Liitteenä ensi talven sääntöpaketti. Allekirjoittanut sekä AKK:n pienoisautoilun lajiryhmä pidättää oikeuden muutoksille. FTT-ohjeisto ja talven kalenteri julkaistaan ensi viikon alussa.
Lyhyesti:12TrackTour -osakilpailut 2015-2016· 12TrackTour I Lauantai 12.12.2015 KyPAK C-12, GT-12, F1-10/TSS-10
· 12TrackTour II Lauantai 6.2.2016 RaumRC/ATAK C-12, GT-12, F1-10/TSS-10
· 12TrackTour III & IV La ja su 5.-6.3.2016 OSPA C-12, GT-12, F1-10, TSS-10
Luokat· C-12 (1/12th Modified) avoin Suomenmestaruus -sarja
· GT-12 (1/12th Stock) harjoituskilpailusarja
Lisäluokat
· F1-10 (1/10 Formula1) harjoituskilpailusarja
· TSS-10 (1/10 Touring Saloon Stock), harjoituskilpailuluokka
Kilpailunjärjestäjä voi halutessaan ajattaa joko F1-10 tai TSS-10 luokkaa. Ajatuksena kuitenkin on, että F1-10 luokalle muodostuu talven kisoissa 4 kilpailun sarja, josta osa kilpailuista/kaikki ovat 12TrackTour -sarjassa ja tai FTT-sarjassa lisäluokkana sunnuntaina. Tähän tarkennusta lähiaikoina.
OsallistumisrajoituksetC-12 kilpailijat, jotka ovat sijoittuneet C-12 SM-sarjassa viimeisen kahden (2) vuoden aikana kuuden (6) parhaan joukkoon, saavat osallistua korkeintaan kahteen (2) GT-12 osakilpailuun kauden aikana, joista paremman sijoituksen pisteet lasketaan sarjan lopputuloksiin.
Lisenssi on suositeltava, mutta ei pakollinen sarjan GT-12, F1-10 ja TSS-10 –luokissa. SM-luokassa lisenssi on pakollinen.Kilpailuformaatti· 2 ohjattua harjoitusta
· 4 alkueräkierrosta
· 3 finaalikierrosta
Pitoaineet · Spider Grip Green X Strong (SGSX-125)
· Spider Grip Blue Strong (SGBS-125)
· SXT 3.0 Traction Compound (SXT3)
· H-Speed Indoor Traction Oil Free (HSPT001)
*tarvittaessa tätä sovelletaa vain solukumirengasluokille.MoottoritGT-12
· 1S LiPo: Vapaa* 13.5t moottori, ennakko vapaa. Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty. Roottorin saa vaihtaa alkuperäisen kaltaiseen. Suositusvälitys 80-85mm.
· 2S LiPo: Vapaa* 25.5t moottori, ennakko vapaa. Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty. Roottorin saa vaihtaa alkuperäisen kaltaiseen.
Moottorilista osoitteessa:
http://news.efra.ws/fileadmin/documents/2015/07/2015%20EFRA%20Brushless%20Motors%2013.5T%20Spec.%20v7%20pdf2.pdf*Team Trinity/ Team Epic sekä samaan runkoon perustuvat viripajojen moottorit ovat Suomen sarjassa KIELLETTY!Akut1S LiPo: Kaikki kaupallisesti saatavilla olevat kovakuoriset 1S-akut ovat sallittuja ilman kapasiteettirajaa. Lipopussin käyttö aina pakollista ladattaessa. Myös ns.saddle packin puolikkaan (1S 2P) käyttö on sallittua.
2S LiPo GT-12: Kaikki kaupallisesti saatavilla olevat kovakuoriset 2S-akut, joiden maksimimitat ovat maksimimitat ovat 93x47x19mm, ovat sallittuja ilman kapasiteettirajaa. Lipopussin käyttö aina pakollista ladattaessa.
2S LiPo: Kaikki kaupallisesti saatavilla olevat kovakuoriset 2S-akut ovat sallittuja ilman kapasiteettirajaa. Lipopussin käyttö aina pakollista ladattaessa.
6-kennon NiCd/NiMh: Sallittu vain F1-10 luokassa.
LiPo-akkujen maksimilatausvirta on 10A
EDIT: V1.2 ohjeistosta lisätty. muutoksena lisätty ajoajat luokittain, sarjapalkintomaksu sekä tarkennusta numerokäytäntöön.
EDIT: V1.3 lisätty, päivitetty korilistaa (Blitz P1)