Asialliselta vaikuttavat nuo
suojapiirillä varustetut LiPo-kennot. Hinta on toki suolainen verrattuna melkein mihin tahansa LiPo-akkuihin ja kennoihin, mutta ominaisuudet sitten vähän toista.
Kasasin noista 2S3P-pakat, joita tulee vielä kaksi sarjaan Duratraxin Cliff Climber -crawleriin. Kennoille luvataan optimistisesti 880 mAh, mutta todellisuudessa 660 lienee lähempänä totuutta, kun toiseen pakkaan meni ensimmäisessä täyslatauksessa tasan 2000 mAh ja toiseen 1999 mAh. C-arvosta ei tietoa, mutta tuon auton virrankulutus on niin olematon, että näilläkin kulkee oikein hyvin, niillä rajoituksilla mitä tuon hintaisessa crawlerissa nyt vaan voi kuvitella olevan. Kokeilin vertailun vuoksi Turnigyn 2S 1300 mAh 20C -akuilla ja kulku molemmilla ihan yhtäläinen.
Hienous näissä akuissa on siinä, että kun tuossa autossa ei ole cutoffia, niin näissä kennoissa on sellainen sisäänrakennettuna ja meno pysähtyy kuin seinään kun virta loppuu akusta. Edes nopari ei saa sähköä. Vastaavasti lataaminen katkeaa kun kennon jännite saavuttaa 4,24 V. Lataamiseen ei myöskään tarvita mitään LiPo-laturia, vaan testasin lataamista tavallisella 9 V:n virtalähteellä ja kun virtalähteen antama virta on riitävän pieni voi latauksen suorittaa loppuun asti sillä. Testissä käytätin toiseen pakkaan 300 mAh virtalähdettä ja toiseen 1 A:n virtalähdettä. Kumpikin latasi akun nätisti täyteen ja kennot katkaisivat latauksen kun jännite nousi latauksen cutoff-rajalle.
Tasaaminen on varmaan tarpeellista silloin tällöin, mutta vielä muutaman lataussyklin jälkeen ei näy liiemmin tarvetta tuohon. Toinen pakka on täysin tasan ja toisessa on 0,02V:n ero, joka siinä on tosin ollut kokoajan, vaikka tein molempiin ensimmäisen latauksen LiPo-laturilla tasurin kera.