Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tuikki

Sivuja: [1]
1
Keskusteluja pitkään seurailleena on nyt pakko pistää vähän omiakin ihmettelyjä...
Ainakin isosuon kommenttien perusteella rcdrifti harrastajat eivät ole ainakaan kovin avuliasta väkeä (samaa tuntuu olevan liikkeellä tuolla työkoneet ja rekat-keskustelussa) kun vertaa aktiivisesti käyttämääni auto foorumiin...
Se, että joku kysyy jonkun mielestä simppeliä perusasiaa, ei minun mielestä tarkoita, etteikö siihen voisi jotain asiallista vastata vaikka asiasta olisi keskusteltu aiemmin.
Hyvähän se on hieman selailla keskustelua ennen kun kysyy, koska kyllä sieltä nyt pikaisellakin selailulla jotain jää päähän, mutta aloittelijalle jää melko varmasti vielä kysyttävää ihan perusasioissakin...

Itsellänikin on edelleen paljon kysymyksiä mielessä, koska en ole kunnolla harrastusta päässyt aloittamaan, vaikka olenkin seuraillut keskusteluja useamman kymmenen sivun verran.

Joten jatkossa(kin) toivoisin näkeväni asiallisia, edes hieman apua tarjoavia vastauksia, kuin joka kerta "lue alusta asti" vastauksia... vaikka voi siitäkin vihjata nätisti.

Ps: pahoittelut aiheuttamastani "mutkasta" keskustelun kulussa.

2
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 06.07.09 - klo: 02.21 »
No juu... eikös tässä tulla siihen, että rc-driftingissä rengas (ainakin itse olen päässyt siihen käsitykseen vaikka harrastus on vasta-alkajan tasolla) on liukkaampi kuin touringissa? Pelkällä koneella säätämällä raskainta taitaa olla se pidon irrottaminen, mut kun pito loppuu niin sitten mennäänkin jo suht kevyesti, kun taas touringissa se teho "karkaa" pitona tiehen... ainakin näin itse pähkäilen ihan maalaisjärjellä.

3
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 28.04.09 - klo: 23.59 »
helpottaa kummasti siis kopan hankintaa.. pitänee varmaan vaan kattella sellaset tolpat vielä joissa saa vaihtaa alatuen korkeuttakin... tuo kyösti kun on todellinen aloittelijan paketti niin tokihan ne tolpatkin on tarkoitettu vain tietylle kopalle  :wink:

4
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 28.04.09 - klo: 21.37 »
Tota tota...
Auto nyt on itsessään se lussu mikä nyt on (kunnes köyhyys loppuu ja saa kunnon motin ja lipoa seuraks sille), mutta se kori itsessään mietityttää, että mahtaako tuo kyosho olla niin kiero firma, että tekee nuo korikiinnitykset vain omiin koreihin sopiviks? Kun tekis mieli kattella joskus uutta koria niin ois kiva jos tietäis, että onko koreja usealla eri kiinnitysmitoituksella tai pitääkö niihin yleensä tehdä omat reiät vai mitenkä tässä pitäis asiaa ratkoa?
Tokihan tuohon runkoon saa tehtyä tolpat uusiin paikkoihin, mutta ei nyt ensimmäisenä jaksais alkaa sitä väkertään...

Kiitos!

5
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 22.04.09 - klo: 23.51 »
Aivan... aluksi ei juuri lämmennyt sillä 80 hampaisella päärattaalla (eli ilmeisesti spurrilla), mutta kun vaihdoin siihen sen 76 hampaisen niin tuli huomattavasti enemmän lämpöä.
Pinionista ei ole vielä muuta tietoa lyödä tiskiin kuin se numero 3

6
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 22.04.09 - klo: 23.31 »
Juu huippuja toivoin ja sain lämpöä :roll:

Mutta joo, kyllähän sen pienemmän pitäis tuoda huippunopeutta lisää... aivan kuten ketjuvaihteisessa fillarissakin, mutta onhan se sitten raskaampaa ajaa sillä... ja siitä se varmaan johtuu tuo lämpeneminenkin. Ja toisekseen kyllähän sitä vääntöä driftauksessa tarttee vaikka oiskin liukkaat renkaat sillä onhan niissäkin nyt jotain pitoa.
Tuossa toista keskustelua lukiessa tuli mieleen, että voisko tuohon lämpenemiseen vaikuttaa tuo perinteinen valkoinen akun liitin ja se, että ajoin akun lähes täysin tyhjäksi? Aiemmin kun suttailin tuossa pihatiellä nappularenkailla (ja oli tuo nopeampi välitys) niin ei se motti nyt niin mahdottomasti lämmennyt...

Tuossa autossa on tuo ulosjousto rajoitettavissa alatukivarsista ruuveilla ja sieltä oonkin säätäny korkeuden mieleiseks ja sitten niillä välirenkailla oon kiristäny jousitusta (toki se jousto lyhenee samalla) kun tuossa on aika löysät jouset... tuo on kai alun perin tarkoitettu ralliautoksi. Ei se tosin taida paljoa jäykistyä noilla välirenkailla, mutta niillä nyt on pelattu. Tänään lisäsin ens hätään yhteen iskariin ruokaöljyä :grin: kun ei muutakaan ollut käsillä.

7
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 22.04.09 - klo: 21.08 »
Moro!

Ajattelin siirtyä tänne tuosta omasta ketjusta. Eli tästä.

Tuli tuossa kaverin kans käytyä ajelulla ja vaihdoin siinä välillä sitten sen päärattaan 80 hampaisesta takasin 76 hampaiseen ja meinas käydä huonosti... eli motti (ja sille tulevat johdot) otti itseensä lämpöä enemmän ku tarpeeks!! Tosin oma pieni lisänsä on varmasti se pölysuojus mikä tuossa autossa on... ilmeisesti ois driftaillessa parempi ku jättää pois  :roll:
Pinjonista ei ole muuta tietoa kuin, että se on se paketissa ollut vakio jossa ainut näkyvä merkintä 3... kai se noista auton papereista löytyis, mutta nyt just heti en jaksa lähteä kaiveleen sitä...
Onko tuosta autosta tuolla varustuksella saatavissa mitenkään lisää nopeutta polttamatta sitä? (eli tiedät mitä on varustelu kun luet tuon toisen ketjun). Vai meneekö se suosiolla siihen, että laitetaan harjaton motti ja sitä ohjaamaan sopiva nopari?

Kiitos!

8
Sähköautot / Vs: kyoshon pureten alpha3:sta drifteri?
« : 22.04.09 - klo: 16.39 »
No hammasrattailla tuo näytti olevan, että sen kans varmaan pystyy hieman kikkaileen

9
Sähköautot / Vs: kyoshon pureten alpha3:sta drifteri?
« : 22.04.09 - klo: 14.59 »
Haittaakohan tuo paljoa jos jatkan omaa kyselyä tähän?

Noh kyselen kuitenkin...
Eli tuli tuossa tutkittua tuota etudiffiä ja jäi kyllä kytemään kysymys, että kuinka se oikein lukitaan? Laitetaanko sinne vaan niin täyteen jotain über jäykkää vaseliinia vai mikähäh? Se kun on kuitenkin aivan yksinkertainen laitos eikä siinä taida mitään ihmeellisiä hienouksia olla... tosin onko paremmissakaan muuta kuin eri sisuskalut? Vai oisko tuo kuumaliimalla lukitseminen paras vaihtoehto kuten guuggelin avulla löysin? Kun kuitenkin haluaisin, että se on palautettavissa entiselleen... varmaankin kannattaa varalle hankkia jotain tököttiä, kun se kuumaliima tuskin tarttuu rasvaisiin rattaisiin, eli joutuu rasvaa ottaan pois lukitessa ja taas entiselleen palauttaessa lisäämään rasvaa.
Ja muutenkin, että miten noiden diffien lukitseminen vaikuttaa auton käytökseen tässä hommassa? Kun oikeissa autoissahan se etudiffin lukitseminen hankaloittaa kääntymistä, mutta mites tässä rc-driftailussa käy?

