yhtäkkisesti muuttuu toimivasta täysin toimimattomaksi, ilman että on väännellyt neuloja useita kierroksia tai muuta typerää, niin ongelma lähes varmasti on fyysinen vika, joista ilmavuodot, rikkinäinen tulppa ja viallinen kytkin ovat yleisimmät. Kuvauksen pohjalta ei oikein vielä ota selvää missä mennään, ongelma voi olla säädöissäkin. "Toimi kuin unelma." on aloittelijoiden tapauksessa usein ihan metsässä...

Ilmavuodot: Mahdollisesti kaasarin (/koneen) tiivistys, pakoputken tiivisteiden uusiminen, letkujen vaihto ja tankin tiiviystesti, eli toinen tankin nippa tukkoon ja toiseen pätkä letkua, tankki upotetaan veteen ja letkunpätkästä kevyesti painetta sisään (mieluusti lääkeruiskulla, kun metanolin kanssa pelataan) ja kuplia ei pitäisi nousta. Jos laitat paljon painetta niin korkin jousi luonnollisesti päästää ilmat pihalle.

Jos auto on suht uusi, niin vika todennäköisimmin on letkuissa tai pillissä, eikä tankissa. Moottoreita on niin moneen junaan ja osa on niin 'juosten kustu' että ne voi vuotaa jo vaikka uutena ties mistä raosta. Vetokäynnistimellä varustettua moottoria on lähes mahdoton saada täysin tiiviiksi, mutta ongelmakuvaus ei nyt oikein vastaa pientä moottorin painevuotoa.

Mitenkäs se moottori on nyt ajettu sisään ja miten se "toimi kuin unelma"?

72
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 16.07.10 - klo: 01.07 »
Voidaan tietysti kysyä, että missä autoissa ylipäätään on erilaiset ratasdiffit, äkkiseltään ne kaikki näyttää samalta, pidemmällä tutkinnalla iso osa näyttää edelleen samalta. Mikä tässä nyt mahtoi olla se piirre joka paljasti nuo diffit samanlaisiksi? Rattaiden lukumäärä ja ulkonäkö? Kuori on mustaa muovia? Kaksi ulostuloa?

73
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 15.07.10 - klo: 20.55 »
Koska polttoaineessa ei ole tippaakaan bensaa, niin se ei ole nitrobensaa, se on polttoainetta, "nitroa", "soppaa" tai muuta vastaavaa sitten tuttujen kesken. Foorumilla on kuitenkin myös bensaa käyttäviä autoja, joten termistön kanssa on syytä pysyä tarkkana. Ajoittain tulee vastaan aloittelijoita joilla ei nitroauto käy, kun on tankki täynnä ysivitosta.

Ruuveja ja muttereita kannattaa tilata niin maan perusteellisesti, niitä tarvii _aina_, radalla niitä tarvii kaveri ja kaverin kaveri. Ruuvi.net on hyvä paikka ja olikohan tuo kopteripuolen Seppo, joka myös ruuveja ja oheistarvikkeita kauppaa, eikä sitten mitään rosterihässäkkää, vaan 10.9 ja 12.9 lujuusluokkaa. Korisokkia, laakereita (erityisesti kytkinlaakerit), polttoaineletkua ja ilmanputsareita (valmiiksi öljyttynä pakissa) pitää aina olla. Tulppia muutama kappale, mahdollisesti eri lämpöarvoja, jos ei ole ihan varma että mikä toimii.

Varaosien tarve on melko autokohtaista, usein se periksi antava paikka löytyy ajan kanssa. Useimmiten ylätukivarren osat, alatukivarsi tai sen pinnit / pinnien kannattimet. Jos voimansiirron osat leviää kovasti, niin sitten auto luiskaan ja kaupasta kunnollista tilalle. Pääratas/kytkinkello -osasto on tulilinjalla jos moottori liikahtaa tai kytkinlaakerit leviävät. Jos pääratas on muovia, niin se on edullinen pitää pakissa varalla ja näistä kahdesta se hajoava puoli.

Alustan jäykkyys on iskareiden ja jousien summa, riippuu kovasti mitä pidät jousien pohjaamisena, että onko tilanne ongelmallinen ja mitä sille pitää tehdä. Öljyn jäykistäminen on kuitenkin ensialkuun se halvempi vaihtoehto ja sitten näkee mihin suuntaan tilanne menee. Maastoon (tai ainakin krossiradalle) tarkoitetun auton ei tule olla katuautomaisen jäykkä, eikä liian korkea. Nämä on yleisimmät ongelmat aloittelijoiden autoissa.

