Kirjoittaja Aihe: Akun vaihto  (Luettu 2085 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Austin

  • Jäsen
    • Profiili
    • Antin sivut
Akun vaihto
« : 26.01.08 - klo: 18.25 »
Oon vasta alkaja näissä rc hommissa enkä tiedä joten kysyn teiltä :roll: oon kuullu että autoon saa lisää tehoja pelkästään akun vaihdolla eli jos autossa olis 560:nen moottori ja akku 1800:mAh ja siihen vaihtas akun 4300:mAh vaikuttaako tämä muutaku ajoaikaan
vai lisääkö se tosiaan nopeuttaki ja kuinkahan paljon nopeutta tulee suurinpiirteen lisää ???

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Akun vaihto
« Vastaus #1 : 26.01.08 - klo: 19.01 »
Jos volttimäärät pysyy samana, vauhti ei lisäänny. Mut onhan se kivaa ajella pitempään. Moottorista päätellen kohtuu iso auto kyseessä, niin 4300 ehdottomasti.
Jos lisäät kennoja niin vauhtikin kasvaa :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Austin

  • Jäsen
    • Profiili
    • Antin sivut
Vs: Akun vaihto
« Vastaus #2 : 26.01.08 - klo: 20.41 »
Jos lisäät kennoja niin vauhtikin kasvaa :wink:

Voi kuullostaa tyhmältä mut kysympä kuitenki ku eihän se mitää maksa. Mitä kennoja?

Poissa PROpioneer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Akun vaihto
« Vastaus #3 : 26.01.08 - klo: 22.45 »
Jos lisäät kennoja niin vauhtikin kasvaa :wink:

Voi kuullostaa tyhmältä mut kysympä kuitenki ku eihän se mitää maksa. Mitä kennoja?

no jos sulla ni-mh on ni akkukennoja Eli: http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=10206&zenid=4652c17b216a3a6a990e57a52ca0f479 tollasia suosittelisin koneesees. Noi on siis kennoja mutta mitä enemmän laitat niin sitä enemmän nopeus kasvaa ( tietenkin huomioon ottaen että kestääkö nopari ja kone montaa kennoa)

niin ja lipotki on keksitty :cheesy:
yokomo yz-10 , Cen mg16 ja lisää tulee.

Poissa Austin

  • Jäsen
    • Profiili
    • Antin sivut
Vs: Akun vaihto
« Vastaus #4 : 27.01.08 - klo: 00.47 »

Lainaus

niin ja lipotki on keksitty :cheesy:

Nonii ja minä pääsin kusymyksissä vauhtii nii kysellään nyt lisää mitä on lipot

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Akun vaihto
« Vastaus #5 : 27.01.08 - klo: 01.35 »
Kannattaa pysyä ihan Ni-Cd ja Ni-Mh akuissa jos ei edes tiedä mitä lipot ovat, huomattavasti turvallisempaa :)

Ja vaikka olisikin hienoa laittaa siihen 3000mAh  6 kennoiseen akkuun 1 kenno lisää, kannattaa suosiolla ostaa uusi 7 kennoinen jos haluaa lisää kennoja.

Lipot ovan Litium-polymeeri akkuja...

http://rc10.fi/index.php?topic=12567.0   <- tuolla enemmän kerrottu niiden autokäytöstä.
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Poissa Austin

  • Jäsen
    • Profiili
    • Antin sivut
Vs: Akun vaihto
« Vastaus #6 : 27.01.08 - klo: 18.15 »
Kiitän.  :azn:  Nyt mä tiiän nuoki asiat, mutta älkää luulko että vapauduitte vielä mun kysymyksiltä tuun kyllä kyseleen kun vaan tiiän mitä kysyisin :grin:

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Akun vaihto
« Vastaus #7 : 27.01.08 - klo: 18.19 »
Saat moneen kysymykseen vastauksen kun luet täältä http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/ asiaa, näin aluksi :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2