Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Service Course

Sivuja: [1]
1
Ilmoittautuminen avattu.

2
Turun Pienoisautokeskus kutsuu kaikki otsikon luokkien harrastajat perinteiseen mattoratakauden päätöskilpailuun Turkuun. Luvassa korkeatasoinen kilpailutapahtuma ensiluokkaisissa olosuhteissa, hyvät palkinnot ja upea tunnelma.

Aika: Lauantai 18.5.2024
Paikka: Turun Pienoisautokeskus
Osoite: Ravurinkatu 13 (sisäpiha) 20380 Turku

Ajettavat luokat ja säännöt (luokka ajetaan, jos ilmoittautuneita on vähintään 5 kpl):

GT-12 ja CS-12 säännöt: https://www.autourheilu.fi/site/assets/files/34221/12tracktour_sarjasaannot_2024.pdf
EuroTruck säännöt: http://rc10.fi/index.php?topic=105574.0
M-Touring: EFRA -listan mukainen 21.5T-moottori, autoa muistuttava umpikori (kiilakorit kielletty), Blinky-nopeudensäädin ja vapaa rengas. Minimipaino 1100g. Akun maksimijännite 8.40V. Erän pituus 5 min. (https://www.efra.ws/homologation/)

Kilpailuorganisaatio:
Kilpailun johtaja – Ilpo Koivisto
Ajanotto – Jaakko Huhmarsalo
Ratamestari – Miika Enroos

Aikataulu:
Ovet auki klo 8.00. Vapaat harjoitukset klo 8.00 – 9.30. Ajajakokous klo 9.30. Pakollinen eräharjoitus klo 10.00. Lounastauko klo 14.00 – 14.30. Palkintojen jako klo 18.00. Erälistat aikatauluineen julkaistaan viimeistään 17.5.2024.

Ilmoittautuminen:
Ilmoittautumiset kilpailuun viimeistään sunnuntaina 12.5.2024 klo 22.00 mennessä MYRCM:n kautta.

Linkki ilmoittautumiseen: https://bit.ly/44afVBx

Ilmoittautuneet: https://bit.ly/4aJDwM4

Osallistumismaksu:
30€ / luokka. Maksetaan korttimaksuna kilpailupaikalla.

Ajotapa:
Eräharjoitus x 1 (pakollinen ajanottolaitteiston testaamisen ym. vuoksi)
Alkuerät x 3 (paras tulos lasketaan)
Finaalit x 3 (2/3 yhteistulos lasketaan)

Vastuu:
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan sääntöjä ja järjestäjän ohjeita. Järjestäjällä on oikeus peruuttaa, siirtää tai muuttaa kilpailuaikataulua olosuhteiden niin vaatiessa. Kilpailija on velvollinen antamaan kilpailukalustonsa sääntöjenmukaisuuden selvittämiseksi tai vastalauseen esittämisen johdosta tarkistettavaksi. Ilmoittautuessaan kilpailuun kilpailija hyväksyy antamiensa henkilötietojen käsittelyn kilpailun järjestäjän toimesta sekä henkilötietojen ja kilpailun aikana otettujen kuvien julkaisun osanottajaluettelossa, tulosluettelossa, sarjapistetaulukossa yms. kilpailun viestinnässä.

Rata
Lindau-neulahuopamatto. Pituus noin 80 metriä. Ajosuunta vastapäivään.
Radalla harjoittelumahdollisuus ennen kilpailua 24/7 ratamaksun maksaneille 17.5.2024 klo 18.00 asti.

Tuloslaskenta:
Mylaps RC4 -dekooderi. Kilpailija vastaa oman transponderinsa yhteensopivuudesta ja toiminnasta.

Muuta:
Kilpailupaikalla saatavilla verkkovirtaa, paineilmaa ja pöydät/tuolit 20 henkilölle. Oman pöydän ja tuolin käyttö suositeltavaa. Pysäköintitilaa on pihalla rajallisesti, kadun varressa lisää paikkoja. Kilpailupaikalla on buffetti: myynnissä kahvia, teetä, kylmiä juomia, pizzapaloja, voileipiä, pullaa ja makeisia.

Lisätiedot:
pienoisautokeskus.fi
pienoisautokeskus@gmail.com

3
Kilpailun aikataulu ja erälistat löytyvät linkistä: https://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/73300/319086#

4
Ratakeskus on auki 24/7, eli treenaamaan saa tulla vaikka yöllä. Laita viestiä pienoisautokeskus@gmail.com niin annan tarkemmat ohjeet ratamaksun suorittamiseen ja avainkoodin.

