Kirjoittaja Aihe: EFRA:ssa tapahtuu  (Luettu 11004 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
EFRA:ssa tapahtuu
« : 14.03.07 - klo: 21.33 »
Tästä oli viitteitä jo marraskuun yleiskokouksessa ja nyt näyttää EFRA lähteneen tosissaan kehittämään organisaatiotaan. Ei välttämättä huono asia lajin kannalta...

http://www.efra.se/pdf/future_letter.pdf
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #1 : 02.04.07 - klo: 19.46 »
Aloitan tänne keräämään EFRA:an liittyviä tiedotteita EFRA yhteyshenkilön ominaisuudessa.

EFRA on julkaissut uuden sääntökirjan kokonaisuudessaan kotisivuillaaan ja tässä siihen linkki:
http://www.efra.se/pdf/handb07weblocked.pdf
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #2 : 13.04.07 - klo: 13.34 »
Sähkötouringin uusi EFRA-korilista löytyy EFRAn sivuilta. Uudet korit sallitaan suomessa TSM-10 -luokassa kesäkaudella.

http://www.efra.se/news/download/2007-1%20Bodylist1-10-elektro.pdf

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #3 : 14.09.07 - klo: 13.32 »
Lienee oikea paikka tällekkin...

http://efra.se/news/download/2007_Muffler_letter_Sept-2007V2.pdf
Noniin, taas menee kaikki pillit uusiksi...    Pääasiassa tossa on juttua rataluokista mutta loppupeleissä ilmenee että krossiosasto joutuu samaan...

2008 EFRA säännössä:
Näitä pieniä reikiä joita on ollut siinä ns. 2 kammion seinämässä yleensä 4kpl niin ei enää sallita vaan kaikki pakokaasut joutuvat kierrätään myös 3. "kammion" kautta. Tuossa pedarissa on ihan hyvä kuvatus...

En ole ihan varma mutta eikös suomessa oteta nämä aina vuoden jälkijunassa?
« Viimeksi muokattu: 19.09.07 - klo: 08.16 kirjoittanut HVoltage »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #4 : 19.09.07 - klo: 08.14 »
Näittenkin sääntöjen takana on taas jälleen joku mahti merkki joka haluaa taas päästä päteä.
Tiputtaakos tuo uusi putki ääntä taas jälleen vai ollaanko menossa F1 suuntaan eli tehoja alas :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #5 : 06.11.07 - klo: 19.12 »
Noniin, nyttenkun tuosta pillijutusta on EFRA:n puolelta tullut tietoa, viittisikö joku vähän valaista tuota asiaa myös meille ymmärtämättömille..

Niin, ja lisäähän tuosta jutusta mm: tuolla: http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=2963
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #6 : 07.11.07 - klo: 14.18 »
EFRAn vuosikokouksen pöytäkirja on luettavissa osoitteessa
http://www.efra.se/news/agm2007/2007_Minutes_Electric_Track_final.pdf


Painoraja nousee. Päätöskohdassa ei erikseen sanota milloin uusi sääntö astuu voimaan, mutta ilmeisesti heti vuoden 2008 puolella minimipaino on 1/10 sähköluokissa 1400gr (ennen 1350gr).

Voivatko EFRA edustajamme kommentoida tätä ja mahdollisesti muita päätöksiä/keskusteluja?


Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #7 : 07.11.07 - klo: 17.26 »
Sähkörataluokkia koskevia muutoksia


Sähkötouringin minimipaino 1400 g

Otetaan meillä käyttöön TSM-10 -luokassa heti vuoden vaihteessa. TSP- ja TSS-10 jatkavat aiemmin sovitulla 1425 g painorajalla.

Kaikkiin akkuihin liittimet

Yleisiin sääntöihin tuli maininta, että kaikki akut tulee olla helposti kytkettävissä irti turvallisuuden takia. Käytännössä tarkoittaa siis sitä, että akkuja ei saa enää kytkeä muuhun laitteistoon juottamalla, vaan liittimiä on pakko käyttää. Koskee kaikkien luokkien kaikkia akkuja (myös vastarin akut). Tämä otetaan myös Suomessa käyttöön vuoden alusta.


1/10 sähkötouring EM sisällä

Tällainen vuosittainen kilpailu on tulossa. Aikaisintaan 2009. Julkaistussa pöytäkirjassa olevat kommentit ovat sääntöjen kannalta täysin "arvottomia". Kilpailu ajetaan kumirenkailla ja samoilla säännöillä kuin ulkokisat. EM-kisoja ajetaan myös ulkona, kuten tähänkin asti.


