Kirjoittaja Aihe: Team Academy sähkökrossarit  (Luettu 88523 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #30 : 24.02.09 - klo: 13.24 »
Niin ja onhan meillä olemassa säännöt, joissa on annettu minimipaino:
M2-10 1474g
M4-10 1588g

Näistä ei paljon kannata kevennellä jos kisoissa aikoo ajaa.
SC10 4x4

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #31 : 24.02.09 - klo: 14.00 »
Kuten jo aikaisemmin totesin niin keveydestä hyötyy ainoastaan mikäli ylimääräinen paino on poistettu oikeasta paikasta, eikä kestävyys kärsi.

Tämän on saanut hyvin havaita polttiskrossipuolella parin vuoden aikana kun suuntaus on ollut jatkuvasti kevyempään autoon.

Paino ei tietenkään ole missään nimessä ainoa auton käyttäytymiseen vaikuttava asia, senhän nyt jokainen tietää.
Mikäli auto on hyvin kevyt niin kuljettajalla on itsellään mahdollisuus vaikuttaa auton painopisteeseen jne ilman että autosta tulisi lisäpainojen kanssa vastaavasti senverran painava että tarvitaan jälleen enemmän potkua jotta saadaan auto liikkumaan kunnolla.
Tämähän ei tietenkään ole nyt enää ongelma harjattomilla seteillä ja lipo akuilla, mutta ei tässä nyt kovin kauaa ollut kun sai ihmetellä riittääkö akussa virta hiitin loppuun asti, vai hyytyykö viimeisillä kierroksilla, sulaako moottori jne...
Tällaisissa tapauksissa 200g on varmasti niin iso ero että kevyt auto tulee maaliin asti ja painavampi hyytyy vikoilla kierroksilla... Tämä siis tietenkin mikäli molemmilla vastaavat sähköt ja ykköspaikasta taistellaan henkeen ja vereen.

Johan tämän keveys homman on saanut nähdä turisti puolellakin.
Moni auto on paketista vedettynä alipainoinen ja autoon tuupataan lisäpainoa jotta ollaan edes sääntöjen sisällä.
Ja nimenomaan niillä lisäpainoilla sai auton tasapainotettua sähköistä yms riippumatta.
Näin oli ainakin pari vuotta takaperin poro luokassa... lyijypainoja lisättiin kourallinen että auto meni edes katsastuksesta läpi.

Auton paino myös tietenkin vaikuttaa iskarisetuppiin, kuten myös muihinkin.

Eli jos auto on suunniteltu kevyeksiheti alkuunsa niin se toimii, ja siitä saa tasapainoisen paletin itse painottamalla jne.
Jos taas otetaan auto joka on ns ylipainoinen ja sitä lähdetään keventämään sieltä mistä vaan painoa saa pois niin auton käyttäytyminen muuttuu, eikä todellakaan aina parempaan suuntaan.

Just tuo 5 tai 6 akkukennon esimerkki näyttää hyvin sen mitä tapahtuu kun autosta joka on suunniteltu 6 kennoiselle akulle, otetaankin yksi kenno pois.
Auton balanssi kärsii, eikä alustakaan tunnu toimivan hyvin.
No... autohan oli suunniteltu 6 kennon tuomalle painolle ja painonjakaumalle.

Eli edelleen.

Keveydestä on aina hyötyä lähes kaikissa moottoriurheilu lajeissa, kunhan painonjakauma ja muut asiat ovat painon kanssa kunnossa.

Vai nähdäänkö kohta kuinka räikkösen pitää lihottaa 30kg että saadaan autoon enemmän painoa jotta se toimii paremmin...?
« Viimeksi muokattu: 24.02.09 - klo: 14.06 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #32 : 24.02.09 - klo: 14.09 »
Kevyen luulisi olevan aina parempi, mutta sähköcrossiluokissa (ulkokisoissa) ei ole pärjätty kevyillä autoilla jotka ovat painorajan tuntumassa. Painotan vielä sanaa SÄHKÖCROSSI, ei polttiscrossi, ei sähköturisti eikä formula 1 :wink:

