Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - pijokela

Sivuja: 1 ... 35 36 37 [38] 39 40 41 ... 43
1111
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 22.03.11 - klo: 19.20 »
teettekö vaan maskin ympärille vai rajataanko ne pensselillä
vai miten? meinasin maalata ihan yks värisen korin missä ois parimilliä leveä musta rajaus
ikkunoissa.
Tuota olen itsekin miettinyt, että millä ihmiset tekevät noita mustia rajauksia. Edellisen sivun autoissa on melkein kaikissa kymmeniä senttejä parin millin paksuista mustaa viivaa... eipä vaan ole kysyvälle paljon vastauksia herunut. Taitaa olla ammattisalaisuus.  :roll:

1112
Yleinen keskustelu / Vs: Rc touring
« : 20.03.11 - klo: 18.02 »
Kiitoksia hyvistä jousitiedoista!

Tänään oli taas harjoitusajot ja ongelmana on auton pyöriminen katon kautta ympäri. Tavasin Xray setup kirjasta, että droopilla voisi varmaankin vaikuttaa tähän asiaan. Osaan kyllä kirjan ohjeilla säätää droopin tiettyyn millimetrimäärään, mutta en tiedä kuinka paljon on "tavallisesti hyvä määrä".  :undecided:

Eli nyt mittasin takadroopiksi 3mm ja edestä 2mm. Eli saan nostettua etupäätä 2mm ennen kuin renkaat nousevat ja takaa 3mm.

Kuinka pieniksi nuo voi säätää, jotta saisi auton kaatuilun vähenemään? 1mm eteen ja taakse?

1113
Yleinen keskustelu / Vs: Rc touring
« : 18.03.11 - klo: 19.25 »
Kuinka jäykkiä jousia noissa touring autoissa yleensä käytetään sisällä matolla ajaessa? Ostin Tamiyan jousia ja sain 4 erilaista (punainen, keltainen, sininen, valkoinen). Missään ei tietenkään sanota numeroilla, kuinka jäykkiä ne ovat. Millä niistä kannattaisi lähteä kokeilemaan?

(Ja sattuisiko joku tietämään, kuinka jäykkiä ne ovat jollain mittayksiköllä ilmoitettuna?)

1114
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 17.03.11 - klo: 15.09 »
Kaksi vuotta sitten kun ajettiin LRP ja CS koneilla TSS luokkaa lrp:n kone kiersi noin 30% enemmän ja oli selkeesti nopeempi.
Mutta Jonni oli tuossa pari viestiä sitten kokeillut sitä 5.5 välitystä ja ainakaan hän ei ollut saanut muutettua mahdollista lisäkiihtyvyyttä nopeammiksi kierrosajoiksi. Toisaalta jos mitään rajoitusta ei tehdä, niin silloinkin LRP kuskit voivat valita lyhyemmän välityksen nopeamman kiihtyvyyden toivossa, joten rajoitus rajoittaa ainakin valinnanvaraa...

1115
Sähköautot / Vs: PC-powerit ja powerit yleensä
« : 17.03.11 - klo: 13.52 »
4200mAh ja 5000mAh kaks kennosia lipoja. Molempia on tullu ladattua yleensä 4A virralla.

No, akkuun tungetaan enimmillään 4A ja 8,4V. Virtalähteestä tulee 6A ja 12V. Toki siinä laturissa on jotain häviöitä, mutta onhan tuossa ihan hyvin varaakin vielä.

1116
Vapaa keskustelu / Vs: Sähkönkulutus
« : 15.03.11 - klo: 21.57 »
pijokela: Oletko ihan tosissas, jotta 2007 omakotitalossa ei ole puu-uunia? Sanosinko, jotta siinäpä vasta on tyhmästi tehty uudehko talo. Päivän sähkökatko kovilla pakkasilla ja kusessa olet  :wink:
No, tyhmästi ja tyhmästi. On tuossa sellaiselle paikka, puuttuu vaan halua antaa 8000€ erilaisille puuhamiehille sen tekemisestä. Tää talo on aika keskellä kaupunkia ja kaapelit on maassa, joten en ole kauhean huolissani. Ja sitäpaitsi hommasin valopetroolilämmittimen, jossa on 2,7kW tehoa.  :wink: Jos hommaisi toisen, niin sitten ne vastaisi yhdessä sellaista perustakkaa.  :grin:

Mutta vaikka olisikin takka, niin ei se ihan hirveästi säästäisi sillä meidän pitäisi ostaa ne puut.

