Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 897703 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2040 : 24.10.11 - klo: 18.34 »
Itse lakkasin moneen kertaan auton korin sisäpuolelta. Pinta kestää renkaan osumat ja soran ropinan hienosti, eikä kura pinty korin sisäpuolelle vaan irtoaa todella helposti.

Kerro lisää. Lakan tuotelinkki myös.

Kovalle näyttää kori joutuvan, roudarinteipin ensimmäinen kerros on jo kulunut puhki suurimmista rengashankauksen kohdista.
« Viimeksi muokattu: 24.10.11 - klo: 18.39 kirjoittanut vms »
Slash 4x4 Monster

Poissa JoniR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2041 : 25.10.11 - klo: 09.28 »
Itse lakkasin moneen kertaan auton korin sisäpuolelta. Pinta kestää renkaan osumat ja soran ropinan hienosti, eikä kura pinty korin sisäpuolelle vaan irtoaa todella helposti.

Kerro lisää. Lakan tuotelinkki myös.

Kovalle näyttää kori joutuvan, roudarinteipin ensimmäinen kerros on jo kulunut puhki suurimmista rengashankauksen kohdista.


Ihan kaupasta Mastonin lakkaa. Kori on helppo puhdistaa, mutta ei sekään estää 100% hankaumia. Koville joutuviin kohtiin, kuten rengashankauma kohdat auttaa 3M kiveniskuteippi. Se on todella kestävä teippi. Alla linkki malliksi,
http://www.tarvikeshop.fi/kiveniskuteippi-100x25m-p-863.html

Itse ostin sitä 1/1 autoon ja oli ylimääräistä, niin laitoin tähän slashiin loput. Tosin hinta oli Osaset autotarvike liikkeessä muistaakseni noin 20€ rulla ja tämä on tosi rittoisaa moneen hommaan. Mainostetaan kestävän myös hiekkapuhallusta.
Axial Honcho, LRP S10 SC

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2042 : 25.10.11 - klo: 09.45 »
Itselläni on/oli 3M:n kiveniskuteippiä e-Slayerin kopan katossa (ulkopuolella) ja voin vahvistaa, että kestää aika hyvin rankaisua. Muotoutuvuus ei ehkä ole ihan parasta, mutta kestävyys on erinomainen.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2043 : 29.10.11 - klo: 11.05 »
Kokeilin kuumailmapuhallinta Slash Ultimate vakiorenkaiden (vakioliimatut) irrottamiseen vanteilta. Vaikutti toimivalta.

Asetin tiskialtaaseen alustan ja päälle kattila jossa rengas vanteineen lämpömittarin kanssa. Yritin suunnata puhallusta siten että lämpö jakautuisi tasaisesti. Pidin välillä taukoa puhalluksesta ja irrottelin rengasta vanteelta paksujen hanskojen kanssa. Noin kymmenen puhallus-irrotus toiston jälkeen koko rengas oli irti. Mittarin näyttäessä 170 astetta havaitsin pientä kumikäryä, ilmeisesti tämän korkeampaa keskimääräistä lämpötilaa ei tarvita. Puhaltimen lämpötila-asetus oli jossain 250 asteen paikkeilla.

Kuumailmapuhaltimen käyttäminen kuulosti aloittelijalle helpommalta kuin keittäminen, uuni tai asetoni.
Slash 4x4 Monster

Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2044 : 06.11.11 - klo: 13.39 »
Testailin nelkkua pitkästä aikaa, kiihdyttäessä antaa voiman etupyöriin ja eteneminen on mitä sattuu, olisko keskidiffille hyvää säätösettiä/ohjetta että saa voiman tasaisesti tiehen?

