Kirjoittaja Aihe: Asso Talk  (Luettu 398613 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #180 : 16.11.03 - klo: 16.06 »
Jani S Kirjoitti:

Sen sanon kaikille AE kuskeille lähinnä niille jotka aloittelevat harrastusta et älkää ihmeessä ostako mitään ihme hiilikuitu alustoja esimerkiksi warpeja, perus AE on perus hyvä vaihtoehto ja sil kyl varmasti pääsee parhaiten SM/NM kisoissa. Miksi otin asian esil on siksi et sain yli kymmenen maili kavereilta jotka luulen eivät ole paljon edes ajaneet touring et tilaa mulle warpi mut en ala tilamaan autoja koska tiedän et ei siitä tule kuin harmaita hiuksi. Perus Assos varmasti tarpeeksi tekemistä useiksi vuosiks.
_________________

Kerrankin vastuullista tekstiä henkilöltä, jolla olisi mahdollisuus vaikkapa vain "rahastaa", välittämättä muusta!

Kaiken lisäksi paikkansa pitävää!

Kannattaa lukea tarkoin topicin aiemmatkin kirjoitukset, niistä voi tehdä paljon johtopäätöksiä!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Asso Talk
« Vastaus #181 : 16.11.03 - klo: 16.12 »
Jeps,
tuosta moottorin puolesta ja toisesta on yhtä monta mielipidettä kuin kuskia..saishan sen siihen toisinpäinkin ku käyttäs kulmahammas pinjonia ja isoratasta...  8)

Toi joustavuus on kyllä kokeilemisen arvoista, varsinkin noita rungon jäykistepaloja on jokaisella ylimäärin ja niiden vaikutusta on helppo testata varsinkin siis muovirungolla. Kovin rankasti ei ehkä ajoominaisuuksia tarvitse viritellä, mutta ulkonäkö viritykset on sitten erikseen.. eiks se vanha sanonta ollut että viritys on onnistunut jossei auto huonontunut 5-15% enempää...

Poissa Jani S

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #182 : 16.11.03 - klo: 18.36 »
Hyvin sanottu et jos auto ei huonontunut kuin 10% niin päivitys oli hyvä.

Tosiaan jos haluaa auton hyvännäköiseksi tai muutenkin kokeilla jotain uutta ja ihmeelist niin sitten voi kannattaa harkita warpspeed Assoon tai vastaavaa. Sil kokemuksel mitä olen warpeja jenkkeihin sekä aasian myynyt monia monia satoja kpl eri RC liikeisiin niin suurin osa ihmisistä on ostanut auton ulkonäön perusteella, on tietysti monilta tullut ihan kommentiakin et tämähän on parempi kuin perus Asso mut suurin osa et onhan tämä hieno :lol:  Jenkit on jenkejä :twisted:

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #183 : 16.11.03 - klo: 21.46 »
JaniS: Kiinnostaisi kyllä tietää mitä tuollainen setti kustantaa €?

Mutta kun olen vaan tälläinen viikonloppu cruisailija niin tuskin lie mahdollisuuksia moiseen? Vrt yllä oleva texti :roll:

Laitatko tiedon mahdollisesti tänne vai yv:nä?
Sponsored by own wallet

Poissa Jani S

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #184 : 16.11.03 - klo: 22.46 »
Cruisaaja: Juuri sunnuntai kuskeille tämä onkin tarkoitettu ( semmoiset ei ala mua vastaan oikeusjuttua nostaamaan jos jossakin SM kisas ei tulekaan A-finaali paikkaa  :?:  ), siks mäkin täl ajan. No ehkä itellä noi team velvoitteet myös vähän painaa :lol:

Hintaa tulee muutos sarjalle noin 150e tänne toimitettuna tulleineen. Sisältää ultra cool sinisen pohjalevyn, ylälevyn, mootoripukin, tarvittavat ruuvit ym. härppäleet kiinnitykseen, pidemmät tukivarsien kiinnitystapit ( mahdollistaa akselinvälin säädön tyyliä xray ) sekä NTC kardaanin. Auto on suomes about 10 kpl mut ei viel kovin montaa sinistä mallia, sehän se tärkeintä!!

