EuroRC

Kirjoittaja Aihe: GT2000 sääntökeskustelu  (Luettu 5728 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #30 : 16.07.19 - klo: 21.27 »
Miekii testailin keväällä etuveto v.s. GT. Muutaman kympän hitaampi tuo etuveto Riden kumeilla.
Lähinnä kiihtyvyydessä huomaa eron, kuten olettaa saattaa.

#49
(o\_!_/o)

Poissa PowerD

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #31 : 16.07.19 - klo: 23.31 »
No, viikko sitten ostettiin  uusi 21.5T moottori GT2000:een, joten jos nyt päätetään yksityyppimoottorista, niin voin ilmoittaa merkin ja mallin :-).

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #32 : 17.07.19 - klo: 09.14 »
Hienoa että ollaan aikaisin jo liikkeellä talvikauteen valmistautumassa.
Tämä yksi tai kaksi tyyppimoottori sääntö oli jo mielessä luokkaa luodessa, mutta TSS-10 luokan moottorin iän ja heikon saatavuuden takia luovuin ajatuksesta.
Omasta mielestäni suurin ongelma on, että esim. vanha stanukone jäi aivan liikaa jalkoihin nopeimpiin 21.5T koneisiin nähden.
Jos yhtään lohduttaa niin itsellä jäisi todella tehokas Muchmoren V2 kone jouten, jos tähän moottori sääntöön päädytään.


Poissa PowerD

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #33 : 18.07.19 - klo: 23.13 »
No eipä se oikeastaan lohduta. Itse asiassa 2 kuljettajaa meidän kerholla laittoi juuri uuden moottorin GT2000 autoon. Tietynlainen sääntöjen pysyvyys olisi minusta hieno juttu. Kyllä FTT meidän ykköskuskia kiinnostaa, mutta ihan mielellään harjoiteltaisiin ensin näillä vehkeillä mitä nyt on. Arvaisin, että muillakin luokkaa ajavilla on nyt ne tämän hetken säännön kiukaat varikolla. Onko odotettavissa kovasti uusia tulokkaita luokkaan jos päätetään nyt porukalla joku tietty moottori?

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #34 : 19.07.19 - klo: 00.52 »
FTT-sarjassa ajaa monentasoista kuskia, joten ei sitä FTT:tä kannata liikaa jännittää - rohkeasti mukaan vaan! Viime kauden perusteella kerhokisoissa, joissa ajettiin sekä GT2000 että FTT-kisalaillisilla touring autoilla, niin ei  GT2000 autojen ja ns. FTT-kisalaillisten touring-autojen vauhdissa juurikaan eroa ollut ja useampi taisi ajella samoilla sähköillä.

Onhan se tosi hyvä, että on kerhokisoja, joissa kisaamisen makuun pääsee. Toisaalta autot ovat melkolähellä toisiaan, joten siirtyminen tai vaikka molempien ajaminen on helppoa. Runsauden pulaa osallistujista ei varmaan kummassakaan sarjassa ole, joten suosittelen lämpimästi kaikille lähteä mukaan rohkeasti kisailemaan - tulee harrastukseen ihan erilaista potkua  :wink:

FTT-sarjassa edellisellä nopari+motti kombolla taidettiin ajella nelisen kautta ja seuraavaksi kaudeksi on odotettavissa ainoastaan moottorin vaihtuminen, koska aikaisempaa ei ole enää saatavilla - ja se on ollut näin harrastajan kannalta mukava asia, kun on ollut pysyvyyttä. Tietysti vielä, jos vanhoja FTT:n stanukoneita voidaan hyödyntää kerhokisasarjassa, niin sehän on harrastajaystävällistä, koska hyviä koneita saadaan edullisesti kiertoon kerhokisasarjaan.

Jos kerhokisasarjan on tarkoitus toimia osaltaan ponnahduslautana FTT:hen, niin silloin suosittelen että säännöt olisivat mahdollisimman yhdenmukaiset FTT-sarjan kanssa - jos nyt hankkii jotkut sähköt autoon ja ajaa vaikka yhden kauden kerhokisasarjaa ja jos ajaa samaan aikaan FTT:tä tai siirtyy vaikka vuoden päästä ajamaan FTT:tä ja joutuu hankkimaan toiset sähköt, niin se ei ehkä helpota siirtymistä tai ole kukkaroystävällisin kahden sarjan ajamiseen. Toki aina täytyy muistaa myös se, että säännöt voivat muuttua mikäli jotain tuotetta ei ole enää kaupallisesti saatavilla, mutta uskonkin, että myös FTT-sarjassa pyritään valintoja tekemään yhtä kautta pidemmällä tähtäimellä. Korit on kulutustavaraa kuten renkaatkin, joten niiden osalta ei erot ole niin merkityksellisiä eri sarjoissa.

Poissa RadDaddy

  • RH+
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #35 : 19.07.19 - klo: 21.02 »
auto ja rengas sääntö samaksi kuin touring stanuluokassa ja motti/säädin samaksi kuin Formula luokassa. siinä se on mun mielestä.. 
Mettistä aivoille, rissaa ruuansulatukseen ja nitroa sydämelle , eiku hanaa vaan....

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #36 : 19.07.19 - klo: 21.26 »
Muutamaa puhelinkeskustelua ja tuumaustuokiota myöhemmin päätettiin, että GT2000 moottorisääntöön ei tehdä tälle tulevalle talvikaudelle muutoksia. Yksityyppi(tai kaksi) moottori otetaan harkintaan uudestaan 2019-2020 talvikauden jälkeen mikäli tarvetta ilmenee.


Innolla uutta talvikautta odotellen:  Marko Aava , GT2000 "päähörhö"

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #37 : 01.09.19 - klo: 20.29 »
GT2000 säännöt päivitetty kaudelle 2019-2020

http://rc10.fi/index.php?topic=105077.0

Muutokset lähinnä pientä hienosäätöä.
Sallittuihin renkaisiin lisätty Riden ja Hudyn valmiiksi vanteelle liimattujen renkaiden tuotekoodit.
Nämä renkaat ovat samoja renkaita kuin tuo irtonaisena myytävä kumi , mutta mukavan helppo ratkaisu.

Muutaman korin laitoin lisää listalle. Ja muutin korisäännön sanamuotoa aavistuksen. Aika moni korivalmistaja ei enää laita suoraa mallia ja tyyppimerkintää lisenssimaksujen pelossa, joten korit nimetään mielikuvitusta käyttäen. Korilista on muutenkin lähinnä suuntaa antava.

Mukavia kilpailu hetkiä autojen näköisten autojen parissa toivoen!
M.Aava
« Viimeksi muokattu: 01.09.19 - klo: 20.44 kirjoittanut macman »

Poissa Sumperi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #38 : 12.11.19 - klo: 21.14 »
Saakos tuollasel BSR M-Rage 1/10 m-koon nelkku touringil osallistuu luokkaan?
Axial Wraith x 2, Tekno eb410, HB 817 nitro, Tamiya M03, Tamiya TXT-2, Fine Desing Pro Stock, Yokomo drifter, LunchBox/cage projekt

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #39 : 12.11.19 - klo: 21.37 »
Säännöthän eivät varsinaisesti kyseistä laitetta kiellä, mutta se että saat nuo säännönmukaiset Riden renkaat sopimaan alle ja vielä auton pysymään pystyssä niiden kanssa ja maavarat hiemakin järkeväksi niin siinä voi olla hieman haastetta. 

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #40 : 13.11.19 - klo: 00.38 »
Ja korilistalta kori :grin:
(o\_!_/o)