Kirjoittaja Aihe: Projekti: Touring-kisailu  (Luettu 60611 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #30 : 30.10.09 - klo: 16.06 »
Eikös tässä topikissa ollu tarkotus käsitellä tätä aihetta (yllä)? Eikä alottaa sitä iänikuista vääntämistä niistä säännöistä.

Voisin aatella että Mika R on ostanut RTR paketin joka on hiilikoneella ja nyt ihmettytää että siihen pitää vaihtaa koko tekniikka että pääsee mukaan...
Onhan niitä hiilettömiä settejä kaupan, eihän se siitä ole kiinni.
Saa kai ylläolevan topikin alla jutella säännöistäkin.

Osuit muuten oikeaan! Olin hieman yllättynyt että näin tiukkaa on peli.

Kävin aika pitkän keskutselun K kauppiaan kanssa asiasta, joka on itsekin joskus turistia ajanut ja nyt ymmärrän asiaa ja sen taustaa paremmin. Sain myös YV:tä, kiitos.

Tekniikan vaihtaminen harjattomaan olisi helpoin tie mutta käytännössä se kustantaa auton hinnan joten pitää vielä miettiä onko intressejä niin paljon asiaa kohtaan (driftaus pojan kanssa ihan ok readysettinäkin :))

Kisalaillinen (kelpoisuudesta en tiedä) harjallinen moottori maksaisi 25€ joten se ei olisi mikään kustannus mutta tuo 6V akku homma ihmetyttää, että pitäisi itse kolvata akut kun lipoilla saa ajaa 7.4V :lla. Eikä kiinnosta kolvailu, ei.

Joten jää tämä idea osallistua kerhokisoihin ainakin toistaiseksi.

Mielenkiintoista oli kuitenkin oppia tästäkin hommasta lisää.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #31 : 30.10.09 - klo: 17.03 »
Käytännössä kaikki harrastukset maksaa, myös pitsinnypläys. Tosin on se varmaan halvempaa joten sitä voi harkita tilalle jos touringi on liian kallista? Valintojen maailma...
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Mika R

  • Vieras
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #32 : 30.10.09 - klo: 17.08 »
Just.

Jos ajaa, kuten minä, polttiskrossia ja polttistourinkia Kyosholla ja Orionilla niin luuletko että se on rahasta kiinni?

Homma on vaan niin hölmoksi tehty ettei mihinkään kolmesta kerhokisan luokasta voi osallistua kaupasta ostetulla valmispaketilla. Ja puhutaan talvikisoista joita on 4 kpl. Jokaisessa luokassa varmaan 5 kuljettajaa. Olis edes yksi luokka johon voisi, mutta ei.

Toki ymmärrän tekniset syyt & selitykset, mutta vaikeaksi asia on jollain tapaa tehty vaikka asiaa kuinka yrittää ymmärtää.

Onko luokkaan tunkua? Paljonko on harrastajia ?

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #33 : 30.10.09 - klo: 17.11 »
Tähän vois kertoa kans sellaisen omakohtaisen kokemuksen, et innostuin kans kaverinkautta kunnolla keväällä turisti autoista ja erityisesti VTR luokasta. Kuukausi sitten sain hankittua Xray T2 007 alustan ja nyt kaikki muut osat, paitsi VTR:ään sopivan korin (Kori on hyllys maalaamattomana vielä) ja renkaat. Eli auto on tällähetkellä stanu.

Vaikkei oo päässykkään ku vähän asvaltilla koittamaan tuota niin hauskaahan se on. Huomenna pitäis mennä ensimmäistäkertaa kunnolla ajamaan ja eiköhän täs jossain vaiheessa pidä sit ajaa oikein kunnolla VTR:ää ja koska samalla autolla voi koria ja renkaita vaihtamalla ajaa stanuakin niin kaippa sitäkin voi jossainvaiheessa koittaa jos joku sopiva kisa osuu kohdalle.

Aika samalla linjalla,VTR herätti kiinnostuksen ja nyt on Xray 008,toki niin vaiheessa ettei pääse huomenna vielä ajamaan :sad:

Voidaan laittaa kaikki Rintalan syyksi ;)

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #34 : 30.10.09 - klo: 17.15 »
Kuusisen Jarkko laittoi foorumille ylös kilpailijamääriä tämän kauden kisasarjoista: http://rc10.fi/index.php?topic=39854.0

Keräsin kilpailut-foorumille kaikki Suomessa ajettavat luokat ja niiden säännöt. Jos noista paristakymmenestä kisaluokasta ei mikään kelpaa niin ainahan voi perustaa uuden jos uskoo siihen kuskeja riittävän: http://rc10.fi/index.php?topic=40921.0  :wink:

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #35 : 30.10.09 - klo: 17.18 »
Just.