Mika R

  • Vieras
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #33 : 24.02.09 - klo: 14.19 »
Heuli, johtuuko se siitä ettei renkaille synny tarpeeksi pitoa vai mistä?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #34 : 24.02.09 - klo: 14.22 »
Jep, eron huomaa selkeästi kun vaihtaa 6 kennon akut 5 kennoon tai lipoon.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #35 : 24.02.09 - klo: 14.27 »
Kevyen luulisi olevan aina parempi, mutta sähköcrossiluokissa (ulkokisoissa) ei ole pärjätty kevyillä autoilla jotka ovat painorajan tuntumassa. Painotan vielä sanaa SÄHKÖCROSSI, ei polttiscrossi, ei sähköturisti eikä formula 1 :wink:

Edelleen.
Kuten sanoin niin auton keveys antaa mahdollisuuden itse vaikuttaa auton painonjakaumaan yms.
Eli jos auto on suoraan paketista kevyt niin voit ihan itse tasapainottaa auton vaikka gramman tarkkuudella, oli sähköt sitten ihan minkä laiset tahansa.
Voithan tuon toki tehdä painavammallakin autolla, mutta mitäs jos tasapainottamisella onkin jouduttu lisäämään painoa sen verran että se alkaa jo vaikuttamaan negatiivisesti... Kuinkas vähennät painoa jotta saat autosta juuri sellaisen kuin tarve olisi???

Tarkoitan kokoajan sitä että kaikissa luokissahan pyritään tekemään härveleistä mahdollisimman kevyitä... mikäli auton setuppiin saattaminen vaatiikin enemmän painoa niin sitten sitä lisätään tarkasti valittuihin kohteisiin.

Enkä nyt yhtään ymmärrä miksi tästä paino asiasta tuli yhtäkkiä näin iso asia???
Autot punnittiin mielenkiinnosta, koska Academy tuntui käteen jo selvästi kevyemmältä.
Eihän sitä tehty sen takia että toista dissattais tai toista ylistettäisiin.
Se oli testi ja koska ero oli noin suuri (kokonaisen akun verran) niin siitä ihan kuvatkin laitettiin.
Ei muuta.

Ja kumma että puhut tuosta paremmuudesta...
Eihän kukaan ole paremmaksi väittänyt missään vaiheessa.
Hyödystä on puhuttu kyllä.
Hyötyjäkin on erittäin paljon erilaisia tiedäthän.
« Viimeksi muokattu: 24.02.09 - klo: 16.47 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #36 : 24.02.09 - klo: 14.34 »
Ei millään pahalla mutta tuote on varmasti laatu tavaraa mutta pitääkös tuohon painoon laittaa noin paljon painoarvoa. Vertaat sitä yokomoon niin kautta aikojen yokomon laatu on ollut huippu tavaraa ja viellä jos katsotaan mitäs sillä on saavutettu niin aikas hyvin on viellä pärjännyt.
Mutta se mikä tässä merkissä on todella hyvää (uskoisin) että pienellä rahalla saa todella hyvän näköistä palikkaa ja varmasti opn kova kisapeli kesän kisoissa.
Jerzi

PS Ei se kevein auto ole aina se nopein :wink:

Tästähän tämä höpinä nyt lähti käyntiin...

Missä kohtaa tälle koko asialle laitettiin painoarvoa???
Onko jossain väitetty kevyen olevan nopeempi???
Onko jossain kohtaa moitittu Yokomon laatua???
Onko väheksytty merkin saavutuksia???
Eikä missään kohtaa ole kyllä kertaakaan väitetty että kevyt auto olisi automaattisesti parempi kaikissa olosuhteissa jne.
Tämän jälkeenhän on puhuttu vain siitä että keveydestä on hyötyä monellakin tapaa.
Ei sanottu että auton keveydellä voitetaan sekunti per läppi, ei ole väitetty että savella mennään kovempaa kuin muut...
Vain että hyötyä on monellakin tapaa.
Ellei sitten näe miinuksena sitä että auto antaa hyvin vapaat kädet itse vaikuttaa auton käyttäytymiseen jne kaikinpuolin.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #37 : 24.02.09 - klo: 15.03 »
Ei millään pahalla mutta tuote on varmasti laatu tavaraa mutta pitääkös tuohon painoon laittaa noin paljon painoarvoa. Vertaat sitä yokomoon niin kautta aikojen yokomon laatu on ollut huippu tavaraa ja viellä jos katsotaan mitäs sillä on saavutettu niin aikas hyvin on viellä pärjännyt.
Mutta se mikä tässä merkissä on todella hyvää (uskoisin) että pienellä rahalla saa todella hyvän näköistä palikkaa ja varmasti opn kova kisapeli kesän kisoissa.
Jerzi

PS Ei se kevein auto ole aina se nopein :wink:

Tästähän tämä höpinä nyt lähti käyntiin...

