Kirjoittaja Aihe: Team Durango DESC210 2wd SC truck  (Luettu 253584 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Potski

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #120 : 22.12.12 - klo: 10.58 »
Moi,

 Ei ole kokemusta DESC210 autosta, mutta DEX210 on tullut hierottua viime kuukausina ihan mielettömän paljon. Autohan on periaatteessa sama, vain pidempi ja korkeampi jne..

 Tuuppikrossissa huomattua:

 Vähempi anti-squattia:
 - takapää niiaa enemmän kiihdytyksessä ja mutkan ulostulossa
 - auto puskee enempi kaasulla ajettaessa
 - mutkan ulostulon voi ajaa huolettomammin, sillä perä ei tee ylimääräisiä liikkeitä
 - hyppyjen ländeissä (etenkin lyhyissä ländeissä) auto lyö helpommin läpi ja on näin ollen vähän levoton
 - suorassa kiihdytyksessä auto on hitaampi, sillä teho häviää takapään niiaamiseen
 
 Enempi anti-squattia
 - perä niiaa vähemmän kiihdytyksessä ja mutkan ulostulossa
 - auton perä on herkempi kaasulla ajettaessa - on-power steer on parempi
 - hyppyjen ländääminen on helpompaa, hyppykombot menee helpommin ja varmemmin joka kerta
 - suorassa kiihdytyksessä auto ei juurikaan niiaa, jolloin jos pito riittää, auto lähtee todella nopeasti paikalta

 Itse olen tykännyt ajaa Tresreyn 2 asteen takapalalla. 3 astetta on omille käsille vähän liian tarkka ajaa, jos pito on vähänkään huonompi ja vastaavasti taas hyppykomboissa ja röykyissä 0 astetta tuntuu kiikkerältä ajaa. Täysin tasaisella baanalla 0 astetta toimii ihan hyvin, mutta siihen se ainakin mun käsillä jää. Esimerkiksi Nokian etuhypyissä 1,5 astetta tuntui olevan liian vähän ja taas mutkaisemmilla osuuksilla 3 astetta oli mun käsille liikaa - 2 astetta oli sopiva välimalli. Tresreyn takapalassa on myös huomion arvoista, että se on punainen, mikä automaattisesti vähentää kierros ajasta 0,1 - 0,2 s!

 Olen myös huomannut, että pelkkä anti-squatin muuttaminen ei välttämättä kerro koko totuutta, vaan usein joutuu myös muuttamaan iskari-setuppia, jotta löytyy se omille käsille paras kombo.

Samppa

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #121 : 15.01.13 - klo: 00.24 »
Autoa tuli säädettyä Nokian kisassa, ja nyt ei toimi sitten yhtään Turussa tuo auto. Tai sitten pitäisi opetella täysin uusi ajotapa.

Nokialla olisi voinut kyllä takamoottorisena toimia paremmin

Yhden osan olen jopa autosta jo rikki saanut :) Kyllä kestää pommitusta, vaikkei ehkä siltä näytäkään. Optioita ei tähän asti ole ollut, mutta viikonloppuna ruuvasin hieman Revolution ja Exotek hipoa autoon. Revolutionin painoja ja Exotekin 15 hexit (Must have), Iskarinhatut ja aika kätevän HD ratassuojan joka on helppo irrottaa, kun alaruuvia ei tarvitse kuin hieman löysätä.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #122 : 16.01.13 - klo: 16.25 »
Tässä omia säätelyitä Nokialta...
Old fart

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #123 : 17.01.13 - klo: 13.23 »
Moi,

 Ei ole kokemusta DESC210 autosta, mutta DEX210 on tullut hierottua viime kuukausina ihan mielettömän paljon. Autohan on periaatteessa sama, vain pidempi ja korkeampi jne..