Jos ajaa, kuten minä, polttiskrossia ja polttistourinkia Kyosholla ja Orionilla niin luuletko että se on rahasta kiinni?

Homma on vaan niin hölmoksi tehty ettei mihinkään kolmesta kerhokisan luokasta voi osallistua kaupasta ostetulla valmispaketilla. Ja puhutaan talvikisoista joita on 4 kpl. Jokaisessa luokassa varmaan 5 kuljettajaa. Olis edes yksi luokka johon voisi, mutta ei.

Toki ymmärrän tekniset syyt & selitykset, mutta vaikeaksi asia on jollain tapaa tehty vaikka asiaa kuinka yrittää ymmärtää.

Onko luokkaan tunkua? Paljonko on harrastajia ?

Ei sitä ralliakaan voi mennä ajamaan kaupasta ostetulla citikalla. Kisapelit on kisapelejä ja en lue Kyoshon RTR:iä hirveen kisailuystävällisiksi peleiksi (voin kertoo, kokemusta on). Se on Kyoshon oma moka, jos myyvät vielä vanhaa tekniikkaa. Stanukoneet on ollut pakko rajata muutamaan koneeseen, ettei siitä tule sitten kuluerää, että pitää olla eri radalle eri kone.

Toivottavasti tulemme näkemään tulevalla kaudella enemmän osallistuja juuri tämän ikärajan poiston takia, itseni siellä mukaan lukien.

Mika R

  • Vieras
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #36 : 30.10.09 - klo: 17.49 »
Sähkökrossia kuitenkin sai ajaa readysetillä. Ja niin saa polttiskrossiakin.

HPI, Tamiya ja muut ovat yhtä lailla "samassa veneessä". Sieltäkin löytyy valmispaketteja. Ja on Kyoshollakin harjattomia readysettejä. Mutta ne pihasuttaajat jotka näitä ostavat ovat heti kättelyssä ulkona KERHOkisoista jos eivät tunne sääntöjä.

Näinä aikoina luulisi ihmisten haluavan kisata pienemmällä budjetilla.

No ei tästä tarvii vääntää, ei taida edes voida.

Minusta pitäisi olla yksi readyset luokka, eikö se ole v-i-t-t-u-i-h-a-n-s-a-m-a kuka sen voittaa kunhan pääsis edes ajaa mutta nyt ei voi edes tulla. Tai sitten täytyy tulla vaan ajaa, mutta unohdetaan tulokset. Onko se mahdollista?

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #37 : 30.10.09 - klo: 17.53 »
Minusta pitäisi olla yksi readyset luokka, eikö se ole v-i-t-t-u-i-h-a-n-s-a-m-a kuka sen voittaa kunhan pääsis edes ajaa mutta nyt ei voi edes tulla. Tai sitten täytyy tulla vaan ajaa, mutta unohdetaan tulokset. Onko se mahdollista?

Minkä ihmeen takia?

Kyse on moottorista ja säätimestä, miksi ei voi hankkia sääntöjen mukaisia vehkeitä?

Mii-not-ändöständ.
Flying Calacucco

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #38 : 30.10.09 - klo: 17.55 »
Mika R: Kyllähän noita kerhokisoja saa ajaa vanhoilla hiilivakiokoneilla eli 27t käämityksellä. Jos ei ole tuollaista vakiokonetta niin sitten vaan viritettyä luokkaa ajamaan koska siellä ei ole mitään rajoituksia.

Juuri nuo sinun mainitsemat sähköcrossi ja polttiscrossi ovat myös "viriluokkia" siinä missä sähkötouringin TSM-10. Mitään yksityyppimoottorista vakioluokkaa ei crossissa ole joten kaikki on sallittu.

Mika R

  • Vieras
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #39 : 30.10.09 - klo: 18.19 »
Mika R: Kyllähän noita kerhokisoja saa ajaa vanhoilla hiilivakiokoneilla eli 27t käämityksellä. Jos ei ole tuollaista vakiokonetta niin sitten vaan viritettyä luokkaa ajamaan koska siellä ei ole mitään rajoituksia.

Juuri nuo sinun mainitsemat sähköcrossi ja polttiscrossi ovat myös "viriluokkia" siinä missä sähkötouringin TSM-10. Mitään yksityyppimoottorista vakioluokkaa ei crossissa ole joten kaikki on sallittu.

Joo, mutta 27T koneen kanssa pitää olla 6V nimh akku. "normi" stickpack ei käy (?)

