Kirjoittaja Aihe: Käynnistys/Sammumis ongelmia.  (Luettu 10938 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nitrotuna

  • Jäsen
    • Profiili
Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« : 05.08.10 - klo: 21.29 »
1.Ostin eilen Kyosho Giga Crusherin.
Ensinmäisten säätöjen löytämiseen meni noin 1-2 tuntia, ajelin pihalla tankin tyhjäksi. Seuraavana aamulla nousin tankkasin ja yritin vetäistä moottoria käyntiin, mutta jouduin säätämään kaiken uudelleen. Säädin kaikki niinkuin pitää eli siis ''rikkaalle'' niinkuin ensinmäisessä tankillisessa. Ajelin sitten pari tankillista, sitten menin syömään.Kun olin syönyt menin ja tankkasin auton ja ajattelin, että kaikki säädöt ovat kohdallaan aloin nykkimään konetta käyntiin, ja mitään ei tapahtunut...Taas vierähti muutama tunti säädöissä, lähdin ajamaan, mutta kun laitoin ohjaimesta vapaavaihteen ja vastasin puhelimeen, niin yhtäkkiä auto alkoi kiertämään täysillä kierroksilla, jolloin puristin bensa johdon lyttyyn, jotta moottori sammuisi. Säädin tyhjäkäyntiä, sitten tulee ongelma numero kaksi.

2.Tankki oli puolillaan ja annoin autolle ''ryyppyä'' pitämällä pakoputki tukittuna sormella ja vetelemällä hiljaa mottoria käyntiin. Polttoaine meni kaasariin, mutta kun aloin kiskomaan autoa käyntiin polttoaine valui takaisin tankkiin! Ainoa mitä osasin tedä oli tankata tankki täyteen ja auto käynnisyi.

-Polttoaine : Cool Power

-Hehkulaite : Mirage

-Auto : Kyosho Giga Crusher

Olen matkoilla Pe-La.
Kaipaan vastauksia asian osaavilta, sillä nyt ei mene hyvin.
« Viimeksi muokattu: 13.08.10 - klo: 14.30 kirjoittanut Nitrotuna »

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #1 : 05.08.10 - klo: 23.32 »
ainakin polttoaineen vaihto koska coolpower on lennokkipolttoainetta jos haluat saman valmistajan polttoainetta niin sidewinder

ja toi polttoaineen saannin estäminen etenkin koneen kiertäessä kovaa voi aiheuttaa moottorivaurion melko varmasti ja nää nitromoottorit on joo sellasii että niitä joutuu säätämään ja paljon

ja toi yhtäkkiä alkoi kiertämään voi olla että jos sulla on radiolaitteistona ne vakio P**ka perfexit niin se otti häikkää ja vetäs kaasun auki.

hmm
pöö

Poissa Nitrotuna

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #2 : 06.08.10 - klo: 00.06 »
1.Kattelin jotain Model Technikin polttoainetta, mutta mistä niitä saa? Tilaamine ainaki tulee kalliiks metanolin takia...
Samasta kaupasta ostin polttoaineen ja myyjä sen antoi ja on kuulemma tuohon autoon.  :shock:

2.Mitä pitää tehdä jos moottori kiertää kovaa yhtäkkiä? Ja kun sitä ei tapahdu kun auton ollessa vapaalla.

3.Tiedän että nuin pieniä moottoreita saa kyllä säätää ja paljon, mutta aina kun olen saanut kaikki hyvin ja ajan seuraavan kerran niin kaikki joutuu laittaa uusiksi.

4.Ja auto ei nosta kierroksi itsestään muutakuin silloin, kun se on ollut vapaavaihde päällä jokseekin aikaa.Joten en usko ohjaimenkaan olevan vika.
« Viimeksi muokattu: 14.08.10 - klo: 23.20 kirjoittanut Nitrotuna »

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #3 : 06.08.10 - klo: 00.24 »
älä älä älä hyvä mies osta modeltechnikkiä surkeaa kamaa (en sitä ainakaan oman polttikseni tankkiin laittaisi enkä ole laittanutkaan vaan uskon kokeneempien kokemuksia tosta aineesta) kunnon autopolttoaineita on vaikka minkälaisia ja kuulemma edullisempia kuin modeltechnikki.