1117
Vapaa keskustelu / Vs: Sähkönkulutus
« : 15.03.11 - klo: 21.48 »
Lämmitettävää pinta-alaa kyllä on, mutta kompensoituu varmaan tuossa rakennusvuodessa. Ei kyllä mikään ihan mahoton lukema pelkällä sähköllä lämmitettäväksi torpaksi. Teillä varmana on ollut ilp alusta asti? Ois mukava tietää mitä se oikeasti vaikuttaa kun monen moista tarinaa liikkuu paljonko silläkin nyt säästää sähköä...
Ei ole edes ilppiä. Jos hommaan, niin voin ilmoitella tuloksia.  :grin: Kannattaa mennä muuten tänne http://lampopumput.info/foorumi/ katsomaan asiaa pumpuista. On todella paljon asiallista keskustelua aiheesta.

1118
Vapaa keskustelu / Vs: Sähkönkulutus
« : 15.03.11 - klo: 10.26 »
Minkä kokonen? Entä vm? Vaikuttaa myös aika paljon... 4000-5000kWh on kyllä aika mukvat lukemat kk kulutukseksi :D
Rakennusala on 184m2 + 40m2 autotalli. Sisätilaa tuosta tulee 152m2 + 34m2. Rakennettu 2007 hiukan silloisia normeja paremmin eristetyksi. Ei tuo talo siis kuluta mitenkään ihmeellisen paljon - se vain näkyy kaikki sähkölaskulla, koska mitään muuta ei ole.

1119
Vapaa keskustelu / Vs: Sähkönkulutus
« : 15.03.11 - klo: 09.54 »
Millasias lukemia muut omakotitalo (ja miksei muutkin) asujat heittää taluun?
Meillä vie talo vuodessa 22-24MWh. Sähkö on ainoa lämmitysenergian muoto. Kolme kylmintä kuukautta on tuosta puolet, eli pahin kuukausi on sellaiset 4-5MWh. Melko kallista.

1120
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 10.03.11 - klo: 21.13 »
Käyttöikähän tietenkin laskee, ...

Onko olemassa jotain faktaa siitä, että LIPOja kannattaisi ladata hitaasti? Ettei vaan olisi vanhat NiCd opit muistissa. Ihmiset lataa edelleen uusien puhelimiensakin akkuja sen 16 tuntia, kun myyjäsetä sitä suosittelee, mutta onko silläkään mitään faktapohjaa?

edit: Ja jos nyt vielä heitän tähän yhden kummallisen "totuuden", niin onkohan näissä lipojen hävitysohjeissa oikeasti mitään järkeä? Mitäs jos akut vaan veisi kierrätykseen niin kuin muutkin akut? Ainakin ohjeilla varmistetaan työt kiinalaisille kaivosmiehille.

edit: Yksinpuhelu jatkuu, mutta ainakin tällaisen virallisen ohjeen löysin akkujen kierrättämiseen: teipataan navat ja kierrätysastiaan.

1121
Tosiaan jo akullisen jälkeen eli noin 30min. ajon jälkeen alkoi moottori olemaan jo aika kuuma noilla 2ässillä montulla ajettaessa.
Eli pitäisi varmaan ainakin ottaa pinjonia jonkin verran pienemmäksi?
Tällä hetkellä muistaakseni on spurri 87 ja pinjoni 19.
No, toisaalta on niinkin, että jos ajoaikaa on kuitenkin noin paljon, niin voit myös pitää taukoja vartin välein. Saan itse juuri ajettua 10 minuuttia touring autolla ennen kuin moottori tulee liian kuumaksi koskea... mutta olen ratkaissut asian tähän mennessä niin, etten aja niin pitkiä eriä. Onhan se kuitenkin niin, ettei sen moottorin hyötysuhde ole 100% vaan osa akun energiasta muuttuu moottorissa lämmöksi... ja tälle et lopulta voi mitään.

Mutta kokeile 18 kokoista pinionia.