Öljyjen vaihtoväli riippuu paljon siitä miten hyvin esimerkiksi iskareissa se öljy pysyy. Jos siellä ei tunnustelulla tunnu olevan ilmaa, niin niistä on alkuun turha ressata. Vaihteistoissa ei yleensä öljyjä ole, eikä autossa googlauksen perusteella olekaan vaihteita. Keskellä on slipperi, eli luistokytkin, joka suojaa voimansiirtoa erityisesti hyppyjen alastuloissa. Tasauspyörästöjen ('diffien') mömmöt on niin paksuja, että ne pysyy sisällä aika kiitettävästi.

PS. Olisit voinut nakata autosta pienen kuvauksen tai linkin valmistajan sivuille, kun tuo ei ole Suomessa kovin tunnettu merkki, eikä varsinkaan malli. Tuossa valmistajan pdf: http://www.himotoracing.com/report/truck_g004_01.pdf Ja kuten tuollakin mainitaan, niin vastaanottimen patterikotelon tilalle kunnon akkupaketti, patterikotelon kontaktit kun pätkii kesken ajon ja auto lähtee tangentin suuntaan 70kmh, niin on naurussa pitelemistä. Toinen tärkeä juttu on kaasarin luistiin failsafen virittäminen, että jos sähköt katkeaa syystä tai kolmannesta, niin ei satu vahinkoa autolle, eikä ainakaan ulkopuolisille. Halvalla vaikkapa näin: KUVA

74
Nordean Electroni toimii myös Paypallissa ja toistaiseksi muissakin verkkomakseluissa, kunhan ko. fiitserit aktivoi verkkopankissa.

75
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon polttiskrossirata
« : 07.07.10 - klo: 00.57 »
Tuonne oli pari kuvatusta päivitetty: Lavanko @Facebook

76
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 07.07.10 - klo: 00.28 »
Nakkaa mielummin kuudelle ensimmäiselle ensikertalaiselle jotka kisaan ilmoittautuu.

77
Yleinen keskustelu / Vs: Rakentaja hakusessa
« : 01.07.10 - klo: 02.55 »
Täytyy kyllä ihan suoraan todeta, että tuo ei ole junnulle (5-15v nyt ainakaan) sopiva aloitteluvehje, varsinkaan ajelutarkoitukseen. Hinnan ja yksityiskohtien määrän perusteella enemmänkin pienoismalliharrastajan liikkuva skaalamalli, eikä niinkään rc-auto. Pulloon rakennetuilla laivojen pienoismalleilla ei kynnetä aaltoja.  :smiley:

Jokusella satkulla saa loistopelit pihalla kruisailuun, joilla voi ajella hieman lujempaakin ja kaahailla, kun menee katon kautta ympäri, niin ei heti tarvitse ihmetellä kun on palomiesten lapiot ympäri pihaa, vilkkuvalot rikki ja vesisuuttimet ei toimi. Jos kuskikandidaatti on ikäluokkaa 5-10v, niin aidon radio-ohjattavan kun lyö kouraan ja näyttää vähän malliksi miten hiekkakentällä pöly lentää, niin vilkkuvalot unohtuu varmasti äkkiä, muutenkin mukavampi kun pääsee autolla ajamaan, harva nuori jaksaa autoa hyllyllä kovin kauan katsella.

Noita reiluun ajeluun tehtyjä malleja saa koottua vaikka ei olisikaan aiempaa kokemusta, ja iso osa on ainakin osittain valmiiksi koottu, tai jopa akkujen latausta vaille valmiita pakkauksia.

Rehellinen mielipide on se, että harrastuksen aloittamisesta ei tule mitään jos vehkeet ovat liian hienoja tai monimutkaisia. Kokemuksen karttuessa oppii sitten itse ymmärtämään laitteiden vaatimustason, mutta alussa täytyy olla helpot vehkeet, joilla saa enemmän ajaa kuin säätää. Päätös on kuitenkin jokaisen oma, mutta itselläni ainakin jäi harrastus neljäksi vuodeksi kaappiin, kun piti se ensimmäinen polttis saada liian aikaisin.


78
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 29.06.10 - klo: 22.55 »
Sylinteriputken porttien (aukkojen) määrä, jota hieman harhaanjohtavasti käytetään moottoreiden paremmuuden mittarina ("enemmän = parempi"). Hyviä moottoritoteutuksia on nähty niin kolmella kuin kahdeksallakin portilla, joten mitään suoranaista päätelmää porttimäärästä ei voi tehdä.