Se myyjä voi vaikka syöksyä sementtiin tai hypätä kaivoon jos on lennokkipolttoainetta autoon suositellut  :shocked:

jos ei muuten saa sammumaan niin pakoputki tukkoon niin ei ainakaan kärsi voitelun puutteesta.

yleensä se jos vaurioituu niin se ei pyöri mihinkään eli on leikannut kiinni tai sit se koneen odotettavissa oleva elinikä voi olla lyhyempi (voitelun puute kovilla kierroksilla johtaa nopeampaan kulumiseen tai kiinnileikkaukseen)

jos se vaan vapaa vaihteella niin kyl se sinne radiolaitteiston puoleen vois viitata ja muutenkin ne kööstin perfex radiot on kuulemma sellaset että ne kannattaa vaihtaa mahdollisimman pian .
pöö

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #4 : 06.08.10 - klo: 01.29 »
Kyllähän modeltekniksiä on ihan autopolttoainetta(edit:ahaa, tuolla ylempänä olikin coolpowerista puhetta, mikä on tosiaan lentäviin)...tosin ei sieltä laadukkaammasta päästä omien ja muidenkin kokemuksien pohjalta. (esim. byron,sidewinder,werks on hyviä merkkejä)

Ilmavuotoa lähtisin ehkä etsimään(esim. tankki, letkut, kaasari, etulaakeri, koneen "peräpää")...  ja onko koneessa puristuksia?

ps. tuossa olisi ollut vaikka esim. tuo aloittelijoiden polttiskysymykset tms. ylärivillä, hyvin olisi mennyt sinnekin tämä kysymys.
« Viimeksi muokattu: 06.08.10 - klo: 01.46 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Nitrotuna

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #5 : 06.08.10 - klo: 09.52 »
Voiko tuosta polttoaineesta olla haittaa? Ja mistä tuota sidewinderiä saa? Tuntuu että johonkin muodostuu alipaine, koska bensa menee ennemmin pakoputkeen kuin kaasariin. Suurin ongelma on vain se, että autoa ei saa käyntiin (tai se kestää noin 1h)  :undecided:
Enempi sitä on värkätty kun ajettu.Auto toimii hyvin kun sen saa käyntiin, ainoa on että saattaa vapaalla alkaa huutamaan. :sad: Uskallanko vielä tänään säätää kaiken kuntoon ja katsoa vapaalla laittaako se kaasua itse? Eli kaikein paras keino on siis sammuttaa auto tukkimalla pakoputki? Ja siis sanoin sille myyjälle, että antaa tähä polttoaine niin se vaa meni kaapille ja anto tuon.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #6 : 06.08.10 - klo: 10.54 »
Kannattaa käyttää niitä polttoaineita jotka täällä on todettu hyväksi. Itse käytän Byronia jota saa RC-sabesta. Matkahuolto kuljettaa kohtuu hintaan.

Itsellä meni satunnaisella ajolla vuosi opetellessa nitrokoneen säätämiseen ilman apua, eli jos mahdollista, hommaa paikan päälle jolla homma on hallussa. Itseopiskelua voi harrastaa myös tuolla. --> http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html
Pariin kertaan kun lukasee ajatuksen kanssa ja alkaa kokeilemaan ja lukee vielä kerran senkin jälkeen että ymmärtää mitä tehtiin, lopulta pääset sinuiksi koneen kanssa.
Kerran kun kone on säädetty oikein, ei tarvitse säätää kuin pääneulaa olosuhteiden mukaan ja nekin pieniä muutoksia. Paitsi jos vaihdat eri polttoaineeseen tms. radikaalia. Talveksi ehkä sitten kuumempaa tulppaa joutuu vaihtamaan ja sen mukaan säädöt.

Mutta kun perussäädöt on löytyneet ja homma hanskassa, ei koneen kanssa tarvitse enää painia.

Vapaalla huutaminen kuulostaisi minusta sille että tyhjäkäynti on liian laihalla, ja kone pääsee huutamaan siksi kun kerran kytkin pääsee vapaasti pyörimään, kone nostaa kierroksia. Vaihde päällä vaihteisto hinnaa vastaan, eli kone ei ota kierroksia kun ei vääntö ei riitä auton liikuttamiseen vielä.

Kokeile käynnistämistä niin että tankissa on vain vähän löpöä koska kaasari voi tulvia, jolloin kylmänä kone ei oikein käynnisty. eli ensin vähän löpöä, käyntiin ja lämpimäksi ja sitten tankki täyteen.

