Ilmo heti sisään kun sain tiedon kisasta, tämmöiseen kisaan revitään auto ja aika jostakin. Kerrankin tilaisuus näyttää isolle yleisölle pienoisautoilua.
Kiitoksi Jussille kisasta! Puitteet olivat parhaimmat mitä Suomessa on ajettu, (missä ollaan oltu kisaamassa). Ilmastoitu varikko, rata oli loistava ja juuri tilaisuuteen sopivan näyttävää menoa, kaikki yksityiskohdat oli harkittuja. Rata oli keinonurmea ja sopii polttiksille loistavasti. Renkaat oli yksityyppirenkaat ja se oli hyvä ratkaisu, muuten olisi pitänyt olla säkillinen renkaita jokaisella kuskilla. Scotty luomassa tunnelman.
Viljamin kisa: Auto oli 2-3 vuotta vanha, joka löytyi nurkista ja Kettusen Mika rakensi sen uudelleen. Kone löytyi kaapista, 3-4 vuotta vanha (ajamaton), LRPn ensimmäisen sukupolven kone. Alkuviikosta auto nippuun ja koneen sisäänajo. Kolme tankkia tyhjäkäyntiä ja kolme tankillista ajoa. Sitten kone säätöihin. Kiitos Jirille, kisassa säädin konetta vain kerran pääneulaa auki kolme minuuttia, vain sen takia kun auto kulki saman kuin huippumiesten.
Torstai, aamulla paikalla ja ajaa sai treeniä tarpeeksi eli rataa oppi ja hyppyihin tuli tuntumaa. Alueella oli nähtävää enemmäin kuin ehti käydä tutustumassa.
Perjantain kisa:
Formaatti oli mahtava.
Ensiksi ajettiin pelkkää nopeinta kierrosta ja se määräsi alkuerän. Viljami onnistuikin parilla kierroksella ja pääsi nopeimpaan erään. Alkuerät ajettiin kuin oltaisiin lähdetty finaaliin ja vain loppusijoitus ratkaisi, kaksi viimeistä tipahti alempaan alkuerään ja kaksi nopeinta pääsi nousemaan nopeampaan alkuerään. Hieno systeemi. Alkuerät sujui ongelmitta, hyvä aloitus. Viljami ajoi suoraan semeihin ja voitti ja lähtöruutu oli 3. , ja jopa itsekkin oltiin hämmästyneitä.
Finaali:
Kaikki pieleen. Alku oli lupaava, Viljami ajoi rauhallisesti kolmospaikalla ja sekä eteen että taakse oli matkaa. Sitten alastulo väärinpäin tuplasta ja polttoaineletku halki, sekä virtakatkaisija (ei näissä autoissa pidä käyttää katkaisijaa!). No kiva kisapäivä oli. Vielä laitettiin auto kuntoon seuraavaa päivää varten.
Lauantain kisa:
Harjoitus jätettiin väliin, edellisen yön sateen takia. Nyt säädettiin autoa. Ekalla alkuerällä taas ajettiin nopeinta kierrosta ja taas onnistui pari kierrosta ja nopeimpaan erään ajamaan. Alkuerät meni hyvin koko ajan ja hypyt alkoi sujumaan paremmin ja paremmin Viljami löi tiskiin myös päivän nopeimman kierroksen, ollen pari kymppää nopeampi kuin kukaan muu. Tosin Jose pisti jonkun satkun paremmaksi myöhemmin. Alkuerissä oli jo hyvän kisan meininkiä kun Viljami antoi vastusta Joselle ja Arille. Viljami välillä kaatoi ja joutui puristamaan, että sai kiinni nämä kaksi veijaria. Great Show! Semissä tultiin konttiin kolme eri kertaa ja sijoitus ruudukkoon 5.
Finaali:
Nyt oltiin tsekattu kaikki kahteen tai kolmeen kertaan, kaikki oli kunnossa. Finaali oli sitten pelkää taistelua ensiksi Hoken kanssa, Hoke pääsi ohittamaan tankkauksen yhteydessä. Scottykin huomautti kisan jälkeen, että olin ekassa tankkauksessa erittäin hidas ja tokassa vain hidas ja seuraavissa jopa nopea. Sitten loppukisa olikin taistelua Artoa vastaan, kaksi viimeistä kierrosta kun alkoi, niin taisivat ajaa rinta rinnan muutaman mutkan. N 32 minuuttia kisaamista, Jose voitti kierroksella ja Viljami toinen. Viljamin finaaliajo oli parasta mitä koko kisan aikana, ei liikaa virheitä ei liikaa yrittämistä vaan omaa vauhtia ja ajoa, Jose meni menojaan ei nopeudella vaan varmalla ja tasaisella ajolla. Toisesta sijasta ei haaveiltu ennen reissua. Shamppa suihkusi palkintojen jaossa suuren maailman tyyliin.