1/12 EM-kisojen "reseed"

Viime talven totaalisesta reseedistä siirryttiin rajoitettuun reseediin. Eli käytännössä vain räikeimmät tapaukset siirretään eristä toisiin treeniaikojen perusteella. Tänä vuonna erät tehtiin kokonaan uusiksi treeniaikojen perusteella, mistä seurasi se, ettei treenit olleet treenejä vaan täyttä kilvanajoa.


1/10 sähkötouringin EM alkueräsysteemi

Tästä aiheesta oli ehkä eniten keskustelua sähkökokouksessa. Suuren porukan ja hyvinkin vaihtelevan asiantuntemuksen seurauksena tuloksena oli jälleen kerran kompromissi. Ensi vuonna käytettävä systeemi on seuraava:

Perjantaina tiimimanagerit kokoontuvat päättämään tuoreiden sääennusteiden pohjalta, onko todennäköistä, että perjantaina tai lauantaina olisi märkää.
- jos märkää ajetaan "2 fastest times" -systeemillä
- jos kuivaa ajetaan eräkierrospisteistä 2/5

Rengasmäärät liittyvät myös tähän asiaan. Nyt kilpailija saa 5 settiä kuivan kelin renkaita hintaan 100 €. A-finalistit saavat ostaa vielä finaaleihin 3 settiä lisää ja muut finalistit 1 setin. Näiden muiden settien, eikä sadekelin renkaiden hintaa ole määritelty.


Pitoaineet

Ainoastaan EFRAn listan mukaiset pitoaineet sallitaan renkaiden käsittelyyn. Kaikkilla muilla aineilla käsittely (esim. moottori- tai jarrukliinerit) on kiellettyjä. Lista on tällä hetkellä melko puutteellinen ja on odotettavissa, että ennen EM-kisoja saadaan parempi lista sallituista pitoaineista.


Akut

Uudet luokittelustandardit hyväksyttiin. Toleransseja tiukennettiin, lisäksi kaikkien kennojen tulee olla jo luokitteluvaiheessa kaupallisessa tuotannossa ja saatavilla. Nämä tulevat käyttöön vuoden 2008 luokitteluissa, eli tällaiset kennot ovat käytössä vuonna 2009.

Lisäksi tarkennettiin jo viime vuonna sovittua ja tämän vuoden säännöissä ollutta kohtaa, minkä mukaan vuonna 2008 kenno ei saa missään vaiheessa olla yli 43 mm pitkä. Nyt tuo tarkennettiin alkamaan 1.4.2008, eli samaan aikaan kun 2008 akkulista tulee EFRAssa voimaan.

Tämän seurauksena kaikki nykyiset kennot muuttuvat sääntöjen vastaiksi. Tähän asti kennojen on tarvinut olla alle 43 mm pitkiä vain luokitteluvaiheessa (käsittelemättöminä). Käsittelyjen jälkeen pituuden on kuitenkin sallittu olla maksimissaan 44 mm. Tästä "sallitusta venymisestä" päästään nyt eroon, mistä pitäisi seurata se, että kennot ovat parempilaatuisia, luotettavampia ja myös huomattavasti turvallisempia. Huonona puolena on se, että kapasiteetti laskee jonkun verran, kun kennoja joudutaan pienentämään.

Tässä kohtaa on nyt se villakoiran ydin, mistä tämän hetken akkuongelmat johtuvat ja mikä toisaalta tekee tilanteen akkujen kanssa Suomessa erittäin vaikeaksi. Vielä ei ole olemassa päätöstä, miten Suomessa nämä uudet kennotyypit otetaan käyttöön. Toivottavasti saamme asiasta lajiryhmän päätöksen mahdollisimman pian.


LiPot

LiPot ovat tulossa. Tulevana vuonna englantilaiset keräävät kisakokemuksia LiPo-akuista ajamalla kesän 19t touringluokan 7.4 V LiPo-akuilla. Tavoitteena olisi, että vuoden päästä kokouksessa olisi esillä ehdotus LiPo-säännöistä.

Tulossa on myös 6 V "LiPo", mikä soveltuu siis nykyisiin 5 kennon luokkiin. 4 kennon luokille ei ole vielä olemassa ratkaisua.

Kokouksessa keskusteltiin avoimesti LiPo-akkujen riskeistä. Sääntöihin tullaan määrittelemään tietyn tyyppinen suojakuori akulle. Suojakuori tulee olemaan sellainen, ettei akku ota itseensä kovin helposti fyysisistä iskuista.