1122
Yleinen keskustelu / Vs: Rc touring
« : 06.03.11 - klo: 18.57 »
Olen nyt saanut touring autoni melkein TSS-10 yhteensopivaksi:
- Futaba 2PL ohjain kaupasta @ 124.95 €
- Paljon ajettu Xray 007 @ 80 €
- LRP X12 T17.5 moottori @ 72 €
- LRP SPX zero nollaennakkosäädin @ 70 € foorumilta
- Käytettyjä kisalaittomia lipoja @ 2 * 10 €
- Kiinanlaturi @ ~30€
- Koppa @ 26 €

edit: alemmasta viestistä tajusin, että servo puuttuu: 45 € käytetty Sanwan servo

Puuttuu:
- transponderi @ 60 € (just oli myyntipalstalla yhteistilauksesta)

Muistan lisäksi ostaneeni kaikenlaisia liittimiä ja työkaluja... ehkä 100 €. Maaleja tarvitaan myös. Käytettyjä renkaita olen ostanut ja saanut. Parissa kohtaa olen mielestäni tehnyt aika hyvät kaupat, toisissa kohtaa en. Tämä ei siis ole mikään kisojenvoittopaketti, mutta tuolla voi ajaa ja harjoitella. Tärkeintä varmaankin on, että menee sinne radalle, missä aikoo alkaa ajamaan ja juttelee siellä ihmisten kanssa. Ei kannata olla ainoa kaveri, jolla on jonkin tietyn merkkinen auto.

Itsekin kaipaisin Touring threadiä - nyt esim. pitäisi keksiä, miten saadaan auto kääntymään kovassa vauhdissa paremmin. Eiköhän tehdä tästä se.  :wink:

1123
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 28.02.11 - klo: 14.21 »
Metallisesta naulausnauhasta xrayhin lipolle paikka. Tulipas ruma. Mutta hyvin pysyy lipo paikoillaan.  :smiley: Ja tarkoituksella sain laittaa paljon metallinauhaa, että auto olisi ollenkaan tasapainossa.

1124
Sähköautot / Vs: sähköjen suojaus
« : 27.02.11 - klo: 18.33 »
Olen tässä talven keskellä ruvennut haaveilemaan jos pääsisi tuolla omalla associated 18mt autolla ajamaan talvellakin.  :cheesy: Olen kyllä aikaisemmin saanut sähköt hajalle ja tiedän että aika herkät ovat. :cry: Etsin youtubesta videoita joissa kerroittaisiin aiheesta ja löysinkin tämän.
http://www.youtube.com/watch?v=792xio8mpZ8
http://www.youtube.com/watch?v=iFTFPS92u9k&feature=channel
Minulla ei oikein vielä englanti taivu niin mitä tuo aine tuossa 3.45 min kohdalla on ja mistä sitä saa? Ja mitä tuo on tuossa 8.11 min ja mistä sitä saa? :huh:
Jos jollain on jotain helpompia tai parempia keinoja saa neuvoa. :grin:

Kolmen ja puolen minuutin kohdalla se sudittava tahna oli Liquid Tapea ja se purkki johon laitettiin servo uimaan oli Plasti Dippiä. Molemmat ovat nestemäistä muovia, joka kuivuu kiinni.

1125
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 27.02.11 - klo: 12.19 »
Mistä saa jatkojohtoja tasurijohtoihin, sellaiselle olisi kyllä tarvetta.

Kiinasta.

Itse eilen tilasin, kun alkoi tuntua siltä, että laturi pitää tunkea lipopussiin.  :grin:

1126
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 24.02.11 - klo: 20.38 »
Kuinka kauan kestää 1800 mah akun lataaminen pikalaturilla latausvirralla 2A?
Siihen menee tyhjästä täyteen ~1 tunti.

1800mAh / 2A = 1800mAh / 2000mA = 0.9h

1127
Ei se akku syötä enempää kuin kone pyytää eli ei hajoa. Akku pitää aina ylimitoittaa koneeseen nähden!

Tähän aiheeseen liittyen on ollut aika mielenkiintoista keskustelua tuolla akut ja laturit osastolla, missä on löytynyt auto, josta nopari paloi, kun vaihtoi enemmän purkavan akun. Auto oli tarkoitettu 7 NiMHin pötkölle ja siihen laitettiin 2s lipo. Eli ilmeisesti valmistaja on luottanut siihen, että NiMH akku rajoittaa virran niin, ettei nopari kärähdä.

En siis ole eri mieltä Heulin kanssa, mutta kannattaa varmistaa, että myös nopari on ylimitoitettu moottoriin nähden. Jos tästä ei voi olla varma, niin tuo enemmän purkavaan akkuun vaihtaminen voi polttaa noparin.

