Vertical Hobby

Kirjoittaja Aihe: Team Xray T3  (Luettu 73549 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Heuli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.FI
Team Xray T3
« : 14.11.09 - klo: 13.12 »
Perustin tänne sähköauto-puolelle oman aiheen Xrayn T3:lle (RacingFactoryn aihe täällä). Aika monelle on auto jo tullut ja parit treenit on nyt omalla T3:lla takana.

Vanhaan autoon verrattuna uudessa on erityisesti painobalanssi tehty loistavasti lipoille (kone 3mm sisempänä ja akut 4mm ulompana). Oma auto painoi 1353g normipainoisen Mazdaspeedin ja Xenonin renkaiden kanssa. Takanurkissa oli sama paino molemmin puolin ja edessä servon puoli (painava normikokoinen servo) oli n. 20g oikeaa nurkkaa painavampi. Jos haluaisi hifistellä niin voisi titaaniruuveilla ottaa painoa pois ja lisätä lyijyä oikeaan etunurkkaan, mutta aika pieni ero tuossa loppujen lopuksi.

Kireillä virikoneilla ajaessa hyvä huomioida että 84 spurrin kanssa saa lyhyimmäksi välitykseksi vain 9,4, koska 17 hampaista pienempi pinjoni ei ylety isorattaaseen. 87 spurrin kanssa olen käyttänyt nyt 16 piikkistä pinjonia (välitys 10,3) 5,0t koneella. Laitan tänne setuppia näkyville huomisen kerhokisan jälkeen.

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #1 : 14.11.09 - klo: 13.50 »
Infoa T3 autosta Xray keskustelupalstoilla:
http://forum.teamxray.com/viewtopic.php?t=9739&postdays=0&postorder=asc&start=0
Myös vanhat tipsit kannattaa tutkia:
http://forum.teamxray.com/viewtopic.php?t=2872
Etenkin TECH TIP: Reinforcing Rear Hub Camber Link Holes

Muutama oma tipsi (pätee myös vanhoihin autoihin):
1. Vetarien tapit saa pysymään paremmin paikoillaan kun dremelillä tekee tasaisen kohdan tapin keskiosaan, jota vasten ruuvi tulee. Kohtaa ei pidä tehdä liian syväksi koska ruuvi ei pääse ottamaan kiinni kunnolla muuten (=mene tarpeeksi syvälle)
2. Iskarien pallot saa herkemmiksi näin:
Laita dremeliin kiinni pitkä set screw (saman pituinen kun vakaajien muoviosien välissä on), jätä kierrettä 1-2mm näkyviin. Ruuvaa tämän jälkeen pallo kiinni tukevasti. Sopivilla kierroksilla hio pallosta "musta" eli karkeus pois, siten että pallo kiiltää ja ei tunnu "ryppyiseltä". Tee tämä kaikille palloille, ja laita pallo ohjeen mukaisesti oikealta puolelta hattua, ja alapään eyletiä sisään.
Nyt iskarit ovat huomattavasti herkemmät kun jousitus painetaan kasaan.
3. Tee iskareista mahdollisimman lyhyet Xenon renkaille, kumminkin niin että alapään pallo pääsee liikkumaan helposti ilman että varsi puristaa muoveja kasaan.  Mäntä tulee kovin ylös joka tapauksessa korkeaprofiilirenkaiden vaatimalla ulosjoustolla.
4. Laita servoakseli taakse (eikä eteen kuin ohjeessa sanotaan). Vanha taaimmainen kiinnityskohta on sama kuin T3 auton etummainen. Saat taka-asennossa helpommin säädettyä kohdalleen akkermanin sopivaksi.
5. Uuden auton takapää on yhteensä 1,5mm kapeampi kuin vanhan. Voi kompensoida jos haluaa 0.75mm prikoilla per puoli.

Xenon renkaille ulosjoustoa kannattaa vähentää (7/6 noin), sekä öljyä jäykentää selvästi. Myös jäykempi takajousi (2.8) ja mahdollinen hexeistä 0.5mm levennys voi olla hyviä ratkaisuja.