Toinen turvallisuuteen tähtäävä asia on laturien luokittelu. Tavoitteena on luokitella sallitut laturit ja näihin määrätään täysin yksiselitteinen katkaisujännite lataukselle. Näin päästäisiin eroon kennojen ylilataamisesta suorituskyvyn maksimoimiseksi. Sopivasti yliladattuna akku kulkee lujempaa, mutta jos ylilataa liikaa on seurauksena mahdollisesti näyttävä ei toivottu ilotulitus. Määritelty katkaisujännite poistaisi tuon ongelman.


Kilpailuja 2008
4.-6.4.      C-12 EM - Ingolstadt, Saksa (rataprofiili)
24.-25.5.    TSM-10 EM Warm up - Vila-real, Espanja
31.7-3.8.    TSM-10 EM - Vila-real, Espanja (kotisivu)
12.-16.11.   C-12 ja TSM-10 MM - Bangkok, Thaimaa
22.-23.11.   C-12 ja TSM-10 PM - Kuusankoski
29.-30.11.   TSM-10 GP - Praha, Tsekki


Kilpailuja 2009
C-12 EM - Madrid, Espanja
TSM-10 EM - Luxemburg (Kuva1, Kuva2)
« Viimeksi muokattu: 08.11.07 - klo: 18.15 kirjoittanut Mr Cale »

Poissa -Tony-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #8 : 08.11.07 - klo: 12.08 »
Omalta osalta kommentoin lähinnä polttistouring asioita, koska istuskelin ko kokouksessa.

Polttistouringin osalta paljon keskustelua aiheutti männän muokkaaminen. Sääntöihin hyväksyttiin uusi kohta jossa kielletään tekemästä mäntään lisäreikiä (männäntapin reiät ovat siis ainoat reiät jotka männässä saa olla). Tämä on helposti ymmärrettävä kohta, mutta kunnon väittely syntyi, kun keskusteltiin männän helman muokkaamisesta. Männän helmaan saa tehdä pienen kolon mutta ei kovin syvää. Juuri tämä kolon muodon ja koon määrittäminen jäi tulkinnan varaiseksi. Lähtökohtaisesti männän helmaan ei saa tehdä ”aaltomaisia” koloja eikä se yksi kolo saa olla liian syvä, kohtaa ”liian” ei siis määritelty mitenkään joten se varmaankin johtaa tulkinnan varaisiin tuomioihin EFRA-kisoissa.

Polttoainesääntöön (myös 1/8 off-road) tuli muutos jossa sallitaan pieni määrä korroosion estävää lisäainetta polttoaineen seassa. Tietojemme mukaan kaikissa nykyisin valmiissa kaupallisissa polttoaineissa on tällaista lisäainetta käytetty, joten tällainen sääntölisäys on lähinnä sääntöjen päivittämistä ajantasalle. Lisäksi sääntöihin kirjattiin kohta rangaistuksesta jos polttoaine ei ole sääntöjen mukaista; Jos polttoaineesta löytyy jotain muuta lisäainetta, seuraa siitä 5 vuoden kilpailukielto EFRA- ja IFMAR – kisoihin. Meille vakuutettiin että kilpailijat jotka käyttävät valmiita kaupallisia fuileja voivat olla rauhassa, niissä polttoaineissa ei laittomia lisäaineita ole.

Polttistouringin renkaiden max leveyteen lisättiin 1mm joten ensi vuonna renkaiden max leveys on 31,00mm.

Polttistouring koreissa kiellettiin korin jäykistimien käyttäminen. Lisäksi koreissa tulee olla ensi vuoden alusta alkaen EFRA –hyväksymisnumero näkyvillä, pelkkä valmistajan tuotenumero ei enää riitä. Tämä siis EFRA -kisoissa, meillä Suomessa vuonna 2008 riittää vielä valmistajan tuotenumero.

Polttistouringissa 2008 ajetaan MM:t Lissabonissa Portugalissa 7.-17.8. Näihin kisoihin Suomella on 4 paikkaa, edellyttäen että Euroopalla on 75 paikkaa käytössä (normaalisti 40 paikkaa). Paikkojen lopullinen määrä ratkeaa 2008 maaliskuun lopulla kun muilta mantereilta saadaan tietoon heidän tarvitsemat paikkamäärät. Lisäksi 2.-4.5.2008 ajetaan B-EM:t Ampuisissa Ranskassa, näihin kisoihin Suomesta ei vielä ole ilmoittautunut halukkaita osallistujia, paikkoja on kyllä saatavana 15.12.2007 saakka.