1128
Hei! olen juuri aloittanut rc auto harrastuksen, joten en tiedä paljoa niistä. Olen ostanut rckauppa.fi:stä Pikalaturin NiCd ja NiMH akuille, siinä on säädettävä lataus virta 2-3,5-5A ja en tiedä millä virta määrällä voi ladata 7,2 V 1800 mah Ni-MH akun? kiitos etukäteen

Jos se akku on uusi, niin sitä pitäisi kyllä ladata vielä pienemmällä virralla. Onko sinulla jokin toinen laturi? Kun sitä akkua on muutama kerta ladattu, niin sitä voi alkaa lataamaan 1.8A virralla joka nyt on aika lähellä tuota 2A asetusta siinä laturissa.

Jos sinulla ei ole muita latureita, niin laita se 2A ja katso miten käy...  :roll:

Lisäkysymykset tänne: http://rc10.fi/index.php?topic=11432.2880

1129
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 24.02.11 - klo: 19.32 »
Moi,


Oliskohan tämä hyvä laturi p6 multi quatro laturi? ja sit tolle laturille 40A 13.8 V virtalähde. Oiskohan tämmöinen hyvä paketti? Mitä olette mieltä tästä laturista ja powerista?

Tässä linkki laturiin.

http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1335_1358&products_id=85328

tässä linkki virtalähteeseen.

http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1335_1359&products_id=80202

Onko sinulla jonkun kerhon akut ladattavana? Tuo laturihan ei lataa kauhean suurella virralla - maksimi 6A - mutta se lataa 4 akkua kerralla. Jos lataat vain omia akkujasi ja budjetti todella on noin suuri, niin ottaisin jonkun mallin, joka lataa suuremmallakin virralla ja tinkisin latausliittimien määrästä.

1130
Pitäähän tinkivaraa aina olla :) Noissa sentään on joku hinta, paljon enemmän ottaa päähän ilmoitukset, joissa sitä hintaa ei ole ollenkaan, vaan "myydään tarjousten perusteella". Sit vedetään kuitenki herneet nenään jos tarjous ala-arvoinen.

Toinen mikä ärsyttää myynti/ostotoiminnassa on se että ei vaivauduta vastaamaan jos vaikka myytävä tavara on ehtinyt jo mennä.

"Tinkivaraa on" ilmoituksessa on sikäli järkeä, että ainakin itse olettaisin sen tinkivaran kasvavan vähitellen. Kun ilmoitus on juuri jätetty, niin tinkivaraa saattaa olla pari euroa, mutta parin viikon päästä voisi jo pudota kymmeniä prosentteja hinnasta...

Mutta joo itsekin pidän eniten hinnoista, joissa suoraan sanotaan, mitä maksaa. Välillä on kyllä tehnyt mieli laittaa myyjälle privana, että pyydät muuten kolme kertaa yli markkinahinnan, mutta olen saanut itseni pidettyä kurissa.  :grin:

1131
Just tilasin 4mm bullet liittimiä, että saisi akkuihin johdot kiinni. Kyllä on kullatuilla metallinpaloilla hintaa.  :shocked:

1132
Tamiya DF03-ra vakio-osilla ja pienellä pinjonilla 25,0 km/h, isolla pinjonilla 28,3 km/h. Puhelimen GPS:stä katsottu. Tavoitteena onkin sitten jollain aikavälillä tuplata tuo.  :grin:
Nostetaas nyt tää säie, kun kehitystä on tapahtunut. Ylläolevat siis Tamiyan perusnoparilla ja mabuchilla. Sitten autoon tuli:

LRP 80100 säädin ja 13.5T Eraser moottori ja edelleen Orion 3300mAh NiMH akku ja nopeus nousi lumisella tiellä 32 km/h. Toisaalta mutuna ajoaika piteni.

