Jepulis,
Oli juu kisat taas. Ihan nastaa oli kunnes tokassa finaalissa moottorin hiilet ja ankkuri tuli tiensä päähän ja kuuden kieroksen jälkeen piti jättää finaali kesken hyvistä asemista. No eipä minulla ollut aiemmin ongelmia ollutkaan sähköjen kanssa joten jossain vaiheessa niitä piti minunkin kohdalle ilmaantua.
Ihmetyttää todella paljon kuitenkin se, että miten ihmeessä rataa ei oltu voitu puhdistaa vaikka paikalle oli about 50 kilpailijaa tullut paikalle. Heidän tuoma kilpailumaksukin oli sitä suuruusluokkaa, että olisi nyt luullut, että jollain talkoovoimin rata olisi saatu puhtaaksi!
Tulostaulu oli ihan järkyttävä, vaikka tilaa oli vähän, niin siihen olisi voinut vähän panostaa enempi. Kaikissa muissa kisoissa tulkset ovat olleen koko kisan ajan varsin järjestelmällisesti niitattu seinään, nyt osaa lähdöistä ei löytynyt seinältä lainkaan tai jostain ihan väärästä kohdasta tms.
Tuloslaskennan sekoilu on inhimillistä eikä sille kauheasti ole tehtävissä, mutta harmittihan se kun ei se toiminut ja oli sitä pelko persiissä, että jos se lamaantuu omalle kohdalle myös.
Sitten negatiivisen palautteen jälkeen positiiviset jutut niin ei jää pahamaku kellekään tästä tekstistä :)
Radan profiili oli mukava ajaa, renkaat toimi tällä kertaa paremmin mitä Kuusankoskella. Toisaalta 4 ajon jälkeen takapito katosi, locked oneway vaihtui spooliin kahteen viimeiseen finaaliin. Melkoista riskeeraamista mutta oli se auto nopeampi ajaa spoolilla finaaleissa. Ikävä vaan, että tuli vähän töpeksittyä radalla ja käytiin sitä pitoa hakemassa nurmikollakin pariin kertaan... Nopeus olisi kohdillaan kun varmuutta saisi lisää. Kärsivällisyyttä vaan niille jotka joutuvat mun kanssa samassa finaalissa ajamaan. Eiköhän toinen kausi sitten viimeistään ole jo laadukkaampi minunkin osalta.
Puffetti oli varsin hyvä, edullinen ja pizza oli hyvää!
Tunnelma ja Fiilis oli varsin hyvä jälleen vaikka Team Lahti olikin tällä kertaa hieman hajallaan. Kiitoksen Jarkolle vielä lainasta!
Kivaa oli! Kisoja vaan lisää :)
PS. Paljastetaan nyt sitten pari mitattua asiaa. Mullahan oli autossa se huippunopeuden mittausvärkki. Se mittari kierroksia isorattaan akselilta ja se oli kalibroitu siten, melkoisen tarkasti, eli auton liikkuma matka yhden spurrin kierroksen aikana oltiin mitattu useaan otteeseen uusilla ja vanhoilla renkailla. Tämän tuloksen mukaan se siis mittasi nopeutta.
Corallyn Black 17x2 groovedilla huippunopeus oli parhaimmillaan 64 km/h 6,2 välityksellä. Ero 5,95 tai 6,49 välityksiin oli käytännössä olematon, enintään 1 km/h. Huippunopeuteen vaikutti pinjonia enempi akun tila, juuri minuuttia ennen valmiiksi latautuneella akulla päästiin tuohon 64km/h lähes jokaisella pinjonilla 24, 23 ja 22. Mikäli akku oli ehtinyt odottaa jo useamman minuuttin, niin huiput jäi 61 km/h tasolle. Edes piikkaus juuri ennen ajoa ei tuonnut sitä parasta huippua käyttöön.
Tuli yhdessä alkuerässä myös testattua miten auto liikkuu 0,5 mm ennakolla. Tuolloin huiput oli 51km/h. Normaalisti ajoin Blackillä 8 - 9 mm ennakolla. Viimeisen finaalin ajoin sitten DC:n 17x1 koneella 8mm ennakolla ja 22 pinionilla, huiput jäi 61 km/h. Ennakkoa olisi ehkä DC kaivannut lisää. Ilman kuormaa "auto pöydällä" Corally antoi huippunopeudeksi 23 pinionilla 69km/h. DC:llä en ole testannu tuota "pöytänopeutta" vielä.
Mutta eiköhän anneta taas kirjoitusvuoro muille...
--
Timo