Kirjoittaja Aihe: Team Xray T4  (Luettu 134468 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #60 : 15.10.13 - klo: 10.32 »
Miten tuo välitys mahtaa olla, kun tosiaan suositeltiin vähän päälle 4 (ja siihen onkin rattaat) mutta tällä hetkellä autossa melko tarkkaan 3:n paikkeilla välitys, niin kannattaako lähteä vaihtelemaan?

Kyllä suosittelen vaihtamaan päälle neljään, muuten moottori tulee käymään hyvin lämpmänä. Vahvasti epäilen että missään suomen sisäradoilla tarvitsisi mennä alle neljän väleihin (ainakaan paljoa) ja jos menee niin pitää osata ajaa jo tosi jouhevasti.
Eli välitys riippuu radasta, itse aloittaisin jostain 4.5 läheltä ja siitä sitten pidentämään välejä jos vauhti ei riitä ja lämmöt pysyvät kurissa.

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #61 : 15.10.13 - klo: 10.56 »
3.9-4.5 välitys matolla ja ulos sitten 3.5-4.x noin suurinpiirtein. En ajaisi akkuakaan kolmen väleillä ulkona enkä sisällä

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #62 : 15.10.13 - klo: 15.10 »
Asia selvä, rattaita sitten vaan vaihtelemaan :)

Edit: Sellainen kysymys, että millaista vauhtia TSS-10 luokan autot noin suurinpiirtein kulkevat, kilomereinä tunnissa? Ihan mielenkiinnosta kyselen ja toivottavasti kukaan ei nyt pahastu, että kysyn sitä tällä alueella. Kuitenkin autoni on tuo T4 niin... noh :P

lisäedit: Olinkin laskenut välitykset ihan miten sattuu ja nykyisellään autossa on 5,5 välitys. Heh, kun en ollut tajunnut sisäistä välitystä ottaa mukaan laskuihin. Aloittelijanvirheitä.
« Viimeksi muokattu: 15.10.13 - klo: 20.53 kirjoittanut Master Calgar »
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #63 : 16.10.13 - klo: 14.57 »
Asia selvä, rattaita sitten vaan vaihtelemaan :)

Edit: Sellainen kysymys, että millaista vauhtia TSS-10 luokan autot noin suurinpiirtein kulkevat, kilomereinä tunnissa?
Viimetalvena Kuusaan FTT kisoissa tutkaan n.45km/h.
http://youtu.be/ROycZSOT_iE
(o\_!_/o)

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #64 : 16.10.13 - klo: 16.01 »
Asia selvä, rattaita sitten vaan vaihtelemaan :)

Edit: Sellainen kysymys, että millaista vauhtia TSS-10 luokan autot noin suurinpiirtein kulkevat, kilomereinä tunnissa?
Viimetalvena Kuusaan FTT kisoissa tutkaan n.45km/h.
http://youtu.be/ROycZSOT_iE

Ok, sitten on oma auto aika lähellä tuollaista, 5,11 välityksellä tällä hetkellä, kun 41km/h tuli täyteen :)

Ihan riittävän nopealta tuo meno kyllä vaikuttaa, varsinkin näin alottelijan näkökulmasta. Toki sitä slässillä on menty 70km/h:n tarjoavilla välityksillä tuolla Ulvilassa, mutta hieman eri touhua kyllä tuo touringmaailma. Kokeilen vielä jollakin 4,5-5 välityksillä, niin jäisi hieman kaasuun "löysiä" sitten, jos taidot karttuvat riittävästi, että voi alkaa niitä ottamaan pois :P
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Kimi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #65 : 26.10.13 - klo: 21.41 »
Onkos kenelläkään kokemusta uuden 14- mallin toiminnasta. Onko vakiosetuppi lähelläkään totuutta tikkurilan radalla?

Poissa Aapeli

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #66 : 05.11.13 - klo: 20.00 »
Oikein hyvältä tuntuu tämä uusinkin turisti T4 2014 Edition. Ei mitään mullistavaa edelliseen, mutta kuitenkin askel eteenpäin.

Tuossa LTCC-13 kisassa ajeltiin ihan perus setupilla. Vain pieniä säätöjä takapäähän ja kampperit 2 astetta. Yksi tärkeä säätö on sijoittaa lisäpainot siten että balanssi on hyvä mutkissa.

Harjoitusten jälkeen vaihdettiin enää vain takasiipi hitusen suuremmaksi ja sitten ajeltiin vaan.

Augustin LTCC setuppi http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=597&setup=t4

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #67 : 21.05.14 - klo: 08.46 »
http://www.redrc.net/2014/05/xray-active-rear-suspension-teaser/ uutta tulossa. Tosin taitaa olla jossain merkissä jo vastaava systeemi.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa NPu

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #68 : 21.05.14 - klo: 08.53 »
http://www.redrc.net/2014/05/xray-active-rear-suspension-teaser/ uutta tulossa. Tosin taitaa olla jossain merkissä jo vastaava systeemi.

Mielenkiintoista kuinka vanhoista keksinnöistä tulee taas uusinta uutta. Mm. Serpentin 710 1/10 ratapolttiksessa oli kyseinen systeemi noin. 10 v. sitten. Sen jälkeen siitä luovuttiin. Varmasti on ollut muidenkin valmistajien autoissa vastaavia kehitelmiä. Nyt myös Serpent on tuomassa sitä sähköturistiin takaisin.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #69 : 25.08.14 - klo: 16.40 »
Nyt olis hakusessa joku "yleispätevä" setuppi mattoradoille. Oma T4 ei ole tuo '14 specci, vaan se edellinen.

Siitä on jo kohta päälle puoli vuotta, kun viimeksi turistilla kruisannut, eli kerinnyt jo unohtumaan, minkälaista setuppia kannattaa alle laittaa  :embarrassed:

Ja ihan TSS-10:ssä kuljetaan  :tongue:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #70 : 11.09.14 - klo: 19.54 »
Osaakos joku paljastaa näin aloittelijalle mikä idea on T4:ssa että jokaisen tukivarsituennan ja pohjalevyn välissä on tälläiset "levyt".

https://www.dropbox.com/s/zcehge6fe4me318/IMG_20140911_195140.jpg?dl=0

T2 ja T3 tollasii ei koskaan näkynyt onko tää joku mullistava ratkaisu mikä T4:ssa tullut käyttöön?

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #71 : 11.09.14 - klo: 20.30 »
Osaakos joku paljastaa näin aloittelijalle mikä idea on T4:ssa että jokaisen tukivarsituennan ja pohjalevyn välissä on tälläiset "levyt".

https://www.dropbox.com/s/zcehge6fe4me318/IMG_20140911_195140.jpg?dl=0

T2 ja T3 tollasii ei koskaan näkynyt onko tää joku mullistava ratkaisu mikä T4:ssa tullut käyttöön?
noilla paloilla on tarkoitus nostaa (/laskea) roll centeriä /kallistuskeskipistettä. sillä  vaikutetaan auton käytökseen. onnistuu myös vaihtamalla niitä muovisia suspension holdereita sellaisiksi joissa on täppä eri kohdassa kuin keskellä, muutoksen ero on 0,75mm suuntaan tai toiseen.
tuollaisten levyjen kanssa rollcenteriä pystytään muuttamaan tarkemmin, esim. 05mm välein.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #72 : 14.09.14 - klo: 10.34 »
http://www.redrc.net/2014/09/xray-t4-2015-spec-coming-soon/ Uutta versiota tulossa, mikä tietty odotettua  :azn:
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #73 : 14.09.14 - klo: 12.02 »
Onkohan missään netin syövereissä tehty kattavaa listaa mitkä osanumerot/osat T2,T3,T4 autoissa sopii keskenään? Olis pari purkuautoa tiedossa niin tietäisi mitä osia siitä ottaisi itselleen ja mitkä laittaisi eteenpäin?

edit: Xray onkin näemmä tehnyt cross-reference taulukon exelillä, muuten ihan mukava mutta tuo linkki ei toimi :) Onko kukaan sattunut lataamaan tuota joskus omalle koneelleen?

http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=755&kategoria=755&catName=XRAY%20T1%20|%20T2%20|%20T3%20|%20T4%20Parts%20Cross-reference%20Table
« Viimeksi muokattu: 14.09.14 - klo: 12.30 kirjoittanut Lassi »

Poissa ViX

  • EPUArc
    • Profiili

Poissa nassikka10

  • Fullspeed RC
    • Profiili
XRay T3-11, Sanwa MT-4

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #76 : 14.09.14 - klo: 20.54 »
Kiitoksia juuri tälläistä hain itsekkin.

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #77 : 16.09.14 - klo: 19.36 »

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #78 : 17.09.14 - klo: 12.11 »
« Viimeksi muokattu: 17.09.14 - klo: 12.50 kirjoittanut -Petsku- »


Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili

Poissa Aapeli

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #81 : 22.09.14 - klo: 16.44 »
T4-2015 auton mukana tulee "uusi" ARS systeemi eli Hudyn Active Rear Suspension.

Antti oli virittänyt T4-14 autoon vastaavan ja päästiin sitä ihmettelemään. Odotusten vastaisesti (ainakin minun) kello tykkäsi enemmän konfiguraatiosta, jossa painollisen pyörän toe-in vähenee ja painottoman pyörän kasvaa. Siis auton takapää ikään kuin seuraa kaarreympyrää. Ennako-odotukseni oli, että tuolla pyrittäisiin päin vastoin lliäämään painollisen renkaan toe-in kulmaa ja siten lisäämään perän kaarrepitoa tai kääntäen että voidaan vähentää perän staattista (suoralla) toe-in kulmaa. 

Kun Antin-ARS oli siis shimmattu siten, että perä seurasi kaarretta, myös toe in kulma sai olla vain 1 aste tai jopa nolla astetta ja silti perässä oli mukavan näköinen pito. Eli näinkin saavutettiin pienemmän staattisen toe in kulman tarve, josta seurasi (oletettavasti) lisää suoranopeutta ja alemmat rengaslämmöt.

Sellainenkin mututieto saatiin, että ARS-ohjausta ei kannattanut tehdä liian suureksi noin 1 aste per puoli tuntui jo paljolta.

Millaisia kokemuksia tästä säädöstä on muilla?

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #82 : 22.09.14 - klo: 20.45 »
Oon miettiny kans, et tuota vois koittaa omaan '14 malliin. Ainut mitä vähän mietin, et mihin tuon ohjaispalasta lähtevän varren kiinnittäis, mut tuosta Aapelin kuvastahan tuokin paikka ratkeaa :)

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #83 : 22.09.14 - klo: 23.38 »
Mitäs osia tarviis tuohon vanhempaan, 14specciä edeltäneeseen versioon, jotta sais tuon siihenkin viriteltyä?
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Aapeli

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #84 : 23.09.14 - klo: 00.45 »
Mallista riippumatta tarvii alatukivarret dremelöidä. Ohjauspalat ja linkit pallonivelineen tarvitaan tietysti myös.

Hiukan toppuuttelisin modauksen tekemisessä. Ei kokonaishyöty ole ollenkaan lyhyen testimme perusteella kiistaton. Vaikka periaate on aika mielenkiintoinen ja siinä on selvästi potentiaalia, on muutama seikka huomioitava.

Tuossa tulee uusia liikkuvia osia järjestelmään. Pallonivelten ym välykset tulee olla hyvin pienet, ettei homma mene ihan heilumiseksi. Nopea kuluminen saattaa olla käytännössä hankaluus.

ARS reagoi vasta sitten kun painonsiirto on jo tapahtunut eli ohjausliikkeen vaikutuksen jälkeen. Tämä aiheuttaa uutta kiertoa autoon ja vaikuttaa osaltaan ajettavuuteen. Jos taas painonsiirtoa ei tapahdu ei ARS vaikuta ollenkaan. Näytti vähän siltä, että pitkissä kaarroissa homma rokkas, mutta shikaanityyppisissä nopeissa mutkissa oli vaikeaa tai ainakin ihan uutta käytöstä.

Jos rata on epätasainen, auton perään kohdistuu uusia värinöitä, jotka eivät ainakaan auta takarenkaiden pitoa.

Sopii myös miettiä, että jos modaus olisi yliveto, miksei sitä ole otettu käyttöön. Idea ei ole uusi. Myös T4-15 mukana tulee perinteinen takapää eli ei Xraykään uskalla jäädä pelkän ARS:n varaan.

Odottelisin hetken, että saadaan Hudyn toteutus tästä asiasta ja ehkä samalla tuon säätämisen salatkin paljastuvat.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #85 : 23.09.14 - klo: 01.41 »
Asia selvä  :azn: En toki heti aikonutkaan autoa muuttaa, vaan tulisi mahdollisesti ajankohtaiseksi sitten, kun tuosta on enemmän testimateriaalia. Enkä usko että omilla alottelijataidoillani huomaisin niinkään positiivista eroa. Luultavasti ajosta saattaisi tulla vain itselleni hankalampaa  :tongue:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Aapeli

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #86 : 17.10.14 - klo: 11.22 »
Ohessa kuva Xray 2015:n perästä. Auto tuli jo keskiviikkona, mutta en ehtinyt ennen rakentaa.

On se Martin Hudy hienosti ARS:n suunnitellut ja jämptisti toeuttanut. Ei silti, kyllä Antinkin ARS oli aivan toimiva. Geometrialtaan nämä ovat kuitenkin hieman erilaisia ja voi vain arvailla miten erilaisia ajossa.

Martin kertoi eräässä haastattelussa, että käytännössäkin eri kuskit haluavat säätää ARS:n eri tavoin. Jotkut, kuten Martin itse, käyttää ARSia saadakseen hieman lilsää aurausta mutkan keskivaiheille (kun auto on kallistuneena) ja siis lisää peräpitoa ja toiset taas haluavat säätää ARS:n siten, että perä ohjautuu kaarteen mukaan. Tämän vuoksi molemmat tavat ovat tuossa mahdollisia ja säädettävissä.

Yksi asia on ainakin varma: ei tule tylsää treeneissä  :laugh:

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #87 : 23.10.14 - klo: 11.53 »
ARS jännä, hyvin jännä... Menee vähän topicin ohi, mutta pakko oli kirjoittaa kun tämän näin  :azn:

En tiedä onko tätä ollut aikaisemmin missään tuotanto autossa, mutta vastaavan olen junnuna rakentanut Schumin ssv2:een, axis1:een ja saatoin tuon tehdä ehkä myös mission1:een. Ajallisesti oltiin 90 luvun lopussa ja 2000 alussa, ei pysty muistaa enää niin tarkasti. Noissa shumin turisteissahan linkillä säädettiin auraus ja linkin paikka oli kiinteä, muutin homman vaan niin, että pystyin säätämään linkin sisäpään korkeutta. Säädöllä oli selkeästi merkitystä ja käytin sitä. Siltasen Jarno myös idean kopioi omaan autoonsa, Masa ei tainnut kun ei jaksanut säätää, haha. Jos muistan oikein, niin säädin sen niin, että ajokorkeudessä olisi ollut 1deg aurausta ja kallistuessa sitä olisi tullut lisää 1-2deg...

Edit1: yllä olikin kirjoitettu, että ainakin Serpentillä ollut n. 10v sitten. Omasta virityksestä enemmän aikaa, että ei ollut silloin apinointi mistään, vaan ihan oma idea...

Edit2: nythän tästä enää puuttuu jerzin kommentti, että vastaavaa ollut käytössä jo 1800 luvulla...  :grin:
« Viimeksi muokattu: 23.10.14 - klo: 12.01 kirjoittanut Haze »
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #88 : 08.11.14 - klo: 16.44 »
Onkos täällä kellään hyviä vinkkejä T4 pohjalevyn ostoon. Onko ulkomailla hyviä tarvike pohjalevyjä edullisemmin vai onko ainao vaihtoehto tuo 80-90€ originaali pohjalevy ainoa järkevä vaihtoehto :s

Tälläinen tuli ulkomailta vastaan, onko kellään merkistä kokemuksia tai jotain muuta valmistajia levylle?'
http://www.arrowmax-rc.com/amt4301134-t4-chassis-22mm-graphite-p-965.html

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #89 : 08.11.14 - klo: 19.38 »