Poissa OGIpro

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2045 : 06.11.11 - klo: 14.02 »
Onko kyseiseen autoon saatavana jostain suomalaisesta liikkeestä kuulalaakerisarjaa?
TRX Slash 4x4 | Tamiya CR-01 | LRP Shark M FT

Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2046 : 06.11.11 - klo: 15.06 »
rc sabe

Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2047 : 08.11.11 - klo: 18.05 »
Testailin nelkkua pitkästä aikaa, kiihdyttäessä antaa voiman etupyöriin ja eteneminen on mitä sattuu, olisko keskidiffille hyvää säätösettiä/ohjetta että saa voiman tasaisesti tiehen?

Poissa Zami

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2048 : 08.11.11 - klo: 23.45 »
Testailin nelkkua pitkästä aikaa, kiihdyttäessä antaa voiman etupyöriin ja eteneminen on mitä sattuu, olisko keskidiffille hyvää säätösettiä/ohjetta että saa voiman tasaisesti tiehen?

Laitat mahdollisimman paksut rasvat sisälle tai sitte slipperin ton keskidiffin tilalle... terv pihasuttaaja
liikkuva shikaani

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2049 : 09.11.11 - klo: 07.25 »
Testailin nelkkua pitkästä aikaa, kiihdyttäessä antaa voiman etupyöriin ja eteneminen on mitä sattuu, olisko keskidiffille hyvää säätösettiä/ohjetta että saa voiman tasaisesti tiehen?
Nyt en ihan tarkkaan tiedä, mitä tarkoitat etenemisellä. Uskoisin tuon ongelman kuitenkin olevan ennemmin tuola alustan puolella. lähtisin tarkistamaan iskareita ja tukivarsien ja vetareiden liikkuvuutta, myös jumiutunut pyörän laakeri voi aiheuttaa holtitointa menoa.

Keskidiffiä jäykistämällä saavutetaan parempi kiihtyvyys ja parannetaan etenemistä todella karkeassa maastossa. Löysäämällä keskiffiä saadaan parempi kääntyvyys ja mutkassa voi vähän antaa kaasuakin perän karkaamatta. Myös suoraan kiihdyttäminen on keskidiffin kanssa helpompaa, kun perä ei pyri rinnalle.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2050 : 09.11.11 - klo: 16.40 »
Sitä meinaan, kun paikaltaan lähtiessä ja kurveista lähtiessä antaa perstuntumalla 80% voimasta etupyöriin jotka sitten sudaavat holtittomasti ja kiihtyminen ja ajaminen on kuin ajaisi fwd autolla, toki takapääkin vetää mutta todella vähän. kesällä tli ajettua jonkiverran asfaltilla 3s:llä joka varmaan antanut keskidiffille pientä koettelemusta

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2051 : 09.11.11 - klo: 20.21 »
Sitä meinaan, kun paikaltaan lähtiessä ja kurveista lähtiessä antaa perstuntumalla 80% voimasta etupyöriin jotka sitten sudaavat holtittomasti ja kiihtyminen ja ajaminen on kuin ajaisi fwd autolla, toki takapääkin vetää mutta todella vähän. kesällä tli ajettua jonkiverran asfaltilla 3s:llä joka varmaan antanut keskidiffille pientä koettelemusta

Sitten vaan hankkimaan paksua diffirasvaa. Noiden todellinen viskositeetti vaihtelee jonkin verran valmistajittain, mutta jossakin 250k - 500k välillä varmaan on sopiva ja vetoa tarpeeksi takana. Voi hankkia vaikka 100K ja 500k törpöt samaa merkkiä, niin noista saa sekoittamalla aika moneen tarpeeseen. Voi aloittaa vaikka puolet ja puolet.

