Kirjoittaja Aihe: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta  (Luettu 135323 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juniku

  • Jäsen
    • Profiili
CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 19.06.07 - klo: 00.13 »
Kaverin kanssa hankittiin ensimmäisiksi RC autoiksi ko. mallit 02/2007. Polttoaineena diileriliikkeen suosittelema 10% Morgan CoolPower! (Juuri se, ei sidewinder eikä mitään muutakaan, vaan CoolPoweria)
Välillä tuntuu että tuli haukattua liian suuri pala kakkua kerralla. Ja välillä myös tuntuu siltä että valitettavasti ei tämä harrastus ole rahasta kiinni, nimittäin jatkuvasti pitää olla jenkeistä osaa tulossa / suuri osalaatikko mukana aina kun käy ajamassa.

Viimeksi tänään käytiin radalla ajamassa, säädöt on mitä on, köröttelyssä "pelaa ok", sammuilee silloin tällöin. Isolla hiekkakentällä ajettaessa "kovaa" sammuu ihan liian useasti ja aina vituttaa käydä käynnistämässä auto 100m päässä. Jos vain osaisi säätää niin olisi kova juttu. Tosin nyt on alkanut ihmetyttää että voiko sitä edes säätää oikein. Alle 100 asteisena körötellessä ei sammu ja liikkuu kun kaasua painaa (mulle ja kaverillekin ihan sama kuinka tehokkaasti liikkuu, kunhan ei sammu joka helvetin kerta kun kaasun höllää tai jättää tyhjäkäynnille pidemmäksi aikaa kuin 5 sekunniksi) mutta kun alkaa käyntilämpötila mennä yli 100 asteen niin johan alkaa taas sammuilla. Säädät sen toimimaan sielä yli 100 asteessa niin ei taas pelaa kylmänä. Tänään RC radalla yksi jannu kertoi kaverinsa omistaneen Genesiksen jossa sama moottori, ja samaa vikaa. Vieressä ajoi nollataulu Tamiya:lla eikä se sammunut kertaakaan 2h aikana muuhun kuin polttoaineen loppumiseen. Itse kuski ei tiennyt yhtään mitään koko autosta kun oli ekoja kertoja vasta ajamassa. Sähköstartti vakiona ja kaikki, mikäs siinä sudittaessa täysillä, mihin ei GST kuski näköjään pysty tällä kokemuksella.

Ja niitä osia:

1. Vetoakselit, diffin puoleisen pään tappeja menee enemmän kuin hehkutulppia!!! 3h ajossa menee 2 tappia. Paikallisella diilerillä vetoakselit 42 euroa pari.
2. Ylätukivarsi - menee kanssa kuin purkkaa, ja maksaa kanssa aika reilusti / pari.
3. Etukardaanin vaihdelaatikon puoleinen tappi - näitä mennyt mulla jo 2 samalla gallonalla, onneksi rikkinäiistä vetareista saa tapit tähän.
4. Hehkutulppa - Näitä pitäisi mennä eniten...
5. Wheel hub, eli se missä on pyöränlaakerit sisällä - näitä menee kovan kolaroinnin jälkeen josta siis voi vain syyttää kuskia, valotolppa ja muu silmitön rääkkäämien ovat juuri sitä.
5. Diffi - Kaverilla 3 gallonan jälkeen molemmat hajosivat saman tunnin aikana radalla, 15% polttoaine ja keskidiffin lukko ollut paikallaan 1 gallonan ajan.
6. Alatukivarsi - oikeastaan verrattavissa tuohon wheel hub osioon.
7. Servot. Omaan autoon piti vaihtaa 2 servoa 2,5 gallonan jälkeen!
8. Roto startteri. Diileriliikeen myyjän (siis duunari, ei omistaja) sanoja lainaten "vetostartti riittää, jos auto pelaa se käynnistyy helposti vetostartilla". Itsehän tein nestelukon kerran pari ja latasin akun ylijännitteellä, tämän jälkeen Panasonicin akkuporakone toimitti rotostarterin virkaa ja akselin nokka katkesi  :angry: ja lopulta annoin rotostartille Venton akusta +12V kunnes sen moottori kärähti 5 sekunnissa. Palkitsi taas...
9. Kone. Säälittävän säätöyrityksen jälkeen moottorin ääni muuttui epätavalliseksi ja lämpötilamittaus osoitti lämmöiksi 180 astetta, säätö rikkaammalle ja lämmöt kuriin mutta 10 min tämän jälkeen kone leikkasi kiinni, kiertokangen alapää puhkesi, kampuran nokka hakkasi kangen mutkalle ja kangen nokasta lähti pala, samalla männästä katkesi helmat ja sylinteriputkeen jonkin verran syvät urat. Laakerit väljät. Taas palkitsi tilata osat jenkeistä...