Vakio 84T rattaalla suurin pinjoni mitä mahtuu autoon on noin 30T, eli välitys on 5.32. Esim. 78T rattaalla pääsee jo alle välityksen 5, jos pinjoni on sama 30T.
Suurin ratas (48DP) joka mahtuu autoon on 87, ellei suurenna hieman viilalla rattaan aukkoa rungosta, eli reiän aukkojen kulmia loivemmiksi. Sitten menee ainakin 88T ratas.


Lisää infoa kunhan tulee ajometrejä alle lisää.

Setuppi Kapinoista:
http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=1958&setup=t2_008

Muiden setupit saa kätevästi näkyviin kun valitsee pelkän T3 ruksin, ja Show:
http://forum.teamxray.com/xsheets.php
On myös Teemun Torppa setuppi näemmä tuoreena  :wink:

edit: Lisättyä infoa rattaista.
« Viimeksi muokattu: 23.11.09 - klo: 00.29 kirjoittanut APK »
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2016 &XB2 Dirt & XB4 2016, Hobbywing/Orion/Muchmore & Sanwa/Savöx/SRT

Poissa TimoK

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #2 : 14.11.09 - klo: 23.20 »
Moikka,

Nyt on päästy Lahdessakin hieman jo ajamaan T3:lla. Kun samalla kertaa tuli niin paljon uutta, uusi auto ja uudet renkaat. Niin lähdin ihan auton mukana tulleella perussetupilla liikkeelle. Auto oli ihan jees ajaa mutta hieman epävakaa shikaaneissa ja niiden uloslähdöissä. Myös mutkissa joihin hidastettiin paljon sisään meinasi perä lähteä alta kuten noilla Xenoneilla on ollut kuulema tapana tehdä. Testasin toisia iskareita säädettävillä männillä 350:lla xrayn öljyllä. Noilla auton omilla iskareilla auto muuttui paljon vakaammaksi 1 reikä avoinna kuin entisessä autossani käytössä olleilla 3 reikää auki 350 öljyllä olleet iskarit. Kokemuksia lisää viikon päästä.

Niin joo Lahdessa on melko hyvä pito noilla xenoneilla.

--
Timo Keränen

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #3 : 15.11.09 - klo: 16.34 »
Prostock setuppi tältä päivältä:
http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=1066&setup=t3

Tulipahan tätäkin luokkaa kokeiltua.
Välitystä tuli haettua 5.91-5.99-6,14 vaihtoehtojen välillä ja keskimmäinen oli paras.
3.5 asteen taka-auraus ja etuiskarien nosto keskeltä yhden reiän ulospäin tekivät autosta vakaamman ajaa, ja helpon.
Tuplanivel vetarit eivät ole mitenkään pakolliset, ei ollut vaan aikaa vaihtaa pois niitä vakioihin.
Etudiffin nosto optio "1" osilla auttoi kääntyvyyteen ja balanssiin hitaissa kohdissa.

Hiukka turhan helposti vielä kippasi mollista, mutta eihän niihin kuulu tietty ajaa... :roll:

Ei paljoa kyllä sähköä  mennyt 5min hiitissä, 1400-1500mAh latasin 5000mAh Robin akkuun.  :tongue:
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2016 &XB2 Dirt & XB4 2016, Hobbywing/Orion/Muchmore & Sanwa/Savöx/SRT

Poissa Mike_S

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #4 : 16.11.09 - klo: 11.09 »
Täytyy tännekin todeta onnistuneen viikonlopun jälkeen, että vaikka auto näyttääkin äkkiseltään katsottuna hyvin samankaltaiselta aikaisempien autojen kanssa, on ero vanhempiin autoihin kuitenkin huomattava. T3 toimii, ja tulokset paranivat roimasti. Suosittelen!

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #5 : 22.11.09 - klo: 16.37 »
Täytyy kyllä kehua TimoK:n autoa Korian Casinon ajokokemuksien perusteella. Toimi tosi hienosti.