Edit: Jos on tarve/halu saada joskus myöhemmin aika tarkalleen sama setuppi, on tuo sekoittelu vähän huono. Siitä kun ei ihan tarkkaan pysty sanomaan mitä siellä diffissä on. Siten vaan ostamaan monta törppöä eri jäykkyyksiä.
« Viimeksi muokattu: 09.11.11 - klo: 20.27 kirjoittanut hukka »
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2052 : 09.11.11 - klo: 21.23 »
Ja traxxasin oma ohjehan on, että keskidiffiä tulisi käyttää vain 2s lipoilla, rata-ajossa.
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2053 : 09.11.11 - klo: 21.40 »
Onhan noista 3S:n kanssa joskus tullu rattaat kurkkimaan miltä ulkopuolella näyttää. Mutta taitaa olla tuon kotelon sulaminen se todellinen syy tuolle suositukselle.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa juhizz

  • Tulokas
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2054 : 10.11.11 - klo: 13.08 »
Onkohan mulla vaan huonoo tuuria kun ei spurrit kestä,kivi vai mikä lie syö 2kpl 52 hampaista menny vähällä ajolla huonoon kuntoon.laakerit on kunnossa välys paperilla laitettu ja ratas suojaki on.pinioni on orkkis 13t

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2055 : 10.11.11 - klo: 13.23 »
Välyksen voi säätää korvakuulolla siten että parhaimmalta (tasaisin, hiljaisin) kuulostava kohta valitaan.

Itse olen yrittänyt suojata rattaiston jokaiselta mahdolliselta suunnalta siihen tapaan että sinne ei pääse niin suurta murikkaa joka voisi rattaita rikkoa. Vaikeaa kyllä se on, hienoa hiekkaa täytyy toisinaan putsailla pois kun rattaiston äänimaailma alkaa rahista. Kardaanin etupään suojaus on kohtuullisen helppoa, takana on enemmän haasteita ja väljyyttä suojarakenteiden liitoksissa.
Slash 4x4 Monster

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2056 : 18.11.11 - klo: 15.54 »
Riittääkö tässä vanteessa offset että mahtuu pyörimään nelikko slashissa:http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=4412&zenid=6c4jfnpkle7s1spdcq584pbdl0
Meinasin laitaa hbx halpisnakit alle kun niissä oli pedenkin kanssa niin hyvin pitoa.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2057 : 18.11.11 - klo: 16.59 »
Eivät mahdu pyörimään, pitää olla 2,8" vanne. Joku voisi linkata sopivan?

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2058 : 20.11.11 - klo: 14.46 »
OK muistaakseni jollakin oli 2.2 vanteet ja mahtu pyörimään.Ne oli jotku HBX:ät.
E:juu hjp:llä oli HBX:n 2.2" vanteet nelikko slashin alla.
E2:Nämä kuulemma mahtuuvat:http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=62985&zenid=50rgbvh447lmtmaanid4lirkm3
« Viimeksi muokattu: 20.11.11 - klo: 15.17 kirjoittanut nestori »

Poissa niko9877

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2059 : 22.11.11 - klo: 20.01 »
Mä teen ainakin niin että ostan hobbylinnasta nastoja maksaa 0.25e kappale. ja laitan buggy renkaisiin. ja sit on pitoo jäällä.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2060 : 22.11.11 - klo: 20.23 »
Iteppä en jäällä ajakkaan vaan hangessa.Mutta kuhan tuo lässi tulee niin pitää mittailla miten mahtuu ja voihan sitä vaikka pari prikkaa hexin ja vanten väliin laittaa jos akseli riittää.

Poissa niko9877

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2061 : 22.11.11 - klo: 21.22 »
en kyl perijaattees itekkää aja jäällä , vaan ihan tienpäällä missä on lunta ja jäätä. , mutta yksi harmillinen juttu on se että , kone eikä nopari ole vesitiiviitä , koska ne ovat 1/8 auton sähköt , ( VISSIINKI) , mut kone on 2200kv eli jonkun verran tehokkaampi kun vakio . mut taidan ostaa overtray kopan ni lumi ei pääse niin helpol sisää. ja muute kun lässi on neliveto niin ei se kyllä ympäri mene lumessa , koska on NELIKKO:)

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2062 : 22.11.11 - klo: 21.50 »
Joojoo mutta ois se kiva etiäkkipäin päästä eikä ne nastat siellä hangessa paljoa auta.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2063 : 23.11.11 - klo: 14.18 »
Chuck on tehnyt nelkkulässykkäänkin pohjalevyn:
http://chuckworksrc.com/Slice_4X.php

Kannakset näyttävät ohuilta, mahtaako kestää.
Ideana hyvä.