Portteja

79
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon polttiskrossirata
« : 27.06.10 - klo: 13.13 »
Jokainen kuitenkin menee paikanpäälle autolla ja autosta saa sen 12 volttia kaikkeen mihin sähköä tarvitsee.

12V kuumailmapuhallin pizzan lämmittämiseen, 12V mikro, 12V pizzauuni, anyone?

80
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 21.06.10 - klo: 17.33 »
Kyllä.

81
Tulokset / Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« : 20.06.10 - klo: 22.32 »
Melkeinpä vielä enemmän kuin tuota sateessa ajamista, ihmettelen sitä että porukka lähtee "varmoihin sadekisoihin" shortsit ja sandaalit -tyyppisellä varustuksella. Kun on jo peräkontti täynnä roinaa, niin ei siinä konkurssissa sadeasu ja kumpparit paljon tunnu. Nostamaan sinne radalle pääsee kuitenkin, vaikka päättäisikin ettei sateessa aja, ellei sitten nouse semistä ja jätä leikkiä kesken (=peliliike?), tai lähde kotiin kesken päivän.

Suuret kiitokset EA-Importin porukoille telttapaikasta, sille oli käyttöä. Kiitokset myös kisajärkkäreille, harmi että kelit oli mitä oli.

t: Ehjä ja puhdas auto + kuivat ja puhtaat vaatteet kotimatkalla, eikä vieläkään SM-tittelissä kiinni.  :grin:

82
Liika on liikaa noissa hakemistorakenteissakin, jos foorumilla pitää muutaman mielenkiintoisimman aiheen selaamiseksi mennä aina kolme askelta takaperin pääsivulle ja sieltä taas kolme askelta eteenpäin toiseen hakemistopuun oksaan, vain jotta pääsee lukemaan kaksi triidiä. Tiedon etsimisessä hakemistorakenteet on tietysti paikallaan, mutta 'päivittäistä käyttöä' ne kankeuttaa todella pahasti. Varsinkin kun tämäkin foorumi on vielä suhteellisen rauhallinen ja kuumia aiheita on nykyisillä alueilla vain 2-10.

Jokaiselle merkille kun vääntää oman kansion, niin niitä tulee järkyttävä määrä. Polttispuolelta bensaronsut voisi lohkaista omaksi alueekseen, siinä kun on sen verran tekniikka ja kokoeroa nitroihin, että ainakin allekirjoittanut jättää ne väliin ja kun siellä polttispuolen top 10 keikkuu jatkuvasti 3-6 bensatriidiä, niin selkeästi omaa aluetta huutaa. Sähköpuolta en pahemmin seuraa, mutta jako off- ja onroadiin? Radiolaitteiden säikeet mahtuu jokseenkin kaikki samalle sivulle.

Pari oikeaa palstapoliisia lisää, tehokkaampi roskan siivous ja johan rupeaa asiat löytymään ja tulemaan paremmin selville, ilman että täytyy rampauttaa koko foorumin käyttö tuhannella alikansiolla. Ne kun supistavat aika vahvasti seurattavien säikeiden määrää. Esimerkiksi nuo "DST/DBX -aiheet" jäisi omaan rauhaansa ja (osaavan) avun saanti olisi entistäkin tiukemmassa.

84
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 17.06.10 - klo: 14.19 »
Maastoon tarkoitetuissa autoissa vanteessa ei tule olla reikiä (jos on, niin peitä mieluusti ennen renkaan liimausta sisäpuolelta vaikkapa teipillä), renkaan keskilinjaan tehdään 2-4kpl 3-5mm reikiä tasaisin välein, esimerkiksi nahan rei'ittämiseen tarkoitetulla työkalulla onnistuu näppärästi. Silloin renkaan sisään päässyt moska lentää pois kun rengas pyörii.

85
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 15.06.10 - klo: 19.41 »
Juurikin rc-liikkeitä, tai en ainakaan ole paikallisesta Siwasta vielä löytänyt.  :wink:

OzKi: Jos yläneula on ok, en tiedä, siihen sitä lämpömittaria on hyvä käyttää apuna, niin alaneulaa. Jos yläneula ei ole ok, niin alaneulan kanssa on melko turha tehdä toimenpiteitä, koska yläneulan säätö vaikuttaa siihen.