Jos jollakin on ollut ongelmia auton vakaajan metallipallojen kierteiden kanssa, yhteyttä RF:n. Niissä osissa on ollut hieman ongelmia, ja vika on löytynyt tehtaalta. Käsittääkseni niitä osia saa myöhemmin tulevaisuudessa uusia epäkuranttien tilalle.

Briteissä on myös tullut ilmi ongelmaa että etupään tukivarsin kiinnikkeet (yksittäiset metalliset jotka tulevat runkoon kiinni), rikkovat rungon kovassa kolarissa ilman että muita osia ei välttämättä mene lainkaan rikki.
Tehdas tutkii asiaa ja kenties tulee joku korjaus.
Tietääkseni yhteenkään Suomen T3 autoon ei ole niin kovaa kolaria tullut että näin olisi käynyt.
Asiaan on väliaikainen ratkaisu minkä itsekin väsäsin ihan puhtaasti mielenkiinnosta:
http://forum.teamxray.com/viewtopic.php?p=87680#87680
Otetaan tukivarren tappi, lyhennetään sen 35mm pitkäksi. Hieman päistä myös dremelöin tappia ohuemmaksi sekä kiillotin dremelin metalliharjalla ne, jotta tappi liikkuu sopivasti susp. holderin reiässä. Sitä kohtaa mikä on lähellä hihnaa dremelöin matalammaksi ettei hihna ota kiinni.
Valitettavasti en omista niin hyvää kameraa että saisin asiasta tarpeeksi hyviä kuvia mutta Xray foorumin kuvat on aika hyvät.


Pari setuppia:
http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=1070&setup=t3
http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=1073&setup=t3
2.8 takajousi rauhoittaa vaappumista Xenoneilla, etenkin shikaaneissa ja suunnanvaihdoissa.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2016 &XB2 Dirt & XB4 2016, Hobbywing/Orion/Muchmore & Sanwa/Savöx/SRT

Poissa TomiM

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #6 : 22.11.09 - klo: 22.09 »
Briteissä on myös tullut ilmi ongelmaa että etupään tukivarsin kiinnikkeet (yksittäiset metalliset jotka tulevat runkoon kiinni), rikkovat rungon kovassa kolarissa ilman että muita osia ei välttämättä mene lainkaan rikki.
Tehdas tutkii asiaa ja kenties tulee joku korjaus.
Tietääkseni yhteenkään Suomen T3 autoon ei ole niin kovaa kolaria tullut että näin olisi käynyt.
Asiaan on väliaikainen ratkaisu minkä itsekin väsäsin ihan puhtaasti mielenkiinnosta:
http://forum.teamxray.com/viewtopic.php?p=87680#87680
Otetaan tukivarren tappi, lyhennetään sen 35mm pitkäksi. Hieman päistä myös dremelöin tappia ohuemmaksi sekä kiillotin dremelin metalliharjalla ne, jotta tappi liikkuu sopivasti susp. holderin reiässä. Sitä kohtaa mikä on lähellä hihnaa dremelöin matalammaksi ettei hihna ota kiinni.
Valitettavasti en omista niin hyvää kameraa että saisin asiasta tarpeeksi hyviä kuvia mutta Xray foorumin kuvat on aika hyvät.


Mun insinöörisilmään tappipatentti ei juurikaan tuo lisäarvoa rungon ehjänäsäilymiselle raivomälleissä. Tappipatentti pääsee liukumaan, eikä pysty jakamaan voimia toisen puolen palikkaan. Tappi ei poista sitä tosiasiaa, että yhden ruuvin kannan alla oleva hiilikuitumateriaalin pinta-ala ei riitä kantamaan kolarin voimia.

