Kokemuksia nyt, kun sisätreeniä on takana 5 viikkoa. Rengaskulutus on ollut 4,5 sarjaa Sorexin valmiiksiliimattua tavaraa. Suomeksi tämä tekee 4,5 x 32 euroa = 144 euroa ja yhdelle kuukaudelle laskettuna 115 €. Treeniä kuukaudelle on tullut yhteensä 105 akullista, jolloin rengaskustannus on noin 1,1 €/akku.
Radalla pito on erinomainen ja 3.5T koneella rengas on tietysti kovilla. Kolmella viimeksi käytetyllä sarjalla on kaikilla eturengas alkanut revetä kulutuspinnan reunasta noin 15-18 akun ajon jälkeen. Sittenhän säästösyistä käytännössä liimataan kulutuspintaa kasaan ja kierrätetään, ja saadaan pari akkua lisää ajoa, ajo-ominaisuudet eivät ole enään samat. Aukileikatusta renkaasta voi todeta materiaalin olevan renkaan ns. "olkakapään" alueella varsin ohutta ja pelkkää kumia. Voi vain kuvitella miten lyhytikäinen rengas olisi JB matalimmalla insertillä.
Viime talven renkaaseen verrattuna Sorexien kestävyys on näiden havaintojemme mukaan noin 25-30% heikompi. Kun Sorexien hinta noin 20% korkeampi eikä tunnu joustavan ollenkaan, niin on hyvä, että alkaa hissun kissun ilmaantua treenikäyttöön renkaita, jotka ovat "riittävän" samanlaisia kuin lailliset kisarenkaat, mutta hinnoiteltu selvästi edullisemmiksi.
Sorexien ajettavuus on ihan kohdallaan, mutta eikös yksi virallisen kisarenkaan valinnan kriteereistä ollut edullisuus/hinta. Omien kokemustemme mukaan tässä suhteessa oli tilanne viime talvena huomattavasti parempi.
Renkaiden kustannusongelma koskee lähinnä viriä, kerhollamme stanulla ja prostockilla treenaavat nauttivat renkaistaan huomattavasti pitempään.