Kirjoittaja Aihe: Winter Jumps 2014 - 2015  (Luettu 45300 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jolokkonen

  • JoeUa admin
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
« Vastaus #90 : 10.04.15 - klo: 22.54 »
Ehdottomasti valmiiksi liimattu setti! Itteäni tympii tää ainainen vatulointi kumien kanssa!
Team Associated - KO-Propo - Reedy
www.joeua.fi   www.hobbyfactory.fi

Poissa Zakko

  • Veteraani
    • Profiili
    • VaasanUA
Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
« Vastaus #91 : 11.04.15 - klo: 10.52 »
Eiköhän kaikkiin autoihin nuo hexit saa sovitettua. EOS ajetaan Hexi vanteilla ja EFRA:kin on päätänyt hexiin siirtymisestä.

Poissa vilijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
« Vastaus #92 : 11.04.15 - klo: 13.55 »
Mahtaisi olla melkoiset kumin leikkuu- ja polttotalkoot tiedossa kun jokainen, joka ei halua antaa ensimmäisissä erissä sitä sekunnin kahden tasoitusta yrittää kuluttaa renkaan auki jossain nurkassa lankkua vasten.
Yleensä paikallisilta on kuitenkin saatu tieto ehkä jo kilpailukutsuun millainen rengas toimii milläkin radalla ja perjantain treeneissä on ollut hyvin aikaa ajaa sisään seuraavan päivän kumeja.

Tässä harrastuksessa ei tietysti 25 euron lisäkustannus kilpailua kohden tunnu juuri missään, mutta kyllä silti sen 100-150 euroa mieluusti vanteissa ja inserteissä säästäisin.

Lisäksi oma takavedolla ajaminen on sen verran lapsen kengissä että uudella setillä ensimmäiset 20 minuuttia on lähinnä spinnailua ja kierrosajat varmasti monta sekuntia hitaampia ja ajaminen sen aikaa on kaikkea muuta kuin mukavaa harrastamista. Voihan tietysti olla että olen ainoa jolla ei kädet riitä uusilla renkailla, mutta epäilen vähän sitäkin.
Neliveto on tietysti eri asia..


Poissa Zakko

  • Veteraani
    • Profiili
    • VaasanUA
Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
« Vastaus #93 : 11.04.15 - klo: 14.22 »
Näin kilpailun järjestäjä itse ainankin tekisin radan niin että uusi rengas toimii radalla ja on tasaisen nopea niin kaun kun piikkiä riittää. Ei ole amerikan temppu nykyisillä sisä radoilla saadan pitoa sopivaksi uudelle renkaalle.

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
« Vastaus #94 : 11.04.15 - klo: 20.56 »
Mahtaisi olla melkoiset kumin leikkuu- ja polttotalkoot tiedossa kun jokainen, joka ei halua antaa ensimmäisissä erissä sitä sekunnin kahden tasoitusta yrittää kuluttaa renkaan auki jossain nurkassa lankkua vasten.
Yleensä paikallisilta on kuitenkin saatu tieto ehkä jo kilpailukutsuun millainen rengas toimii milläkin radalla ja perjantain treeneissä on ollut hyvin aikaa ajaa sisään seuraavan päivän kumeja.

Tässä harrastuksessa ei tietysti 25 euron lisäkustannus kilpailua kohden tunnu juuri missään, mutta kyllä silti sen 100-150 euroa mieluusti vanteissa ja inserteissä säästäisin.

Lisäksi oma takavedolla ajaminen on sen verran lapsen kengissä että uudella setillä ensimmäiset 20 minuuttia on lähinnä spinnailua ja kierrosajat varmasti monta sekuntia hitaampia ja ajaminen sen aikaa on kaikkea muuta kuin mukavaa harrastamista. Voihan tietysti olla että olen ainoa jolla ei kädet riitä uusilla renkailla, mutta epäilen vähän sitäkin.
Neliveto on tietysti eri asia..



Hyvä vilijo, olet selvästi jaksanut lukea kirjoituksestani ensimmäiset viisi riviä. Kenelle annat tasoitusta jos kaikki lähtevät kisaan uudella renkaalla?
Ehkäpä joskus pitäisi toimia niin päin että valittu rengas antaa suuntaa radan suunnittelulle, eikä niin että ajoalusta määrittää renkaan kunnon ja insertin.
Jos ratojen suunnittelussa huomioidaan vaikkapa näiden käytettävien renkaiden alkuperäinen käyttötarkoitus, edes sinun ei tarvitse spinnailla kahtakymmentä minuuttia.
Perjantaitreenistä sanoisin että jos kisoja on näin monta ja aina pitäisi ottaa päivä vapaaksi renkaiden sisäänajon takia, loppuvat lomapäivät kaikilta muilta paitsi kansanedustajilta ja opettajilta.
Vaikka ostat renkaat järjestäjältä, ei niitä tarvitse palauttaa kisan jälkeen, ne vanteet ja insertit jäävät sinulle, voin kyllä neuvoa kuinka ne irrotetaan toisistaan.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
« Vastaus #95 : 11.04.15 - klo: 21.31 »
Aikarajoitteisena pappakerholaisena olen aivan samaa mieltä Samin kanssa ja ehdottomasti valmiiksiliimattujen 1-tyyppi renkaiden kannattaja! Shumiltahan löytyy valmiiksi liimatut EOS renkaat sekä tuuppiin ja nelkkuun, joten mikä sen helpompaa. Ja varmasti silloin kaikille sama ja yksi spekuloinnin aihe vähemmän.

-Niko
EuroRC / TEK

Poissa vilijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
« Vastaus #96 : 11.04.15 - klo: 21.40 »
Mahtaisi olla melkoiset kumin leikkuu- ja polttotalkoot tiedossa kun jokainen, joka ei halua antaa ensimmäisissä erissä sitä sekunnin kahden tasoitusta yrittää kuluttaa renkaan auki jossain nurkassa lankkua vasten.
Yleensä paikallisilta on kuitenkin saatu tieto ehkä jo kilpailukutsuun millainen rengas toimii milläkin radalla ja perjantain treeneissä on ollut hyvin aikaa ajaa sisään seuraavan päivän kumeja.

Tässä harrastuksessa ei tietysti 25 euron lisäkustannus kilpailua kohden tunnu juuri missään, mutta kyllä silti sen 100-150 euroa mieluusti vanteissa ja inserteissä säästäisin.

Lisäksi oma takavedolla ajaminen on sen verran lapsen kengissä että uudella setillä ensimmäiset 20 minuuttia on lähinnä spinnailua ja kierrosajat varmasti monta sekuntia hitaampia ja ajaminen sen aikaa on kaikkea muuta kuin mukavaa harrastamista. Voihan tietysti olla että olen ainoa jolla ei kädet riitä uusilla renkailla, mutta epäilen vähän sitäkin.
Neliveto on tietysti eri asia..



Hyvä vilijo, olet selvästi jaksanut lukea kirjoituksestani ensimmäiset viisi riviä. Kenelle annat tasoitusta jos kaikki lähtevät kisaan uudella renkaalla?
Ehkäpä joskus pitäisi toimia niin päin että valittu rengas antaa suuntaa radan suunnittelulle, eikä niin että ajoalusta määrittää renkaan kunnon ja insertin.
Jos ratojen suunnittelussa huomioidaan vaikkapa näiden käytettävien renkaiden alkuperäinen käyttötarkoitus, edes sinun ei tarvitse spinnailla kahtakymmentä minuuttia.
Perjantaitreenistä sanoisin että jos kisoja on näin monta ja aina pitäisi ottaa päivä vapaaksi renkaiden sisäänajon takia, loppuvat lomapäivät kaikilta muilta paitsi kansanedustajilta ja opettajilta.
Vaikka ostat renkaat järjestäjältä, ei niitä tarvitse palauttaa kisan jälkeen, ne vanteet ja insertit jäävät sinulle, voin kyllä neuvoa kuinka ne irrotetaan toisistaan.

Jeps. Luin kyllä koko tekstin. Pariinkin kertaan tosin viimeisimmän kerran muutamaa tuntia ennen omia kirjailuja.
Tasoitusta annan niille jotka jaksavat leikata ja raapia kuminsa kuntoon varikolla. Toki jos sellainen on kiellettyä niin tilanne on eri, mutta millä ihmeellä sitäkin valvotaan niin aukottomasti ettei tulisi selän takana jauhamisia renkaiden trimmaamisesta?

Kumien repiminen vanteilta on kyllä tuttua touhua, mutta mihin ihmeeseen tarvitsen kymmentä kierrosta vanteita ja inserttejä per auto?

Lomapäiviä taitaa normaalilla palkollisella olla 30 ja monilla pekkasia reilut pari viikkoa. Kyllä niihin muutamat kisojen treenit mahtuu.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
« Vastaus #97 : 12.04.15 - klo: 08.49 »
Ehkä kumeja ja inserttejä voisi saada ilmankin hanketta? Säästyisi useammallakin kisaajalta muutama euro kun ei tarvitsisi muuttaa kalustoa sopivaksi 12mm hex-vanteelle. Ja joillain on vanteita säkillinen jo nyt...
Ihan vaan ajatuksena jaan... Ettei Samin tarvitse yksin spämmätä :tongue:

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
« Vastaus #98 : 12.04.15 - klo: 09.34 »
Hyvä idea valmiiksi liimatut renkaat.
Joissakin autoissa vaikka on 12mm hexit, voi olla offsetit niin kriittiset auton omille vanteille ettei auto ole leveydestä laillinen joillain muilla vanteilla. Eikä välttämättä ole kavennusmahdollisuutta.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
« Vastaus #99 : 12.04.15 - klo: 09.40 »
Hyvä idea valmiiksi liimatut renkaat.
Joissakin autoissa vaikka on 12mm hexit, voi olla offsetit niin kriittiset auton omille vanteille ettei auto ole leveydestä laillinen joillain muilla vanteilla. Eikä välttämättä ole kavennusmahdollisuutta.

Onko joskus jumpeissa mitattu auton leveyttä :shocked:
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
« Vastaus #100 : 12.04.15 - klo: 13.24 »
Nytkin voisi... Terveisiä katsastuksesta.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
« Vastaus #101 : 12.04.15 - klo: 17.30 »
Minusta Samin ehdotus on pohdinnan arvoinen. Preglued renkaisiin siirtyminen olisi tervetullut juttu, helpottaisi kisaan valmistautumista kummasti.

Suurimpana haasteena näen sen, että mitä tapahtuu radoilla jossa kulunut rengas on selvästi uutta nopeampi ja rengas ei kulu niin nopeasti että se lähtisi toimimaan sen 8-10 lähdön aikana mitä normikisassa ajetaan. Tällöin osa kuskeista leikkaa/sorvaa renkaita ihan varmasti. Voidaanhan tuo tietysti kieltää, mutta sen valvominen on vielä vaikeampaa kun pitoaineen. Ja vaikka ei kiellettäisi, niin idea rengaspelin vähentämisestä ja kustannusten laskemisesta on jo romuttunut kun uusia renkaita sorvataan.

Minusta olisi hyvä, jos radat voitaisiin tehdä sellaisiksi että rengas on uutena (tai 5min ajettuna) parhaimmillaan. Käytännössä tuo ei taida kuitenkaan onnistua, kun vain matolla rengas käyttäytyy noin. Ja matolla krossaamisesta on niin paljon väännetty, ettei kaikkien ratojen muuttaminen sellaisiksi taida olla mahdollista.
Wacky Stack Racing Team

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
« Vastaus #102 : 13.04.15 - klo: 18.58 »