Paras keino sammuttamiseen on pakoputken tukkiminen aiemmin mainituista syistä ja nopeampikin se on vs. polttoaineletkun litistäminen.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #7 : 06.08.10 - klo: 10.58 »
Tuntuu että johonkin muodostuu alipaine, koska bensa menee ennemmin pakoputkeen kuin kaasariin. Suurin ongelma on vain se, että autoa ei saa käyntiin (tai se kestää noin 1h)  :undecided:

Onhan sulla pakoputkesta tuleva paineletku varmasti kiinni tankissa ja olet katsonut, että kaikki letkut on ehjiä ja liitokset tiiviitä?
Flying Calacucco

Poissa Nitrotuna

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #8 : 06.08.10 - klo: 11.20 »
Oilisiko se sidewinder hyvä polttoaine? Jos laittaa vähän polttoainetta tankkiin, niin ongelmaa on että sitä ei mene silloin kaasariin. Täydestä tankista löpö menee yleensä, mutta jos auto sammuu puolessa tankissa ja yrittää saada löpön kaasariin, niin huomaa kun se jää vain johonkin puoleen väliin letkua. Hyvä konsti on ollut puhaltaa pakoputkesta tankkiin menevään johtoon jolloin löpö on mennyt kaasariin. Johdot olen tarkistanut, mutta painetta ei vain tunnu tulevan. Ja johdot menevät pakoputkesta tankkiin ja tankista kaasariin. Jos siis kone alkaa huutamaan tyhjäkäynnillä, niin tukin pakoputken ja laitan koneelle enempi/vähempi tyhjäkäynti kierroksia? Yleensä laitan vähempi. Tässä päälinmäisenä tulee mieleen, että onko tuosta Cool Powerista nyt haittaa autoni koneelle? sitä on vielä noin 3 litraa jäljellä. :tongue:


Poissa Karvis

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #9 : 06.08.10 - klo: 11.37 »
Hyvä konsti on ollut puhaltaa pakoputkesta tankkiin menevään johtoon

Ja tämä kannattaa sitten lopettaa heti alkuunsa ettei käy huonosti. Metanoli on vaarallista jo pieninäkin annoksina!

Lueskele vaikka TÄMÄ ja ota opiksesi.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #10 : 06.08.10 - klo: 11.44 »
Aja löpöt pois ja sitten parempaa litkua. Olethan sisäänajanut koneen ohjeiden mukaan?

En opettelisin kikkailemaan letkuihin puhalteltelemalla, polttoaine mitä käytetään on jokseenkin ikävää evästä.. Koneen voi ryypyttää niin että tukit putsarin kämmenellä, tai otat putsarin irti ja tukit kaasarin kurkun sormella. Sitten starttaa konetta niin että polttoaineletku täyttyy ja sen verran vielä lisää että kampikammioonkin menee löpöä. Oikea ryypytyksen määrä selviää kokeilemalla. Ryyppypumppu tankissa olisi kätevä.

Missä asut, onko mahdollista jonkun tulla avuksi?
« Viimeksi muokattu: 06.08.10 - klo: 11.51 kirjoittanut mvar »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #11 : 06.08.10 - klo: 11.45 »
Hyvä konsti on ollut puhaltaa pakoputkesta tankkiin menevään johtoon

Ja tämä kannattaa sitten lopettaa heti alkuunsa ettei käy huonosti. Metanoli on vaarallista jo pieninäkin annoksina!

Lueskele vaikka TÄMÄ ja ota opiksesi.

Tämä on erittäin huono kikka mutta tuotakin olen aina käyttänyt ennen kuin teen ekan käynistyksen  :undecided:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Nitrotuna

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #12 : 06.08.10 - klo: 11.50 »
Asun Kannuksessa (noin tunnin ajomatkan päässä kokkolasta) melko syrjässä. Ei täällä ole oikein ketään, jolla olisi polttis auto. Yhden harrastajan tiedän, mutta silläkin on kiire.  :undecided:
Mistä voi ostaa/tilata sidewinderiä? Ja en mielelläni jättäis tuota litkua tuonne kaapin päälle, maksoin siitä 30€!
Tuolla polttoaineella ajettu 3 ja puoli tankillista, ohjeiden mukaisesti (rikkaalla)

Ps: Pitäneen alkaa käyttää ruiskua, jolla saa llöpö liikkeelle.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #13 : 06.08.10 - klo: 12.04 »
Ryypytä se konees tukkimalla pakoputki ja starttaamalla samaan aikaan.
Sillon kaikki putkeen tuleva paine ohjautuu paineletkua pitkin suoraan tankkiin ja työntää polttoaineen koneeseen.

Turha riuhtoa paineletkua aina irti ja tunkea ruiskua siihen.