Vili: Yläneulaa nyt ainakin auki jos lämmöt on noin korkeella.

86
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 15.06.10 - klo: 18.28 »
Siihen moottoriin sopii muutkin ilmansuodatinrungot, joihin suodattimia löytyykin sitten helpommin. Tässä esimerkiksi aiheesta: http://rc10.fi/index.php?topic=35634.msg445033#msg445033

Lämpömittareita löytyy 20-40e hintaluokassa lähes joka puljusta. Mitään vertailua ei löydy vehkeiden tarkkuuksista, että sikäli paha sanoa että mikä niistä on "hyvä". Kai ne kaikki jokseenkin asiansa ajaa.

Muutama vuosi vielä, niin ihmiset nappaa kännykällään videon siitä autostaan, pari kiihdytystä ja hieman huippunopeuksia, niin olisi huomattavasti helpompi sanoa missä mennään. Ongelma usein on siinä, että aloittelija ei koskaan ole nähnyt oikeasti toimivaa konetta eikä tiedä mitä pitäisi tavoitella, usein se "hyvä kulku" on vielä reippaasti rikkaan puolella ja melkolailla nuhaista. (Paino sanalla usein, en tarkoita että sinun tapauksessasi juuri näin on.) Turvallisempi toki näin päin, kuin lähteä kaivelemaan sitä viimeistä tehonripettä ja ajamaan konetta turhan piikillä.

Jos se sun yläneula on kuitenkin rikkaalla ja yrität hienosäätää alaneulaa, niin se onkin sitten ihan metsässä jos ja kun yläneulan säätää kohdalleen. Siksi tuo oikea säätöjärjestys olisi tärkeää ja pitäisi tietää, että yläenula on suht ok, ennen tuota alaneulan 'säätötestiä'.

87
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 15.06.10 - klo: 17.58 »
Jos se oli 3 kierrosta liian rikkaalla ja laitat kierroksen kiinni, niin onhan se edelleen 2 kierrosta rikkaalla, vaikka paljon jo laitoitkin kiinni.

Riippuu hyvin paljolti siitä miltä se tukehtuminen kuulostaa, mikäli röpöttää ja räkä lentää pillistä, niin rikkaan puolella ollaan mitä luultavimmin. Kiihdytyksissä myös alaneulan säädöillä on vaikutusta. Kun kone on päässyt täyteen vauhtiin niin onko se silloin röpöttävän kuuloinen ja huonokulkuinen? Mitä lämpömittari sanoo?

Ja tutustu tuohon: http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/t=3266.html

vilzuh: Yritähän hieman rauhoittaa tuota kirjoittelua, jos olet itse aloittelija ja homma on vielä hakusessa, niin ei kannata suinpäin sännätä neuvomaan kaikkia vaikka luuleekin tietävänsä. Jos tuon em. kuvauksen pohjalta lähtee alaneulaa säätämään kiinni, niin voidaan mennä kyllä ojasta allikkoon. Liian piikillä kone ei myöskään lähde kiihdyttämään kunnolla.

88
Polttisautot / Vs: Kyosho DST hermot menee.....
« : 15.06.10 - klo: 14.54 »
Alustassa lienee siinä kohtaa tasainen n. 10 asteen taite (kickup), normaali asia maastoon tarkoitetuissa ajoneuvoissa. (Voinee verrata esimerkiksi veneen keulaan, jonka tarkoitus on kyntää aaltoja, ei törmätä niihin kuin seinään.)



Katuautoissa on pääosin suorat alustat.

Tässä on DST:n perustriidi johon tämän kaltaiset kysymykset paremmin sopivat: http://rc10.fi/index.php?topic=27174.0

89
Polttisautot / Vs: inferno 7.5 sport4
« : 15.06.10 - klo: 14.42 »
Kovaa ajoa vaan, ei noissa niin massiivista eroa ole.

90
Polttisautot / Vs: inferno 7.5 sport4
« : 15.06.10 - klo: 01.41 »
Sidewinderi on ihan polttoainetta siinä missä muutkin, mutta Kärkkäinen ei osaa noita polttoaineita nimetä oikein saati että tuossa myyntisivussa olisi jotain tolkkua. Luultavasti tuo 16% ja 25% "autokäyttöön" on Sidewinderiä ja loput Cool Poweria. Onhan tätä "Cool Power Sidewinder" nimihirviötäkin katseltu jo vuosia.

http://www.morganfuel.com/

Corolla Avensis on muuten hieno auto.  :grin:

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 72