Missä kohtaa tälle koko asialle laitettiin painoarvoa???EI OLE LAITETTU
Onko jossain väitetty kevyen olevan nopeempi???EI OLE
Onko jossain kohtaa moitittu Yokomon laatua???EI OLE
Onko väheksytty merkin saavutuksia???EI OLE
Eikä missään kohtaa ole kyllä kertaakaan väitetty että kevyt auto olisi automaattisesti parempi kaikissa olosuhteissa jne.EI NIIN
Tämän jälkeenhän on puhuttu vain siitä että keveydestä on hyötyä monellakin tapaa.
Ei sanottu että auton keveydellä voitetaan sekunti per läppi, ei ole väitetty että savella mennään kovempaa kuin muut...
Vain että hyötyä on monellakin tapaa.
Ellei sitten näe miinuksena sitä että auto antaa hyvin vapaat kädet itse vaikuttaa auton käyttäytymiseen jne kaikinpuolin.

Laitoin tuon minun viestin siihen hieman sarkistisesti myös koska tuo paino juttu oli jo aika huvittava koska siellä piilotettiin mitä siellä korin alla oli ja yritin hieman vitsillä heittää että kevyempi ei ole välttämättä se paras/nopein ratkaisu.
Keveydestähän on se hyvä puoli (mikäli auto on kaikin puolin kestävä) että voit sirotella haluamasi mukaan sitä painoa tai jopa käyttää hieman painavampi sähkö osia.
Painotan viellä että en ole moittinut tämän merkin laatua mitenkään päinvastaoin olen sitä kehunnut.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #38 : 24.02.09 - klo: 15.08 »
Totta.

Tämän laitoinkin siksi koska keskustelu näytti yhtäkkiä lähtevän muille raiteille... Eli aivan kuten olisi väitetty kevyttä paremmaksi/nopeammaksi tai jotain.
ja itseasiassa korin alla ei piiloteltu mitään.
Korit olivat autojen päällä vain siksi että saatiin käsitys siitä mitä auto painaa kaikilla osillaan.
Autot punnittiin akkujen kanssa sekä ilman.
Painoero pysyi lähes samana.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #39 : 24.02.09 - klo: 15.13 »
Kuin nyt näitä autoja on jo liikkeellä niin puoltaakos tämä auto kiihdytyksissä kuten nuo turistti autot tekee jos on hieman tehokkaampi kone kiinni.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #40 : 24.02.09 - klo: 15.17 »
Ei.
Suoraan lähtee niinku keparti.
Ei vetele vaikka tehojakin olisi aivan liikaa, kuten eilen tuli huomattua Moukarin autosta.

5.5 Novak ja lipo.
Potkua niin että keuli ku teini ikäsellä.
Silti lähti hyvin suoraan.
Suoraan lähtee myös Nicken sport auto, jossa on selvästi letkumpi lasikuitupohja ilman keskijäykkäriä.
Tosin Nickellä ei ole yhtäpaljon potkuakaan.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #41 : 24.02.09 - klo: 15.28 »
Hokelle kysymys.
Kuinka paljon odottaa maahantuoja sinulta tästä kaudelta. Kuin viimeksi ajoit laina autolla niin se meni jopa hyvin, hyvinkään kisa vuonna jaa olikos se 2005 kuin me mentiin wanhoilla assoilla leikkimään huonoilla sähköillä ja me jopa pärjättiin siellä. Ikään kuin otettiin karkit pois pikku kavereilta ja se ei tuntunut kovonkaan hauskalta :lol:
Jerzi

PS Sijoitukset meni näin

1 ASSORACING
2 MINÄ
3 SINÄ
Kovin paljoo ei ollut junnuja sinä kisana 3 joukossa :lol:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #42 : 24.02.09 - klo: 15.51 »
Hokelle kysymys.
Kuinka paljon odottaa maahantuoja sinulta tästä kaudelta. Kuin viimeksi ajoit laina autolla niin se meni jopa hyvin, hyvinkään kisa vuonna jaa olikos se 2005 kuin me mentiin wanhoilla assoilla leikkimään huonoilla sähköillä ja me jopa pärjättiin siellä. Ikään kuin otettiin karkit pois pikku kavereilta ja se ei tuntunut kovonkaan hauskalta :lol:
Jerzi