Tällaisia tuntoja tällä kertaa, kertokaahan muutkin miten olette pärjäilleet. Sen verran olen mielissäni että kulkeehan se kovaa kun sille päälle sattuu ja muut jää kauas taakse  :grin: Ja on siinä miehekkäät saundit kun pakoputki irtoaa kunnon hypyn jälkeen  :cool: Akuile ja mulle pattereille ihan sama, sehän on vaan sähköä ja vaatii tiettyä huolenpitoa. Kulkee se, jos vain osaisi, vai onko se siitä kiinni? Huomenna tulossa SideWinderin 16% polttoainetta ja Rossin 3 tulppia on nippu testejä varten, jos se elämä helpottuisi edes vähän...

Muokattu - kirotusvirhet korattu ja video lisätty ja otettu pois.
« Viimeksi muokattu: 19.06.07 - klo: 10.30 kirjoittanut Juniku »
CEN GST 7.7

Poissa Olbe

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #1 : 19.06.07 - klo: 10.37 »
No mitä tota videota katsoi niin aikamoista pommitusta....
Junnumestari 2007

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #2 : 19.06.07 - klo: 11.06 »
Luulisin että tuolla polttoaineen vaihdolla häviäis säätöongelmat. Taitaa olla vielä tässä ko. autossa sen verta iso kone että vois olla enempikin nitroa menovedessä.  Korjatkoon viisaammat jos tää oli täyttä sitä...  :shock:
Traxxas Revo 2.5

Poissa ballu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #3 : 19.06.07 - klo: 11.35 »
mä koittaisin kyl ekaks jotai 20 tai 25% sidewinderiä  :embarrassed:

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #4 : 19.06.07 - klo: 20.23 »
'sä et vaan osaa' eipä tähän oikeen muuta tarvi sanoa.
niin tuosta diffistä, edes valmistaja ei suosittele keskilukon käyttöä, varsinkaan rata-ajossa.
btw, gensua ei ole todellakaan radalle tehty, sitä varten on Nemesis heavy duty voimansiirrolla..
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #5 : 20.06.07 - klo: 00.17 »
Mä kyllä luin junikun koko stoorin ja totesin että sitkee mies, mulla olis kyllä jo päärevennyt jos olis tohon malliin mennyt osia rikki.

Jooh mä päädyin omassa hobaossani siihen tulokseen että säädin liian laihalle alaneulasta ja tulppia suli niin kuin hoke jo sanoi. Mutta ei se kyllä kovin mukavalle tunnu että tankki kestää 5min korkeintaan   :angry: En sit tiiä uskaltaako pääneulasta laihentaa, ettei vaan menis tulppa sitten siitä  :shock:


Poissa Juniku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #6 : 20.06.07 - klo: 00.29 »
'sä et vaan osaa' eipä tähän oikeen muuta tarvi sanoa.
niin tuosta diffistä, edes valmistaja ei suosittele keskilukon käyttöä, varsinkaan rata-ajossa.
btw, gensua ei ole todellakaan radalle tehty, sitä varten on Nemesis heavy duty voimansiirrolla..

Niin mä olen kaikille sanonutkin että kun osaisi, se nyt tosiaan on vielä vähän epävarmaa että onko se todellakin siitä kiinni, varmistushan asiaan tule kuitenkin ajan myötä.
CEN GST 7.7

Poissa imot

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #7 : 20.06.07 - klo: 00.32 »
ollut mulla noin vuojen eikä se kestä ikinä ajaa edes yhtä tankkia... vetoakselia ei kannata uusia kokonaan sisemmän tapin katkettua,vakiona liian kovaa ainetta lämmittää ja lyö vanhan pätkän pois uuden tapin oon tehny vanhoista rossarin iskarin varsista ja on kestäny.kone pelaa mulla muuten mutta aina pitää lämmittää ja houkutella et saa käyntiin.  ps:rossarit kestää mitä vaan tohon gst:hen verratuna joten niillä tulee ajettua ja gst lojuu koristeena...

Poissa Juniku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #8 : 20.06.07 - klo: 00.32 »
Mä kyllä luin junikun koko stoorin ja totesin että sitkee mies, mulla olis kyllä jo päärevennyt jos olis tohon malliin mennyt osia rikki.