Ensiapuna vielä ehjään runkoon mun mielestä kannattaa pikaliimalla kyllästää tukivarsien kiinnitysreikien senkkaukset, sekä hihnapyörän reikä, jos jonkinasteisia vaurioita on jo päässyt syntymään tai koneistuksessa matriisi on säröillyt. Ohut pikaliima imeytyy kapillaarisesti säröihin. Näkisin tappipatenttia tukevampana olevan vastaavan tekemisen lujasta esim. 12.9 kierretangosta ja tueta se takapuolelta muttereilla. Jos tosissaan pelkää kalliin rungon hajoamista voisi esim etummaisen tukivarren kiinnitysruuvin korvata pitkällä alumiiniruuvilla. Valitsee vielä sen verran pitkän, että katkenneen ruuvin voi kiertää pihdeillä takakautta ulos kierrereiästä.   

Mutta enhän mä näistä jutuista mitään tiedä, enkä omista T3:sta, vaan Tamiyan :afro:

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #7 : 22.11.09 - klo: 23.37 »

Jos jollakin on ollut ongelmia auton vakaajan metallipallojen kierteiden kanssa, yhteyttä RF:n. Niissä osissa on ollut hieman ongelmia, ja vika on löytynyt tehtaalta. Käsittääkseni niitä osia saa myöhemmin tulevaisuudessa uusia epäkuranttien tilalle.



Eipä taida olla pelkästään T3:n ongelma. Ainakin kahdessa loppuvuonna hommatussa T2 009 täysin samaa ongelmaa.
// Juha

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #8 : 23.11.09 - klo: 00.19 »

Mun insinöörisilmään tappipatentti ei juurikaan tuo lisäarvoa rungon ehjänäsäilymiselle raivomälleissä. Tappipatentti pääsee liukumaan, eikä pysty jakamaan voimia toisen puolen palikkaan. Tappi ei poista sitä tosiasiaa, että yhden ruuvin kannan alla oleva hiilikuitumateriaalin pinta-ala ei riitä kantamaan kolarin voimia.

Ensiapuna vielä ehjään runkoon mun mielestä kannattaa pikaliimalla kyllästää tukivarsien kiinnitysreikien senkkaukset, sekä hihnapyörän reikä, jos jonkinasteisia vaurioita on jo päässyt syntymään tai koneistuksessa matriisi on säröillyt. Ohut pikaliima imeytyy kapillaarisesti säröihin. Näkisin tappipatenttia tukevampana olevan vastaavan tekemisen lujasta esim. 12.9 kierretangosta ja tueta se takapuolelta muttereilla. Jos tosissaan pelkää kalliin rungon hajoamista voisi esim etummaisen tukivarren kiinnitysruuvin korvata pitkällä alumiiniruuvilla. Valitsee vielä sen verran pitkän, että katkenneen ruuvin voi kiertää pihdeillä takakautta ulos kierrereiästä.   

Mutta enhän mä näistä jutuista mitään tiedä, enkä omista T3:sta, vaan Tamiyan :afro:


Unohtuikin lisätä että senkattuihin ruuvin reikiin onkin syytä laittaa pikistä, hitusen pumpulitupsun päähän ja pyöräyttää. Näin on tullu tehtyä jo vuosien ajan niin unohtui mainita. Tietty myös rungon jokaiseen reunaan...
Graafinen esitys samasta:
http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=1991&kategoria=1991&catName=Tech%20Tip:%20Gluing%20Countersunk%20Holes%20in%20the%20Chassis

Toinen vaihtoehto on korvata yksittäiset alupalat samanlaisella sillalla kuin tukivarsi on tuettu etupuolelta. 302045-0, http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=3267&kategoria=&catName=T3%20Alu%20Lower%20Suspension%20Block%20-%20Orange
Tätä ei ole tullut kokeiltua itse, eikä ole tietoa osuuko hihna palaan.

JuhaS14: Mustat metallipallot niissäkin?
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2016 &XB2 Dirt & XB4 2016, Hobbywing/Orion/Muchmore & Sanwa/Savöx/SRT

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #9 : 23.11.09 - klo: 00.33 »
JuhaS14: Mustat metallipallot niissäkin?

