Jatkuvalle virralle 20C ja jopa 15C riittää tuolla mAh-määrällä. Ei se VXL-spede koskaan ota jatkuvana virtana edes 60 A. Piikeissä voi nousta 70 tuntumaan sekunniksi tai pariksi korkeintaan. Tietty jos voimansiirto on jumissa, laakerit puuttuu tai hajalla ja oikein likainen, niin voi purskeet olla pidempiä, mutta taitaa sittenkin tulla lämpenemisongelmat paljon ennen kuin saa jatkuvanvirran tuolle tasolle.
Mitä itse olen eri maastoissa testannut, niin loggerin mukaan suurimmat virrat VXL ottaa kun asfaltilla kiihdyttää paikaltaan ylämäkeen täyskaasulla ja autossa on riittävän pitävät renkaat, ettei yhtään lyö tyhjää. Soralla, kovalla savella ja mullassa rengas lyö aina sen verran tyhjää, että pyörimisvastus pienenee ja virrantarve samalla. Jäällä ja kunnon nastoilla voi pito lähennellä kuivaa asfalttia, puhumattakaan asfaltilla jos ajaa nastoilla.