En sit tiiä uskaltaako pääneulasta laihentaa, ettei vaan menis tulppa sitten siitä  :shock:



Kannattais kokeilla niin ei jää arveluttamaan  :grin: :wink:
CEN GST 7.7

Poissa Juniku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #9 : 20.06.07 - klo: 00.34 »
.kone pelaa mulla muuten mutta aina pitää lämmittää ja houkutella et saa käyntiin. 

Vaihdetaanko koneita  :grin: Mulla nimittäin käynnistyy lähes aina alle 5 vedolla.
CEN GST 7.7

Poissa imot

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #10 : 20.06.07 - klo: 00.45 »
mulla on vielä niin tiukka että jos ei lämmitä sitä puhaltimella nii ei sitä taho jaksaa edes vetästä narusta saati että sais käymään ja sitä nykii ihan raavaat miehet... pitäsköhän sille antaa enempi kenkää (voimansiirto ei kyllä kestä) että ois löysempi nykiä ajettu noin 5-8 gallonaa ja puristuksia saman verran ku uutena...

Poissa Juniku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #11 : 20.06.07 - klo: 00.57 »
Mulla meni toi uus mäntä+putki löysäksi parin gallonan jälkeen, ihan helposti sen vetää käyntiin. Mutta on se kyllä saanutkin kenkää ja kunnolla. <ÄLÄ TEE NÄIN> Niksi: pakoputkesta letku suuhun ja puhaltamaan </ÄLÄ TEE NÄIN> kunnes polttiane saavuttaa kaasarin, sen jälkeen lähtee aina parilla vedolla käyntiin jos säädöt on lähelläkään oikeaa.

Edit: Kielletty laittamasta letkua suuhun: Jo 15 ml:n annos 40-prosenttista metanolia suun kautta on aiheuttanut kuoleman, sokeus on aiheutunut 4 ml metanoliannoksen nielemisestä.
« Viimeksi muokattu: 20.06.07 - klo: 11.31 kirjoittanut Juniku »
CEN GST 7.7

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #12 : 20.06.07 - klo: 11.10 »
Mulla meni toi uus mäntä+putki löysäksi parin gallonan jälkeen, ihan helposti sen vetää käyntiin. Mutta on se kyllä saanutkin kenkää ja kunnolla. Niksi: pakoputkesta letku suuhun ja puhaltamaan kunnes polttiane saavuttaa kaasarin, sen jälkeen lähtee aina parilla vedolla käyntiin jos säädöt on lähelläkään oikeaa.

Boltsia toisesta topicista lainaten...

Ei oikeastaan kuulu topicin aiheeseen mutta on hyvä muistuttaa bensan vaaroista...

Lukekaan ja sisäistäkää

Poissa Mikkofin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #13 : 20.06.07 - klo: 15.58 »
Kavereiden kanssa ostettiin yhteensä 3kpl (2kpl GST 7.7 ja 1kpl Nemesis). Noo, hienojahan nuo uutena oli kattella joo... siihen se sitten lopahtikin.

Monimutkaisen sisäänajon jälkeen sitten vihdoin ajettiin. Ekalla GST:llä pääsi noin yhteensä 30m ennenkuin isonrattaan ruuvit löivät jumiin koko auton (EI lukkoliimaa lainkaan...)
Toisella GST:llä päästiin noin tankillinen, kunnes spindle ja hubi kappaleiksi ja eikun tilailemaan (varastossa ei ole, ilmeisesti menee paljon).

Samat on ongelmat meilläkin keskimäärin kuin topicin aloittajalla. Molemmat GST:t sammuilee lämpöisenä kuin saunalyhdyt. Nemesiksestä meni takadiffi kappaleiksi noin 10 tankin jälkeen (kyllä, toosi heavy duty indeed).
 
Muoviosat murenee käsiin jopa NURMIKENTÄLLÄ (pehmeä sammalpohja) ajaessa. Hyppäät autolla patista 20cm ilmaan ja laskeudut toiselle takapyörälle niin joko hubi, akseli tai molemmat.  :angry:

Muutenkin nuo Junikun mainitsemat 9 kohtaa kuulostavat varsin tutuilta... Tietääpähän mitä on mahdollisesti tulossa.

Nyt on aluhubit ja spindlet + tukivarret. Pääsee hieman mukavammin, edes pari tankillista / ajokerta ennenkun hajoo jostain = + 250EUR lisäkustannus / auto.