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #185 : 17.11.03 - klo: 12.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Joku insinööri voi selittää ehkä tarkemmin mitä tapahtuu tuon koneen väännön seurauksena ja vaihteluna kun siirrytään pois kaasulta ja kaasulle takaisin.

Yksinkertaistetusti:

Oletusarvosesti akkujen puoli on autossa vähän painavampi. Jos akut on "oikealla" puolella (eli vasemmalla), korostuu tämä epätasapaino moottorin aiheuttaman vääntömomentin ansiosta jarrutettaessa.  Jos akut ovat taas "väärällä" puolella (eli oikealla) korostuu ongelmat kiihdytettäessä. Asso on valinnut näistä "pienemmän pahan", koska sähkötouringeilla jarruttaminen on huomattavan vähäistä kiihdytyksiin verrattuna.

Tietysti jos kulmavaihteet käännetään toisin päin, niin homma kääntyy päinvastoin.

Poissa Juho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc10.com
Asso Talk
« Vastaus #186 : 18.11.03 - klo: 00.20 »
Voitte koittaa ajaa Assolla rataa vastapäivään, niinkuin 99% kisoista ajetaan, tai myötäpäivään. Ero on käytännössä sama kuin laittais pannun väärälle puolelle. En ole vielä yhtään assoa nähnyt, mikä menisi myötäpäivään paremmin. Asianhan voi tietysti korjata ostamalla esim. Warpspeedin rungon autoon. Ikävä kyllä n. kaikki kisabaanat ajetaan kuitenkin vastapäivään...
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

Poissa Temppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #187 : 18.11.03 - klo: 10.09 »
jännä kuitenkin et auto on suuniteltu jenkeissä missä 99% kisoista ajetaan myötäpäivään!!!!
Itte en voi sanoo asiaan juuta enkä jaata kun en kyseisellä autolla aja, kerran kokeilin ja sillonkin kierroksen jälkeen sen auto sai kerätä eräs kaveri imupaperilla pois baanalta kun puol autoo oli p*skana.... :wink:

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #188 : 18.11.03 - klo: 10.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Temppa"
jännä kuitenkin et auto on suuniteltu jenkeissä missä 99% kisoista ajetaan myötäpäivään!!!!
Itte en voi sanoo asiaan juuta enkä jaata kun en kyseisellä autolla aja, kerran kokeilin ja sillonkin kierroksen jälkeen sen auto sai kerätä eräs kaveri imupaperilla pois baanalta kun puol autoo oli p*skana.... :wink:


Joo, ei kannattas koskea oikeaan kilpa-autoon, liian aikaisin!  :lol:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Jani S

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #189 : 18.11.03 - klo: 12.33 »
Tämä et kummalla puolella akut on parempi olla tai et onko hihna vai kardaani parempi on kuten tos jo aikaisemmin sanoin aika pitkälti mielipide asia ( tottakai on myös teknisiä syitä ja olen niistä samaa mieltä ). Olen kyl myös Juhon kans täysin samaa mieltä asiasta. Näinhän se kyl toimii Assossa. Mut sitä mitä ollaan kokeiltu warpeja "ajettuna vastapäivään" niin kommentit on ollut et hyvin vakaa ja stabiili ajaa, tottakai warpis on moni asia erinlail jotka varmasti vaikuttavat asiaan myös. Mut mut ei tästä sen enempää.

Ja tosiaan se kans pitää muistaa et barracudan uusimmas mallis on myös akut toisella puolelle ja ymmärtääkseni se auto on pitkälti kumminkin Asson kaltainen. Eikös toi Barracuda kans jenkeis tehdä?

