Muutama kommentti / mielipide:
1. Stanuluokan laitteet tuntuu toimivan erinomaisesti nykyisillä moottori-noparicomboilla --> hieno homma! Autot kulkee kyllä ihan riittävän lujaa noillakin ja jos vauhtia kaipaa enemmän, niin luokkia on mennä ylöspäin.
2. Touring renkaat, ainakin stanussa ajettuna ovat tuntuneet erinomaisilta. Yhtään "maanantaikappaletta" ei ole sattunut kohdalle ja yhdellä setillä ajaa hienosti koko päivän ja vaikka seuraavankin --> hieno homma!
3. Stanuluokassa on hyvää se, että siihen voi osallistua myös yli 18 vuotiaat. Itse pitäisin niiltä osin sääntöjä onnistuneena, tosin en laittaisi vastaan vaikka osallistumissääntöä tiukennettaisiinkin, mutta joka tapauksessa meiltä "seniorikuskeilta" osallistuminen luokkaan, jossa on enimmäkseen nuoria ja lapsia edellyttää tiettyä harkintaa ja kisoissa ajaminen nuoremman huomioonottamista vaikka kilpaa ajetaankin. Kun vanhemmat ovat näyttämässä mallia sekä ajamisen, että käyttäytymisen osalta, on nuorilla kuskeilla hieno paikka kehittyä. Tänä vuonna tosin nuoremmat ovat näyttäneet aika selvän kaapin paikan meille vanhemmille. Kun osallistumissäännöt on kirjoitettu, sen jälkeen on kenenkään tarpeetonta esittää edes hienovaraista vihjailua siitä, missä luokassa itse kunkin tulisi ajaa.
4. Kisaformaatista olen sitä mieltä, että kisapäivä voisi olla lyhyempi. Finaalit on hyvä olla kolminkertaisena, koska siellä se ajamisen suola kuitenkin on, mutta esim. treeneistä voitais tiputtaa toinen kierros pois ja alkueristäkin joutas ihan hyvin ainakin yksi kierros pois. Perustelen tätä sillä, että kyllä ne finaaliruudut on jaettu jo vähemmälläkin ajamisella, eikä treenikierrosten tai useampien alkuerien hinkkaaminen muuta voimasuhteita. Kisaan valmistautumista ja siellä ajamista se ehkä hieman muuttaisi ehkäpä aavistuksen harkitsevaisempaan suuntaan. Toisaalta perustelen lyhempää päivää myös sillä, että pitkämatkalaistenkin osalta homma mahtuisi yhteen päivään ilman yöpymispakkoa. Itsellä tulee noita hotelliöitä työn kautta sen verran paljon, että viikonloppuna voisin nukkua kotonakin.
5. Katsastuksen osalta on ollut edelleen hieman vaihtelua, mutta Oulun kisan ennakkokatsastusmalli on ehdottomasti minun suosikki. Ei tarvii jännätä kierroksen jälkeen, että meniköhän se siipi nyt hieman vinoon tai tippuiko sokka matkalle.
6. Omalta osalta talvisarja olisi riittävä, mutta ymmärrän myös sen toisen näkökulman.