Nyt sitten laitoin sisään käytetyn 2S 25C lipon ja samalla lumisella kadulla auto kulkee 41,2km/h. Taisi se virransyöttö sitten hiukan rajoittaa niitä huippuja tuon edellisen akun kanssa.  :azn:

1133
samaan aiheesee littyen, onkos kellään omakohtaista kokemusta tällaisesta noparista: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10370 . Ois savage fluxiin tulossa.
Tuosta ja muista hobby kingin vastaavista on tuossa hobbywing aiheessa, ne on kai kaikki hobbywingin tekemiä: http://rc10.fi/index.php?topic=39325.0

1134
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 21.02.11 - klo: 21.19 »
Kannattaiskohan mun ostaa ralliauto vai buggy ku olis siin lähel Hiekka/asvaltti parkkipaikka ja talon vieres kapee soratie jossa on aika tasaset ajourat ja on talvel aivan jäässä
Kuten Chili tuossa jo vastasikin, niin ralliauto ei ole maastoauto. Jos miettii millaisissa maastoissa WRC autot menee (eli aika hyvillä teillä) ja sitten miettii millaisen maaston tarvitsee auto, joka on siitä pienennetty 1:10, saa aika hyvän kuvan siitä, missä ralliauto toimii. Likainen asvaltti ja tiukaksi pakattu, tasainen hiekka taitaa olla parhaat maastot noille. Tuota lumista aluetta jos hiukan kolaisi, niin se olisi ihan hyvä, mutta nuo pienetkin penkereet tarraa siihen autoon.

1135
Sähköautot / Vs: ni-mh 5100
« : 21.02.11 - klo: 20.12 »
terveestä*

Hohhoijaa, jokin aika sitten olin sitä mieltä, että täällä ollaan tarpeettoman tylyjä uusille kirjoittajille, mutta en ole enää.  :undecided:

Kuinka nopeasti lataat sen akun sillä "möykky" laturilla? Hyvällä laturilla saat ladattua sen akun vähän yli tunnissa. Jos sinulla on pari sellaista akkua ja hyvä laturi, niin saat ajettua ihan hyvää tahtia. Akullisen jälkeen saattaa moottori tai nopeudensäädinkin olla kuumana, joten sen auton pitää muutenkin saada hiukan lepoa.

Akuista ja latureista on hyvää tietoa täällä:
http://rc10.fi/index.php?topic=11432.2040

Lue siitä se aihe loppuun, niin saat ihan hyvää yleistietoa. Alusta ei kannata lukea, koska noi akut ja laturit on muuttuneet aika paljon viidessä vuodessa.

1136
Allright! Elikkä tällanen kysymys mitä eroa on sensorillisella ja sensorittomalla noparilla ja moottorilla! Ainakin sensorilliset näyttää olevan kalliimpia kun sensorittomat mutta onko niillä jotain tähdellistä eroa? Lähettäisitkö yksityisviestin tai vastaisit mahdollisimman nopeasti!
Kokeiles forumin hakua sanoilla sensorillinen sensoriton ero.

1137
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 18.02.11 - klo: 23.14 »
No niin,nyt on lipakku(2s  50000mah) ladattu täyteen ja kokeiltu.Odotukset oli korkealla,mut pettymys tuli kun auto ei liikkunutkaan juuri kovempaa kuin entisillä 8,4v 4600 nihm akuilla.Oliko tarkoituskaan liikkua kovemmin vai tapahtuuko se vasta 3s lipoilla?

Tuo varmaan on oikeasti 5000mAh eikä 50000? Mutta joka tapauksessa, niin LiPolla auto menee varmaan yleensä samaa vauhtia kuin 7 kennoisella NiMH akulla. Jossain tilanteessa kovempaa ja juuri latauksesta tultaessa ehkä aavistuksen hiljempaa.

Se mitä sait on:
- Akun, jota voit ladata useampaan kertaan kuin sitä NiMH akkua, ennen kuin se menee pilalle.
- Akun, joka kestää hyvin lataamista suurella virralla, eikä kärsi siitä.
- Akun, joka antaa alusta loppuun paljon tasaisemmin täyttä tehoa autolle. NiMH akku hyytyy köröttelyyn aika paljon ennen kuin akku on tyhjä.
- Akun joka antaa sinulle edellisestä johtuen ja muutenkin pitkiä ajoaikoja.

Lisää vauhtia saat 3S lipoilla, mutta myös erilaisella moottorilla tai esim. nopeudensäätimen ajastuksilla. Riippuu autosta - kannattaa kysyä sen auton topicissa..

Kolvasin akun johtoihin traxxas liittimen ja johto oli niin paksua et homma oli vähintäänkin vaikea..Tuleeko virrankulkuun millasta huonontumista kun joutui noin puolet johdon säikeistä katkomaan et sai juotettua liittimeen kiinni?