Eikös se ole hyvä et kokeillaan jotain uutta ja ihmeelistä. Kuten aikaisemmas mailis sanoin tuskin täl runkolla saavutetaan parempia sijoja SM sarjas joten en kyl suosittele auto kavereil jotka haluavat ajaa varman ja hyviä sijoituksi kisois. Näitä warpin autoja joko schumin pohjalla tai Asson pohjalla tullaan näkemään muutamia ( 4-5kpl ) SM sarjas ja varmasti siel aika häntäpääs pyöritään mut eikös se ole pääasia et hauskaa on!! Tottakai olishan se hienoa jos warpil jossakin kisas päästäisiin B-finaaliin mut mut, no onhan sil Doseck vetänyt halloween kisas pari viikko sitten A-finaaliin joten kyl sil siellä ainakin pääsi ( oli viel Doseck eka kisa autol ja oli hyvin tyytyväinen siihen ).

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
:-)
« Vastaus #190 : 18.11.03 - klo: 13.53 »
Lainaus
Joo, ei kannattas koskea oikeaan kilpa-autoon, liian aikaisin!


Joo, Teemun kohdallahan se on aivan liian aikaisin:-) Ajokokemusta ja menestystähän ei oo tullut.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Re: :-)
« Vastaus #191 : 18.11.03 - klo: 14.12 »
........liian aikaisin!   :lol:

Joo, Teemun kohdallahan se on aivan liian aikaisin:-) Ajokokemusta ja menestystähän ei oo tullut.[/quote]

-------------------------------------------------------------------------------------

Tiesin kyllä kenestä oli kyse, en muuten olisikaan kirjoittanut!  :wink:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Asso Talk
« Vastaus #192 : 20.11.03 - klo: 17.01 »
Miten muuten Asson eri versiot jakautuu TJ-10:ssä? Eli miten on prosentti osuudet Racer, Team ja Factory team mallien välillä? Ja onko esim. vakio racer -mallilla mahdollista pärjätä factory team mallille, vai onko kyse enemmän kuskista, kuin autosta?
Sanokaa jos oli tyhmiä kysymyksiä. :|
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
Asso Talk
« Vastaus #193 : 20.11.03 - klo: 17.33 »
eikös se oo niin että "sininen" väri tuo aina 0,1 sekuntia paremman kierrosajan kuin muut värit :wink:  :mrgreen:
Xray

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #194 : 20.11.03 - klo: 20.24 »
Stilo: Ajotaito, ja säädöt ratkaisee. Samat säädöt saa ruuvattua niin Racer kuin Factory Team -versiohin, jälkimmäisessä tietyt säädöt on vaan helpompi toteuttaa.

Jos budjetti on tiukilla eikä rahat riitä uuten FT:hen, kannattaa ostaa käytettynä FT (niitä on pari nytkin myynnissä) kuin panostaa uuteen Raceriin/Teamiin.
FT on hintaansa nähden kaikista edullisin, kun otetaan huomioon mitä tulee mukana. Sinänsä pitemmän päälle se on siis edullisin, sillä siinä vaiheessa kun Racerin/Teamin puutteita pitää rahalla korjata, ne ominaisuudet saattavat olla FT:ssä vakiona.
Eli summa rum, kokonaiskustannukset jäävät nopeasti pienemmäksi kun ostat FT:n, kuin se että ostat Racerin/Teamin ja päivität niihin tarvittavia osia.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa pete||

  • Veteraani
    • Profiili
Ohjaupalojen kierteet ei kestä...
« Vastaus #195 : 20.11.03 - klo: 21.51 »
Miten ohjauspaloissa saisi pallonivelet pysymään kunnolla ja pitkään ?

Mulla menee kierteet lähes joka kuukausi ohjauspaloista vaikka koitan laittaa ne varovasti ja olla kiertämättä palloniveliä liian kireälle. Uudet ohjauspalat maksavat kuitenkin suht paljon, jos niitä joutuu jatkuvasti uusimaan ja mukana tulee vielä laakeripesät taaksekkin..Niitä kyllä riittää, mutta ohjauspalat tuntuvat olevan menevää tavaraa.

Tilattiin alumiiniset ohjauspalatkin GM:ltä, mutta niiden valmistus onkin siellä lopetettu.