5
Kilpailupäivän aikataulu:

Section / Heat         Run                 Starttime           Endtime
Ajajakokous                          09:50      09:55      
CS-12 [CS-12]         Timed practice       10:00      10:08      
GT-12 [GT-12]         Timed practice       10:11      10:16      
M-Touring [M-Touring]   Timed practice       10:19      10:24      
CS-12 [CS-12]         Qualification 1      11:00      11:08      
GT-12 [GT-12]         Qualification 1      11:11      11:16      
M-Touring [M-Touring]   Qualification 1      11:19      11:24      
CS-12 [CS-12]         Qualification 2      12:00      12:08      
GT-12 [GT-12]         Qualification 2      12:11      12:16      
M-Touring [M-Touring]   Qualification 2      12:19      12:24      
CS-12 [CS-12]         Qualification 3      13:00      13:08      
GT-12 [GT-12]         Qualification 3      13:11      13:16      
M-Touring [M-Touring]   Qualification 3      13:19      13:24
Lounastauko                          13:24      13:54   
CS-12 [CS-12]         Final A1                   14:30      14:38      
GT-12 [GT-12]         Final A1                   14:42      14:47      
M-Touring [M-Touring]   Final A1              14:51      14:56      
CS-12 [CS-12]         Final A2                   15:30      15:38      
GT-12 [GT-12]         Final A2                   15:42      15:47      
M-Touring [M-Touring]   Final A2                   15:51      15:56      
CS-12 [CS-12]         Final A3                   16:30      16:38      
GT-12 [GT-12]         Final A3                   16:42      16:47      
M-Touring [M-Touring]   Final A3               16:51      16:56
Palkintojenjako                          17:15      17:30   

6
Kuvat radoista liitteenä.

7
Varsinais-Suomen hienoin pienoisautoilun ratakeskus löytyy osoitteesta Ravurinkatu 13, Turku. Ratakeskuksesta löytyvät harjoittelumahdollisuudet mattorata-autoille, touring-autoille, driftereille ja Mini-Z -kokoluokan rata- ja krossiautoille. Lisäksi pöydät ja tuolit 10 henkilölle, verkkovirtaa / paineilmaa, sekä itsepalvelukioski, jossa myynnissä kahvia, teetä, kylmiä juomia ja makeisia.

Lisätiedot:
pienoisautokeskus@gmail.com
pienoisautokeskus.fi
instagram.com/turun_pienoisautokeskus

8
Kilpailijoiden kanava / Vs: 12Track Tour 2023 speksailua
« : 12.09.22 - klo: 16.51 »
Ei toista luokkaa voi uhrata toisen luokan kustannuksella, kun on kyse kuitenkin yhdestä menestyksekkäimmistä luokista Suomen RC-historiassa kansainvälisellä mittapuulla mitattuna.

Se on ainakin varmaa, että tällä aikataululla CS-12 ei tule olemaan SM-luokka, enkä pysty sitä asiaa ainakaan itse mitenkään "siunaamaan", koska ei vakioluokan tarkoitus ole olla SM-luokka.

Muutamia kysymyksiä kuskeille:

Miten uusia kuskeja saadaan mukaan, kun helpoin aloituskisaluokka 1/12 saralla on EFRA SPEC 13.5t joka on oikeasti lähes yhtä nopea kuin viri nollaennakolla?

Moniko ajaa 12TT sarjaa, jos stokkiluokkana on EFRA SPEC, moniko ajaa jos GT-12 kuten tähän asti?

Voin tehdä aiheeta Facebookin ryhmään kyselyä kunhan kerkeen.


Kukaan ei ole esittänyt toivetta korvata GT-12:sta CS-12:lla. Kysely tästä ei palvele ketään. Tee kysely mieluummin CS-12 vs. C-12, silloin harrastajat saavat tuoda äänensä kuuluville eikä sinun tarvitse tehdä päätöstä yksin.

9
Kilpailijoiden kanava / Vs: 12Track Tour 2023 speksailua
« : 10.09.22 - klo: 18.26 »
CS-12 on noussut keskusteluihin yhtenä keinona saada lisää kuljettajia kilpailemaan SM-tittelistä. Jos alkavalla kaudella C-12 -luokassa on enemmän kuskeja kuin viime talvena, tämän keskustelun voi unohtaa. Kuten Vesa aikaisemmassa viestissään mainitsi, haasteet C-12 -luokan osalta ovat samat muissakin maissa.

10
Kilpailijoiden kanava / Vs: 12Track Tour 2023 speksailua
« : 09.09.22 - klo: 15.57 »
Pahoittelut jos aikaisempi viestini oli epäselvä, tässä asia selvemmin:

GT-12 -> ei muutoksia, samat säännöt kuin viime kaudella.
Efra-säännöillä ajettava CS-12 korvaa C-12 -luokan SM-arvon kaudella 2024.

11
Kilpailijoiden kanava / Vs: 12Track Tour 2023 speksailua
« : 08.09.22 - klo: 19.29 »
Kiitos Vesalle keskustelun avaamisesta ja arvokkaasta työstä lajin eteen.

Väärinkäsitysten välttämiseksi on syytä selventää, että CS-12 -luokkaa ei toivota korvaamaan GT-12 -luokkaa. Edellisen talven kokemusten perusteella moni on huolissaan C-12 -luokan osallistujamääristä ja yhtenä ratkaisuna kilpailijamäärän kasvattamiseen on ehdotettu CS-12 -luokalle SM-arvoa vuodelle 2024. Ensi talvena olisi mahdollista kerätä kokemuksia luokasta ja sen suosiosta.

Kalenterin päivämäärien osalta joulukuu on monille haastava, sillä Etelä-Suomen kerhokilpailusarjan päätös ajetaan Turussa 17.12. Onko mahdollista ajaa sarja kokonaisuudessaan kevään aikana?

Sivuja: [1]