Kirjoittaja Aihe: Maastosarja 2010 säännöt  (Luettu 23152 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kojootti

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #60 : 06.07.10 - klo: 08.53 »
Sähkökrossikisoissa on ollut ammoisina aikoina käytäntö, että rata muokataan uuteen uskoon ennen kisaa, jolloin sitä ei ole kukaan treenannut metriäkään. Esimerkiksi ajosuunnan muutos, ja sen vaatimat muutokset hyppyreihin saa hyvällä talkooporukalla tehtyä ripeästi. Kaikki jotka ajoi Ulappatorin radalla talvella, muistavat mikä oli vaikutus pelkällä ajosuunnan muutoksella.
 
Tuon on yksi vaihtoehto.

Mutta tehdään niin tai näin, niin aina siellä on samat "loordit" kärjessä! :afro:

Sattumaa? Ei vaan, yksinkertainen fakta, että ajamalla paljon, oppii paljon.
Ei kai kukaan kiellä ajamasta muilla radoilla muutenkin kuin kisa viikonloppuina?

Toki perjantai treenillä saa auton säädettyä kyseiselle baanalle hyväksi ja oppii löytämään ne ajolinjat. Mutta ne jätkät, jotka aina on kärjessä, ajaa kyllä joskus muulloinkin kuin perjantain treeneissä.

Itsekkin olen sen kannalla, että asiasta tehdään sääntöihin merkintä, jolloin kaikki voi noudattaa yhteistä linjaa ilma näppisrallia ja harrastaa löysemmällä pipolla!

-Henkka
Henri Virta|Team Associated B5M Lite / B6 / B44.2 *RCM.fi *Hobbyfactory.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #61 : 06.07.10 - klo: 10.49 »
Aivan.

Tilanne on tasapuolisin ainoastaan mikäli rata tehdään uuteen uskoon juuri ennen kisaa, eikä kukaan saa ajaa metriäkään ennen kilpailua.

Treenaamalla ne auton säädöt oppii paljon...
Ajamalla paljon, oppii paljon.
Juuri esimerkiksi omalla kotiradalla paljon treenaillessa, välillä vaikka ajeleekin väärään suuntaan tai jotain... oppii paljon.

Mitä enemmän ajat, sitä vähemmän tarvitset aikaa tutustua uuteen rataan.
Mitä useammin ajat itsesi siihen tilanteeseen että joudut kisoihin täysin kylmiltään tuntemattomalle radalle, sitä paremmin opit myös sisäistämään radan ja setuppimuutokset nopeasti.

Ihan oikeasti kun suurimmaksi osaksi uudella radalla joutuu vain sisäistämään radan itselleen.
Ei setupin hakemiseen.
Hyvin toimiva auto kun toimii kyllä jokaisella ulkobaanalla niin että sillä pystyy ajamaan kovaa.
Tottakai pieniä setupin viilauksia pitää tehdä, mutta nehän osaat tehdä kun opettelet setuppien vaikutukset vaikkapa sillä kotiradalla.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #62 : 06.07.10 - klo: 12.16 »
Jep tuohan se tosiasia on. Treenaamalla ja ajamalla oppii. Paha puoli itsellä on se että ei ole rataa missä treenata =(. Itse olen ottanut selvää millainen rata missäkin on, alusta yms. Tämän jälkeen vaan valmiit set-upit asson sivulta jotka sopivat radan pintaan yms. Winter Jumpsissa auto toimi ihan hyvin näin, vielä kun Janne A antoi pari vinkkiä niin ajo olikin mukavaa. Auto toimi mutta kuskissa ois ollut toivomisen varaa =).

Itsellä oli aika suuri kynnys lähteä ajamaan, mutta ensimäinen kisa osoitti että kisat ovat todella hyvä homma. Vaikka kilpailu olikin liseenssitön ( BCR ) sen viikonlopun aikana oppi enemmän kuin kuukauteen itse rassaamalla autoja.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #63 : 28.07.10 - klo: 15.39 »
Millon seuraava kisa nyt on ja missä?