Mihin liittimiin nuo paksut lipon johdot on helpoin juottaa?deansseihin vai mihin?

Deanssit on aika kamalia juottaa, noin yleensä ottaen (minulla on niitä). XT60 on parempi juottaa, mutta en osaa sanoa, kuinka paksut johdot siihen saa kiinni (näitä minulla ei ole). Noissa tajuttoman paksuissa johdoissa käytetään kai yleensä paksuja 4-5mm banaaniliittimiä, mutta ne voi kytkeä ristiin ja sitten polttaa nopeudensäätimen. Autosi ei varmaan kulje merkittävästi kovempaa parempiin liittimiin siirtymällä.

1138
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 18.02.11 - klo: 15.17 »
Mielellään kuitenkin lataisin lähettimenkin tuon pistokkeen kautta ilman akkujen irroittamista. On se kuitenkin kätevämpää noin. Ja erillisessä pöytälaturissa ei myöskään ole sen kummempaa automatiikkaa eli sillä ladattuna lataus on kyllä sitten "sinne päin".

Olen virittänyt sinne lähettimeen 5 sormipatteria sellaiseen muoviseen patterikoteloon:



Ne tulevat sieltä ulos siinä kotelossa. Laitan kotelon kokonaisena kiinni laturiin ja saan muutamassa tunnissa tehtyä purun ja latauksen ihan niin kuin NiMH ajoakuillekin. Tosin nuo recykot kuumeni niin paljon 1C latausvirralla, että ensi kerralla kokeilen 0.5C virralla.

Eli kyllä ne tuolla saa purettua ja kunnolla täyteen. Ja veikkaan, että seuraava latauskerta on sitten, kun puissa on lehdet.  :azn:

1139
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 18.02.11 - klo: 13.58 »
Eilen hain kunnon laturin:  http://www.atalarc.fi/kauppa/index.php?act=viewProd&productId=834

Tuolla latailin 6 tuntia akkua (6V vastariakku 1600mAh) 0.2A virralla. Lopetin latailun ja annoin akun olla 12 tuntia, jonka jälkeen mittasin siitä jännitteen 5,45V. Pitäisikö olla enemmän?

Annoitko sen ladata loppuun vai lopetitko lataamisen itse? Eihän se akku täynnä ole, pitäisi sen jännitteen olla selvästi yli 6V.

1140
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri kännykkä keskustelu!
« : 18.02.11 - klo: 13.28 »
Täälläpäin oleva huoltoliike ottaa korjauksen hinta-arvion tekemisestä muistaakseni 30€.  :grin: Tuo kännyköiden korjaus on kyllä niin huijausta. Pitäisi olla sellainen palvelu, jossa kännykkä menee postissa kiinaan ja tulee ehjänä takaisin. Olisi varmasti halvempi.
Onko se huijausta laskuttaa tehdystä työstä :shocked:  Ja Kiinahan on siitä hieno maa että kukaan ei halua palkkaa eikä mikään maksa mitään ja sinne on ilmanen lähettää postipaketteja :evil: Menikö kettuiluksi? NOT!
No, ehkä itse kirjoitin aika provosoivasti.

Mutta kun ottaa huomioon mitä se huolto maksaa ja kuinka usein sieltä tulee puhelin rikkinäisenä takaisin, niin ei se kyllä ole kauhean hyvä palvelu, verrattuna uusien puhelimien koko ajan laskeviin hintoihin. Lähinnä kannattaa huollattaa, jos takuuseen menee.

Huijausta siinä on minusta se, että kun oli puhelimesta kannessa oleva kakkosnäyttö rikki, niin minusta olisi kyllä reilua kertoa ilmaiseksi, mitä sen näytön vaihtaminen maksaa. Ei siinä tarvittu mitään tutkimista tai muuta ja varmasti heillä oli jossain järjestelmässä tuolle hinta valmiina. No, se hinta oli sitten yli satasen puhelimeen, jonka hinta uutena oli ollut 170€, joten eipä ostettu. Mutta silti meiltä kynittiin juuri tuo 30€.

Nykyään on jo autokorjaamot ja polkupyöräkorjaamotkin saatu totutettua siihen, että tuotteella pitää olla jokin hinta. Miksi sama ei pätisi kännykkäkorjaamoon?

Sivuja: 1 ... 35 36 37 [38] 39 40 41 ... 43