Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 4.0  (Luettu 530084 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1590 : 19.08.08 - klo: 00.19 »
tuskinpa se paljoa haittaa, jos "väärän" paikan purkaa... :roll: tuleepahan tarkastettua/putsattua moni muukin kohta samalla vaivalla...
eikä se auto siitä purkamisesta hajoa... :wink:
purkamalla ja kasaamalla se laite tulee tutuksi... rohkeasti vaa ruuvari käteen ja mahdollisesti manuska toiseen ja tutkimaan laitetta... :grin:

Poissa pauliK

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1591 : 19.08.08 - klo: 07.49 »
Mielestäni molempien diffien pitää olla rikki, koska keskidiffin puute aiheuttaa jatkuvan vedon sekä eteen että taakse. Joten jos takadiffi hajoaa vaan etupää vetää ja toisinpäin.

En tiedä aiheuttaako toisen diffin hajoaminen sen että toinenkin hajoaa kun kaikki voima siirtyy ehjälle diffille (rikkinäinen vaan luistaa), mutta ei se varmasti hyvääkään tee...

Itse ainakin purin autosta ohjeen mukaan etu- ja takaperät täysin palasiksi ja menin vielä avaamaan vaihteiston uteliaisuudesta.
 
Itsellä diffien hajoamisen huomasi kun laittoi auton pöydälle ja pyöritti käsin spurria nii voiman kasvaessa kuului vaan rusahdus ja veto hävisi. Näin ainakin itse järkeilin asian.

Vaihteistonhan voi tarkastaa pyörittämällä spurria ja pitämällä siitä jarrulevyn mutterista kiinni sopivalla avaimella. Jos veto ei häviä siinä vian täytyy löytyä vaihteston ja renkaiden väliltä.
Savage 3.5 RTR, Seadolphin 770, Thyssen 2, ja tusina muita tekeleitä

Poissa lihis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1592 : 20.08.08 - klo: 11.35 »
Dodiin, gurut hoi  :grin:
Tuli tuossa aamuyöstä pureskeltua tuo takapää atomeiksi, no eihän sieltä löytynyt kuin yhdestä niistä pienestä 4 rattaasta puuttuvan yksi hammas...

Ajattelin että ei heeveta, kun vauhtiin päästiin ni puretaan nyt etupääkin, no, sieltähän ei löytynyt mitään vikaa, kuin kaupanhyllyltä, muutenkin noiden metalliosien laatu yllätti positiivisesti.

Mutta ei kai tuo yksi puuttuva hammas tuollaista nelivetoa täysin liikkumattomaksi tee?  :shocked:

Tätä tässä eniten pelkäsin että vika ei löydy...

Poissa lihis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1593 : 20.08.08 - klo: 20.56 »
Eikö ole aavistuksia?

Mitenkä kuuluukoo tuon välittää voima vain toiseen suuntaan pyörittäessä, kun siis pyörittää tuota ilmeisesti spurria, laatikon yläosassa olevaa isoa ratasta, niin vai voiseen suuntaan pyörittäessä se pyörittää akseleita laatikon alapuolella. Tai no nyt akselit tietty irti mutta.. niitä napoja tai jotain.

Siihen suuntaan kun se sitä pyöritti niin kokeilin kyllä lukita alapuolen ettei pääse pyörimään ja sormella kohtuu voimakkaasti spurria koitin pyöritellä mutta ei suostunut pyörimään joten pitäisi olla jokseenkin kunnossa tai ainakin sen verran voimaa välittyi että pitäisi kyllä auton jaksaa liikkua sen puolesta.

Edelleen sitä epäilen että se yksi puuttuva hammas pystyisin iskemään kokoauton liikkumattomaksi...

Poissa pauliK

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1594 : 21.08.08 - klo: 01.58 »
Juu se spurri pyörii vapaasti toiseen suuntaan (tai siis luistaa laatikon sisästä jostain mut kuitenkii).

Jos vaa toisesta diffistä puuttuu hammas nii kyllä mielestäni pitäis toisen vetää normaalisti ku ei sitä keskidiffiä ole.