Miten te laitatte pallonivelet kiinni ja minkälaiset pallonivelet ?
Onko kukaan laittanut halkaisijaltaan paksumpia palloniveliä, ja mistähän semmoisia saisi ?

Pikaliimalla kyllä pysyy, liiankin hyvin. Sekin on tullut kokeiltua, ongelmaksi tuleekin niiden irroitus... :?

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #196 : 20.11.03 - klo: 22.30 »
http://www.teamcrc.com/

Tuolla näin luettelossa alumiiniset ohjauspalat. Tiedä sitten miten saa Suomeen.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #197 : 20.11.03 - klo: 22.32 »
Ekakerran käyttöön otettaessa, tehdään "kierteet" sillä samaisella pallokupilla, kääntöpalan ollessa vielä kädessä!

Sitten, kun kokoonpannaan, kierretään pallokuppi ja alaruuvi vain niin syvälle, ettei se kiristä!

Kierteitä tehdessä käytän diffirasvaa apuna!
Enkä kierrä kerralla, vaan edestakaisin pikkuhiljaa edeten!

Tähän asti on toiminut näin!

Käytetylle, jo "korkanneelle, on pieni mahdollisuus tekohengittää sillä, että ostaa niitä kirkkaita (=metallinvärinen) , olisiko crossarin tmv:n pallokuppeja.
Ovat hieman suuremmat, ja taitaa olla eri kierrekin.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa pete||

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #198 : 20.11.03 - klo: 22.53 »
Tuota kierteen tekemistä rasvan kanssa olen myös kokeillut, kuten olet kerholla joskus neuvonut  :wink:

...Mutta silti tuntuu aina irtoilevan. Pitääkö palloniveltä kiristettäessä jättää väliä holkin ja pallonivelen "otekannan" väliin, vai vaan varoa ettei kierrä palloniveltä niin paljoa että kierteet murskautuvat ?

Onko muilla noita alumiinisia ohjauspaloja?
Minkähänlaisia kokemuksia niistä on, kestääkö niissä kierteet ?

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Asso Talk
« Vastaus #199 : 20.11.03 - klo: 22.55 »
Mutta ajaako kisoissa porukka noilla Racer malleilla? :?:  On nimittäin käytetty Racer malli tarjolla kaikkien hilujen kanssa erittäin edullisesti.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #200 : 20.11.03 - klo: 23.00 »
Merkitseekö se niin paljon?
Kaikella pääsee kun vaan uskoo siihen että pääsee.
Asso on kilpa-auto, on malli mikä vaan.
Sitä paitsi, onko väliä onko muiilla mikä malli?
Kisaamisen aloittamisessa ei tulisi "nolostella" sitä että millä kisaan lähtee, vaan antaa mennä  8)
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa pete||

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #201 : 20.11.03 - klo: 23.20 »
Lainaus käyttäjältä: "APK"
http://www.teamcrc.com/

Tuolla näin luettelossa alumiiniset ohjauspalat. Tiedä sitten miten saa Suomeen.


Siellähän niitä olis, $23.99 US.

Kuva:http://www.teamcrc.com/Images/parts/assoc/tc3/tc3021.jpg

Ei joku haluis tehdä kimppatilausta, tulisi halvemmaksi ja olisi hyvä jos joku asian osaava hoitaisi tilauksen  :roll:

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #202 : 21.11.03 - klo: 00.17 »
Pete88 kirjoitti

...Mutta silti tuntuu aina irtoilevan. Pitääkö palloniveltä kiristettäessä jättää väliä holkin ja pallonivelen "otekannan" väliin, vai vaan varoa ettei kierrä palloniveltä niin paljoa että kierteet murskautuvat ?

Muovisilla kannattais aluksi jättää "vähän" rakoa, ja seurata sitä muutaman akun verran, ja sitten kiristää se liki pohjaan!

Hiilikuituisilla olen kiritänyt yleensä "pohjaan"!