RC10:n kalenteri sanoo näin:
11-12.9. Maastosarja #4 Vaasassa
18-19.9. Maastosarja #3

"Lopullinen kalenteri" sanoo näin:
21-22.8. Maastosarja #3
11-12.9. Maastosarja #4 Vaasassa

AKK:n pistetaulukko sanoo näin:
21-22.8. Maastosarja #3
11-12.9. Maastosarja #4 Vaasassa

AKK:n kalenteri sanoo näin:
21-22.8. Maastosarja #3
11-12.9. Maastosarja #4 Vaasassa

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #64 : 28.07.10 - klo: 15.48 »
Mun mielestä tuo ensimmäinen vaihtoehto on oikein, 11-12.9 Vaasa ja 18-19.9 Hyvinkää. (näin omaan kalenteriin merkannut alkukesästä)
Kaippa kisojen järjestyskin on sitten kumminkin 3 ja 4, eikä toisinpäin.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #65 : 28.07.10 - klo: 16.01 »
Tämä taitaa olla virallisin tieto:

Maastosarjan viimeinen osakilpailu ajetaan viikko Vaasan kisan jälkeen. Kilpailunpäivämäärät on 18-19.09.2010. Järjestäjä toivoi kilpailun siirtoa ja ainut vapaa paikka oli kalenterissa oli viikko Vaasan kisan jälkeen. Keskustelin eilen Jukan kanssa asiasta ja päädyimme tähän ratkaisuun.

Terveisin Toni Latvio / Lajiryhmän sähköluokistavastaava
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #66 : 28.07.10 - klo: 16.13 »
Jos tosiaan on näin, niin asianomaisten pitäisi kyllä päivittää kaikki mahdolliset kalenterit viittaamaan oikeaan päivämäärään.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #67 : 28.07.10 - klo: 16.34 »
AKK:lla tuo päivitystahti on aika hidasta ja tuntuu että tänä vuonna kitissäkin on päivät olleet miten sattuu. Sarjasäännöissä on kilpailujen päivät ja numerot ilmoitettu ainakin oikein.

to_lat

  • Vieras
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #68 : 28.07.10 - klo: 22.09 »
Kitin kalenteria ei ole päivitetty vastaamaan kilpailujen oikeita päivämääriä. Olen AKK:lle lähettänyt oikeat päivämäärät, mutta niitä ei ole päivitetty.

Toni

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #69 : 28.07.10 - klo: 22.26 »
Tämä taitaa olla virallisin tieto:

Maastosarjan viimeinen osakilpailu ajetaan viikko Vaasan kisan jälkeen. Kilpailunpäivämäärät on 18-19.09.2010. Järjestäjä toivoi kilpailun siirtoa ja ainut vapaa paikka oli kalenterissa oli viikko Vaasan kisan jälkeen. Keskustelin eilen Jukan kanssa asiasta ja päädyimme tähän ratkaisuun.

Terveisin Toni Latvio / Lajiryhmän sähköluokistavastaava

Kirjoittakaapa tämä nyt omiin kalentereihin. Tämä Tonin mainitsema ajankohta on se jolloin aiomme kilpailun järjestää.

Jos sarjan lopputulokset ei Vaasassa miellytä, vedetäänkin vikan kisan jälkeen kolmas kisa :grin:
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #70 : 29.07.10 - klo: 16.38 »
Ja tää viimeinen kolmas kisa on ilmeisesti Hyvinkäällä?
-Goldi

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #71 : 29.07.10 - klo: 20.18 »
Eiköhän tää polttisradoilla kurvailu riitä tälle kesälle...eli ajetaan tarkoitukseen soveltuvalla Hyvinkään radalla.

Eipä silti, kyllä mä tykkäsin kahdesta edellisestä kisastakin.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #72 : 21.08.10 - klo: 11.57 »
Kysymys akuista.

Tästä on ollut keskustelua aikaisemminkin mutta en löytänyt yksiselitteistä vastausta.
Eli, minulla on listalla olevat akut jotka on avattu ja tasurin johdot vaihdettu ehjiin. Saako näillä akuilla ajaa?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #73 : 21.08.10 - klo: 12.02 »
Säännöissä ei tuohon ainakaan ole mitään suoraa kohtaa mutta jos "3. Akkukoteloon ei saa tehdä mitään muutoksia. Kotelon tulee olla ehjä ja alkuperäisen muotoinen."-kohta täyttyy niin ei pitäisi olla ongelmaa.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #74 : 21.08.10 - klo: 12.09 »
Akkukotelot on liimattu kiinni rengasliimalla, eli niitä ei enää aukaista. Alkuperäisen muotoinen kyllä.