Itsellä oli rattaista tosiaan mennyt vain hampaiden kärjet ja luisti, joten pienestä se saattaa olla kiinni.
Savage 3.5 RTR, Seadolphin 770, Thyssen 2, ja tusina muita tekeleitä

Poissa lihis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1595 : 21.08.08 - klo: 02.20 »
Joo, tilasin yhden konversio setin, pitää varmistella ja vertailla uutta vielä noihin muihin rattaisiin.
Ei kellään sattuisi olemaan hyvää kuvaa uusista rattaista jotta voisi ehkä vertailla, ei noiden kauppojen sivuilta löytynyt sopivasta kuvakulmasta oikein. No kai se tuosta, mutta kovat olisi vaan poltteet päästä ajamaan ennekun se peevelin talvi saapuu jne.

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1596 : 21.08.08 - klo: 19.26 »
www.hpieurope.com , sieltä sitä löytyy vaikka mitä.
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa lihis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1597 : 22.08.08 - klo: 04.21 »
Dodii, tässä se pikkutunneilla pamahti päähän. Tod näk se vika lieneekin kytkimessä, vai olisiko tämä kaukaa haettu teoria?

Kun kerran juuri ja juuri vetoa mutta ei voimaa, kytkin ns luistaa, ei ota kontaktia.

Asiahan on melko tyypillinen ongelma monissa laitteissa mutta tässä se ratas surina aiheutti että olin "varma" että jossain rattaissa vikaa, mutta nyttenhän kun hokasin että se naputtaa sitä kytkintä siel varmaan, ku se juuri ja juuri vähän ottaa kontaktia. Ja samalla tietty rattaat just ja just kolahtaa, kunnes vääntö loppuu ja tilanne alkaa alusta.

No negataviistä asiassa on se että joutuu pilkkomaan koko auton aivan ATOMEIKSI, jota en nyt näin heti ekaksi olisi toivonut tietenkään.

Positiivista asiassa lienee se että etu ja takapää on pois tieltä jo valmiiksi niin helpottaa hiukan irroitusta mutta huh huh...

Mikäköhän sieltä mahdollisesti voi hajota, palat loppua jotenkin? Muistan lukeneeni että alumiinipalat kuluttaa jotain nopeammin, sitä itse runkoa, ei kai siitä noin pito yhtäkkii laakista lopu, kokemuksia miten toi kytkin laukee jos sikseen?
« Viimeksi muokattu: 22.08.08 - klo: 05.40 kirjoittanut lihis »

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1598 : 22.08.08 - klo: 18.29 »
Palat loppuu aikanaan, jos tarkoitat moottorin päässä olevaa kytkintä? Nimittäin toinen kytkimen nimellä(ainakin suoraan englannista käännettynä) kulkeva härpäke roikkuu päärattaassa kiinni, tuttavallisemmin slipper(eng. slipper clutch). Jos se on jäänyt löysälle, niin veto häviää ja äkkiä.

Moottorin saa irti helpoiten pohjan kautta, eli kaasulinkki ja käyrä irti(pakoputken alkuosa), ja pohjasta pitäs moottorin alta suurin piirtein keskeltä runkoa korkeussuunnassa löytyä violetti levy, jossa moottori on kiinni 4 kuusiokantaruuvilla (3mm). Ne auki ja voilá!
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.6 tilaus ulkomailta?
« Vastaus #1599 : 25.08.08 - klo: 17.49 »
Kertokaapas jos tiedätte ulkomaisia kauppoja, josta kannattaisi lähteä tilaamaan Savage x 4,6 ss setin?

Onkos kokemusta tuosta Savage-Central.comista?

Kiitos ja kumarrus asiallisista vastauksista etukäteen.
---Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla--

Poissa lihis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1600 : 25.08.08 - klo: 19.14 »
Tuolta itse olisin tilannut autoni jollen omaani olisi heti hyppysiini halunnut ja veruketta ajella pk seudulle kun oli käytetty myynnissä.

http://www.modelsport.co.uk/

Oman auton kohtalo jäänyt valitettavasti retuperälle, kiitos ihanan virtsakiven...  :shock: Jos tuon vielä saisi tällä viikolla purettua ja/tai kasattua.