Mutta ajetaanko viriluokkaa esim alue-8 kerhokisoissa? Taisi tuo mennä multa ohi (täytyy lukea uudelleen). Sinne sitten taistelemaan vikasta sijasta  :grin:

Peitsamo - Siis totta ihmeessä voi hommata "sääntöjen mukaiset" vehkeet ja siitä on keskusteltu edellä. Tämä on sille keskustelulle jatkoa.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #40 : 30.10.09 - klo: 18.24 »
Mika R: Juuri 6 peltikennolla tai 2 lipokennolla tuo 27t hiilikone on oikea vakioluokkaan eli "stickpack" käy. Jos alue8-kisoja olit ajamassa niin tuo 20t hiilikone mitä siellä kyselit sopii viritetyn luokan lisäksi myös prostockkiin:
Lainaus
TSP-10 5min sama rengassääntö kuin ed. hiilellinen 17 lank. tai hiiletön 8,5 lank (5-kennon akku), tai 10.5t lipo -akun kanssa.

btw. Suomessahan on jo yksi todella halpa rtr-luokka missä ajetaan rtr-sähköillä, Tamiya Mini

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #41 : 30.10.09 - klo: 18.29 »
Luetun ymmärtäminen kunniaan! Lisäks ne NiMhit on hengenvaarallisia, etenkin jos ei tajua mitään näistä sähkövehkeistä. JA ne hiilikoneet on täysin hanurista, en edes käsitä miten niitä joku niitä vielä kehtaa myydä. Sitten vielä intetään, että miksei näillä voi ajaa...
---

Mika R

  • Vieras
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #42 : 30.10.09 - klo: 18.30 »
Todellako?? Luin sitten nämä väärin, puhuu 5:stä kennosta?? Normi stickapck on 6 kennoa. Ei siis itse juotettu. Alla:

C-12 8min hajuttomat pitoaineet sallittu, 4-kennoa tai 1-kennoinen lipo. Painot sääntökirjan mukaan. Eli säännöt voi vaihtua 2010.
TSS-10 5min valetut kumirenkaat, hiilellinen vakiomoottori (27 lank.) tai hiiletön (13,5 lank.) 5-kennon akku tai hiiletön 17.5t lipo -akun kanssa
TSM-10 5min sääntökirjan mukaan, LRP VTEC 27R (vapaa vanne ja insertti) tai Xenon (EM Warm Up ja sääntökirja 2010)
TSP-10 5min sama rengassääntö kuin ed. hiilellinen 17 lank. tai hiiletön 8,5 lank (5-kennon akku), tai 10.5t lipo -akun kanssa.
Pappaluokka on poistettu liian hurjan vauhdin takia, papat ovat tervetulleita muihin kilpaluokkiin kykyjensä mukaan. Suositus on TSS-10 luokka.

No tuohan muuttaa asian! Eli stickpack 6 kennoa 7,2V ja 27-lankainen käy?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #43 : 30.10.09 - klo: 18.36 »
Kieltämättä säännöt olis voinut selkeemminkin tuohon kirjoittaa mutta tulkkaan sulle:

TSS-10 sallitut kone ja akkuyhdistelmät
27t hiilikone + 6 nimh tai lipot
13,5t hiiletön + 5 nimh
17,5t hiiletön + 6 nimh tai lipot

TSP-10 sallitut kone ja akkuyhdistelmät
17t hiilikone + 6 nimh tai lipot
8,5t hiiletön + 5 nimh
10,5t hiiletön + 6 nimh tai lipot

Näin on menty FTT-sarjassa vuosien ajan ja uskoisin näin mentävän myös tuolla kerhokisoissa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #44 : 30.10.09 - klo: 18.38 »
No jumalauta  :grin: Ei olis tarvinnut tätäkään 2 sivua jauhaa.

Kiitos Heuli.

Ja Jarkkom voi työntää päänsä sinne mihin aurinko ei paista.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #45 : 30.10.09 - klo: 18.44 »
Ja Jarkkom voi työntää päänsä sinne mihin aurinko ei paista.

Kerrotko minulle miten nämä kommenttisi ja vänkäämisesi sekä lajin mustamaalaaminen edistävät positiivistä tietoutta sähkötouringista?
---

Mika R

  • Vieras
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #46 : 30.10.09 - klo: 18.48 »
Ja miten olen mustamaalannut?? Halusin vaan osallistua. Mistä mä voin tietää että säännöt ovat väärin kirjoitettu.

Sitten jengi sanoo (hieman yleistäen) että "sulla on väärät kamat, osta oikeet, köyhä".