Entäs nuo pyöränripustukset? Ne ylätukivarret ja ohjausvarret kun on vakiona tuossa ihan kiinteät muovitangot vain, että kannattaisko niihin vaihdella säädettävää osaa?

Ja miten tuo jousitus vaikuttaa auton käytökseen? Eli kannattaako niitä iskariöljyjä vaihdella jäykempiin tai löysempiin ja kannattaako niitä jousia kiristää tai löysätä (mukana tuli niitä jousen välirenkaita)?? Vai onko moisella värkkäämisellä mitään merkitystä näin amatöörin kannalta?

Kiitosta jälleen!

E: Niin voiko noita vakiodiffejä KIRISTÄÄ mitenkään? Vai onko se lukko tai ei mitään?

10
Sähköautot / kyoshon pureten alpha3:sta drifteri?
« : 21.04.09 - klo: 23.11 »
Moro!
Itellä on tuossa joulusta asti ollut pyöriteltävänä tollanen kyoshon pureten alpha3:n sähköversio subarun korilla.
Pelihän sellaisenaan vaikuttaa ihan ok peliltä varsinkin kun ei ollut tuo rahaston hoitaja (vaimo) kovin suopea moisen sijoituksen hankintaan, eli budjetti piti siis pitää kohtuullisen pienenä.

Noh... akkua tilatessahan tuli sitten tilattua moottorikin siihen, mutta en ole ihan varma oliko se hyvä hankinta.. kun puhelimen välityksellä joutu vielä tilailemaan ja luottamaan myyjään koska asun ite kokkolassa ja lähin paikka missä tiedän, että rc-laitteita myydään on kärkkäinen ylivieskassa.
Eli vakiomottihan oli kyoshon oma xspeed ja tämä uusi seuraava peli:
peak racing Hellfire RS24
Vauhtiinhan tuo ei ainakaan omin silmin nähden juuri vaikuttanut, mutta kyllä tuo siinä vaihdon yhteydessä käsin pyöritellessä tuntu riskimmältä.
Se moottorista...

Mitä tuolle alustalle pystyis tai kannattais tehdä, että siitä sais hieman pätevämmän drifterin? Ilmeisesti noita muovisia tukivarsia kannattais vaihdella metallisiin ja kuulalaakeritkaan tuskin pilaa autoa? Vakioiskareista kaksi vuotaa jo kivasti eli iskarit pitäis vaihtaa. Ainakin jr-hobbysta sais alumiini-iskareita kohtuu rahalla, mutta kun sopivuus on hieman oman tietämyksen ulkopuolella. Ja entäs öljyt niihin?

Kaverilta tuli lainattua noita driftirenkaita, mutta en ole vielä kunnon alustalla testannut... sen mitä nyt hieman hiekkaisella asfaltilla kokeilin niin ei ihan parhaimmalta luistelijalta vaikuttanut... tosin siinäkin voi olla osansa, että kuski ei ole pahemmin lajia treenaillut.

Tällä hetkellä autossa on päärattaana paketissa tullut 80 hampainen, mutta taidan vaihtaa takaisin sen 76 hampaisen mikä oli alun perin kiinni.
Ja mitäs diffeille kannattais tehdä? Voisko näin aluksi kokeilla jäykempiä öljyjä tai rasvoja, mitä siellä nyt ikinä onkaan vai pitäiskö suosiolla pistää vaihtoon molemmat?

Jos on jotain mielenkiintoisia viritysehdotuksia, mielellään pienelle budjetille sopivia, niin antaa vain paukkua ilmoille.

Kiitos!

Sivuja: [1]