PS Sijoitukset meni näin

1 ASSORACING
2 MINÄ
3 SINÄ
Kovin paljoo ei ollut junnuja sinä kisana 3 joukossa :lol:

Heh...
Eikä siinä kaikki että olin kolmas kyseisessä kisassa...
Se kun oli vielä alue 8 kilpailu samalla niin piti käydä vuoden lopuks hakemassa aluemestaruus mitali kaulaan... Muahahaha
Mitenniin vanhoilla ja hunoilla.
Asso oli vaan 15 vuotias (iskarit täytetty varmaan 10 vuotta sitten) akut mitälie Jonnin kyykyttämiä, nopari oli joku sportti nopari, akun ja noparin väliin viriteltiin tamiya/banaani adapteri... Puhumattakaan kaameasta kapulasta ja päänsärystä.
Moottori oli kohtalaisen tuore ja takarenkaat tais olla uudet.
Mukavasti sillä stanulla pysty pujottelemaan monia viri luokan kuskeja jotka ajo samassa B finaalissa mihin nopeimmat stanut joutu.

Ehkä parhaiten tuosta reissusta jäi mieleen sivusta seuranneiden kisakumppaneiden kommentit ja päänpyöritykset... "ei herranjumala tolla kalustolla voi pärjätä... tehän ootte pelleilemässä..."
Meinas jopa vihasia kommentteja tulla kun ei otettu koko hommaa kovinkaan vakavasti.
Ekojen erien aikana sai myös lauteilla kuulla "tämä ei ole keskustelufoorumi..." kun satuttiin juttelemaan ajon aikana niitänäitä.

Hauska reissu.


Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #43 : 24.02.09 - klo: 16.33 »
.....niin puoltaakos tämä auto kiihdytyksissä kuten nuo turistti autot tekee jos on hieman tehokkaampi kone kiinni.
Jerzi

Mihinkäs tämä yleistys oikein perustuu?  :huh:
Viime vuosien hihnavetoiset turistikilpurit eivät puolla kiihdytyksissä mihinkään, jos auto vaan on ehjä ja säädöissään.

Eipä kannattane turisteja sotkea tähän topikkiin muutenkaan.  :wink:
« Viimeksi muokattu: 24.02.09 - klo: 16.36 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #44 : 24.02.09 - klo: 16.36 »
Ööö... Siis keppivetoisesta oli kyse, kuten nämä academyn sähkökrossarit ovat.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #45 : 24.02.09 - klo: 16.38 »
... joilla turistiautoilla kukaan ei ole ajanut enää vuosiin...

siinä mielessä epätarkkaa vertailua...
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #46 : 24.02.09 - klo: 17.08 »
... mutta jotka keppivetoisina pyrkivät hyvinkin kampeemaan sivuun lämää annettaessa, joten miten vertaaminen ei muka onnistuisi?

Eli ilmeisesti lempihurrimme (sori jerzi, mut mäkin olen niitä joten voin sanoa) yritti kysyä näin:

Kampeaako nämä Academyn keppivetoiset samalla tavalla kuin turistit ollessaan keppivetoisia?

/peace
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #47 : 24.02.09 - klo: 18.37 »
Keppivetoiset krossarit puoltaa kiihdytyksissä jos on runko twiikissä tai jotain muuta rikki.
Renkaiden massa kompensoi muuten aika hyvin moottorin tuomaa vääntöefektiä, ja pito ja pyörivät massat ovat muutenkin jotain eri luokkaa kuin rata-autoissa jolloin puoltaminen jää lähes kokonaan pois.
Keppivetoisen ja hihnavetoisen nelkkukrossin eron huomaa käyttäytymisessä hypyn aikana. Jos kaasua ohjaa autolla keppivetoinen kiertyy kun taas hihnavetoinen ei (oletus että hyppyyn lähdettäessä auto on lähtenyt suorassa), tämän vuoksi usein hypyistä tullaan alas hieman toiselle etunurkalle.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #48 : 24.02.09 - klo: 18.49 »
Täytyy kyllä sanoa ettei pidä paikkaansa ainakaan mun kohdalla ainakaan B-maxissa ja Academyssä, J-concepti en siinäkään huomannut isompaa kiertymistä. Nätisti keula nousee ja laskee tasapainoisesti. Mutta jos sinulla on omakohtaisia kokemuksia näistä edellä mainituista autoista niin ok, omat kokemukseni ovat täysin vastakohtaiset. Mutta mielipiteitä on niin monta kuin ihmisiä. tämä ei nyt sitten ole provosointia kerron vain oman mielipiteeni. Itse henkilökohtaisesti en ottaisi hihnavetoista crossia mekkauksen kannalta keppiveto on niin paljon huoltovapaampi ku hihnapyörien putsailu yms säätäminen, mikäs siinä jos siitä tykkää mutta itselläni ei ole vaihtoehtoja ja hermoja siihen touhuun.