Poissa Nitrotuna

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #14 : 06.08.10 - klo: 12.12 »
Siinähän se juju onkin, kun se polttoaine ei tule kaasariin vaikka ryypyttäisi juuri niin. Huomaa kun se tulee, mutta sitten se jää johonkin puoleen väliin eikä tule perille.
Voiko ne käynnistys ongelmat johtua tuosta polttoaineesta? Sitten kun saan tyhjäkäynnin ja ilma/polttoaine säädöt kohdalleen ja neulan oikein, jotta auto starttaa. Niin jos sitten seuraavan kerran se ei starttaa, säädän vain neulaa? Koitan saada ensin vajaalla tankillisella kaasariin löpöä, jotta se lämpenee (hiusten kuivaaja? :mrgreen:) . Tärkein kysymys uskallanko ajaa nuo 3 litraa Cool Powerii tuolla autolla?
Kello 13:00-14:00 lähden lomalle ja tulen huomenna.

« Viimeksi muokattu: 06.08.10 - klo: 12.41 kirjoittanut Nitrotuna »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #15 : 06.08.10 - klo: 12.54 »
Jos ei tuolla ryypytystyylillä tule niin sillon sulla on vuoto jossain.
Mahdollisesti pakoputken tiivisteissä.
Sormi pakoputkessa on tapa millä jokainen kisaava kuski koneensa ryypyttää ja toimii varmasti kunhan vaan kaikki on kunnossa.

Toki nuo muutkin ongelmasi viittaisivat johonkin vuotoon.
Minkäs mittanen polttoaineletku on???
Entäs paineletku???

Mikäli on ne tyypilliset kyosho vakiot, eli parin sentin polttoaineletku ja 5 senttiä paineletkua niin letkut välittömästi vaihtoon.

Polttoaineletku vähintään 20-30 senttiseks ja paineletku noin 20 senttiseks.
Alkaa kummasti kone vastaamaan säätöihin ja moni muukin asia koneen toiminnassa paranee.

Poissa Nitrotuna

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #16 : 06.08.10 - klo: 13.12 »
Paineletku 21cm
Polttoaine letku 20cm

Tänään reissulta tultaessa, starttasin auton ja ajoin puoli tankkia, kunes auto sammui.
Auto ei lähtenyt heti käyntiin, mutta tankin täytön jälkeen auto starttasi heti.  :smiley:
Sitten aloin ajelemaan, mutta annoin autolle enempi kaasua kun lähdein paikaalta auto sammui (olin jo ajellut autolla ennen sitä n.1/2 tankkia). Sain auton onneksi heti käyntiin ja ajoin tankin loppuun.

1.Miksi auto sammuu väliin kesken ajon kuin seinään? (johtuuko siitä, että ulkona on niin lämmin?)

2.Miksi auto sammuu kun annan kieroksia enempi? (auto ottaa kieroksia, kun lisää niitä hiljaa)

3.Haittaako jos auton tankin ajaa tyhjäksi, niin että auto sammuu? (tuli mieleen juuri se, kun polttoaineputki litistetään)

Tämmössii kysymyksii tuli miellee.  :roll:
« Viimeksi muokattu: 07.08.10 - klo: 21.03 kirjoittanut Nitrotuna »

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #17 : 08.08.10 - klo: 13.51 »
tankin ajaminen ihan tyhjäksi aiheuttaa saman kuin polttoaine letkun litistäminen eli seos laihenee ja moottorin voitelu heikkenee eli ei hyvä

ihan kuin ei yltäisi ottamaan tankin puoliväliä syvemmältä polttoainetta (tankin sisällä oleva letkun pää ei ole tankin pohjalla)

säädot päin ahteria

pöö

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #18 : 08.08.10 - klo: 14.21 »
tässä myös hyvä linkki säätämiseen. Lämpömittari olisi hyvä olla olemassa. 

http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/t=3266.html

Omien lyhyiden kokemusten perusteella myös kallistuisin ilmavuodon puoleen. Varsinkin jos normaalisti ryypyttäessä ei jaksa työntää fuilia kaasarille asti. Itsellä ei paljon muuta ole ollutkaan kuin ilmavuotoja tämän kesän aikana niin jotain niistäkin jo tiedän  :grin:



Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Nitrotuna

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #19 : 10.08.10 - klo: 19.12 »
Eikös tuo alaneulan säätö nuissa ohejissa oo melko huono tapa? Ja semmosta, että miten saan säädettyä tuon moottorin niin, että se ei lämpene liikaa? Jos se on yläneulan varassa, niin mistä tiedän milloin moottori saa liikaa löpöö?