Polttiscrossin nousufinaalien pituutta lisättiin nousufinaalista riippuen. 1/64:sta alkaen aina 1/4 -finaaleihin ajetaan 20 min, 1/2 -finaaleissa 20 tai 30 min ja A-finaalissa 45 tai 60 min. Nykysuuntauksen mukaisesti ollaan menossa pidempiin finaaleihin ja tämä tarkoittaa että EFRA – kisoissa tullaan ajamaan 1/2 – finaaleissa ja A-finaalissa noiden pidempien ajoaikojen mukaisesti.

Polttiscrossin B-EM:t ajetaan 13.-15.6.2008 Bergeracissa Ranskassa ja Suomella paikkoja on 5 kpl. A-EM:t ajetaan 1.-5.7.2008 Heraklionissa Kreikassa ja paikkoja on 6 kpl. MM:t ajetaan 15.-21.9.2008 Charlottessa USA:ssa ja Suomella on paikkoja näihin karkeloihin 2 kpl.


EFRA:n pillisääntö muuttuu 1/8 ratapolttiksissa 1.3.2008, 1/8 polttiscrossareissa 1.5.2008 ja 1/10 polttistouringeissa 31.12.2008. Pillien tulee täyttää uudet ääntä pienentävät kriteerit. Tämä tarkoittaa sitä, että EFRA –kisoissa aiemmin listoilla olleilla pilleillä ei saa ajaa. Meillä Suomessa nykyisillä hyväksytyillä pilleillä saa ajaa vielä pari vuotta, lajiryhmän suunnitelman mukaan nykyisen listan mukaisilla pilleillä saa ajaa 31.12.2009 saakka. Meillä pillilistaa täydennetään sitä mukaa kun EFRA –listalle uusia pillejä ilmestyy.

Kaikkien polttisluokkien ääniä ollaan tulevaisuudessa kontrolloimassa entistä tarkemmin. Tämä johtuu siitä että Keski-Euroopan maissa ovat terveysviranomaiset puuttuneet pienoisautokisoista aiheutuneeseen meteliin. Moottoreiden lisääntyneet tehot ja erityisesti lisääntyneet kierrosluvut ovat kohottaneet desibelejä. Nyt ensimmäinen askel äänten pudottamiseen on uusi pillisääntö. Tulevaisuudessa polttistouringissa tullaan vaatimaan INS-boxin käyttö myös EFRA-kisoissa, erittäin todennäköisesti vuonna 2009. Kaikissa ”nitroluokissa” on odotettavissa nitromäärän pudotusta asteittain. Tälle nitromäärän pudotukselle ei ole tarkkaa aikataulua mutta asiaa selvitellään yhteistyössä moottorivalmistajien kanssa. Tälläkin muutoksella halutaan pienentää moottoreiden ääniä.


Siinä pääkohdat EFRA -kokouksessa käsitellyistä asioista. Suomessa voimaan tulevat muutokset tulevat esille kunkin luokan sarjasäännöissä talven aikana. Kuten jo jossain kohdin mainitsin, kaikkia EFRA –kisoissa voimaan tulevia sääntöjä ei meillä oteta heti käyttöön.

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #9 : 29.01.08 - klo: 09.07 »
EFRA julkaisi eilen uuden akkukennolistan. Lista löytyy piakkoin myös EFRA: kotisivuilta.
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa Mika M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #10 : 29.01.08 - klo: 09.21 »
Höh. Myös Grepow:t ja GP4600 (joita taas saa) eivät ole enää listalla  :shocked: Milloin tuo lista otetaan suomessa käyttöön? Hyvin pitkälle kaikki kennot mitä suomessa on nyt ovat ilmeisesti laittomia kun tuohon siirrytään. IB ja EP näyttää olevan kans jotkut 08 versiot vain sallittu... Mikä erityisesti IB:n osalta oli arvattavissa..

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #11 : 29.01.08 - klo: 09.24 »
Sen verran voin vastata, että uusi lista otetaan käyttöön 1.5 alkaen ja kaikissa luokissa, jotta saadaan uudet ja turvalliset kennot nopeasti käyttöön. Vanhan listan mukaisilla kennoilla saa ajaa ainakin tämän kauden loppuun.

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #12 : 29.01.08 - klo: 11.26 »

Polttoainesääntöön (myös 1/8 off-road) tuli muutos jossa sallitaan pieni määrä korroosion estävää lisäainetta polttoaineen seassa. Tietojemme mukaan kaikissa nykyisin valmiissa kaupallisissa polttoaineissa on tällaista lisäainetta käytetty, joten tällainen sääntölisäys on lähinnä sääntöjen päivittämistä ajantasalle.

Hmm....

Polttoaineessa on valmiiksi noin 10% öljyä. Mikä mahtaa olla tämä ihmeaine korroosiota estämässä? Se pitoisuushan ei voi olla kovinkaan suuri suhteessa öljyn määrään.


Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #13 : 19.05.08 - klo: 21.34 »
The

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #14 : 07.01.10 - klo: 14.29 »
Vuoden 2010 MM-kilpailujen päivämääriä on muokattu. Lisää EFRA:n sivuilla

http://news.efra.ws/index.php?id=239&frompageid=228&newsid=164
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #15 : 18.01.10 - klo: 13.42 »
Onko tulossa uusi EFRAn hyväksyttyjen akkujen lista käyttöön ennen FTT-kauden alkua?

Yritin löytää vastausta EFRAn sivuilta, mutta ei onnistunut.

Markkinoille on tullut uusia 45C ja 50C akkuja, joita luonnollisesti ei löydy tämänhetkiseltä EFRA-listalta. 
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #16 : 18.01.10 - klo: 13.45 »
Markkinoille on tullut uusia 45C ja 50C akkuja, joita luonnollisesti ei löydy tämänhetkiseltä EFRA-listalta. 

'09 listan akkujakaan ei saa kuin enää murto-osan kaupasta. Kaikki ovat valmistajien uudet versiot korvanneet.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #17 : 18.01.10 - klo: 13.51 »
Touring-puolelle (2s-akut) ei ole tulossa uutta listaa talven EFRA-kisoihin, eikä siis myöskään FTT-kisoihin. C-12 -puolella lista 1S LiPoista on EFRAlta tulossa.

Suomen akkusäännön kohtalo on edelleen lajiryhmän käsissä ja toivomme sen pikaista julkaisua. Touring-puoli pysyy sääntöjen osalta käsittääkseni ennallaan, mutta C-12 akkuihin on aikaisemmista puheista huolimatta odotettavissa jonkunlaista rajausta. Olen kuullut puhuttavan ROAR- ja EFRA-listan mukaisista akuista, sekä näistä 2S Saddlen puolikkaista.

Tilanne tällä hetkellä tuntuu 1S akkujen osalta olevan se, että "joka viikko" tulee markkinoille uusia ja entistä parempia akkuja. C-12 luokassa LiPojenkin kapasiteetti saadaan mitattua ulos 8 minuutin erän aikana, joten akkujen merkitys on edelleen todella merkittävä.


Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #18 : 18.01.10 - klo: 14.07 »
...Suomen akkusäännön kohtalo on edelleen lajiryhmän käsissä ja toivomme sen pikaista julkaisua. Touring-puoli pysyy sääntöjen osalta käsittääkseni ennallaan, mutta C-12 akkuihin on aikaisemmista puheista huolimatta odotettavissa jonkunlaista rajausta. Olen kuullut puhuttavan ROAR- ja EFRA-listan mukaisista akuista, sekä näistä 2S Saddlen puolikkaista.


Tuosta ymmärtäisin sen että edelleen tarkoitus on FTT-kisoissa hyväksyä ROAR-hyväksytyt akut. Jos tässä vaiheessa tulee uusia rajauksia FTT-sarjan 1S-akkuihin, niin on vaarana, että jo "bona fide" hankitut akut eivät olekaan luvallisia.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #19 : 18.01.10 - klo: 15.06 »
Jep,

Koska EFRAn 2010 akkulistalle (käyttöön EFRAssa huhtikuun alussa) tulevien akkujen mitoitus on muutettu vastaamaan ROARin mitoitusta, ei akuissa pitäisi olla enää juurikaan eroja. Eikä siten olisi kovin fiksua kieltää niitä tältä keväältä. Tämä siis 2S akkujen osalta.

1S akut taas mielestäni kaipaisivat lähinnä rajauksen kovakuorisuudesta ja jonkun kapasiteettirajan (esim 5300 mAh) tälle keväälle. Lista sallistuista akkumerkeistä 1S akkujen osalta vanhenisi todennäköisesti melko nopeasti kehityksen tässä vaiheessa.

Mutta asia on siis lajiryhmän hoteissa ja toivomme uutisia pian.


Poissa seppomikael

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #21 : 30.01.10 - klo: 12.28 »
Onko tuon LRP:n 5300 mAh stick-akun kohdalla painovirhe kun mainitaan 30C.

Vai ovatko kaikki 40C akkuni kisalaittomia... :embarrassed:

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #22 : 30.01.10 - klo: 12.29 »
Tuo 40C akku löytyy alempaa missä näkyvät vuonna 2009 hyväksytyt akut.

Poissa seppomikael

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EFRA:ssa tapahtuu
« Vastaus #23 : 30.01.10 - klo: 12.32 »
Hienoa!
En osannut mennä riittävän pitkälle. :grin:

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info