Nyt lopetaan tämä yleinen jauhaminen ja keskititytään olennaiseen ELI ACADEMYN Crosseihin OK!

tämä kaikille tasapuoleisesti.

Väännölle voi vaikka perustaa keppi/hihna topicin
« Viimeksi muokattu: 24.02.09 - klo: 18.55 kirjoittanut moukari »
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #49 : 07.03.09 - klo: 15.10 »
Noniin.
Nyt on ensituntumat SBv2 Pro Carbon (eli nelkku) autosta otettu lippulaivan sisäradalla.
Auto toimi hyvin johdonmukaisesti heti ensisetupilla.
Erittäin nopea ihan lyhyen testin perusteella jo.
Vielä pitää setuppia viilailla ja vaihtaa kunnon renkaat alle.
Academyn vakiorenkaat toimivat testirenkaina ilman pitoainetta.
Liukkailla osuuksilla mentiin siis isossa nelipyöräluistossa.
Silti parin akun aikana kierrosajaksi asettautui 14.15 joka näyttää olevan heti kovalla tasolla kun vertailee jo ajetuissa kisoissa ajettuja läppiaikoja by Ari ja JQ.
Vielä pitävät renkaat alle (tai edes pitoainetta pintaan) ja setupin viilaus niin tulee ihan hauskaa vääntöä kavereitten kannssa seuraaviin kisoihin.

Ihan erikseen pitää oikein mainita diffeistä.
Aivan loistavan hyvin toimivat.
Ei luista ja silti toimii todella herkästi.
Melkein kuin ratasdiffejä pyörittelisi.

Ensitestillä olleet säädöt:

Etuiskarit.
-AE #3 mäntä
-AE 40Wt öljy
-Tukivarressa uloin kiinnityspiste
-Yläpää keskellä.
-Academy vihreä jousi
-Ylälinkki sisäpäästä mahdollisimman sisällä ja ylhäällä

Takaiskarit.
-AE #2 mäntä
-AE 30Wt öljy
-Tukivarressa uloin kiinnityspiste
-Yläpää toisiksi uloin
-Academy vihreä jousi.
-Ylälinkki ulkopäästä ulompi reikä, sisäpäästä mahdollisimman sisällä ja ylhäällä
-Hopeinen vakaaja

Tällä setupilla tosiaan auto oli helppo ja johdonmukainen ajettava.
Ainoastaan pieniä muutoksia iskareiden suhteen meinaan tehdä.

Ps: keppivedon puoltamis keskustelun voi tämän auton kohdalla lopettaa suoraan tähän.
Ei mitään puoltamista missään vaiheessa.
Hypyissä tullaan nätisti tasapainossa alas.

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #50 : 08.03.09 - klo: 09.07 »
Moi Hoke!

Kävin kokeilee Artsin autoo viikolla pari akullista kierrosajaksi tuli 13.3 
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Mika R

  • Vieras
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #51 : 08.03.09 - klo: 09.31 »
Mikä on Artsin auto? Academy kans?

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #52 : 08.03.09 - klo: 09.53 »
Eiköhän Artsin auto ole Tamiya Durga :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #53 : 08.03.09 - klo: 11.19 »
Eiköhän Artsin auto ole Tamiya Durga :wink:

Jep!!! Durgalla ajeli eilen...Ei sekään hirveen hidas näytä olevan...
-Henry Mort

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #54 : 08.03.09 - klo: 15.44 »
Moi Hoke!

Kävin kokeilee Artsin autoo viikolla pari akullista kierrosajaksi tuli 13.3 

Juu varmasti...
Autoon haeskeltu setuppi ja taisi renkainakin olla 3 racingit eikä mitkään liukkaat kuten minulla.
Mutta ei siitä ollutkaan kyse.
Totesin vain että tuollaiseen kierrosaikaan pääsi aivan hatusta vedetyillä säädöillä ja liukkailla renkailla... Auto siis toimii hienosti joka kertoi heti myös sitä että pitävillä renkailla ja setupin fiilauksella on mahdollisuus edetä kovaa ja pääsee heti ajamaan ihan oikeasti kilpaa.
Ja varsinkin tarkoitti että auto toimi heti hyvin.