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2064 : 23.11.11 - klo: 18.54 »
Steering Bellcrank meni napspoikki, uusi osa on jo postissa. Mutta miten vanhan saa irti etulevystä? Voimalla?

Etulevy on osa numero 6830. Bellcrank-setti on osanumerolla 6845. Irrotin ruuvit 1552.

Räjäytyskuva http://traxxas.com/sites/default/files/6807_explodedviews_front_100525_0.pdf
Slash 4x4 Monster

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2065 : 24.11.11 - klo: 08.10 »
Steering Bellcrank meni napspoikki, uusi osa on jo postissa. Mutta miten vanhan saa irti etulevystä? Voimalla?

Etulevy on osa numero 6830. Bellcrank-setti on osanumerolla 6845. Irrotin ruuvit 1552.

Räjäytyskuva http://traxxas.com/sites/default/files/6807_explodedviews_front_100525_0.pdf

sopivasti voimaa niin pitäisi lähteä.samalla kannattaa laittaa uudet laakerit,itse nimittäin rikoin yhden laakerin kun aikoinaan slässin kanssa touhusin.ne laakerit osaa olla aika tiukassa.
Kesämies!

Poissa niko9877

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2066 : 24.11.11 - klo: 17.14 »
NYT ON NASTAT LAITETTU! löysin pakista koska ollut joskus baja 5b:sä , pitää vielä liimata. mutta mitä limaa te käyttäisitte nastojen liimaamiseen että pysyy? bajaan laitettii pikaliimalla ja ne lensi heti vit***n.

TIEDÄTTEKÖ MISTÄ MUUTEN SAA PYÖRÄN/ AUTON NASTOJA?.

Poissa Hade

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2067 : 24.11.11 - klo: 17.44 »
Täältä vinkkejä noihin talvirenkaisiin.
http://rc10.fi/index.php?topic=30064.0
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2068 : 24.11.11 - klo: 18.50 »
Jooh oma auto tuli haettua postista ja ihan mukava mekkailla.EI van vielä oo kunnon noparia niin ei kehtaa ezrunnilla ajella.

Poissa Jokipoika

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2069 : 24.11.11 - klo: 19.07 »
Hojo!

Tuppaa toi slässi lämpenemään moottorin ja noparin osalta melko rankasti.
Muutanko välitystä vai alanko ilmastoimaan overtrayta / jätän sen pelkästään talvikäyttöön?

Setup:

-Nosram Matrix 6.5T pannu ja nopari
-välitykset nyt, spurri: 54 ja pinjoni: 12
-7,2V 5000mAH Ni-Mh

Ulkona posottelin menemään (ulkona about 4´C)

edit: Overtray tossa näytti olevan pääsyyllisenä, ma uskon... Pyörittelin tuossa jo pinjoneita ja spurreja käsissä ja tuumasin, että käyn heittää vielä lenkin pihalla ilman overtrayta. Ei ongelmia, works like a charm.

Ohjaus vetää vasuriin, vaikka keskitin servon ja hienosäädin trimmillä. Pitänee hoonata vetarit huomenna ja kattoo, et kaikki on herkkää <3.

Ruuvien käsittelyyn WD40 on varmaan rc10 approved? Mitäs tiputellaan laakereihin ja kuin usein tossa tarttee aukoo/huoltaa laakereita, vai vaihdanko suoraan jos ja kun alkaa rahisemaan?
« Viimeksi muokattu: 24.11.11 - klo: 21.17 kirjoittanut Jokipoika »
"Listen son...This ain´t no icehockey. This is a lifetime deal"