Poissa savage23

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1601 : 25.08.08 - klo: 19.27 »
Joo, onhan niitä monia paikkoja mistä voi autoja tilata. Oman Savagen tilasin täältä  http://www.towerhobbies.com/
Rc18t FT
Futaba Savage x

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1602 : 25.08.08 - klo: 20.11 »
Kiitos vastauksista.

Olen tässä tutkinut jo pidemmän aikaa tuota savagea ja himo saada tuollainen vain kasvaa :lol:

Kun toi lähtee tilaukseen, niin olisi kiva tietää onko jotain osia jotka kannattaa vaihtaa heti parempiin/kestävämpiin? Voimansiirrosta esim?
Pakkimoduuli ja 3-vaihteinen laatikko olis tarkoitus samalla hankkia ainakin.

Entä onko tuo savage kuulalaakeroitu, vai tarviiko se laakerisetti erikseen?

Sekä ajattelin vaihtaa tukivarret ym. alumiinisiin, mutta en tiedä noista onko niitä eripituisia sitten?
Eli muuttuuko akseliväli tuolla sarjalla http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&P=8&I=LXSBA0 ?

En halua muuttaa akselivälejä, vain ulkonäköä mieleisekseni.

Voiko tolla sarjalla säätää maavaraa?
Koska pidän henk.kohtasesti savagen ulkonäöstä korkealla maavaralla varustettuna :p
Tietenkin '70 Plymouth Hemi Cuda korilla.

Anteeksi jos on vanhan toistamista. Mutta tiedon muruja kun on ripoteltu niin laajalle etten oikein pääse näistä jyvälle :shock:
---Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla--

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1603 : 25.08.08 - klo: 21.19 »
Kun toi lähtee tilaukseen, niin olisi kiva tietää onko jotain osia jotka kannattaa vaihtaa heti parempiin/kestävämpiin? Voimansiirrosta esim?
Pakkimoduuli ja 3-vaihteinen laatikko olis tarkoitus samalla hankkia ainakin.
orkkis veto-akselit sekä etu- että takakardaani kyllä kestää suhteellisen kovaa runtua... :evil:
tosin, niitten vaihtamisesta HPI:n Heavy-Duty -versioihin on ainakin tuolla jenkki-foorumeiden puolella kahteen jakaantunutta koulukuntaa...
mut jos rahaa on, ni kukas niitä estää vaihtamasta... :wink:

ja jos olet hankkimassa tuota X4.6 -mallia, ni siinähän on jo vakiona alumiiniset diffikupit...

pakkimoduli on ihan hyvä vaihto-ehto ostoslistalle, mut tuo 3-vaihteinen vaihdelaatikko kannattaa unohtaa, ellet sitten osta samalla siihen tämmöstä
syystä että, tuo Savagen 3-vaihteinen vaihdelaatikko ILMAN tuota settiä EI tuo huippunopeutta lisää juuri mitn... :sad:

Entä onko tuo savage kuulalaakeroitu, vai tarviiko se laakerisetti erikseen?
kyllä... ei tartte erikseen ostella laakereita...

Sekä ajattelin vaihtaa tukivarret ym. alumiinisiin, mutta en tiedä noista onko niitä eripituisia sitten?
Eli muuttuuko akseliväli tuolla sarjalla http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&P=8&I=LXSBA0 ?

En halua muuttaa akselivälejä, vain ulkonäköä mieleisekseni.

Voiko tolla sarjalla säätää maavaraa?
Koska pidän henk.kohtasesti savagen ulkonäöstä korkealla maavaralla varustettuna :p
Tietenkin '70 Plymouth Hemi Cuda korilla.
eipä tuolla setillä kyllä akseliväli tai raideleveyskään muutu... :grin:
onhan noissa iskaritorneissa noita kiinnitysvaihto-ehtoja, mut tiedä sitten, et kuinka paljon sillä pystyy muuttamaan maavaraa... ja eihän tuo Sava vakionakaan mikn matala ole... :roll:

noissa alumiinisissa ripustuksen osissa on vaa se huono puoli, että ne ei jousta törmätessä... :sad: et KUN osuu, ni saattaa tulla isompi korjaus-keikka...
ja Integyn alumiini-osat ei nyt sit tosiaan ole kaikkein parasta mahdollista alumiinia... :roll:

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1604 : 25.08.08 - klo: 21.36 »
Eihän ne alumiiniset tosiaan anna periksi, kuin vääntymällä tai pahempaa..
Mutta on ne hienot, hehhe :grin:

Kiihtyvyyttä tuo 3-portainen laatikko kuulemma tuo...
Eiköhän tuo kulje vakionakin ihan mukavasti, mutta nälkä kasvaa tunnetusti syödessä :p

Tuli mieleen että onko näillä savageilla olemassa mitään kilpailu luokkaa tms. ihan virallisesti? On ne kuitenkin käsittääkseni erittäin suosittuja polttiksia. Kait näillekkin on joku kilpailuluokka jossain olemassa.

---Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla--

Poissa lihis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1605 : 27.08.08 - klo: 18.08 »
Noniin, nyt tuo rupeaa olemaan aivan atomeina, toivo kasaansaamisesta hupenee...

Tuota, mikäköhän mahtaisi olla keino tietää onko tuo kytkin loppu vai ei, ei noista paloista oikein mitää maallikko ainakaan osaa nähdä. Vai olisiko se ilmeisesti kello nimellä oleva osa kulunut vaiko sekä että?

Perhana, poltteet ajamaan olisi... No diffit voi ainakin lyödä kasaan ja sillain... niin saa osan hommasta tehtyy enivei.

Onkohan tietoa mikä tuossa on vakio rattaiden pykälät, tuossa osui kytkinkellon osassa silmään numero 14, ilmeisesti niitä pienimpiä, eli ei vauhdin ottoon otollinen, tosin tuo nyt mikään raketti tarvitsekkaan olla..

Poissa lihis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1606 : 27.08.08 - klo: 18.28 »
Vieläpä tuossa otin ja pistin ruuvimeisselin sivusta kardaanin kiinnityskohtaan, siis vaihdelaatikon päähän ettei se pääse pyörimään ja pyöritin kovasti isosta rattaasta ja ei anna siinä välissä mikään periksi, toiseen suuntaan siis, toiseen pyörii vapaasti mutta niin se käsittääkseni kuuluukin? Että eikai tässä vaihtoehtoja sitten pitäisi muuta olla kuin tuo kytkin?

Poissa Jellona77

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1607 : 04.09.08 - klo: 21.51 »
Aloittelija kun olen tällä saralla niin kysyn moottorin tehdas asetuksia. Tai oikeastaan varmistan niitä. moottori on nitro star 21BB. Jos oikein olen ymmärtänyt niin ne ovat niin, että ruuvit ovat tasan? kun yritin säätää niin lakkas käymästä. Ja missä järjestyksessä ne pitäisi säätää sitten kunhan saan taas koneen käymään.
Axial SCX-10 Honcho "myynnissä"

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1608 : 05.09.08 - klo: 00.06 »
lueppa se sun motin manuska... :wink: mut jos sitä ei ny jostain syystä löydy, ni tuolta HPI:n sivuilta pystyy latailee noita manuskoja/ohjeita... :shocked:
Nitro Star 21BB
ja mitä tuohon muuhun säätämiseen tulee, ni eiköhän siihen löydy ihan "haku" -toiminnolla täältä sekä esim. rc-harrastus -foorumilta tietoa...