 Tuuppikrossissa huomattua:

 Vähempi anti-squattia:
 - takapää niiaa enemmän kiihdytyksessä ja mutkan ulostulossa
 - auto puskee enempi kaasulla ajettaessa
 - mutkan ulostulon voi ajaa huolettomammin, sillä perä ei tee ylimääräisiä liikkeitä
 - hyppyjen ländeissä (etenkin lyhyissä ländeissä) auto lyö helpommin läpi ja on näin ollen vähän levoton
 - suorassa kiihdytyksessä auto on hitaampi, sillä teho häviää takapään niiaamiseen
 
 Enempi anti-squattia
 - perä niiaa vähemmän kiihdytyksessä ja mutkan ulostulossa
 - auton perä on herkempi kaasulla ajettaessa - on-power steer on parempi
 - hyppyjen ländääminen on helpompaa, hyppykombot menee helpommin ja varmemmin joka kerta
 - suorassa kiihdytyksessä auto ei juurikaan niiaa, jolloin jos pito riittää, auto lähtee todella nopeasti paikalta

 Itse olen tykännyt ajaa Tresreyn 2 asteen takapalalla. 3 astetta on omille käsille vähän liian tarkka ajaa, jos pito on vähänkään huonompi ja vastaavasti taas hyppykomboissa ja röykyissä 0 astetta tuntuu kiikkerältä ajaa. Täysin tasaisella baanalla 0 astetta toimii ihan hyvin, mutta siihen se ainakin mun käsillä jää. Esimerkiksi Nokian etuhypyissä 1,5 astetta tuntui olevan liian vähän ja taas mutkaisemmilla osuuksilla 3 astetta oli mun käsille liikaa - 2 astetta oli sopiva välimalli. Tresreyn takapalassa on myös huomion arvoista, että se on punainen, mikä automaattisesti vähentää kierros ajasta 0,1 - 0,2 s!

 Olen myös huomannut, että pelkkä anti-squatin muuttaminen ei välttämättä kerro koko totuutta, vaan usein joutuu myös muuttamaan iskari-setuppia, jotta löytyy se omille käsille paras kombo.

Samppa

Nämä tuli todettua todeksi kun kokeilin nyt 0 anti squatilla ajaa.
-Puskee puskee puskee...
-Hypyn ländit levottomia
-kiihtyvyys ei riitä enää samalla tavalla hyppyjen ylittämiseen

Varsinkin Turun S mutkan jälkeinen tupla tuntuu nyt lähes mahdottomalta. Toteamus: Ei tarvitse ajaa 0 asteella.

En ole kyseisellä autolla kokeillut vielä 3 astetta.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #124 : 17.01.13 - klo: 16.11 »
Morjens!

Tuli nyt hommattua tällänenkin härpätin.Olisin kysellyt kun nuo ratasdiffit on joka paikasta loppu.Ei löydy suomesta eikä maailmalta. Että käykö tähän jonkun muun merkin diffit?Esim.Asso? Ja ilmeisesti tässä on sama ratasdiffi kuin dex210?

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #125 : 17.01.13 - klo: 16.38 »
Moi

Sama diffi on juu. En osaa vastata sopiiko joku muu.

Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #126 : 17.01.13 - klo: 17.00 »
Moi,

 Ei ole kokemusta DESC210 autosta, mutta DEX210 on tullut hierottua viime kuukausina ihan mielettömän paljon. Autohan on periaatteessa sama, vain pidempi ja korkeampi jne..

 Tuuppikrossissa huomattua:

 Vähempi anti-squattia:
 - takapää niiaa enemmän kiihdytyksessä ja mutkan ulostulossa
 - auto puskee enempi kaasulla ajettaessa
 - mutkan ulostulon voi ajaa huolettomammin, sillä perä ei tee ylimääräisiä liikkeitä
 - hyppyjen ländeissä (etenkin lyhyissä ländeissä) auto lyö helpommin läpi ja on näin ollen vähän levoton
 - suorassa kiihdytyksessä auto on hitaampi, sillä teho häviää takapään niiaamiseen
 
 Enempi anti-squattia
 - perä niiaa vähemmän kiihdytyksessä ja mutkan ulostulossa
 - auton perä on herkempi kaasulla ajettaessa - on-power steer on parempi
 - hyppyjen ländääminen on helpompaa, hyppykombot menee helpommin ja varmemmin joka kerta
 - suorassa kiihdytyksessä auto ei juurikaan niiaa, jolloin jos pito riittää, auto lähtee todella nopeasti paikalta