Ps: se oli toka akku nelkkukrossarilla yli kymmeneen vuoteen.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #55 : 11.03.09 - klo: 06.50 »
Eilen tuli testattua Carbon versioita... Ensi tunnelmat ihan kestävä peli ei hajonnut mitään... Arille ja Artsille ISO KIITOS avusta...Nyt alkoi alustakin toimimaan...Vielä tänään pientä säätöä ja sit viikonloppuna kapinoihin....
-Henry Mort

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #56 : 11.03.09 - klo: 07.55 »
noniin nyt voisi laitella taas vähn setuppia millä itse ajelen.

Eli Linkit niin pitkitsi kuin vaan mahdollista
-Ohjauslinkin alle ulompaan päähän 2mm shimmit
-Ohjauspalassa sisemmät kiinnitykset
-Iskarit edessä tokasisin ylhäällä ja alhaalla
-Takana ulos alhaalta ja tokasisin ylhäällä
-Iskarit  edessä asson 3 mäntä 50wt 2mm ulosjouston rajoitusta
-Iskari takana asson 2 mäntä 40wt   2mm ulosjouston rajoitusta
-Takana musta vakaaja
-Rungon jäykkäri ihan edessä
-Takaa raideleveys leveimmillään
-Ohjauspaloista maximoitu kääntyminen

Alko auto olemaan alueella pitoa on ja kääntyy paljon mutta ei haukkaa.

Jos haluaa autosta agressiivisemman niin linkkejä lyhyemmäksi ja shimmit pois ohjauslinkeistä.
 
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #57 : 11.03.09 - klo: 22.56 »
Moi!

Mulla olisi nyt tarkoitus hommata kesäksi uusi kisarassi takavetoluokkaan ja Asson B4:sta on ollut meininki laittaa.  Mutta kyllä tuo Academyn kilpurikin vaikuttaa todella hyvältä. Auton haluan jo näin aikaisessa vaiheessa, että pääsen sinuiksi auton kanssa ennen tositoimia. Siksi nyt pyytäisin referointia tähän astisista kokemuksista:

Team Academy GV2 Pro VS. Team Associated Factory Team RC10B4.

Ei ole pakko pitkiä selostuksia ja esitelmiä kirjoitella (mutta tottakai saa!!). Yksinkertainen plussat ja miinukset-lista riittää. Tässä soisin vastauksia etupäässä vain sellaisilta jotka ovat hypiselleet, kasanneet tai ajaneet kumpaakin automallia.

Yksi kysymys nousi Academystä ensinäkemällä, että onko siinä metri- vai imperiaalijärjestemän mukaiset ruuvit?

Edit. typo

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #58 : 11.03.09 - klo: 23.07 »
Morjens.
Ruuvit on metriset.

Hmmm...
Sinäänsä vaikea laittaa ihan suoranaisesti mitään plussa ja miinuslistaa kun ovat kuitenkin ajettavuudeltaan niin lähellä toisiaan.
Varsinkin sisäradalla joka on ainoa paikka missä on pystynyt edes testaamaan.

Ja jos nyt tyydyn vain laittamaan Academyn plussat vs. asso, ettei mene ihan paremmuusmittelöön tämä topikki.
Täällähän kun on kuitenkin tarkoitus keskustella ainoastaan Academyn autoista.

Academy
+ iskarit
+ metriset ruuvit
+ etuakselit sekä metriselle että tuumaselle laakerille
+ takavanteiksi sopii sekä tappi että hexi vanne
+ korin alla tilaa sähköille

Asso
+ tuttu jokaiselle
- iskarit
- tuttu jokaiselle
- iskarit
- tuumaset ruuvit
- iskarit

Muihin kysymyksiin vastaan mielelläni YV viesteillä.
« Viimeksi muokattu: 11.03.09 - klo: 23.10 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #59 : 12.03.09 - klo: 09.16 »
Eilisen pienen viilamisen jälkeen auto ajettava...Täytyy tehdä vielä pieniä muutoksia niin eiköhän se siitä...vielä kun osais ajaa...Ari Vatasen aivot mutta omat kädet niin ei meinaa pysyä radalla...Tällä hetkellä ainoa ongelma on että auto puskee hieman liikaa....Saa antaa ehdotuksia millä saan puskemisen pois...
-Henry Mort