Ei, eloksoidut pronssiset, metallia ja pallot kylläkin. Se kierrosuus murenee  todella helposti ja pala tuntuu todella pehmeältä. Nämä meidän autot on tosin aikalailla viimeisimmät T2:set mitä on tulleet, eli hyvin todennäköisesti "samat" osat kun ne mustat ainoastaan eri värisinä.
// Juha

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #10 : 23.11.09 - klo: 10.02 »
Xrayn foorumilla Mario Hudy totesi perjantaina:

"A short update: Some quick ideas were designed and produced and tomorrow all local drivers from around (average Joes) will come to XRAY's factory race track to crash-test."

Siis pikkuautoillakin järjestetään kolaritestejä. Mukava nähdä, että valmistaja reagoi markkinoiden palautteeseen ja osoittaa ihan vastuullista asennetta.
Capricorn | Novarossi | CRC F-1 | CRC WGT

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #11 : 23.11.09 - klo: 13.43 »
Mun insinöörisilmään tappipatentti ei juurikaan tuo lisäarvoa rungon ehjänäsäilymiselle raivomälleissä. Tappipatentti pääsee liukumaan, eikä pysty jakamaan voimia toisen puolen palikkaan. Tappi ei poista sitä tosiasiaa, että yhden ruuvin kannan alla oleva hiilikuitumateriaalin pinta-ala ei riitä kantamaan kolarin voimia.

...   Näkisin tappipatenttia tukevampana olevan vastaavan tekemisen lujasta esim. 12.9 kierretangosta ja tueta se takapuolelta muttereilla.

Runko oletettavasti murtuu siitä jos tuo alupalikka riittävästä iskusta lähtee kääntymään yläpäästä sisäänpäin, jolloin ruuvin kantaan kohdistuu vipuvoima alupalikan nurkan ympäri. Tuota kääntymistä tuo tappipatentti pyrkinee estämään. Tosin tuo ehdottamasi kierretankopatentti olisi ehkä astetta tukevampi konsti.

TimoK voisi muuten laittaa sen porosetapin langoille ;)
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #12 : 25.11.09 - klo: 18.26 »
Xrayn foorumilla Mario Hudy totesi perjantaina:

"A short update: Some quick ideas were designed and produced and tomorrow all local drivers from around (average Joes) will come to XRAY's factory race track to crash-test."

Siis pikkuautoillakin järjestetään kolaritestejä. Mukava nähdä, että valmistaja reagoi markkinoiden palautteeseen ja osoittaa ihan vastuullista asennetta.


Testing info:
http://forum.teamxray.com/viewtopic.php?p=87826#87826
Ei tulis ekana mieleen ottaa vasaraa käteen:
:mrgreen:

Mutta jos vielä huolettaa niin tilaukseen:
http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=2006&kategoria=2006&catName=New%20Alu%20Lower%20Suspension%201-Piece%20Holder&Xnet_Se&Xnet_Session=c707c58f446689093bc92b0af72db7fc
 :p
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2016 &XB2 Dirt & XB4 2016, Hobbywing/Orion/Muchmore & Sanwa/Savöx/SRT

Poissa RacingFactory

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.racingfactory.fi
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #13 : 26.11.09 - klo: 13.55 »
Kyseisen osan #302047 T3 Alu Lower Suspension 1-Piece Holder
saa kaikki XRAY T3 omistajat veloituksetta:

"In order to keep those customers who crash satisfied as well we have designed and produced urgently special 1-piece aluminum suspension holder which will send free of charge to all the distributors based on the quantity of kits sold.

All future kits from now onwards will include also this 1-piece suspension mount. "


t.Mikke
racingfactory.fi Avoinna 24/7

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #14 : 26.11.09 - klo: 14.34 »

Näin homma pitää hoitaa!!!
Capricorn | Novarossi | CRC F-1 | CRC WGT

Poissa Heuli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #15 : 01.02.10 - klo: 19.36 »
Nyt on ajettu ensimmäiset SM-kisat Xenoneilla Kuusankoskella viime viikonloppuna ja tällaisiin setuppeihin päädyttiin: Peakki ja Heuli. Kisapäivän aikana iskarit oli aika usein autosta irti: testasin mm. 500 ja 600 öljyjä sekä pehmeillä (2.8/2.6) että jäykillä (3.0/2.8) jousilla. Lopulta päädyin noihin 500 öljyihin jäykillä jousilla kun tuntui sillä tapaa auto parhaalta kuten Tampereellakin, tuli taas liikaa säädettyä etukäteen arvaamalla  :tongue:

Poissa Janne_H81

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #16 : 06.02.10 - klo: 01.07 »
Tyhmä kysymys...

Miten säädätte iskareiden ulosjouston? Jos säätää ohjeiden mukaan niin tulee ilmaa iskareihin?
Xray XT8 - Savox - Alpha Plus Engine
Xray T3 - Savox - CS - SpeedPassion

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #17 : 06.02.10 - klo: 02.05 »
Tarkoitatko reboundia, eli paljonko varsi työntyy ulos kun painat iskarinvarren täysin sisään?
En tiedä miten muut T3 kuskit tekee iskarinsa, mutta ainakin itse olen skeptinen ohjekirjan reboundinsäätöohjeeseen (rebound neuvotaan säätämään avaamalla "alakorkki").
Itse säädän reboundin niin että työnnän männän lähes täysin sisään ja kierrän yläkorkin hitaasti kiinni jolloin ylimääräinen öljy pääsee valumaan korkin reiästä ulos. Mitä vähemmän haluaa reboundia, sitä vähemmän jättää iskarinvartta näkyviin, itse teen iskarit niin että iskarinvartta näkyy ~3-4mm (tulee aika vähän reboundia). Tärkeämpää on että iskarit saa tehtyä aina samanlaisiksi, jolloin kaikki iskarit on samanlaisia, ja jolloin öljyjen jäykyyksien vertailu on mahdollista.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa TTKoo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #18 : 19.04.10 - klo: 18.19 »

Tässä on nyt kilpakuskillamme ollut T3 vajaa puolivuotta käytössään, ja pelkkää kiitosta autosta on saanut kuunnella.
Suosittelemme.... ja vielä kun myyjäliike hoitaa oman osuutensa kiitettävästi!!!!

Pikkuhiljaa alkaa oppimaan auton kaikkien säätömahdollisuuksien hyödyntämisen (pääsisipä kolmekertaa viikossa treenaamaan), hienosti ja loogisesti auto tottelee säätöjä, jopa näillä nykyisillä lottorenkaillakin.

Koska auto on ensimmäinen reiska meillä, on varaosavarastoa yritetty karruttaa pikkuhiljaa.
Ehkä niitä joskus vielä tarvitaan. (no onhan niitä tullut toisten tarpeeseen myytyä....tappiolla  :angel: )

Ei ollut kiinnostusta ostaa enää Laukaan kisaan näitä lottorenkaita lisää, joten kisa ajettiin Kuusankosken kisan käytetyillä renkailla.
Niistäkin oli virhe käyttää kaksi alkuerälähtöä sitä toista sarjaa, jolla meni kaksi alkuerää huonommin kuin toisella sarjalla.
Itse auto pelasi jopa niillä käytetyillä renkailla hyvin.
 
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #19 : 19.04.10 - klo: 19.48 »
Koska auto on ensimmäinen reiska meillä, on varaosavarastoa yritetty karruttaa pikkuhiljaa.
Ehkä niitä joskus vielä tarvitaan. (no onhan niitä tullut toisten tarpeeseen myytyä....tappiolla  :angel: )
 
Jep, on se kestävä auto. Koko talvikauden varaosasaldo näyttää olevan:
-2 kpl etutukivarsia
-2 kpl C-pala
-2 kpl ohjauspala
-1 kpl takatukivarsi
-2 paria spoolin ulostuloja (ei varsinaisesti hajonnut mutta kului loppuun)
-2 paria taka vetareiden bleidit

Metrejä autolle tuli 182 erää prostock koneelle ja noin 30-40 virikoneella (yhteensä siis noin 17,5 tuntia rata-aikaa).
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa Heuli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #20 : 23.05.10 - klo: 12.04 »
Tässä olisi setuppia kesän ensimmäisistä ulko-SM:istä: http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=1535&setup=t3

Auto toimi johdonmukaisesti ilman turhia surffaamisia ja oli nopea kellonkin mukaan, aavistuksen olisi kaivannut lisää kääntyvyyttä nopeissa mutkissa mutta taisi muillakin olla samaa ongelmaa Kuusankoskella.