Hieman piti selvittää ja samalla yrittää ymmärtää miksi näin on joka ei sitten ollutkaan niin koska säännöt ovat väärin kirjoitettu, tai ainakin huonosti.

Sinä Jarkkom puhut jostain luetun ymmärtämisestä yms. epäolennaisesta.

Myös Peitsamon mii-not-whatever kommentit ovat kanssa ihan turhaa asian kannalta. Samalla tavalla voisi kirjoittaa varmaan 5.000.000 suomalaista. Ja loput 6 miljardia tällä planeeltalla päälle.

Heuli sen sijaan halusi selvittää asiaa ja siitä hänelle isot pisteet.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #47 : 30.10.09 - klo: 18.56 »
Jos se nyt ei vieläkään mennyt jakeluun vaikka tossa yllä on monta kertaa sanottu, niin säännöt on siksi, että kisaaminen on tasaväkistä. Lajiryhmä on myös tehnyt sääntöjä sen mukaan, että kamat on turvallisia käyttää ja jopa pitkäikäisiä.

Se, että leluautolla ei voi osallistua suoraan FTT-kisoihin on tosiaan ihan oma ongelma, eikä kenenkään muun.

Toivottavasti muut innostuneet eivät hautaa ajatustaan aloittaa touring-autoilu näiden episodien jälkeen, sillä on siellä kisoissa ja treeneissä ihan hauskaakin harrastaa.
---

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #48 : 30.10.09 - klo: 19.01 »
Myös Peitsamon mii-not-whatever kommentit ovat kanssa ihan turhaa asian kannalta. Samalla tavalla voisi kirjoittaa varmaan 5.000.000 suomalaista. Ja loput 6 miljardia tällä planeeltalla päälle.

Voi olla, että se oli ihan turhaa, myönnän. Mulla on kuitenkin oikeus osallistua tähän keskusteluun, mielestäni viestissäni ei ollut kuitenkaan mitään ihmeellistä. En vaan tajua, mistä taas kaikki tämä poru. Jo-o, osaan lukea, ja ymmärrän lukemani, mutta silti, en vaan jaksa ymmärtää.

Se miksi en selittänyt asiaa, johtuu siitä, etten minä näistä mitään tajua, siksi mielelläni seuraan tätäkin keskustelua, koska aikeissa olisi opetella ja oppia.

Mut sitten ihan oikeesti, noi sun kommentit on jokatapauksessa melko ala-arvoista tavaraa. Ja sitten vielä: odotan innolla sitä päivää, kun tuut ajamaan virituristien sekaan sillä K-kaupan halpis redisetilläs ja hiilikoneellas. Ei mulla muuta.
Flying Calacucco

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #49 : 30.10.09 - klo: 19.08 »
Jos vielä jatketaan keskustelua tästä, niin:

Hiilikoneet vaan ovat jo vanhentunutta tekniikkaa.

Noiden neljän kisan lisäksi tulee myös harjoiteltua ja sitähän "kisaaminen" pääasiassa on. Karrikoiden: Kisoissa käydää vain tarkistamassa taso muita vastaan, että onko harjoittelu tuottanut tulosta.

Jos säännöt olisi laadittu niin, että hiilikoneet olisi sallittu ja huonolla mäihällä ne olisivat jostain syystä jopa nopeimpia koneita jollain radalla, niin silloin kaikki menestysinnokkaat harrastajat joutuisivat ostamaan myös hiilikoneen ja siihen noparin. Kun säännöt ovat tarpeeksi tiukat, niin kaikki säästää ja saadaan pidettyä "paketti kasassa".

Mika R

  • Vieras
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #50 : 30.10.09 - klo: 19.31 »
Joo, no tulipahan testattua readyset lazeria vanhentuneella tekniikalla tuolla Espoon RC centerin kertsikisoissa ja silti noin toinen puoli kuljettajista jäi taakse lopputuloksissa. Veikkaan että auto oli kisojen halvin. Mikäs ihme kun puolet B-finaalin ukoista ajoi maan kiertoradalla eikä radalla. Ai miksikö - liikaa tehoa...

En tietenkään odota pärjääväni touringissa, mutta olen silti halukas kokeilemaan jotain uutta. En silti viitsi heti mennä ostamaan siihen harjatonta settiä sääntöjen takia joka tässä tapauksessa oliskin ollut turhaa koska readysetillä ja stickpackillä pääseekin kisoihin (toisin kuin säännöt aluksi sanoivat, virhellisesti). Mielummin panen ne rahat vaikka Espoon RC Centeriin.

