EA Import

Kirjoittaja Aihe: XRay XB8E  (Luettu 6953 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
XRay XB8E
« : 09.02.16 - klo: 14.08 »
Aloitin nyt tälle autolle uuden aiheen, koska tulevat mallit on kaikki XB8E vain vuosiluvut vaihtuu.

Mulla on loppuvuoden 2015 malli jota on päivitetty tehtaan toimesta esim. ohjauksen kingpin platet on 10 asteen
palat, kun alkuperäisessä oli 14 asteen palat  ja servon sekä vastariboksin alumiini tuille on vaihdettu pidemmät kiinnitys ruuvit.
Nyt kiinnostaisi tietää minkälaiset akut autoon kannattaa hommata, shortyt vai 4S möhkäle?
Molemmilla vaihtoehdoilla viimekesänä porukka ajeli, kumpi oli parempi?
Haluaisin mielipiteitä molemmista vaihtoehdoista.

Vielä kuva omasta.
https://www.dropbox.com/s/1bx6mv76bfarhat/IMG_0909.JPG?dl=0
Eurorc | Axial SCX10 II | Gmade Komodo | Hobbywing | Highest | Gens ace | Futaba

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: XRay XB8E
« Vastaus #1 : 09.02.16 - klo: 14.37 »
Ajotavasta kiinni. Shortyilla saa auton kääntymään vähän paremmin mutkaan sisään (painopistettä saa edemmäksi). Kauhean suurta vaikutusta tällä ei ole, ja iso akku hieman tuotakin kompensoi painollaan. Jos tykkää pidemmistä treeniajoista, niin iso akku sillon, saa pari minuuttia lisää ajoaikaa iisisti.

-Niko
EuroRC / RCM / S-Grafix / Jani sedän supersiistit korit / TEK

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRay XB8E
« Vastaus #2 : 25.04.16 - klo: 09.50 »
No nyt on sähköt asennettu autoon. Isolla akulla ajellaan tänä kesänä, HW Xerun XR8 Plus säädin ja HW Xerun 4274 1800KV moottori. Tehot tuntui olevan kohillaan, kun pihalla testasin. Vähän jännitti koneen pieni KV luku, koska viime kesänä ajoin Xerun 4068 2250KV moottorilla ja Xerun SCT Pro säätimellä.
Mutta tuntui siltä, että tuossa uudessa kombossa on huomattavasti enemmän tehoa. Säätimellä on varmasti suuri vaikutus asiaan, SCT Pron ajotuntuma oli vähän mummomainen. :tongue:
Kunhan pääsee radalle testaamaan, niin saa vähän paremman käsityksen asiasta.

Kuva:
https://www.dropbox.com/s/u9xzgd5ast6aoaj/IMG_0931.JPG?dl=0
Eurorc | Axial SCX10 II | Gmade Komodo | Hobbywing | Highest | Gens ace | Futaba

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRay XB8E
« Vastaus #3 : 03.05.16 - klo: 23.07 »
Tänään kävin Lavangossa ottamassa ensi testit ja hyvin tuntui auto toimivan. Setuppi alkaa olemaan aika lähellä sellaista kuin sen haluan olevan. Viime kesänä ajoin Team C:n autolla ja hirveää eroa ajettavuudessa XRayn kanssa en huomannut. Säätö mahdollisuudet on se suurin ero. Nopari moottori yhdistelmä on täydellinen. :wink: No nopari on vielä tehdas asetuksissa, kun ei ole PC:tä että saisi säätöboksin ajantasalle. Muuten tuntui ihan toimivilta noparin perussäädöt mutta jarrua on ihan liikaa. Lähti näyttäviä fronttiflippejä ihan tasamaalla kun löi jarrut pohjaan, radio säädöillä sai hommaan vähän järkeä.
Eurorc | Axial SCX10 II | Gmade Komodo | Hobbywing | Highest | Gens ace | Futaba

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRay XB8E
« Vastaus #4 : 24.05.16 - klo: 16.44 »
Turun FO setuppi. Pari lisäystä setuppiin. Mulla ei ole muovista rungon etujäykkäriä ollenkaan käytössä, pelkkä
alumiininen, osanumero 356196. Iskareiden pituudet ruuvista ruuviin on edessä 101mm ja takana 118mm.

https://www.dropbox.com/s/5ie831y07bfrwz4/FO%20Turku.pdf?dl=0
« Viimeksi muokattu: 25.05.16 - klo: 15.35 kirjoittanut Metsäläinen »
Eurorc | Axial SCX10 II | Gmade Komodo | Hobbywing | Highest | Gens ace | Futaba

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRay XB8E
« Vastaus #5 : 09.06.16 - klo: 16.40 »
2016 malli on tulossa. Pikku kuvan perusteella näyttäisi olevan alu iskaritornit ja varmaan samat uudistukset, jotka on 2016 polttis versiossa.

https://www.teamxray.com/teamxray/showimage.php?img_id=106569&crt=81c2f893f1086ff467a005182403e78e
Eurorc | Axial SCX10 II | Gmade Komodo | Hobbywing | Highest | Gens ace | Futaba

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRay XB8E
« Vastaus #6 : 10.06.16 - klo: 10.13 »
Tässä vielä lisätietoja uudesta mallista. Xray on näköjään myös tehnyt akun ja noparin paikan valinnan mahdolliseksi, hienoo! :cool:

http://www.neobuggy.net/2016/06/10/xray-announce-xbe16-18-e-buggy/#more-76245
Eurorc | Axial SCX10 II | Gmade Komodo | Hobbywing | Highest | Gens ace | Futaba

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRay XB8E
« Vastaus #7 : 13.06.16 - klo: 12.28 »
Parempi setuppi, todettu toimivaksi Turun ja Lavangon radoilla. Vakio muovinen etu runkojäykkäri paikoillaan,
hypyt sujuu paljon paremmin sen kanssa.

https://www.dropbox.com/s/tgm05wr1iac95mh/XB8E%20Turku2.pdf?dl=0
Eurorc | Axial SCX10 II | Gmade Komodo | Hobbywing | Highest | Gens ace | Futaba

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRay XB8E
« Vastaus #8 : 01.02.17 - klo: 08.40 »
Ty Tessmannin vinkki video pivot pallojen liukastamiseen.

https://www.youtube.com/watch?v=84q8HZo1qh0
Eurorc | Axial SCX10 II | Gmade Komodo | Hobbywing | Highest | Gens ace | Futaba

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRay XB8E
« Vastaus #9 : 19.06.17 - klo: 16.04 »
2017 sähkökrossi on julkaistu.

https://teamxray.com/xb8e/2017/en/#1
Eurorc | Axial SCX10 II | Gmade Komodo | Hobbywing | Highest | Gens ace | Futaba