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #20 : 10.08.10 - klo: 19.49 »
infrapunalämpömittarilla. ei niitä muuten tarkkaan voi tietää. maksaa jonkun kympin. kannattaa ostaa ettet riko konetta väärillä säädöillä. varsinkin jos on liian laihalla niin kone kuumenee eikä saa voitelua tarpeeksi.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Nitrotuna

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #21 : 10.08.10 - klo: 19.52 »
Heh, voiko käyttää kinkkulämpömittaria?  :roll: Mutta siis kone viilenee, kun yläneulaa laittaa rikkaamalle? Mistä tiedän milloin tulee raja vastaa?  :undecided:

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #22 : 10.08.10 - klo: 20.00 »
no lähinnä nyt suosittelisin ostamaan sen lämpömittarin. voit pidentää moottorisi ikää paljonkin sillä.

kysy vaikka koska tuota tulee lisää varastoon :

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/POLTTOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Tyokalut-ja-tarvikkeet/RF-Infrapuna-Lampomittari-104478
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Nitrotuna

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #23 : 10.08.10 - klo: 20.09 »
No oli ehkä vähä hias ajatus, mutta kysyn tuolta millo tulee lisää. Saan ehkä lainaan semmoisen. Jos se näyttää yli sen 130 astetta, niin laitan yläneulaa rikkaamalle?

Poissa RF Helsinki

  • Jäsen
    • Profiili
    • Racingfactory
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #24 : 11.08.10 - klo: 01.21 »
Löytyy Helsingin myymälästä suoraan hyllystä.
Racingfactory Helsinki
Pitäjänmäentie 17 00370 Helsinki  Kauppa auki arkisin 12-18 Puhelin: 040-4835556 Sähköposti: helsinki@racingfactory.fi  www.racingfactory.fi

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #25 : 11.08.10 - klo: 07.32 »
Kannattaa käyttää niitä polttoaineita jotka täällä on todettu hyväksi. Itse käytän Byronia jota saa RC-sabesta. Matkahuolto kuljettaa kohtuu hintaan.

Matkahuolto kuljettaa, jos heille ei kerro koko totuutta pakkauksen sisällöstä. Todellisuudessa matkahuolto kieltäytyy kuljettamasta nitrometanolia. Olen tätä kysynyt viimeksi viikko sitten matkahuollon asiakaspalvelusta ja sain melko selvän vastauksen. Ei kuljeteta.

 - Hount

Poissa Nitrotuna

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #26 : 11.08.10 - klo: 11.41 »
Ajan nuo löpöt pois ennen, kun ostan uutta. Kertokaas se, että saanko auton koneen lämpötilan pienemmäksi laittamalla yläneulaa rikkaamalle?

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #27 : 11.08.10 - klo: 11.51 »
Täydestä tankista löpö menee yleensä, mutta jos auto sammuu puolessa tankissa ja yrittää saada löpön kaasariin, niin huomaa kun se jää vain johonkin puoleen väliin letkua.

Voi olla myös niin, että se ilmavuoto on tankin liitossaumassa. Jos kone toimii täydellä tankilla (niin kauan kun fuilin pinta on yli sauman) ja sitten ei toimi, kun sitä on vähemmän, viittää kyllä tankin ilmavuotoon.

Onko mahdollista kokeilla toista tankkia?
Flying Calacucco

Poissa Nitrotuna

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #28 : 11.08.10 - klo: 12.01 »
Ei oo, muuta kun ostamalla. Eikö ole mitään miten sen voisi testata?

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« Vastaus #29 : 11.08.10 - klo: 12.06 »
Jos se kone tosiaan toimii aina, kun tankki on yli sen sauman ja sen jälkeen ei ikinä toimi, niin asia on sillä sipla, ei tartte testata, vaan osta uusi tankki.

Jos tankki vuotaa saumasta, niin kone menee ensin laihalle ja sitten sammuu, eikä tod. näk. lähde käyntiin ennenkuin veivaa ruuveja viikon suuntaan tai toiseen. Jos sen saa sitten käyntiin, ei se ei toimi kunnolla, kun tankki on täysi.

Jos asia epäilyttää, niin voishan sitä yrittää vaikka kuumaliimata/muulla käytettävissä olevalla keinolla yrittää tiivistää sitä saumaa, mutta ihan helppo homma se ei ole.
Flying Calacucco