Keskimäärin kokonaislaatu on todella heikko ja myyjäliike/maahantuoja (Jr-hobby) kehuu ummet ja lammet kun autoa on ostamassa, mutta tuki / takuu puuttuu kokonaan.

Että sellasta. En TODELLAKAAN SUOSITTELE kenellekään tai jos on ihan pakko kokeilla niin 1 auto ensin niin tulee halvemmaksi.  :p :p :p :kiss:
« Viimeksi muokattu: 20.06.07 - klo: 16.03 kirjoittanut Mikkofin »

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #14 : 20.06.07 - klo: 16.25 »
Toissapäivänä ajoin Nemesikselläni noin kolme tuntia putkeen isoja hyppyjä takapihallamme sijaitsevalla kalliolla.
Moottori tosin oli tämä uusittu joka on nykyään näissä GST 7.7 autoissa. Eikä Nemesiksen oma.
Hyvin toimi ja kesti isojakin loikkia! Eikä moottori sammuillut, lämmöt olivat siinä 120 asteessa. Tulppaa piti hieman hakea mutta oikea löytyi toisella yrityksellä.
Autossa tosin on alumiiniset ylätukivarret koska ne tuppasivat talvella vakiona hajoamaan!
En ymmärrä miten te rikotte näitä autoja tai sitten meno on vielä hirveämpää kuin minulla! :undecided:

Niin, ja auton ei tule kestää loikkia yli 4 metristä, sitä ei kestä mikään!

Poissa Vermilion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #15 : 20.06.07 - klo: 16.49 »
Itselläkin oli parivuotta takaperin Genesis(3.versio)ja eikä hajonnut ellei sitä tahallaan yrittänyt.Keskilukolla ajoin aina enkä vetareita tms. saanut rikki.
Radalla ajoin ja ei se paljoa hävinnyt ajoissa revolle.
En voi ymmärtää miten saatte ne rikki,itse tein yli 7m loikkia ja mitään ei hajonnut.
Kone toimi kuin kello ja tehoa löytyi,ei tosin sitä 5 heppaa mitä niin kovasti mainostettiin mutta  kulki riittävästi sillä kummiskin.

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #16 : 20.06.07 - klo: 18.59 »
Genesistä ei ole mut kaksi CENiä kylläkin. Ala- ja ylätukivarsia, diffikuppeja, siipitukia, kytkimiä, vanteita ja muuta on mennyt ja välillä rajustikin mutta ne on osa tätä hommaa ja oppimiskäyrää ennenkuin autoa osaa laittaa ja ajaa niin että pysyy ehjänä. Viime aikoina ei ole sitten enää mennyt paljon mitään. Paitsi mitä nyt radiohäiriöiden ja muiden takia on hajonnut kuten esim. Jyrkkälässä vääntyi RTR etuiskaritorni kun pamautin 10m ilmalennon jälkeen hobbylinnan kylttiä päin aitaan Arenalla. Mutta sekin vaan väännettiin tongilla suoraksi ja meno jatkui. Tietty harmittaa että osia hajoo jne mut RTR autonkin lukitukset kandee katsoa jos pystyy ja laittaa itse kuntoon, ei CEN ole minusta tässä huonompi kuin muutkaan. ihmisethän noita kasaa ja virheitä sattuu.

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #17 : 20.06.07 - klo: 19.19 »
jos oikein muistan niin tuosta genesiksestä tuli kesän alkupuolella joku päivitetty versio.kestävempi kuin aikasemmat mallit.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Juniku

  • Jäsen
    • Profiili
CEN GST 7.7

Poissa usa-1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Overpowered Savage/RB Concept TM728, Overpowered Revo/RbTm323, Mad Force Crawler x2/Nosram Rs28, Xray XB8 Pro,Xray T1, Homemade Tuber

Poissa Juniku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #20 : 25.06.07 - klo: 22.14 »
Noniin,

Sitä Sidewinderin 16% polttoainetta päästiin viimein kokeilemaan. Ja kyllähän ero on suht huomattava verrattuna edelliseen 16% CoolPoweriin, jo pikkukierroksilla / kaasulla auto vetää huomattavasti paremmin, lähtee käyntiin ja ennenkaikkea, pysyy käynnissä. Tosin kun päästiin 120 asteen tuntumaan niin johan alkoi taas sammuilla mutta paljon paremmin toimi kuitenkin. Vesisade tosin oli sen verran rankka että pikkupoikamaien innokkuuskaan ei enää riittänyt vesisateessa kykkimiseen vaan päätettiin jatkaa paremmalla kelilä kun autokin oli vielä ehjä (mun autosta meni diffi 2 minuutin köröttelyn jälkeen  :angry: ).

