Itselleni kotiutui tuollainen viime perjantaina (31.5.13), ja nyt on ensimmäiset testit autolle tehty.
Mitä tästä nyt voi kertoa:
- Auto on iso (pit: 595mm ilman mitään keulimisrautoja tms./ lev:454mm AV: 394mm)
- Auto on painava (5990g)
- Vakiosähköt kestää max 2X 2S lipot (tai 2X 8,4v Nimhit)
- Huiput tuollaisilla 2X 2S lipoilla 50km/h (GPS:llä mitattu tasaisella asfaltilla, lipoja lukuunottamatta vakio)
- Hemmetin hauska hyppiä montulla/mitään en saanut ekalla kerralla rikki, vaikka pari kertaa todella pelkäsin rikkovani jotain = Vedin melkoisen kovaa päin kiveä jota en nähnyt + muutama kunnon "kärrynpyörä" pitkin rinnettä alas...
- Moottori tykkäsi hieman ottaa lämpöä (ei ollut IR-lämpömittaria mukana, mutta moottorin kupeessa kärsi pitää sormea ehkä n. 5s ja sen jälkeen teki mieli ottaa se pois.
Lisäksi kokeilin laittaa hieman vettä (=sylkeä) moottorin kylkeen, se ei sihahtanut heti pois, vaan haihtui hiljakseen n. 30s aikana... (Nopari ei lämmennyt juuri lainkaan).
Tosin tuon testin aikana Jyväskylässä oli poikkeuksellisen lämmintä = n. 28C + tuollainen suht hienoa hiekkaa sisältävä hiekkamonttu ei ole alustaltaan niitä helpoimpia...
- Vakio jousi/iskari systeemi aivan liian löysä = jarrutin kunnolla asfaltilla niin etupään "pohjapanssari" raapi maata. = vaatii jäykemmät jouset + iskari silikonit
- Keskidiffi vaatii jämäkämpää tavaraa sisällensä = vakiona eturenkaat ovat kiihdytettäessä melkoiset "pallot" ja piirtävät mustaa rantua asfalttiin nätisti helpostikin yli 10m matkalle...
- Jämäkän oloinen rakenne, ja jos internetin ihmeelliseen maailmaan on uskominen, niin ensimmäisenä korkkaavat nuo vakiona muoviset iskareitten yläpäät.
- Vakio servo on mitä on... kääntyy kyllä, mutta tehokkaampi/nopeampikin ei olisi pahitteeksi...
Mutta kaikenkaikkiaan, toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen ko. autoon!
Tällä hetkellä en ymmärrä sitä että miksi porukka kritisoi sitä että vakio sähköt eivät kestä 6S lipoja, mielestäni tuo vakio tekniikka on ko. kärryyn täysin riittävä...
Toisaalta sanoin samaa myöskin tuo 1:1 autoni kohdalla = vakio 5L/150hp on täysin riittävä ja tähän autoon ei tarvitse tehdä mitää muutoksia...
Tuon sanomani jälkeen autossa on nykyään menossa jo 3. moottori, ja tehot ovat vähintäänkin tuplaantuneet, mutta toisaalta niin ovat myöskin ongelmat... = moottorin virittäminen tekee autostasi taloudellisemman = virityksen jälkeen voit ajaa sillä ehkä puolet vakioon verrattuna, lopun ajasta auto seisoo parkkipaikalla odottaen korjausta kun joku osa vain antoi periksi...
Mutta jos joku on vakavissaan tuollaista Rivalia ostamassa JKL:n alueella, ja haluaa testata ko. kärryä ennen ostopäätöstä, niin laita YV:tä.