Missään nimessä paljon ei ole varaa jättää rakoa, koska sitten se korkkaa taas "elämisvaran" takia!

Tää on vähän sama juttu, kun opettaja koulussa aikoinaan neuvoi:

"Ruuvin kiristäminen lopetetaan vähän ennen katkeamispistettä!"

PS. Kyllähän minäkin voisin kokeeksi ottaa niitä alumiinisia, vaikka pari-kolme srj. !
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Tuure

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #203 : 21.11.03 - klo: 10.02 »
Etuhubin kiinnitykseen kannattaa vaihtaa 3mm pallot ja ruuvit (siis M3 kierteellä)..Metalliholkkeihin pitää porata isompi reikä mutta kierteet kestää sen jälkeen.Kyseiseen remonttiin menee aikaa ehkä 5 minuuttia? Olen ajanut koko syksyn samoilla hubeilla ja ne on edelleen kunnossa..Kyllähän ne kestää vakioruuveillakin jos auton pitää radalla :mrgreen:

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Ohjaupalojen kierteet ei kestä...
« Vastaus #204 : 21.11.03 - klo: 10.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Pete88"
Miten ohjauspaloissa saisi pallonivelet pysymään kunnolla ja pitkään?

Kaikkein helpommalla pääset, kun vaihdat palloruuveiksi samanlaiset pallot kuin ohjausvarsien päässä olevat (kirkkaan metallin väriset). Pallot on vähän korkeammat kuin alkuperäiset (mustat), joten muista vaihtaa molemmille puolille.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Ohjaupalojen kierteet ei kestä...
« Vastaus #205 : 21.11.03 - klo: 11.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Lainaus käyttäjältä: "Pete88"
Miten ohjauspaloissa saisi pallonivelet pysymään kunnolla ja pitkään?

Kaikkein helpommalla pääset, kun vaihdat palloruuveiksi samanlaiset pallot kuin ohjausvarsien päässä olevat (kirkkaan metallin väriset). Pallot on vähän korkeammat kuin alkuperäiset (mustat), joten muista vaihtaa molemmille puolille.


Saattavat olla muuten niitä, joita olen itse laittanut niiden paikalle, jotka eivät ole korkanneet lopullisesti entisiksi!

Aiempi tekstini:
Käytetylle, jo "korkanneelle, on pieni mahdollisuus tekohengittää sillä, että ostaa niitä kirkkaita (=metallinvärinen) , olisiko crossarin tmv:n pallokuppeja.
Ovat hieman suuremmat, ja taitaa olla eri kierrekin.

Eli, tosiaan, jos laittaakin heti uutena ne kirkkaat!!!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa ferpor

  • Jäsen
    • Profiili
asson runko
« Vastaus #206 : 21.11.03 - klo: 11.46 »
mielestäni asson menestyksen avainsana on tukeva ammemainen
pohjalevy ja tietysti "hyvä kuski" vai????

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Re: asson runko
« Vastaus #207 : 21.11.03 - klo: 12.12 »
Lainaus käyttäjältä: "ferpor"
mielestäni asson menestyksen avainsana on tukeva ammemainen
pohjalevy ja tietysti "hyvä kuski" vai????


Kyllä vain!
Sekä jatkuva, "ei salainen tuotekehitys", jota voivat hyödyntää myös, ei kilpa-auton omistajatkin!   :wink:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa ade

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #208 : 21.11.03 - klo: 15.46 »
Onko kellään asson RC10B4 Stealthia? Mitä hyviä ja mitä huonoja puolia?
PS. On se varmaan aika etevä peli, koska rc car action lehti on valinnut sen vuoden parhaaksi rc-autoksi!!

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #209 : 21.11.03 - klo: 20.18 »
Mutta tulee muistaa että niillä pitkäkaulaisilla kirkkailla ruuveilla ylätukivarsien geometria muuttuu. Ainakin vuonna 2002 ajettiin matolla niillä tämän geometria muutoksen takia.
Tiedä sitten miten tänä päivänä, kukin tekee tavallaan  :wink:
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest