Jos yhtä moottoria päädyin käyttämään, niin se lienee sitten sellainen kiinalainen vesipumpun moottori. Sekin on vähän liian iso, mutta eipähän tarvitse metanolia.
Voimansiirto ehkä tulisi siten, että tuo moottori pyörittää generaattoria, ja sähkömoottorit pyörittää teloja, mutta siinä taas ongelmaksi tulee radio-ohjauksen ja sähkönsyötön yhteen linkittäminen. On/off tyyppinen ratkaisu on vähän turhan raju.
Mielessä on käynyt vaikka esim. ostaa pari 12V halpaa akkuporakonetta moottoreiksi, mutta miten yhdistää radio-ohjaus siihen akkuporakoneen portaattomaan nopeudensäätimeen?
Tässähän olisi jollekin elektroniikkasunnittelijalle scheman paikka, minä en osaa kuin lukea kuvia ja vaihtaa komponentteja, suunnittelu on ihan utopiaa.
Mutta siis polttomoottori joka pyörittää generaattoria jonka perässä regulaattori esim. +12VDC, suurehko kondensaattori "akuksi", kaksi noparia joiden perässä sähkömoottorit, kaasuttimen ohjauksen servo ja sille ohjauselektroniikka mallia omavalmiste. 3-kanavainen radio riittäisi jos kaksi kanavaa menee telojen sähkömoottoreille, kolmas kanava on polttomoottorin on/off kytkin.
Idea siis se että polttomoottori käy tyhjäkäyntiä, kun sähkömoottorit lähtevät pyörimään ja kondensaattorin jännite laskee, polttomoottori lisää kerroksia kunnes saavutetaan vakioarvoksi asetettu jännite, polttomoottori siis ottaa kierroksia kuormituksen mukaan. Tuo polttomoottorin säätö vaatii jonkinsortin komparaattorikytkennän joka huomaa jännitteen laskun ja ohjaa muun elektroniikan kanssa esim. normaalia servoa sen mukaan miten kondensaattorin jännite muuttuu.