Taka-ylätukivarret ei saa olla säädettävät, ei siinä vissiin muuta kiellettyä ole jos takahubit on muoviset.
Ohjauksessahan kaikki saa olla alua.
Viisaammat kertokoon lisää...
#49
Yleiset • Tamiya M03 ja M05 autot • Autot kasattava valmistajan ohjeen mukaisesti • Osien keventäminen työstämällä kielletty
Vain allaolevat muutokset sallittuja:
• Kuulalaakerit • Shimmiprikkojen ja O-renkaiden lisääminen • Koritolppien lyhentäminen ja vahvistaminen • Ratastasauspyörästö; vapaa, kiristämistä varten saa runkoon tehdä pienen reiän • Vetoakselisto vapaa • Jouset ja vaimennus vapaat, mutta vaimentimien kiinnityspisteet rungossa ja tukivarsissa oltava alkuperäisillä paikoilla • Ohjausvarret ja ohjauskinkistö vapaat • Servon kiinnitys ja tuet vapaat, kuitenkin alkuperäisillä paikoilla • M03/M05 tarkoitetut ohjauspalat vapaat • Servosaver vapaa • Pyörän akselit (sis. hexit) vapaat • Ainoastaan muoviset vakiomallin takaohjauspalat sallittu • Akun kiinnitys vapaa
En löydä sallituista muutoksista sellaisia vapauksia, kuten esim. säädettävät etuylätukivarret
Tulee kisapaikalla kiusallinen tilanne jos mennään "vissiin" systeemillä.
PS. Meillä on autossa kaikki tukivarret alkuperäiset muoviset, ei ole vielä tarvinnut vaihtaa, uusiin muovisiin. Ikää siis kait 5v.
Kääntöpalat on alumiiniset, muu vakiota, paitsi vetarit.
Diffinä on rutkasti ajettu runko ja rattaat, josta rakennettu xx prosentin lukkodiffi. Taitaa alkaa neljäs talvi avaamatta sitä, ei se toki aukeaisikaan kun on liimattu kiinni ettei mene pölyä sisään
Mitä sisällä onkin normaalitavaran lisäksi, niin ei maksanut mitään.
Ei tartte huoltaa eikä säätää, kestää minkä kestää, on vielä kestotestissä....
Minä vastasin alkuperäiseen kysymykseen koskien M05 pro v2 auton käymisestä classic-luokkaan ja kun tutkin kyseisen auton kuvia, niin siinä on takana säädettävät ylä-tukivarret jotka on sallittu vain
comp-luokassa.
Edessä ei ole säädettäviä ylä-tukivarsia. (itseltä löytyy M05 pro gold jossa samat säädettävät taka-ylätukivarret).
Tässä nyt vielä
uusimmat säännöt 2015, eikä sinun linkittämät vanhat 2014.
-->
http://rc10.fi/index.php?topic=87400.0<--
Ja sieltä
Comppi-luokan säännöistä.
Eturipustus ja ohjaus
• Ohjausvarret ja ohjauslinkistö vapaat. • Servon kiinnitys ja tuet vapaat.
•
Säädettävät ylätukivarret sallittu.
Takaripustus
• M-Chassis autoihin tarkoitetut takaohjauspalat 0-2 astetta.
•
Säädettävät ylätukivarret sallittu.
Ja tämä muutos on tullut sen takia koska,
Comp-luokassa on myös sallittu takavetoinen M-06 jossa on säädettävät taka-ylätukivarret vakiona. Eikä siihen ole edes saatavilla "kiinteitä" tukivarsia.
P.S kisoissa kannattaa tulla nykimään hihoista, jos jotain epäselvää. Neuvojia riittää...
#49