Talven setupista olen muuttanut lähinnä jousia ja vaimennusta pehmeämmäksi. Reilu 20 akkua on alla ollut uusi Exotekin XR3 pohjalevy. Mitään isoa eroa auton käytöksessä ei pysty sanomaan vakiorunkoon nähden, mutta aavistuksen matalammalla maavaralla voi kuitenkin ajaa ilman että pohja raapii kokoajan maata, tosin ohentui se reunoista jo lähes puoli milliä...

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #21 : 26.06.10 - klo: 15.32 »
Moroo... :grin: Mitä mieltä olette T3:n soveltuvuudesta esim. parkkipaikka-ajeluun, jossa on mahdollisesti hiekkapölyä ym. moskaa. Meneekö esim diffeihin helposti? Kysyn tätä siksi kun ajoin joskus ukkostiikerillä parkkipaikoilla, ja diffiä sai putsata säännöllisesti koko ajan  :tongue:.

Poissa SLap

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #22 : 26.06.10 - klo: 15.36 »
Eipä mahda maavara riittää, pienikin kivi niin pohjalevyssä iso lovi
Jeps

Poissa genlee

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #23 : 26.06.10 - klo: 19.00 »
Kyllä se siellä parkkipaikallakin kulkee, mutta suosittelisin kyllä vähän harjailemaan aluetta, missä ajelet. Hihnoja varmaan kannattaa olla iso pino, kun ne tuppaavat menemään poikki, jos sinne hihnan ja rattaan väliin menee kiviä. Tuo pöly ei juurikaan vaikuta muuhun, kun pitoon. Toki autoa on huollettava ja puhdistettava, mieluiten joka akun jälkeen.
Kuitenkin kannattaisi ehkä katsella parkkipaikalle vähän halvempaa kalustoa. Tämä kun kuitenkin on kilpa-autoksi suunniteltu.
« Viimeksi muokattu: 26.06.10 - klo: 19.18 kirjoittanut genlee »

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #24 : 26.06.10 - klo: 19.31 »
Maavaraa jos saa jonkun 7-10mm niin riittää mulle, pitää vain pysytellä parempikuntoisilla parkeilla. Ihan ok on nuo pari aiempaakin turistia kestäneet, naarmuja tulee, mut se kuulunee harrastukseen :laugh: .

Juu, halvempaa on jo "hyllyssä", eli hpi:n sprint2 flux (3,5t koneella :grin:). Mutta jotenkin ei vaan nyt fiilis lähde sillä rullaamaan :roll:. Ajattelin että jos hommaisi esim. reiskan, niin ei pitäisi ajot olla enää kuin kuskista kii... :lol:

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #25 : 25.07.10 - klo: 17.44 »
Oletteko ajaneet spoolilla edessä, vai olisiko diffistä jotain hyötyä? Onko joku kokeillut?

Edit:

No jopas? Luulisi että nimenomaan tämän auton kohdalla olisi tällaisista asioista kokemusta, kun pitäisi olla ihan kunnollista (kisa?) kalustoa.

Mut joo, kivastihan tuo kulkee. Välitykset on tosin vielä ihan liian pitkät, ja muutenkin mennään ohjekirjan mukaisissa vakiosäädöissä. Pitää nyt hakea ensin nuo välit kohdalleen, ja ryhtyä sitten katselemaan muita säätöjä.
« Viimeksi muokattu: 07.08.10 - klo: 09.57 kirjoittanut Big Joe »

Poissa Heuli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #26 : 17.08.10 - klo: 19.39 »
Lähes kaikki ajaa spoolilla edessä, mutta nykyään muodissa olevalla ratasdiffillä voi kokeilla ajaa myös edessä kun laittaa jäykän öljyn sisään. Kesän viimeisessä kisassa tuli vielä ajettua spoolilla ja kuuladiffillä ja hyvin pelitti koko päivän ilman diffin mekkaamista. Tuolta löytyy uusinta kisasetuppia.