Poissa HarriK

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #51 : 30.10.09 - klo: 20.02 »
Voithan sinä tulla ajamaan esim. Torppaan sillä RTR:llä ihan vaan treeniä. Jos sitten tuntuu siltä että pitäisi päästä kisaamaan, sitten vasta sähköjen vaihtoa.
Ei tästä tarvi tehdä niin vaikeaa.
Ensin radalle kokoeilemaan kalusto ja vauhti. Vasta tämän jälkeen voisi miettiä päivitystä.

EN keskustele asiasta enempää, seuraan kyllä mielenkiinnolla VÄÄNTÖÄ.

Mika R

  • Vieras
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #52 : 30.10.09 - klo: 22.08 »
Olet oikeassa. Jos luet mun ekat viestit niin olin lähinnä kiinnostunut siitä mikä olisi oikea luokka mihin ilmottautua, koska ilmottautumisaika oli alkanut. Siitä sitten alkoivat vaikeudet kun aluksi tuntui ettei mihinkään pääse mukaan. Keskustelemalla se tuli selväksi. Olisin tietty voinut soittaa jollekin prolle ja kysyä, mutta mun lähipiirissä ajetaan vain krossia ja vtr:ää.

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #53 : 01.11.09 - klo: 12.46 »
Tässä on nyt keskusteltu säännöistä ja varusteista vaikka kuinka. Mutta kukaan ei ole erityisesti esitellyt vaihtoehtoja autoksi? Vai onko se ihan sama minkä auton tutuilta valmistajilta ostaa?? Yokomo tuntuu aika arvokkaalta, Asson saisi satasen halvemmalla. Minulle "satanen" on ihan riittävä perustelu valita näistä se Asso. Edelleen mulle ikivanhalle ei nämä muut merkit ole niin tuttuja, pl Corally, mutten ole edes kaivanut niiden sivuja vielä esiin. Siis kommentteja puolesta ja vastaan, mutta ei mielellään mitään vertauksia vessaan tai muuta asiatonta. Polttiksen suhteen yllätyin erittäin myönteisesti siitä, mihin ihan LRP:n RTR pystyy; auton ominaisuudet ei todellakaan lopu ennen taitoja. Tarkoitus kisoissa olisi sama kuin Mikalla, eli ajella mukana niin ettei nyt vikaksi jäisi.
Löysin rantein...

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #54 : 01.11.09 - klo: 15.44 »
Tässä muutaman ensimmäisen ruuvauskerran aikana (ajettu tietysti välissä..) ei tuo Schumacher Mi3.5 Racekaan kauhean huonolle ole vaikuttanut.. Hinta ainakin toistaiseksi siedettävä, verrattuna noihin yokomoihin ja muihin "huippukilpureihin". Medasecilla 209,75 euroa.

Toki materiaalissa on hieman säästetty, on hiilarivahvisteista lasikuitua eikä pelkkää carbonia, ja iskarit voi joutua uusimaan joskus mutta muuten perushyvä paketti.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #55 : 01.11.09 - klo: 17.22 »
Tässä on nyt keskusteltu säännöistä ja varusteista vaikka kuinka. Mutta kukaan ei ole erityisesti esitellyt vaihtoehtoja autoksi? Tarkoitus kisoissa olisi sama kuin Mikalla, eli ajella mukana niin ettei nyt vikaksi jäisi.

Xray T2R Pro on varmasti hyvä valinta. Hinta on kohtuullinen ja ominaisuudet varmasti riittää.
Flying Calacucco

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #56 : 02.11.09 - klo: 13.01 »
Asiasta kolmanteen:
Mitä välityksiä olette käyttäneet Stanussa? Olikos säännöissä joku rajoitus, että paljon kokonaisvälitys saa olla? Mulle on tulossa TRF416, eikä ole hajua, mikä spurri siinä on kiinni, mutta sitä varten pitää alkaa speksaamaan.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #57 : 02.11.09 - klo: 13.19 »
Mitään sääntöjen määräämää välitystä ei ole. Toki se kone kulkee suoralla kovempaa ylivälityksellä mutta ei se sitten enää kiihdykään mutkasta. Jotain 4,5 tasoa on käytetty sisäradoilla, riippuu toki säätimestä (esim. SPX tarvitsee ihan eri välityksen kuin "normaali" säädin).

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #58 : 02.11.09 - klo: 13.35 »
^ Aivan. No mulle on tulossa SPX. Mutta mulla eio mitään hajua, että missä koko luokissa noi liikkuu, että onko ne 25, 30 vai 35 piikkiä sisäradoilla noin keskimäärin?

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #59 : 02.11.09 - klo: 13.43 »
Mitä olen kuullut niin 4.8-5.2 välillä on sopiva spx riippuen tietysti radasta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