tossa kuvassa on HN:n torsen ja se on ihan erillainen kun Hobao:n.
tässä on hobaon torsen purettuna
ja tässä hong norin torsen
pitäis saada vähän mittoja tuosta hobaon torsenista, että jos tuo ST RTR:n 52-hampainen spurri (86055) sopeis muuten, että pitäis vaan uudet reijät tehdä ja vanhat laittaa umpeen.
niin ja tuohon hong norin malliin vois varmaan sovittaa savagen 52t spurrin.
HN:n torsenin pitäs käydä suoraan kyoshon 777:n ja kyoshon keskidiffi käy hobaoon heittämällä, kokeilin toissapäivänä.
Tuohon linkittämääni HN:n torseniin mielestäni parhaiten sopisi juurikin hobaon oma spurri parilla lisäreijällä(?) ja keskusta pois sorvaamalla.
Ylimääräisiä reikiä en alkaisi tukkimaan, mitä ne siellä haittaa?
Hitsaamalla rattaan mahdollinen karkaisu vain menee pilalle.
Mielestäni tuolla HPI:n 2-osaisella spurrilla rakenteesta tulee turhan monimutkainen.
Toisaalta alumiini olisi helpommin työstettävissä kuin kokoteräksinen ratas.
Ohuemman teräsrattaan saa kuitenkin paremmin samaan kohtaan kuin alkuperäisellä diffillä.
Itse en laittaisi hopan tekemää torsenia keskelle, näyttää turhan monimutkaiselta juurikin tuon rattaan kiinnityksen osalta.
Kokemuksia ei tosin ole kummastakaan joten käytännön kestosta en tiedä yhtään mitään.
Edit: HPI:llä näyttää olevan tuollainenkin spurri:
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=86513