Mielelläni lukisin vastauksia niiltä, jotka ovat katsastamassa autoja maastosarjan viimeisessä kilpailussa. Olisi turhauttavaa tulla ensimmäisiin tämän tason kisoihin ja lähteä pois ajamatta yhtään...

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #75 : 21.08.10 - klo: 12.12 »
On noita liimattuja/teipattuja hardcasekoteloita ollut kuskeilla käytössä ja mennyt katsastuksesta läpi.  :wink:

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #76 : 01.09.10 - klo: 12.22 »
Kausi 2010 kun alkaa kohta oleen paketissa niin olisiko syytä avata keskustelua 2011 kesäkaudesta ja tulevasta kalenteristakin ettei crossin puolella jouduta hyytävän kylmiin kuraleikkeihin ensikaudellakin...
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #77 : 01.09.10 - klo: 12.40 »
Keskusteluahan voi aina käydä, mutta Suomessa tuojotetaan valitettavan paljon kv-kisakalenteria ja pelätään kisojen päällekkyyttä herran pelossa. Noin 4-5 viikon välein jos kisat olis, niin kisarytki olis sama kuin talvisarjan kisoissa, ja sehän on todettu toimivaksi. Tai jos kisoja alkaa olla jokainen viikonloppu kesässä, pitäisikö vaan vähentää kisojen määrä ja laskea kaikki kisat pisteisiin. Mielestäni talvella sarjakisaformaatti toimii huomattavasti paremmin kuin kesällä, koska luokkia ei ole kuin rataluokat SM-sarjana.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #78 : 01.09.10 - klo: 13.17 »
Keskusteluahan voi aina käydä, mutta Suomessa tuojotetaan valitettavan paljon kv-kisakalenteria ja pelätään kisojen päällekkyyttä herran pelossa. Noin 4-5 viikon välein jos kisat olis, niin kisarytki olis sama kuin talvisarjan kisoissa, ja sehän on todettu toimivaksi. Tai jos kisoja alkaa olla jokainen viikonloppu kesässä, pitäisikö vaan vähentää kisojen määrä ja laskea kaikki kisat pisteisiin. Mielestäni talvella sarjakisaformaatti toimii huomattavasti paremmin kuin kesällä, koska luokkia ei ole kuin rataluokat SM-sarjana.
Jotain pistä kyllä tehdä sillä tämän kesän kalenteri ainakin crossin osalta on melkoinen "floppi". Joten toivottavasti tästä viisastutaan ja katsotaan että ensikesänä touhussa olisi joku järkevä rytmi. Eihän se turistillakaan ole kiva ajella syksyllä mutta kyllä se kostea asvaltti on jotenkin siedettävämpi kuin kuravelli lälly jossa slipperi savuaa ja mekkaustuokio koostuu siitä että saa autonsa kaivettua kuran sisältä sormet jäässä.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #79 : 01.09.10 - klo: 13.42 »
Kyllä mää ainakin ennemin putsaan savimöykkyä kuin ostelen sateessa palaneita 100-200e nopareita/vastareita yms.  :tongue:
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #80 : 01.09.10 - klo: 13.59 »
Kyllä mää ainakin ennemin putsaan savimöykkyä kuin ostelen sateessa palaneita 100-200e nopareita/vastareita yms.  :tongue:
Sanoin ehkä hiukan väärin en siis tarkottanut että turisti pitäs änkee syksyyn vaan se että pitäs saada ne kisat tasattua paremmin.
Pitäs varmaan miettiä tota kalenteria siltä kantilta että verrattas osallistuja listoja ja kateltas että minkä luokkien kanssa on vähiten kuskien kanssa päällekkäisyyksiä ja lyötäs vaan raakasti kisat päällekäin jos muuten ei viikonloput riitä. Ja sit jos on esim. arvokisoja samassa luokassa päällekkäin niin voitas ne ottaa mukaan laskentaan esim. jollain kertoimella. Ja nyt ei siis ole tarkotus provota ketään näillä ideoilla vaan jos päästäs jotenki järkevään ratkasuun ettei päädyttäs ens kesänä samaan tilanteeseen että joku virallinen SM-luokka kärsii oletettavasti parempien kesäpäivien riittämättömyydestä.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #81 : 02.09.10 - klo: 09.02 »
Kausi 2010 kun alkaa kohta oleen paketissa niin olisiko syytä avata keskustelua 2011 kesäkaudesta ja tulevasta kalenteristakin ettei crossin puolella jouduta hyytävän kylmiin kuraleikkeihin ensikaudellakin...