Poissa Jellona77

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1609 : 06.09.08 - klo: 10.15 »
Onko sillä jotain merkitystä kun polttoaine letku on ihan moottorissa ja pakoputkessa kiinni?
Axial SCX-10 Honcho "myynnissä"

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1610 : 08.09.08 - klo: 14.24 »
Siis jos meinaat, että se koskettaa konetta/pilliä sivustaan, niin minun tietääkseni ei ou. Mutta sillä on, että letkujen päät on kiinni siellä missä pitääkin :mrgreen:
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1611 : 12.09.08 - klo: 18.09 »
Jos se ihan pakoputken alkukäyrää vasten on niin voi sulaa puhki koko letku, kannattaa siirtää pois. Moottori ei tule oikeastaan yhtäkuumaksi, varsinkaan kannesta mutta lohko voi lämmetä niinkin paljon että letkut kärsii :wink:

Poissa SaVaGeLLa GEGEEJÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1612 : 12.09.08 - klo: 21.58 »
Itellä menee koneen lohkosta eikä letkut oo kuin tummentunut vähän siitä kohdasta. Tosin uudet letkut pitää ostaa kun roton pää pääsi tökkään reikiä letkuun.
Savage X 4.6 bb, PicooZ (rikki), Futaba 3PM 2.4GHz, Team Losi Micro-T !!

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1613 : 13.09.08 - klo: 11.04 »
jos poltto-aineletku on AIVAN kiinni lohkossa/kannessa, on vaarana, että poltto-aine SAATTAA alkaa kiehumaan putkessa... :sad: eikä ne pidemmät letkut mitään haitaa tuo, päinvastoin... :wink:
jos, TAI kun kääntää auton katolleen, ni eipähän sammu samantien... :roll:

Poissa SaVaGeLLa GEGEEJÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1614 : 13.09.08 - klo: 21.55 »
Nyt kun saan pidemmät letkut niin laitan ne ihan eri kautta koneeseen niin ei edes osu lohkoon.
Savage X 4.6 bb, PicooZ (rikki), Futaba 3PM 2.4GHz, Team Losi Micro-T !!

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1615 : 16.09.08 - klo: 20.24 »
Rupesi tässä mietityttämään että olisiko aivan järjetöntä rakennella Savagesta bensakoneella toimiva? Esim. HPI:n Fueliet tai pienet Zenoahit voisivat olla sopivai moottoreita tarkoitukseen(?).

Tämä tietenkin johtaisi muihinkin muutoksiin, esim. voimansiirron/vaihdelaatikon ja polttoainetankin suhteen.

Kuinkahan syvälle esim. Fuelie 23cc mahtuisi Savagen runkoon, kun moottori ja vaihdelaatikko otetaan pois?
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa teme91

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1616 : 17.09.08 - klo: 15.11 »
Kuulostaa aika järjettömältä auton ja moottorin kokoon (Zenoah) suhteutettuna. Tuollainen peruszeno painaakin jo sellaiset reilun 2kg. Kokonaispaino kasvaa jo niin suureksi, ettei auto toimisi alustaltaan enää juuri ollenkaan. Tai tällaiseen viritykseen edes saisi mistään tarpeeksi kestäviä osia.
Traxxas Revo 3.3->RB TM523, Kyosho Calmato 40 Trainer, Pro Boat Blackjack 55, FG Monster Hummer H2 31cc *kaikilla herkuilla* w/Futaba 3pm 2.4Ghz

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1617 : 18.09.08 - klo: 15.14 »
Kyllä mä uskon että sen sais kestämään kunhan vaan järjellä rakentelisi, mutta paino, ei jei jei.

Poissa Jellona77

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1618 : 18.09.08 - klo: 19.14 »
Mitenköhän sais tuon puolentankin laihennuksen helpoiten pois? Onkon mahdollista laittaa kaksi tankkia autoon? Ja miten autosta sais matalemman ja kevyemmän? Autona on savage 3.5 rtr. Siinä muutama kysymys aloittelijalta.
Axial SCX-10 Honcho "myynnissä"

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #1619 : 18.09.08 - klo: 19.50 »
Mitenköhän sais tuon puolentankin laihennuksen helpoiten pois? Onkon mahdollista laittaa kaksi tankkia autoon? Ja miten autosta sais matalemman ja kevyemmän? Autona on savage 3.5 rtr. Siinä muutama kysymys aloittelijalta.

Laihana käyntiä voi estää esim. näin (OFNA tankki): http://rc10.fi/index.php?topic=16965.msg251257#msg251257
« Viimeksi muokattu: 19.09.08 - klo: 13.32 kirjoittanut vwaltsu »
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST