Kirjoittaja Aihe: Team Associated RC10SC5M  (Luettu 24632 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #30 : 01.03.16 - klo: 08.46 »
Moi!
Laitetaampa tännekkin tuo EOS matto setup.(setup löytyy myös facesta Team Associated Finland) Autoa tuli säädettyä koko päivä ja tuohon setuppiin se sitten jäi. Vielä siinä viilattavaa on......  Mutta mukava tuolla oli kunnon pidolla päästellä :cool:

https://www.dropbox.com/s/nfzhyw69huutjjn/SC%20Winter%20Cup%20Helsinki%20%20EOS%20Carbet%20RC10SC5M.pdf?dl=0

Vaikuttiko madallettu vaihdeboksi huomattavasti SC autossa, kun kori on kuitenkin sen verran painava ja korkealla?
Onko merkittävää eroa madalletulla ja tavallisella 3 rattaan boksilla? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Eurorc | Team Associated B64D | Gmade Komodo | Vaterra Ascender | Hobbywing | Highest | Gens ace | Futaba |

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #31 : 01.03.16 - klo: 09.21 »
Moi!
Laitetaampa tännekkin tuo EOS matto setup.(setup löytyy myös facesta Team Associated Finland) Autoa tuli säädettyä koko päivä ja tuohon setuppiin se sitten jäi. Vielä siinä viilattavaa on......  Mutta mukava tuolla oli kunnon pidolla päästellä :cool:

https://www.dropbox.com/s/nfzhyw69huutjjn/SC%20Winter%20Cup%20Helsinki%20%20EOS%20Carbet%20RC10SC5M.pdf?dl=0

Vaikuttiko madallettu vaihdeboksi huomattavasti SC autossa, kun kori on kuitenkin sen verran painava ja korkealla?
Onko merkittävää eroa madalletulla ja tavallisella 3 rattaan boksilla? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Kallistuu huomattavasti vahemmän tuolla madalletulla boxilla ja tekee samalla autosta helpomman ajaa kurveissa yms. Tuli ajettua lappeenrannan radalla molemmilla ja kello tykkäsi madalletusta boxista. Vaikka lappeenrannan radan messumatossa on huomattavasti heikompi pito vs EOS matto.  Auto on ihan ajettavissa myös omalla 3gearboxilla, hiukan eri männillä ja "puntti" setupilla.

Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #32 : 07.06.16 - klo: 10.46 »
Facebookin Asso ryhmään postattu toimiva lähtösetuppi SC5M autolle suomen ulkoradoille.
Team RCM / Team Rc-Center

Poissa micsa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #33 : 07.06.16 - klo: 16.04 »
Saisko aikuiset suoran linkin ku ei toi sometus oo oikein hallussa...

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #34 : 07.06.16 - klo: 16.31 »
Löytyy facebookista Team Associated Finland. Ja tuolla on linkit http://rc10.fi/index.php?topic=61072.0

Poissa micsa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #35 : 07.06.16 - klo: 19.42 »
Kiitoksia.
Eipä ollu mitää iloa linkeistä, pitää johki facetuubii ensi kirjautua ja sitkään ei vielä nää mitään...

Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Team RCM / Team Rc-Center

Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #37 : 11.09.16 - klo: 22.44 »
Tervehdys syksyyn!

Kerrotaanpas hiukan taas autosta nyt kun kokemusta on karttunut reilummin. Kesäsarjan jälkeen voi edelleen olla autoon todella tyytyväinen. Keväällä löytyi nopeasti hyvä setuppi jota ei suuremmin muutettu koko kesänä pieniä asioita lukuunottamatta. Auto on helppo ja erittäin loogisesti muutoksiin reagoiva säädettävä ja perusluonteeltaan jo pakettisetupissa hyvässä tasapainossa.

Auton kestävyys on huikealla tasolla, eikä kesän aikana montaa osaa rikkoutumisen takia tarvinnut vaihtaa. Tuloksellisesti auton vauhti riittää helposti voittoihin sekä sisä että ulkokisoissa. Itselläni kaikki kesän radat lukuunottamatta Jyväskylää oli täysin vieraita, mutta auton helppo ajettavuus kuitenkin mahdollisti kohtuullisille sijoille ajamisen vaikka kakkosta parempaa tulosta ei vielä saavutettukkaan. Tänä kesänä sateet pilasi omat ja varmasti monen muunkin sarjapisteet tehokkaasti, mutta tulevissa sisä ja ulkokisoissa odotellaan parempia tuloksia.

Juuri ennen Jyväskylän kisaa loksahti vielä viimeiset palaset kohdilleen ja auton vauhti olikin jo hyvässä mallissa ja siksi tulevana kesänä koitetaankin olla mukana terävimmässä kärjessä.

Seuraavaksi ruvetaan hakemaan setuppia Äänekoskelle talvisarjan avaukseen ja tulen setuppini taas muillekkin jakamaan hyödynnettäväksi. Viime talvenahan Assoja olikin jo lähes puolet finaalin autoista, mutta toivottavasti niitä nähdään vielä lisää! Kuljetan kisoissa varaosia Assoon joten vahinkojen takia ei jää kisat kesken.

Jos joku harkitsee kyseisen auton hankintaa, niin suosittelen vahvasti! Auto sopii hyvin aina aloittelijasta mestaruuksien tavoitteluun.

-Jussi Rinne-
Team RCM / Team Rc-Center

Poissa pasimysiini

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • VRC-PRO
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #38 : 03.12.16 - klo: 19.36 »
Millasilla kannuilla porukat tätä ajelee?

Hommasin tänään G Forcen 7.5T motin ja nyt tuli mieleen, että mahdoinko olla vähän ahne.... :/
Team Associated SC5M | Team Associated RC10 Classic
Sanwa | Tekin | G-Force | JR | VirtualRC-PRO

Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #39 : 06.12.16 - klo: 09.24 »
Millasilla kannuilla porukat tätä ajelee?

Hommasin tänään G Forcen 7.5T motin ja nyt tuli mieleen, että mahdoinko olla vähän ahne.... :/

Riippuu ajokokemuksesta. Itse ajan 7.5 koneella, mutta monet muut kilpakuskit ajaa miedommillakin. 7.5 alkaa
Olla SC autoon aika tiukka kone ja ainakin ajamisen ja ajolinjoilla pysymisen harjoittelu on helpompaa ja mukavampaa miedommalla koneella. Moni tekee alkumatkalla sen virheen että hankkii turhaa tehoa vaikka kierrosajat olisi miedommalla varmasti parempia. Hyvät Sc koneet liikkuu varmaankin alueella 7.5 - 10.5.
Team RCM / Team Rc-Center

Poissa pasimysiini

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • VRC-PRO
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #40 : 06.12.16 - klo: 18.47 »
Joo 13.5T:lläkin ehti ihan hyvin ainakin Ulvilassa.

Luulen, että toi 7.5 vois olla kesällä ulos ihan ok. Pitänee kattella jotain tosta välistä varmaan vielä sisälle.
Team Associated SC5M | Team Associated RC10 Classic
Sanwa | Tekin | G-Force | JR | VirtualRC-PRO

Poissa Bnito

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #41 : 26.05.17 - klo: 09.38 »
Ostin käytettynä täältä itselle kyseisen laitoksen tässä alku keväästä..

Ihan tyytyväinen oon ollut, aluksi tuli ajeltua 13.5t koneella mutta karvan verran lisää kyytiä teki mieli, tuli hommattua 8.5t kone mutta se nyt meni taas vähän liian hätäseksi, täytynee 10.5 varmaan seuraavaksi laittaa..

Isoja ongelmia mulla on kuitenkin ollut kuuladiffin kanssa. Mulla on myös b5m jossa kuuladiffi ja se toimii kyllä ihan loogisesti mutta sc5m kanssa oon kyllä diffin purkanu ja kasannu kymmeniä kertoja, enkä saa sitä silti toimimaan mielestäni oikein...

Tuntuu että tuo ei toimi kuin lähes lukossa, eli saa tosi tiukaksi laittaa, ja silloin kyllä tuo on aika haastava ajaa kun perä on lähes lukossa kokoajan. Jos vähänkään löysällä alkaa rääkymään aika herkästi...

Diffiille nyt tehtynä, aluksi purin ja hioin nuo levyt hiomapaperilla sileäksi ja kasasin, ei auttanut. Tän jälkeen rakensin uusiks tuolla asson rebuild kitillä missä on uutta nuo levyt ja painelaakeri paketti, ei auttanut tuokaan. Diffi ei mielestäni pyöri nätisti vaan tuntuu että joku kihnuttaa vastaan.

Pitäisikö vaan ostaa uusi kuula diffi vai voisko tuon saada toimimaan ihan kuulia vaihtamalla

Onko tuo diffi ronkeli mitä rasvaa tuonne laittaa, käytin aluksi vähän jäykempää rasvaa ja sen jälkeen vähän notkeempaa. Tarvinnee varmaan nuo asson omat ostaa ni menee varmasti oikein...

Pitoa myös tarvis saada lisää, varsinkin mutkaan mentäessä vauhdilla perä tuppaa irtoamaan ja jossei varovasti ota on spinni tuloksena, auttaisko esim keulalle vakaaja setti (anti roll bar)?

Ja lisätään vielä että suht noviisi olen, vuoden vaihteessa vasta aloittanut autopuolen, kokemusta toki rc hommista löytyy lentävien laitteiden kanssa jo useampi vuosi...
« Viimeksi muokattu: 26.05.17 - klo: 10.41 kirjoittanut Bnito »

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #42 : 26.05.17 - klo: 16.24 »
joskus yhden toisen merkkisen auton kuuladiffin kanssa oli ongelmia, kunnes selvisi että kuuladiffin toisessa ulostulossa oli materiaalivirhe: ulostulo jossa on "uloke" kahdelle laakerille, uloke oli liian pitkä ja diffiä ei saanut pitämään muuta kuin ylitiukalla. kokeile purkaa diffi, ja laittaa pelkät laakerit ulokkeeseen ja tsekata tuleeko laakerien pinnan yli se ulostulon uloke. 91420 on näemmä ulostulon varaosanumero, johon laitetaan kaksi 31400
 laakeria.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny & V-Dezign 1:12, Team Xray XB2 Dirt & XB4 2016, Orion&Sanwa&Muchmore

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #43 : 26.05.17 - klo: 16.41 »
Kuuladiffi ei ole laiskalle harrastajalle. Ratasdiffi tilalle, niin aika monet harmit poistuvat.

Takavetoisen auton säätäminen liukkaalle pinnalle on suhteellisen tarkkaa hommaa. Peruslähtökohtana on kuitenkin laittaa taakse mahdollisimman pitävät renkaan kyseiselle ajoalustalle ja eteen huonosti pitävät.

Sen jälkeen pelataan jousilla, linkkien paikoilla, iskareiden paikoilla, akun paikalla yms.

Autolle löytynee runsaasti setuplappuja joita voi kokeilla. Apuja löytyy usein myös ratavarikolta.
AE B6, Dex8, DESC410R,  Axial SCX10

Poissa micsa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #44 : 26.05.17 - klo: 17.31 »
Edellä hyviä neuvoja ja lisäisin siihen vielä slipperin riittävän luistamisen. Helpottaa kaasulle menoa kun slipperi luistaa, ei takapyörät.

Kuuladiffi toimii ulkona liukaalla ratasta paremmin, mutta vaatii huomattavasti enemmän huoltoa. Ratasdiffi käytännössä huoltovapaa. Ja vaikka ratasdiffi on sisäradoilla ykkönen niin kyllä sillä löysällä öljyllä täytettynä ulkonakin eteenpäin pääsee.

Renkaat kuitenkin se tärkein ajoon vaikuttava asia. Taakse mahdollisimman pitävät, eteen voit lähteä kokeilemaan vaikka niitä huonoimpia mitkä löydät. Eturenkaiden pidolla haet sopivan balanssin ettei auto pyörähtele mutta kuitenkin kääntyy.

Poissa Bnito

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #45 : 26.05.17 - klo: 17.56 »
Kyl mä nyt siitä lähden liikkeelle et toi kuuladiffi laitetaan toimiin ja homma opetellaan. Koitetaan nyt aluks kuulat vielä tohon nykyseen vaihtaa ja jos ei sit pyöri ja tai tunnu samalta mitä tuossa mun b5m:ssä niin sit tilaillaan uus  :roll:

Täytyy ens kerralla kysellä varikolta neuvoja, isoin ongelma on kun en oikein tiedä miltä tuon kuuladiffin pitäs tuntua käsin pyörittelemällä, toki voin verrata b5m:n kaa ristiin noita diffejä....

Autossa on nyt suht löysä ratasdiffi joka kasattu vain kahdella rattaalla, myyjä suositteli sillä lähtemään ulos myös liikkelle, mutta moni sanoi kyllä radalla että kannattaa kuula laittaa varsinkin jos vasta aloittelija on kyseessä...ja mun mielestä tuo on vähän vielä liukkaamman olonen tuolla ratasdiffillä..

Täytyy ens kerralla koittaa vaihtaa noi eturenkaat, nyt autossa on ollut edessä jconceptin ripsit aika pehmeellä seoksella ja takana proline suburb myös aika pehmeellä seoksella, multa löytyy vain noita proline suburbeja yks satsi vähän kovemmalla seoksella, jos niitä koittas edessä...

Kiitoksia vastauksista kullekkin.

Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #46 : 26.05.17 - klo: 21.34 »
Puhutaankohan tässä mun vanhasta autosta? #9# ? Asson diffin saa kyllä toimimaan ja mä veikkaan että nyt on jäänyt painelaakeri tekemättä? Eli ensin diffin purku kokonaan esim pakasterasiaan. Myös painelaakeri kuulineen ulos. Seuraavaksi astiaan brake cleaneria suht reilusti että osia pystyy vähän liottelemaan astiassa. Seuraavaksi peperin kanssa vielä putsaus ja osat vaikka toiseen rasiaan odottamaan kasausta. Diffilevyt on hyvä hioa käyttäen diffin ulostuloa apuna. Kaikki levyt hiotaan molemmin puolin, myös painelaakerin! Seuraavaksi diffirasva esim Asson tai muu laadukas diffirasva ulostuloihin levyjen kohdalle ja painetaan levyt paikalleen. Painelaakeri kasataan ruuvin ympärille niin että ensin ruuvi kannan varaan pystyyn pöydälle ja lasketaan eka hiottu levy. Levyn päälle reilusti black greasea johon sitten painellaan kuulat paikalleen ja pudotetaan toinen levy päälle ja paketti varovasti ulostulon sisään. Sitten taas diffilevyille suht reilusti diffirasvaa ja kuulat ja ratas paikalleen ja diffi kasaan. Kiristä ruuvi varovasti välillä diffiä pyörittäen niin pitkälle kuin menee ja siitä 5-10min auki ja pikku naksu vielä takasin kiinni. Tämän kun teet huolella sulla on toimiva kuuladiffi. Ei kannata hommailla mitään muita hienoja painelaakereita tai keraamisia kuulia, vakiot toimii parhaiten.

Jos auto on mun pirssi, ei setupin pitäis kauheen kaukana olla. Auto oli myydessä Ulvilan sisäsetupissa ja siitä kun mennään ulos, vaihtuisi itselle 4 gear boxi, 2.5 antisquat / 3 aurauspala taakse, 30/25 öljyt iskareihin ja eteen valkoinen, taakse vihreä jousi. Kehoitin tosiaan ostajaa kokeilemaan ratasdiffillä kahdella rattaalla ulkona koska en itse sitä vielä ole tehnyt ja uskoin että se voi toimia myös ulkona.

Edit: Painelaakeri olikin vissiin ok, niin on toki mahdollista että jos diffi on päässyt luistamaan, voi kuulat olla entiset. Mulla tuli myös joskus diffi tiensä päähän ja syyksi osoittautui kieroksi mennyt ulostulo. Jos meinaat kuulalla ajaa, ei suinkaa haittaa vaikka olis pari diffiä käytössä niin on helppo esim kisoissa tarvittaessa heittää uusi huollettu kiinni.

Rengastus on toimiva, sitä ei tarvi muokata.

-Jussi Rinne-
« Viimeksi muokattu: 26.05.17 - klo: 21.43 kirjoittanut _jtr_ »
Team RCM / Team Rc-Center

Poissa Bnito

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #47 : 28.05.17 - klo: 21.24 »
Juu kyllä tämä jussin vanha auto on.

Oon tosiaan noilla ohjeilla tehnyt ton diffin uusiksi. Ensin hioituilla levyillä (myös painelaakeri)  ja sitten vielä tuolla asson rebuild kitillä jossa painelaakeri ja noi levyt uusia...kuulat koitan ny vielä vaihtaa sit uutta diffia jossei ala toimiin.

Nyt toi diffi tuntuis pykältävän, mitä kireemmällä sitä enempi pykältää ja tuntuis et joku ottaa vastaan aina tietyssä kohtaa. Tän vuoks noita kuulia epäilisin..

Setupin suhteen en ny muuta koita saavuttaa kuin että ois helppo ajaa vaikka nopeuden kustannuksella. Mutta se ny on tois sijanen asia vielä, pitoo kaipailis mutta ei sitä vissiin pysty tyhjästä taikoa näillä pölyisillä kuvilla keleillä.

Tuosta etu arbista, käytetäänkö moista ulkona ? Ulkomaan foorumeilla sitä on suositeltu...

Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #48 : 28.05.17 - klo: 22.39 »
Mä voin vielä kaivella jos mulla on muita diffejä ja lähettää sulle, laitatko osoitteen privalla mihin voi lähettää kun on yhteystiedot jo tullu poistettua. Kyllä siinä jotakin vikaa on jos ei huolellisella kasaamisella tule kuntoon. Vakaajia ei tuuppicorrissa käytetä kuin ehkä turffilla ja eos alustalla jos rengas on vapaa. SC-auton pitää kallistua että se toimii. Rengastus sulla on kisarengastus jolla on toki haettu autoon vauhtia mutta yhdistelmä on myös helppo ajettava enkä sitä lähtis ekana muuttamaan. Koita lisätä taakse aurausta niin että sitä on 3-3.5 astetta. En muista enää vaihdoinko inserttejä siihen takana olevaan messinkipalaan, saattaa olla että siellä on vähemmän sisäajojen jäljiltä. Kun auraus on tsekattu, laita eteen jäykempi harmaa jousi ja taakse valkoinen tai vihreä. Nosta etulinkin sisäpäätä 1-2mm ylöspäin. Näillä muutoksilla auton pitäisi olla melko passiivinen ajettava. Maavara aina edessä 30mm ja takana 28mm.
Team RCM / Team Rc-Center

Poissa Bnito

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #49 : 29.05.17 - klo: 00.03 »
Mä voin vielä kaivella jos mulla on muita diffejä ja lähettää sulle, laitatko osoitteen privalla mihin voi lähettää kun on yhteystiedot jo tullu poistettua. Kyllä siinä jotakin vikaa on jos ei huolellisella kasaamisella tule kuntoon. Vakaajia ei tuuppicorrissa käytetä kuin ehkä turffilla ja eos alustalla jos rengas on vapaa. SC-auton pitää kallistua että se toimii. Rengastus sulla on kisarengastus jolla on toki haettu autoon vauhtia mutta yhdistelmä on myös helppo ajettava enkä sitä lähtis ekana muuttamaan. Koita lisätä taakse aurausta niin että sitä on 3-3.5 astetta. En muista enää vaihdoinko inserttejä siihen takana olevaan messinkipalaan, saattaa olla että siellä on vähemmän sisäajojen jäljiltä. Kun auraus on tsekattu, laita eteen jäykempi harmaa jousi ja taakse valkoinen tai vihreä. Nosta etulinkin sisäpäätä 1-2mm ylöspäin. Näillä muutoksilla auton pitäisi olla melko passiivinen ajettava. Maavara aina edessä 30mm ja takana 28mm.

Okei kiitoksia, laitan noi yhteystiedot privalla.

Mielestäni toi taka auraus on aika maksimissa, mutta tarvii tarkastaa vaikka huomenna. Tuosta harmaasta etujousesta joo luin, tarvii moinen tonne keulalle laittaa tilaten ja noita etulinkin sisäpäitä korottaa. Sekä tuo maavara tarkastaa..

Poissa Bnito

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #50 : 01.06.17 - klo: 16.08 »
Purin nyt vielä tuon b5m:n diffin kun se toimii.

Erona huomasin etta sc5m kuuladiffin kuulta on mustia ja b5m kuulat metallin värisiä... eikös noi mustat oo jotain eri matskua?

Tilasin myös uudet kuulat mutta ihmettelin kun tuos asson kuula pussissa ois vaan 12 kuulaa 14 sijaan 🙄

B5m diffi pyörii tosi pehmeesti ja säätö toimii ihan loogisesti. Toi sc5m diffi pykältää paljon enempi...Vähän ku ois uria täynnä ja tökkii niihin. Sitä enempi tökkii mitä kireemmälle ruuvaa....

Koitin myös ristiin vaihtaa diffin rattaan kuulineen ja tuntuma vaan siirty påikseen.... noh täytyy heivaa noi mustat kuulat veke ja koittaa uusiks noilla normeilla....

Mietin vaa et onkohan tässä ny vaan kädetön käyttäjä kyseessä 😂

Poissa iceracer

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #51 : 01.06.17 - klo: 20.07 »
Uskoisin että kyseessä on rikkonaiset keraamiset kuulat.
MP9tki3-awesomaatti-B6D-B64D-VD12

Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #52 : 01.06.17 - klo: 20.22 »
Purin nyt vielä tuon b5m:n diffin kun se toimii.

Erona huomasin etta sc5m kuuladiffin kuulta on mustia ja b5m kuulat metallin värisiä... eikös noi mustat oo jotain eri matskua?

Tilasin myös uudet kuulat mutta ihmettelin kun tuos asson kuula pussissa ois vaan 12 kuulaa 14 sijaan 🙄

B5m diffi pyörii tosi pehmeesti ja säätö toimii ihan loogisesti. Toi sc5m diffi pykältää paljon enempi...Vähän ku ois uria täynnä ja tökkii niihin. Sitä enempi tökkii mitä kireemmälle ruuvaa....

Koitin myös ristiin vaihtaa diffin rattaan kuulineen ja tuntuma vaan siirty påikseen.... noh täytyy heivaa noi mustat kuulat veke ja koittaa uusiks noilla normeilla....

Mietin vaa et onkohan tässä ny vaan kädetön käyttäjä kyseessä 😂

Moi. Kävin tänään sisäradalla kurkkaamassa onko mulla muita diffejä enkä valitettavasti löytäny. Jos kuulat on mustat, ne tosiaan luultavasti on keraamiset ja se taas tarkoittaa sitä että sulle auton osien mukana laittamani diffi on ehkä vaihtunu tai jotakin jossakin tilanteessa syystä että mulla ei keraamisia kuulia ole ollu vuosikausiin kokeilussa kuten ylempänä mainitsinkin. Olen myös joskus lainallut diffejä kisatilanteissa muille ja ehkä oma on jääny saamatta takaisin. Tehdäänkö niin että kun lupasin auton mukana kuuladiffin joka ei nyt toimi, niin laita privalla tilinumero ja mä voin osallistua parilla kympillä uuden hankintaan korvaukseksi harmista?
Team RCM / Team Rc-Center

Poissa Meeme

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #53 : 06.12.17 - klo: 20.21 »
Onko hyviä vihjeitä, mistä saisi sopivat vanteet SC5M corriin?
Oikea vanne on ilmeisesti koodilla 91101, mutta niitä ei taida löytää mistään Suomesta. Onko joku muu vanne , mikä olisi mittojen puolesta riittävän lähellä? Jotain pitäisi saadan ruuvattua alle ennen Turun kisoja.

Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #54 : 06.12.17 - klo: 22.19 »
Onko hyviä vihjeitä, mistä saisi sopivat vanteet SC5M corriin?
Oikea vanne on ilmeisesti koodilla 91101, mutta niitä ei taida löytää mistään Suomesta. Onko joku muu vanne , mikä olisi mittojen puolesta riittävän lähellä? Jotain pitäisi saadan ruuvattua alle ennen Turun kisoja.

Äkkiseltää luulis Hobbyfactorylta löytyvän, mutta ainakin Schumin +3 offsetilla olevia voisi löytyä RCM:n vanhoista valikoimista. Laita viestiä ja kysy RCM:ltä tai Euro Rc:ltä.
Team RCM / Team Rc-Center

Poissa Meeme

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #55 : 07.12.17 - klo: 08.03 »
Onko hyviä vihjeitä, mistä saisi sopivat vanteet SC5M corriin?
Oikea vanne on ilmeisesti koodilla 91101, mutta niitä ei taida löytää mistään Suomesta. Onko joku muu vanne , mikä olisi mittojen puolesta riittävän lähellä? Jotain pitäisi saadan ruuvattua alle ennen Turun kisoja.

Äkkiseltää luulis Hobbyfactorylta löytyvän, mutta ainakin Schumin +3 offsetilla olevia voisi löytyä RCM:n vanhoista valikoimista. Laita viestiä ja kysy RCM:ltä tai Euro Rc:ltä.

HF:ltä ei vielä löydy, mutta tutkitaan vaihtoehtoja. Schumin vanteilla tarkoitit ilmeisesti näitä?

https://www.rcm.fi/product/16821/schumacher-short-course-wheel---white-3-offset-pr


Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #56 : 07.12.17 - klo: 14.51 »
Onko hyviä vihjeitä, mistä saisi sopivat vanteet SC5M corriin?
Oikea vanne on ilmeisesti koodilla 91101, mutta niitä ei taida löytää mistään Suomesta. Onko joku muu vanne , mikä olisi mittojen puolesta riittävän lähellä? Jotain pitäisi saadan ruuvattua alle ennen Turun kisoja.

Äkkiseltää luulis Hobbyfactorylta löytyvän, mutta ainakin Schumin +3 offsetilla olevia voisi löytyä RCM:n vanhoista valikoimista. Laita viestiä ja kysy RCM:ltä tai Euro Rc:ltä.

HF:ltä ei vielä löydy, mutta tutkitaan vaihtoehtoja. Schumin vanteilla tarkoitit ilmeisesti näitä?

https://www.rcm.fi/product/16821/schumacher-short-course-wheel---white-3-offset-pr

Juuri noita.. Noi on parempia kuin Asson omat..
Team RCM / Team Rc-Center

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #57 : 07.12.17 - klo: 15.47 »
Onko hyviä vihjeitä, mistä saisi sopivat vanteet SC5M corriin?
Oikea vanne on ilmeisesti koodilla 91101, mutta niitä ei taida löytää mistään Suomesta. Onko joku muu vanne , mikä olisi mittojen puolesta riittävän lähellä? Jotain pitäisi saadan ruuvattua alle ennen Turun kisoja.

Nyt en ole ihan satavarma SC5m:n raideleveydestä, mutta aikanaan SC10RS:ssä ainakin +3mm offsetin vanteet toimivat huomattavasti paremmin kuin noi Asson omat (91101). Auto oli selvästi vakaampi ajaa, sisällä erityisen tärkeää kun pito betonillakin suht hyvä. Noita +3 vanteita löyty ainakin JC:ltä ja DE Racingiltä.
Shepherd | Xray | Gizmo | Durango | Savöx | Sanwa

Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #58 : 07.12.17 - klo: 17.28 »
Joo kyllä toimii paremmin +3mm vanteilla. JC ja toi mainitsemani Schumi on hyviä ja kestäviä, DE:t ei mulla ainakaan ollu kovin pitkäikäiset.
Team RCM / Team Rc-Center

Poissa Meeme

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #59 : 07.12.17 - klo: 19.44 »
Tähän hätään sain eurorc:stä Prolinen vanteet. Pitää seuraavaksi kokeilla niitä +3 mm vanteita.