Lajiryhmässä on yleensä paikkoja tarjolla, tämä vuosi ei ole poikkeus. Kun osallistuu kalenterin tekemiseen itse, saa vaikuttaa enemmän kuin tässä topicissa.
Ongelma on se että kun pitäisi ajatella muidenkin etua, alkaa suurin innostus yleensä laantua. Vastuun ottaminen ei tunnu kiinnostavan.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #82 : 02.09.10 - klo: 12.16 »
Kausi 2010 kun alkaa kohta oleen paketissa niin olisiko syytä avata keskustelua 2011 kesäkaudesta ja tulevasta kalenteristakin ettei crossin puolella jouduta hyytävän kylmiin kuraleikkeihin ensikaudellakin...
Lajiryhmässä on yleensä paikkoja tarjolla, tämä vuosi ei ole poikkeus. Kun osallistuu kalenterin tekemiseen itse, saa vaikuttaa enemmän kuin tässä topicissa.
Ongelma on se että kun pitäisi ajatella muidenkin etua, alkaa suurin innostus yleensä laantua. Vastuun ottaminen ei tunnu kiinnostavan.
Kaikilla kun ei ole mahdollisuutta panostaa ajallisesti yhtä paljon kuin toisilla tähän lajiin. Ja sitä en tajua että jos muiden etujen ajaminen vie crossilta mahdollisuudet eikös tässä nyt tässä nyt kurjuutta koiteta kaikille tasaisesti jakaa. ;)
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #83 : 05.09.10 - klo: 18.15 »
Niin.. Lähdetään nyt vaikka ensiksi siitä että ei sitä aikaa minullakaan ole yhtään enempää kuin muilla. Jos kukaan ei ole sattunut huomaamaan, niin en itse ole tänä kautena ajanut kertaakaan kisoissa (pl. yksi kerhokisa), koska kaikki aika on mennyt kisoissa muihin tehtäviin, arvokisojen järjestämiseen, lajiryhmätoimintaan, sääntöjen laatimiseen jne. Kuitenkin olen tänä vuonna varmaan kiertänyt enemmän kisoja Suomessa kuin kukaan muu. Kyse on siis enemmänkin priorisoinnista, koska aikaa kaikilla on yhtä paljon käytettävissä (24 tuntia vuorokaudessa). Ja kyse ei todellakaan ole siitä ettenkö haluaisi ajaa.

Noh se käytettävissä olevasta ajasta. Mitä tulee taas sitten kalenteriin, niin alkuperäisessä kalenterissa oli tasan yksi kisa merkitty syksylle ja se oli ensi viikonlopun Vaasan kisa. Muiden kisojen piti olla aikaisemmin. En nyt ala sen enempää keskustelemaan taustoista, mutta totean vain että toista nyt syksyllä ajettavaa kisaa siirrettiin syistä, että järjestävällä seuralla ei ollut mahdollisuutta järjestää kisaa ajankohtana mille se oli alunperin merkitty. En myöskään itse ollut asiasta edes samaa mieltä, eli siis en itse kisaa olisi halunnut siirtää. Itseasiassa tähän asiaan liittyen minulla ei ollut mitään tekemistä, vaan asiasta sopi järjestävä seura, luokkayhteyshenkilö ja lajiryhmän toinen jäsen. Kuulin itse asiasta vasta jälkikäteen.

Kuitenkin jos kisaa ei olisi siirretty, niin sitä ei olisi myöskään järjestetty. Eli siis varmaan on kuitenkin parempi yksi kisa syksyllä kuin ei kisaa laisinkaan?