 Itse olen tykännyt ajaa Tresreyn 2 asteen takapalalla. 3 astetta on omille käsille vähän liian tarkka ajaa, jos pito on vähänkään huonompi ja vastaavasti taas hyppykomboissa ja röykyissä 0 astetta tuntuu kiikkerältä ajaa. Täysin tasaisella baanalla 0 astetta toimii ihan hyvin, mutta siihen se ainakin mun käsillä jää. Esimerkiksi Nokian etuhypyissä 1,5 astetta tuntui olevan liian vähän ja taas mutkaisemmilla osuuksilla 3 astetta oli mun käsille liikaa - 2 astetta oli sopiva välimalli. Tresreyn takapalassa on myös huomion arvoista, että se on punainen, mikä automaattisesti vähentää kierros ajasta 0,1 - 0,2 s!

 Olen myös huomannut, että pelkkä anti-squatin muuttaminen ei välttämättä kerro koko totuutta, vaan usein joutuu myös muuttamaan iskari-setuppia, jotta löytyy se omille käsille paras kombo.

Samppa

Nämä tuli todettua todeksi kun kokeilin nyt 0 anti squatilla ajaa.
-Puskee puskee puskee...
-Hypyn ländit levottomia
-kiihtyvyys ei riitä enää samalla tavalla hyppyjen ylittämiseen

Varsinkin Turun S mutkan jälkeinen tupla tuntuu nyt lähes mahdottomalta. Toteamus: Ei tarvitse ajaa 0 asteella.

En ole kyseisellä autolla kokeillut vielä 3 astetta.

Vaihdoin nokialla 0 asteisen autoon paikalleen... aikaisemmin oli 1,5
Parani huomattavasti.
Varsinkin juuri sinisellä osuudella.

Yksi asia mikä vaikutti auton käyttäytymiseen varsinkin sinisen alueen neulansilmässä, oli iskarin sisäänjousto.
Eli sisäänlyöntikumit pois.
Vielä kannattaisi lyhentää iskarin alapäitä millillä tai kahdella jotta saisi vielä enemmän sisäänjoustoa.

En jaksanut ruveta kisassa dremelöimään, mutta tosiaan 0 asteinen antisquattipala ja pohjaanlyöntikumit pois niin alkoi autokin toimimaan järkevämmin.

0 palalla sain auton vihdoin sellaiseksi että mutkasta ulostullessa uskaltaa lähteä jopa kiihdyttämään.
Ja tiukassa mutkassa kun hieman vippas perää sivulle niin kaasulla sai perän puremaan tiehen ja sladi jopa loppui...
Kunhan vaan sai ohjelmoitua itselleen kovalevylle että nyt tosiaan voi jopa mutkassa ruveta availemaan kaasuhanoja niin alkoi autokin taipumaan kohtuu nätisti.
Siitä todisteena muistaakseni päivän kovin läppiaika Nokian kisoissa...
13.7 vai mikä se oli.

Setuppi toimi loistavasti... kuski ei.  :angel:
« Viimeksi muokattu: 17.01.13 - klo: 17.05 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #127 : 17.01.13 - klo: 17.10 »
Mulla oli 0 antisquatkäytössä, muttaulos joustoa oli rajoitettu. Auto oli erittäin liukas siisellä osuudella. Tosin mun taidoilla taitaa olla sama millä setupilla ajelee..

Syy miksi olin rajoittanut ulsjoustoa on se, että jäykillä jousilla autoa ei saa tarpeeksi matalaksi ilman, että jouset ei hölsky vapaana kun jousto on täysin ulkona. En sitten tiedä onko tuollaiset hölskyvät jouset paha juttu? :)
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #128 : 17.01.13 - klo: 17.44 »
Hölskyminen ei haittaa.

Eli en ole rajoitellut ulosjoustoa takaa ollenkaan.

Itseasiassa mulla on iskaritkin takana käännetty takapuolelle.

En tarkoittanut ulosjoustoa, vaan sisäänjoustoa.
Eli iskarissahan on jousilautasen päällä ne kartion malliset pohjaanlyöntikumit.
Ne vähintään pois.

Jos jaksaa niin dremelöi iskarin alalenkistä pois sen verran että kierrettä tulee näkyviin...
Kuitenkin suurinpiirtein sen verran että kun jousilautasen laittaa paikoilleen niin jousilautasen päällä ei enää näy kierrettä.
Ettei siis kierreosuus pääse tiivisteisiin saakka.

Muuten auton kallistuessa ja perän painuessa alas, pääsee iskari pohjaamaan ja auto tekee yllätyksiä.

Itsellä meinas olla mahdotonta kiihdyttää sinisellä osuudella oleville tuplille, koska mutkahan oli kallistettu ja kallistuksen sekä lattian reuna ei ollut pyöreä, vaan siinä oli kulma.
Siinä kun mutkassa lähdin varovasti kiihdyttelemään niin aina kun perä saapui siihen tasaiselle osuudelle kallistetusta mutkasta niin perä lähti aivan täysin irti kuskin käskyistä... Eikä sitä saanut millään reflekseillä haltuun.

Pohjaanlyöntikumit pois eikä iskari päässyt pohjaamaan niin herkästi ja kyseisen kohdan ajaminen helpottui todella huomattavasti.

Kyseinen modi vähentää myös niitä tiksissä nähtyjä kovassa vauhdissa tehtyjä yhtäkkisiä kippailuita.
(vanhan profiilin pääsuoran jälkeisessä mutkassa olivat kohtuu yleisiä kun oikein yritti kovaa pusertaa)

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #129 : 17.01.13 - klo: 17.53 »
En edes ole laittanut moisia kumeja paikalleen, kun ajattelin autoa kasatessa että niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Itselläkin oli 0 anti squat Nokialla, kun kuulin jostain että RC Jumala suosittelee;) Rengas/insertti homma vaan oli täysin pielessä ja auto oli ainakin finaaleissa todella vaikea ajaa.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #130 : 17.01.13 - klo: 19.19 »
nelkkukrossarissa ne kumit on hyvät.

Tuuppimöykyssä ei toimi ainakaan takana.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #131 : 25.01.13 - klo: 00.03 »
Mun testailussa on 0 asteen antisquatti edelleen helpoin ajaa. Tänään tuli sitten kokeiltua voimansiirron ratasjuttuja eli testasin keskimoottoria kolmerattaisena ja auton kääntyvyys veto päällä parani mitä se oli nelirattaisena keskimoottorina. Auto oli mielestäni neutraalimpi käytökseltään eikä reagoinut kaarteessa niin paljoa kaasun lisäilyyn tai vähentämiseen. Haittoja en huomannu. Nelirattaisena mielestäni puski helpommin kun lisäs kaasua kurvissa.

Pitää ajaa nyt tolleen muutama testipäivä ja sit vaihtaa takas nelirattaiseen niin näkee oliko tuo kuvitelmaa vai todellinen muutos..
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #132 : 25.01.13 - klo: 08.22 »
Mun testailussa on 0 asteen antisquatti edelleen helpoin ajaa. Tänään tuli sitten kokeiltua voimansiirron ratasjuttuja eli testasin keskimoottoria kolmerattaisena ja auton kääntyvyys veto päällä parani mitä se oli nelirattaisena keskimoottorina. Auto oli mielestäni neutraalimpi käytökseltään eikä reagoinut kaarteessa niin paljoa kaasun lisäilyyn tai vähentämiseen. Haittoja en huomannu. Nelirattaisena mielestäni puski helpommin kun lisäs kaasua kurvissa.

Pitää ajaa nyt tolleen muutama testipäivä ja sit vaihtaa takas nelirattaiseen niin näkee oliko tuo kuvitelmaa vai todellinen muutos..

Mielenkiintoista. Mun mielestä toi 3 rattainen ei jotenkin vaan etene vaan sutii ja sen takia olen ajatellut kokeilla muita kombinaatioita. Mulla tosin oli 1.5/3 revolutionin palikka kiinni. Toinen asia mitä on testissä on noi BETA:n dual-stage insertit. Eli  BETA 1:8 krossarin renkaissa tulee vakiona 2-osainen insertti, jossa toinen reuna on soft ja toinen medium. Tällä pääsee kätevästi tuunaamaan miten auto käyttäytyy mutkassa. Vielä täytyy testata lisää nyt kun saatiin lisää uusia mäntiä sekä laitetaanko taaksekkin dual-stage. Toinen mikä luultavasti muuttuu on ratasdiffissä käytetty öljy. Mutta tämä siis omille käsille, joku kun osaa oikeesti ajaa voi olla ihan eri mieltä  :grin:
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #133 : 26.01.13 - klo: 20.29 »
Onko noihin iskarien yläpäiden kokoamiseen joku niksi olemassa. tuhosin 2 O-rengasta kiristäessäni korkkia paikalleen. No nyt sitten tarttee hankkia lisää ja yrittää uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 26.01.13 - klo: 20.51 kirjoittanut unkka »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #134 : 26.01.13 - klo: 22.01 »
Yksi niksi on terävällä veitsellä vuolla pienenpieni soiro hatusta pois aivan kierteiden alusta... Eli tekee viisteen että O rengas ei pääse herkästi pulpahtamaan pois paikoiltaan kun hattu kiristetään paikoilleen.

Tai sitten vaan pari ekaa kertaa laittaa hatun paikoilleen tarkasti... Se rengas ei pyri enää parin kerran jälkeen tulemaan pois.
Uutena se yrittää kiristäessä pulpahtaa jostain kohtaa ulos ja jää väliin jos ei sitä huomaa.

Hattuja ei myöskään kuulu kiristää hampaat irvessä tai työkalua apuna käyttäen.
Riittää kun vetää sormin nätin tiukkaan.

Tänään vaihdoin omiin iskareihin kyseiset rinkulat kun olivat vaihdon tarpeessa lähes vuoden useiden ruuvailuiden jäljiltä.
Eli hyvin ne kestää ja toimii kun ekoilla kerroilla tosiaan laittaa hatut huolellisuutta käyttäen paikoilleen.

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #135 : 27.01.13 - klo: 08.40 »
Löytyyköhän jostain videota josta näkisi kuinka hidas/nopea tuo DESC210 RTR on vakiosähköillä? Durangon mainosvideosta ei saa mitään käsitystä, ja pistääkin miettimään että yritetäänkö siinä peitellä hitautta.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #136 : 27.01.13 - klo: 15.55 »
Moi,

kysäsenpä tässä aiheessa vaikka ehkä vähän sivuaa aihetta.
Rakentelen tuossa parhaillan tuota otsikon autoa ja tuli hommattua siihen moottoriksi Nosram Pure 2 BL Modified -9.5T moottori.
Kauppiaalla ei sillä sekunnilla kun hain auton ollu säädintä myydä, mutta kävinpä tuossa laatikoita läpi ja löysin vanhasta turisti autosta LRPn Sphere Comp TC Spec säätimen. Tässä linkki säätimeen.

Kyselen nyt että voinkohan huoletta käyttää tota säädintä tuolla 9.5T koneella ja 7.4V lipolla?
Vai kärähtääkö se heti. Olen löytänyt vähän ristiriitaista tietoa aiheesta jos lainkaan.

Niin ja mikä olisi hyvän kokoinen pinioni tähän autoon?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

PS. Ihan käsi näiden sähköjen kaa...
« Viimeksi muokattu: 27.01.13 - klo: 16.03 kirjoittanut Jartsa »

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #137 : 27.01.13 - klo: 16.19 »
Kyllä tuolla säätimellä ajais kireillä koneilla (3.5T-5.5T) vaikka rata-autojakin 2S akulla.
Tuuletin kannattaa pitää (ehjänä) niin eiköhän sillä painavahkoa corriakin aja tuolla 9.5T koneella.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #138 : 27.01.13 - klo: 19.53 »
Unkka: Exotekin aluhatut mielestäni poisti tuon o-rengasongelman kokonaan. Lisäksi ilmausruuvin kolossa on o-rengas tiivistämässä.

Jartsa: Pinioni riippuu vähän siitä missä ajelet, mutta itse ajelen Turun sisäradalla 17t pinionilla. Isommalla kone alkoi vähän lämpenemään kun halusi ajaa hiukan pitempiä harjoitusvetoja. Niin ja siis itsellä 4 rattainen keskimoottori.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #139 : 27.01.13 - klo: 20.06 »
Kiitos molemmille vastauksista.
Aion ajaa Tikkurilan radalla. Pitääpä ostaa erikokoisia sitten!

Joo ja tosiaan itsellänikin 4 rattainen laatikko ja moottori keskellä.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #140 : 27.01.13 - klo: 21.20 »
Löytyyköhän jostain videota josta näkisi kuinka hidas/nopea tuo DESC210 RTR on vakiosähköillä? Durangon mainosvideosta ei saa mitään käsitystä, ja pistääkin miettimään että yritetäänkö siinä peitellä hitautta.
Kokeilin RTR durangoa hetken tikkurilassa, ja tehot oli aika sopivat pääsuoralle. Joku prokuski hyötyisi ehkä vähän kireemmästä koneesta, mutta kyllä kaikilla suomen sisäradoilla ainakin pärjää vakiomoottorilla. Ja 95% suomen kuskeista ajaa varmaan paremman 5minuuttisen vähän alitehoisella kuin vähän yitehoisella autolla  :wink:

Tässä video RTR DEST:istä, missä siis samat sähköt ja suunnilleen yhtä iso ja painava auto: Practice laps & laughs with the Durango DEST210 & friends
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa kotari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #141 : 27.01.13 - klo: 21.22 »
Sen vähän mitä olen autolla kerinnyt Tikkurilassa ajamaan on pinioni ollut 20t. Kone 0n 7,5T, keski moottori ja 4 rattaisena. Ei ole moottori kummempia lämmennyt  :tongue:
XRAY T3 2012, XRAY XB8, Team Associated B44, Team Durango DESC210R, DESC410v2
Se viimeisenä nauraa, joka hitaiten tajuaa

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #142 : 27.01.13 - klo: 21.41 »
Kokeilin RTR durangoa hetken tikkurilassa, ja tehot oli aika sopivat pääsuoralle. Joku prokuski hyötyisi ehkä vähän kireemmästä koneesta, mutta kyllä kaikilla suomen sisäradoilla ainakin pärjää vakiomoottorilla.
Juu, varmasti pärjääkin, lähinnä itse mietin ulkoratoja. Vaasan radalla on melko pitkä suora jossa kaipaa myös vauhtia jonkin verran...
Lainaus
Ja 95% suomen kuskeista ajaa varmaan paremman 5minuuttisen vähän alitehoisella kuin vähän yitehoisella autolla  :wink:
Itsehän olen varmasti nimenomaan sellainen kuski joka ajaa paremman 5 minuuttisen tehottomammalla autolla. Siltikin ei se hauskaa ole jos pääsuoralla autoja tulee vasemmalta ja oikealta ohi. Tietty välityksiä saa myös säädettyä...

Lainaus
Tässä video RTR DEST:istä, missä siis samat sähköt ja suunnilleen yhtä iso ja painava auto: Practice laps & laughs with the Durango DEST210 & friends

Pitääpä vilkaista..

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #143 : 27.01.13 - klo: 23.18 »
Kokeilin RTR durangoa hetken tikkurilassa, ja tehot oli aika sopivat pääsuoralle. Joku prokuski hyötyisi ehkä vähän kireemmästä koneesta, mutta kyllä kaikilla suomen sisäradoilla ainakin pärjää vakiomoottorilla.
Juu, varmasti pärjääkin, lähinnä itse mietin ulkoratoja. Vaasan radalla on melko pitkä suora jossa kaipaa myös vauhtia jonkin verran...
No sillä suoralla hyötyisi varmaan vähän nopeammasta moottorista, mutta aloittelijalle toi vakio riittää varmasti.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #144 : 29.01.13 - klo: 10.32 »
No sillä suoralla hyötyisi varmaan vähän nopeammasta moottorista, mutta aloittelijalle toi vakio riittää varmasti.