Säädöt pitää vielä hakea kohdalleen kun auto nosti lämöt suht nopeasti 130 asteeseen pahimmillaan, onneksi sitä osaa jo äänestä sanoa milloin mennään yli 110 asteessa  :grin:
CEN GST 7.7

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #21 : 26.06.07 - klo: 13.46 »
Ettei se sun coolpoweri olis vaan ollut sitä lentsikka lientä? Epäilen kyllä vahvasti koska niissä on 16% öljyä joka ei yksinkertaisesti halua toimia autossa. No se on hyvä että monsu toimii  :azn:

Poissa Juniku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #22 : 26.06.07 - klo: 14.05 »
Ettei se sun coolpoweri olis vaan ollut sitä lentsikka lientä? Epäilen kyllä vahvasti koska niissä on 16% öljyä joka ei yksinkertaisesti halua toimia autossa. No se on hyvä että monsu toimii  :azn:

Kyllä, juurikin sitä. Paikkallinen diileri kun ei muuta tuohon autoon myy.
CEN GST 7.7

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #23 : 26.06.07 - klo: 15.33 »
Nimenomaan kun Coolpower on lennnokki soppaa ja Sidewinder on autoihin.

Ei ole olemassa autoihin tarkoitettua Coolpoweria.

Poissa Juniku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #24 : 28.06.07 - klo: 17.35 »
Ja murheet jatkuu.

Laitoin takajousiin jäykistyspalikat, eka ajo sen jälkeen tuotti katkenneen diffin tumpin alle 5 min köröttelyllä.
Vaihdoin uuden diffin ja sama homma, kaikenlisäksi meni vielä saman puoleine tumppi poikki!  :angry:

Kolmas kerta toden sanoo, täytyy laittaa orkkispalikat takaisin ja toivoa parasta. Päällisinpuolin ei mikään näytä tumppeja tappavalta.
CEN GST 7.7

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #25 : 20.08.07 - klo: 19.57 »
Muistan kun olitte ruuvvaamassa CENejänne radalla. Täytyy kyllä nostaa hattua että vielä innostusta / rahaa riittää. Monella alottelijalla homma kyllä tyssää siihen kun aina on kamppeet rikki ja ajamaan ei pääse. Hyvä että löpön vaihdosta oli jotain apua. Ihmetyttää kyllä tuo Jr:n toiminta. Taitaa vain eurot kiilua silmissä. Itse ottaisin ainakin hieman erillaisia pirssejä hyllyyn :/

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #26 : 20.08.07 - klo: 20.28 »
Itsekin asioinut kyseisen puljun kanssa, täytyy sanoa että kunnon "pakko" myyntiä,asioiden vääristelyä ja vastuun pakenemista.. :police:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Juniku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #27 : 20.08.07 - klo: 22.13 »
Eipä ole tullut juhannuksen jälkeen ajeltua "kunnolla". Tosin auto on takakontissa ja hehkulaite ladattuna.
CEN GST 7.7

Poissa Juniku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #28 : 20.08.07 - klo: 23.03 »
hpi83: "lämpö ongelma lämmöt seilaa aika lailla korkealla onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa ja millä sen saa pois auto on mun kaverin ja mikään meidän kokeilu ei auta"

JR-hobbyssäkin sanottiin "tuntuu että ne GST:n moottorit on yksilöitä, toiset pelaa 100-0 ja toiset esim. nostaa lämpöjä, ja siihen auttaa vain se kun laittaa prikkaa kannen väliin".

Elikkäs, vakiona sielä sylinterin ja kannen välissä on 2 "prikkaa". Ja mitä enempi prikkoja niin sitä pienemmäksi puristuksen saa ja lämmöt laskee samalla kun vääntö laskee ja kierrokset nousee.

Mutta paljonko ne lämmöt nyt sitten on? Sallittu ajolämpö on noin 110-125 astetta, kokemuksella tiedän että hetkellisellä 180 asteella menee kiertokangen alapää väljäksi kunnes koko kiertarin alapää menee puhki ja tekee täystuhon moottoriin.
CEN GST 7.7

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #29 : 22.08.07 - klo: 00.12 »
Lavangossa meillä on CEN autoja ja ei  niitä ruuvata muita enempää. Kenellä muulla on isoja autoja? Kössi jota parjataan myös sekä traxxas. Mutta viimeisen autoissa on niin pienet moottorit ettei mikään voikaan hajota..