Mitä tulee taas sitten kalenteriin noin muuten, niin tänä vuonna kv-kalenterissa oli hieman ylimääräistä ohjelmaa (siirtyneet MM-kisat), jonka takia tämän kauden kalenteri oli todella tiukka.

Mitä taas tulee "turhaan" kv-kalenterin kyttäämiseen, niin on hyvä muistaa että ensi vuonna on krossin MM-kisat Suomessa. Tämän kauden tulokset vaikuttavat siihen ketkä saa paikat näihin kisoihin. Suomelle tulevien paikkojen määrä ei ole vielä tiedossa, joten on mitä todennäköisintä että paikoista tulee kova "vääntö". Tämän kauden 2010 tulokset vaikuttavat siihen ketkä nämä paikat saa, joten on mielestäni vähintäänkin reilua että kaikilla on täydet mahdollisuudet saada paikka näihin kisoihin. Mikäli Maastosarjan kisoja olisi päällekkäin kv-kisojen kanssa, niin jotkut kuljettavat joutuisivat valitsemaan tavoittelevatko hyvää sijoitusta tämän kauden 2010 EM/MM-kisoissa vaiko paikkaa kaiden 2011 MM-kisoihin. Mielestäni heillä tulee olla mahdollisuudet molempiin.

Ja jos nyt mietitään tätä kv-kalenterin kyttäistä vielä hieman, niin mitäpä Kiimingissä oltaisiin mieltä jos meillä olisi OsPa:n järjestämä FTT-viikonloppu samaan aikaan kuin ajettaisiin C-12 -luokan EM-kisoja jossain muualla? Ei varmaan olisi hyvä kombinaatio sekään ja osuu täysin samaan kategoriaan tämän "liiallisen" kv-kalenterin kyttäämisen kanssa.

Toki aina pyritään parantamaan, mutta koska kilpailunjärjestäjistä on huutava pula ei aina voida tehdä kaikkea optimaalisesti. Tilanne tämän osalta on ollut sama jo valitettavan pitkään. Kuten kaikki tietävät, niin Maastosarjassa on 4 osakilpailua. Näin olisi tarkoitus myös kaudella 2011. Kauden 2011 kilpailujen anomispäivämäärä on jo päättynyt ja tällä hetkellä on (tietojeni mukaan) vastaanotettu 2 kilpailuanomusta Maastosarjan osakilpailuihin. Tarkoittaa siis sitä, että tällä hetkellä meillä on 2 osakilpailua ensi kaudella. Tilanne on tosin ollut täysin sama edellisinä kausina tähän aikaan ja tästä seuraa se, että allekirjoittanut ottaa puhelimen käteen ja alkaa soittelemaan seuroille, että kuka haluaa (suostuu) järjestämään kisat ja milloin. Tämä vaatii minulta uskomattoman paljon aikaa ja järjestelyjä, että kisat saadaan sovitettua yksiin. Varsinkin juuri tässä tapauksessa, koska seura ei itse ole alunperin suunnitellut edes järjestävänsä kisoja. Tästä seuraa se, että seurat alkavat miettimään milloin heille sopisi kisan järjestäminen (jos järjestävät ylipäätänsäkään) ja siitä taas puolestaan se, että kalenteria pitää alkaa tosissaan sovittamaan ja viilaamaan, että kaikki saa pitää kisansa silloin kuin itse kullekin parhaiten sopii. Kesällä ajettavia virallisia kilpailujahan on yhteensä 24 kpl kun lasketaan myös muut luokat / sarjat mukaan ja tilanne kaikissa luokissa on sama, joten siis palettia mitä pyörittää kyllä riittää. Tietysti sitten tulee vielä päälle kv-kalenteri, joka siis tiedetään vasta marraskuussa.

Ja nyt en missään tapauksessa halua arvostella kilpailujen järjestäjiä. Uskokaa pois, minä jos joku arvostan vapaa-aikaa ja ymmärrän että kisat halutaan järjestää silloin kun se parhaiten sopii, koska elämässä on paljon muutakin kuin pienoisautoilu.