Yksinkertaistettuna:

Jos ajaa aktiivisesti kilpaa = sähköt kannattaa miettiä uudestaan. Muussa tapauksessa RTR piisaa sisälle 100% varmasti. Ulos jos ajaa M8 ratoja kannattaa keväällä miettiä välityksiä ja sitten tarvittaessa päivittää säädintä/moottoria.

EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #145 : 29.01.13 - klo: 10.41 »
Unkka: Exotekin aluhatut mielestäni poisti tuon o-rengasongelman kokonaan. Lisäksi ilmausruuvin kolossa on o-rengas tiivistämässä.

Muoviosissa on aina pientä toleranssia, joten kannattaa Hoken neuvon mukaisesti tarkastaa se korkki. O-rengasta ei muovikorkilla ilmausruuviin tarvitse kun rakenne tiivistyy itsessään. Toki alukorkilla saanee lisää huolettomuutta joten harkinna mukaan, mutta itsellä ei ole kokemusta kun noi muoviset on ollut ongelmattomia.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #146 : 29.01.13 - klo: 10.53 »
Unkka: Exotekin aluhatut mielestäni poisti tuon o-rengasongelman kokonaan. Lisäksi ilmausruuvin kolossa on o-rengas tiivistämässä.

Muoviosissa on aina pientä toleranssia, joten kannattaa Hoken neuvon mukaisesti tarkastaa se korkki. O-rengasta ei muovikorkilla ilmausruuviin tarvitse kun rakenne tiivistyy itsessään. Toki alukorkilla saanee lisää huolettomuutta joten harkinna mukaan, mutta itsellä ei ole kokemusta kun noi muoviset on ollut ongelmattomia.

Jep, koitan tuota Hoken neuvoa kunhan saan uudet O-renkaat käsiini.
Ensimmäiset kaksi iskaria meni hienosti kasaan mutta kolmannen korkissa lienee jotain särmää kun heti nappasi kiinni.  Sinänsä ikävää kun ei edes yhtä ole kitissä ylimääräisenä, muita ruuveja jne kyllä löytyy... Muuten meni kyllä kivuttomasti nippuun, ainoastaan etutukivarsi halkesi drooppiruuvin kohdalta, saatoin vääntää toki liian innoissani ja autotallissakin oli viileää. No ehkä loppuviikosta pääsee koeajolle


Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #147 : 29.01.13 - klo: 11.05 »
Hokellakin taitaa olla nuo Exotekin hatut paikallaan ;) Mutta ei sinänsä muovisissa mitään ongelmaa ole kun seuraa Hoken ohjetta.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #148 : 29.01.13 - klo: 13.42 »
Muoviset on paikallaan.

Alumiiniset saattavat tulla krossariin kunhan keksin itseäni miellyttävän kiinnitystavan.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #149 : 01.02.13 - klo: 08.45 »
Moro, onko porukka pelaillut ackerman levyssä olevan säädön kanssa? eli siis ohjauslinkkien sisäpäällä kun on kolme reikää ja "vakio" säätö kait keskellä. Ite kokeilin siirtää eilen linkit etummaisiin reikiin ja mielestäni kääntyvyys parani. En kyllä edes tiedä miten tuon säädön pitäisi vaikuttaa edes teoriassa mutta jotain piti koittaa puskemisen vähentämiseksi.

Siirsin seuraavalla akullisella akkua eteenpäin ja sekin auttoi kääntyvyyteen ilman että kiihdytyspito olisi kadonnut, niin hyvä pito radalla oli. Lopuksi auto oli hyvin miellyttävä ajaa.

Mutta jos jollain on testikokemusta tai teoriatietoa tosta säädöstä, niin olisi kiva kuulla kommenttia.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)