Tässä vielä lyhyt kooste kokouksen tapahtumista...
Kisakalenterin tärkeimmät kohdat:
C12 EM 7-9.4. Sittard Hollanti
M8 EMb Warm-up 7.9.4. Reding
M8 EMa warm-up 12-14.5. Eskilstuna
M2/4-10 EM warm-up 3-4.6. Pinerolo
M8 EMb 7-9.7. Reding
LS5 EM 10-15.7. Lostallo
M2/4-10 EM 17-22.7. Pinerolo
OR5 EM 24-29.7. Nene Valley
M8 EM 1-5.8. Eskilstuna
TP-10 EM 7-12.8. Mullhouse
C8 MM 8-17.9. Monteux
M2/4-10 MM 6-12.11. Xiamen
LS5 MM 25.11.-2.12. Buenos Aires
Koko kalenteri löytyy osoitteesta
http://www.efra.ws/wp-content/uploads/2016/11/RaceCalendar_2017_V3.pdf Sääntömuutoksista suurin sähköluokkia koskeva muutos on Li HV-akkujen hyväksyminen. Akkujen nimellisjännite saa olla maksimissaan 3,8V/kenno, mutta ladatun akun maksimijännite on 4,2V/kenno. Uusi akkusääntö on lainvoimainen 1.4.2017.
TP10 ja C8 -luokissa ajetaan 4 minuutin alkuerät. Arvokisat ajetaan kisapaikalta ostettavilla yksityyppirenkaalla. Valmistaja päätetään vuosittain EFRA:n yleiskokouksessa.
C12-luokassa ajetaan nollaennakkosäätimellä ja minimissään 6,5T-moottorilla. Tästä tullaan varmasti keskustelemaan katsastuksen vaikeuden takia, mutta nollaennakko sai täyden hyväksynnän.
LS5 ja LS-formula ajetaan samassa kisassa EM-kisatasolla.
M8-kisoihin tulee last-chance -kisa niille jotka ovat semi-finaalista tippuneet. Voittaja pääsee finaaliin 13. paikalle. 2018 vuodesta EMb ja 40+ -kisat ajetaan yksityyppirenkailla. EMa-kisat ajetaan vielä vapailla renkailla.
Kaikki pöytäkirjat löytyy osoitteesta
http://www.efra.ws/detail/?lk=0&fk=0&nk=1893