Mielestäni jos kesän 24 kisasta 22 menee "OK" ja 2 kisan osalta tulee polemiikkia että ajankohta on huono, mutta silti pystytään tarjoamaan tasapuoliset mahdollisuudet MM-paikkoihin kaikille kuljettajille ja otetaan huomioon "ylimääräiset" kisat kv-kalenterissa, niin mielestäni lopputulos ei ole hirveän huono kokonaisuutta ajatellen. Ja nimenomaan kokonaisuutta tässä yritetään katsoa.

Eli summa summarun siinä ajatuksia tästä. Kaikelle on syy ja syylle on seuraus. Arvostelijoita aina löytyy, mutta kun tarvitaan tekijöitä niin vähissä on kädet. Tämä nyt ei tietenkään koske kaikkia ja tästä maasta löytyy kyllä ihmisiä vielä, jotka onneksi ovat valmiita lajin eteen tekemään. Näiden henkilöiden lukumäärä on kuitenkin valitettavasti laskemaan päin ja lujasti. Kaikki vain haluavat ajaa ja mielellään tulla valmiiksi katettuun pöytään, jossa istuesssa pitää tietysti vielä valittaa kun lautasliinat ovat väärän värisiä. Toki vielä asian kruunaa se, että asiasta ei edes mitään sanota kun aika ja paikka on oikea, vaan asiasta purnataan ensiksi pienemmässä piirissä ja sen jälkeen asia tuodaan esiin täällä foorumilla myöhemmässä vaiheessa kun herne on nenässä suuresta vääryydestä jota on koettu.

Ensi kaudelle lajiryhmäpaikkoja on tietääkseni vapautumassa 2 kpl, eli siis kun lajiryhmän kokoonpano on 3 henkeä niin se tarkoittaa että olen ainut joka on jatkamassa kyseisessä instituutiossa. Myös Maastosarjan luokkayhteyshenkilön paikka on vapautumassa, eli sinne myös kaivataan miehitystä. Jos joku nyt sitten sattuu kiinnostumaan näistä tehtävistä, niin minulta voi kysellä tarkemmin tehtävän sisällöstä. Hakemukset lajiryhmään lähetetään AKK:lle ja luokkayhteyshenkilön valitsee/hyväksyy lajiryhmä.

Eli näin tällä kertaa..
« Viimeksi muokattu: 05.09.10 - klo: 18.25 kirjoittanut copter »

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #84 : 05.09.10 - klo: 18.50 »
On huono verrata Suomen talvi- ja kesäkautta. Se että kisat pitää suomessa anoa jo maalis-huhtikuussa, ja kv-kisakalenteri tehdään syksyllä, kuten todellisuudesssa myös suomen kalenteri, on hyvin syvältä.

Talvikausi
- 4kk eli kisat ajetaan 16 viikon sisään
- Suomessa on talvella 4 SM-kilpailua
- Arvokisoja on talvikaudella tasan 2kpl eli C-12 EM sekä Indoor TC EM
- sisäkaudella ajettavia luokkia ei ole kuin kaksi
- DHI CUP ja LRP Masters muita kv-kisoja, joissa muutamat käyvät myös Suomesta

yhteensä 8 viikonloppua kisoja

Suomen kesäkausi taas on aikalailla seuraavanlainen:
- kisat 17-18 viikon sisään
- luokkia 5 (m-10, tsx-10, tp-10, ls-5 ja m8)
- SM-kisoja 20kpl
- EM-kisoja 7kpl (myös B-EM-kisat siis mukana M8 ja TP-10 osalta)

yht 27 viikonloppua kisoja

Ketkä olivat ne kuljettajat joiden MM-kisat 2010 sotkivat ja eivät mahdollistaneet SM-kisojen ajamista? Ketkä MM-kisoja ajaneista edes ajoivat Suomessa kisoja kesällä luokkaan katsomatta?

Ei kalenteria voi tehdä yhden tai kahden kuljetajan varaan. MM-kisat kotimaassa toki ovat iso juttu kuten asiaan kuuluukin. Kriitikkini koski lähinnä kalenteria yleensä, viimekauden kesäkrossikisat ajettiin n 7 vkon sisään kaikki, ihan vaan referenssinä tämän vuoden kalenterille.

Tuossa ihan vaan muutamia pointteja pohdittavaksi kuninkaalliselta maaperältä Kiimingistä.