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #27 : 17.08.10 - klo: 20.04 »
Ok! Sitä kyllä vähän ajattelinkin että kai ne tehtaalla tietävät säätämisestä "hieman" enemmän kuin minä, joten tuskin on spooli edessä huvin vuoksi. Kävin eilen itsekin ajamassa ja kokeilemassa eri välityksiä, ja sopiva löytyi suunnilleen. Uusi servokin tuli samalla testattua, tuntui toimivan hyvin, aiemmin kun minulla ei noita "matalia" ole käytössä ollutkaan. Vielä kun tulisi uusi nopari, niin olisi paketti kasassa. Tulipahan kuitenkin taas kerran huomattua että ensin pitäisi opetella ajamaan, ja vasta sitten laittaa kireää konetta... Ehjänä kotiin kuitenkin.

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #28 : 21.10.10 - klo: 23.42 »
2011 Specs auto kutakuinkin kasassa. Laatu oli yhä kohdallaan. Ohjeiden mukaan servolinkkiin tulevia linkin muoveja joutuu lyhentää.
Myös toista jouduin ohentamaan ettei osu ylädekkiin.

Ehkä haastellisin kohta oli kasata servosaver, eipä ole moisia tullut ennen juuri kasattua.
Lopulta sen sai hyvin kasaan kun käytti servoa hyväksi, siten että väänsi saverin muoviosaa servoa vastaan. Muoviosat loksahtivat servosaverin jäykkien metalliliuskojen kanssa tämän jälkeen oikein kohdalleen.

Sähköille on samalla vähemmän ja samalla enemmän tilaa kuin ennen.
Akun johdot ainakin kivuttomasti saa auton takaosaan, ja osan johdoista ylädekin läpi jos haluaa.
Ylädekki kun on kapeampi kuin T3 autossa ja isohkot aukot.
Mietin itse laitanko akun johdot taakse vai eteen.

Servon ja moottoripukin välissä on ehkä (?) vähemmän tilaa kuin ennen, ei ainakaa tunnu samoin mahtumaan samat sähköt kuin T3:ssa (Sanwa RX431 selälleen ja SP GT2.0 sekä Sanwa SDX-801).
Jotta vastarin saisi selälleen, pitäisi sisempi servon korva poistaa (ohjeessa on tipsi tästä).
Tietty esim M11X vastari on sen verran kapeampi että moista ongelmaa ei välttämättä ole.

Jotta teräväreunaisen virimoottorin sai tarpeeksi taakse, ylädekkiä piti hieman hioa. Tästäkin taisi olla maininta jossain, eipä tullut itse asiassa ohjeen kanssa kasattua  :mrgreen:
Pyöristetyllä reunalla olevat moottorin (esim. X12, kenties Novak, SP ja Tekin?) kanssa ei moista toimenpidettä taida joutua tekemään.

Katotaan nyt koska ehtii ajamaan autolla.  :cool:
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2016 &XB2 Dirt & XB4 2016, Hobbywing/Orion/Muchmore & Sanwa/Savöx/SRT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #29 : 22.10.10 - klo: 15.24 »
Servosaveri menee erittäin helposti kasaan kun tekee sen niin että laittaa yhden metallirenkaan kerrallaan.
Ja laittaa ne nimenomaan siihen isoimpaan muoviosaan ensin.

Ei tarvinnut edes työkaluja.

Tuosta ylädekin dremelöinnistä on joo maininta ohjeiden loppupuolella... oliskohan siellä missä ohjeet neuvoo moottorin jne asentamisen... Tossa kohtaa tosiaan ei ohjeita pahemmin tarvitse katsella.
Kuten hyvä että paljon muuallakaan.

Vaikka mäkään en ole vuosiin yhtään turistia kasannut niin ohjeita tarvitsi lähinnä vain tarkistamiseen.