« Viimeksi muokattu: 05.09.10 - klo: 18.57 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #85 : 05.09.10 - klo: 19.04 »
Faktat kuntoon. Talvikaudella ajetaan 8 SM osakilpailua ja kesällä 24.

Esittämäni vertaus on täysin validi vaikka kyseessä onkin eri vuodenaika. Esittämiisi kysymyksiin vastaukset löytyvät arvokisojen tuloksista sekä sarjojen lopputuloksista, eli siitä vain kaivelemaan.

Yksittäiset kuljettajat eivät ole koskaan olleet kalenterin tekemisen perusta, mutta toki pyritään ottamaan huomioon että samalle päivälle ei laiteta useaa kilpailua joissa on todennäköisesti päällekkäisiä kilpailijoita.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #86 : 05.09.10 - klo: 19.20 »
8 osakilpailua = 4 viikonloppua jos kerta aletaan saivartelemaan ja pätemään.

Joka tapauksessa - toivon mukaan jatkossa kalenterissa olisi enemmän järkeä, eli siis edes vähäsen, verrattuna viimeaikaisiin esityksiin.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #87 : 05.09.10 - klo: 20.16 »
Jos nyt hieman keräillään näitä kommentteja asiasta, niin olen kuullut seuraavia:

- Toukokuussa ei tarvitse ajaa koska on niin kosteaa ja radat on huonossa kunnossa
- Elokuun lopussa taikka varsinkaan syyskuussa ei tarvitse ajaa, koska on niin märkää ja sataa
- Heinäkuussa ei voi ajaa koska silloin on suurimmalla osalla kesäloma

Eli laitetaanko sitten kaikki kisat kesäkuulle? Ainiin, silloin alkaa koulujen kesälomat ja juniorit lähtevät maalle / mökille jne..

Koskaan ei siis ole hyvä aika. En tiedä mihin Vesa referoit viimeaikaisilla esityksillä, mutta tietääkseni Kiimingissä kisat saatiin ajaa juuri silloin kuin toivottiin. Maastosarjan osalta on hyvä huudella kun ei itse edes ajeta koko luokkaa.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #88 : 05.09.10 - klo: 21.15 »
Hyvä nimenomaan on huudella, koska itse jätin krossikauden kisat ajamatta tänä kesänä, koska puolet kaudesta ajetaan sisäkauden kanssa päällekkäin ja MM-valmistautuminen vei aikaa ennen juhannusta ajetusta kisasta.

En tiedä miten Kiimingin skabat liittyy tähän keskusteluun mutta sanotaan vaikka että - okei.
Talvikauden kisoista ei tiettävästi kauheesti tarvitse keskustelua käydä, kun kisoja on siis vain 4 viikonloppuna Suomessa, kuten edellä mainittu.

Kesällä ei liene parempaa aikaa harrastaa kuin kesäloma. Toukokuun alussa ei todellakaan tarvitse ajaa, se on selvää. Jos kesäloma on lomailua varten, aletaan ajamaan kisatkin viikolla että viikonloppuna voi olla kotona?

En tietääkseni ole ainoa joka kalenteriasiasta on mielipiteensä ilmaissut kuten yllä voi lukea. Toisinaan toivoisin ehkä hieman vapaampaa vastaanottoa yleisön mielipiteille, tai lähinnä kritiikin kestoa/virheiden myöntäminen ois välillä ihan tervetullutta.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« Vastaus #89 : 05.09.10 - klo: 22.19 »
En usko että olisit kyllä ajanut, kunhan nyt vain haluat huudella "paremmin tietävänä". Ajoit kaudella 2008 viimeksi krossia ja jätit kauden 2008-2009 Winter Jumpsit ajamatta, kauden 2009 ajamatta ja kauden 2009-2010 Winter Jumpsit ajamatta. Nyt sitten yhtäkkiä olisit ajanut 2010 kisat.. Varmaan sillä vanhalla protovessalla vielä kaiken lisäksi? :mrgreen:

Kumma juttu jos kalenterissa on niin paljon vikaa, niin miksi kukaan ei ole asiasta minua lähestynyt vaan saan lukea asiasta täällä foorumilla. Kuten jo aikaisemmin todettu niin hyvä se on täällä foorumilla huudella aina perästä, mutta itse olla tekemättä asian eteen yhtään mitään.