Millä tavoin 7075 T6 alumiini on kehittynyt kestävämmäksi?
Mutta edelleenkään se ei tarkoita että tänäpäivänä autot kestää enemmän kuin ennen.
Peltiasson takatukivarsi versus minkä tahansa tän päivän kymppikrossarin tukivarsi. Peltiasso vie voiton kestävyydessä.
Edelleen. Fysiikan lait on samat ja kovemmasta pidosta seuraa kovempi rysäys
En tiedä miten alumiinia kehitetään, en ole alaa opiskellut.
Tämän päivän autot on kestävämpiä ja se on fakta. Perustuu ihan omakohtaisiin kokemuksiin.
Kovan pidon ja rysäyksen yhtälöä en ymmärrä. Onko täysin varmaa että kovalla pidolla rysähtää, jos näin on eikö
radat kannata pitää silloin mahdollisimman liukkaina jollain liukasteilla?
Verrattuna minkä päivän autoon.
Mulla on täällä 90 luvun alkupään autoja joissa on paljon kestävempiä komponentteja kuin tämän päivän vastaavissa.
7075 T6 alumiini on tänäpäivänä yhtä kestävää kuin 15 vuotta sitten.
Oma ehkä lyhyehkö kokemus ei muuta mitään faktaksi.
Kova pito = kovempi vauhti.
Kovempi vauhti = kovempi törmäys.
Mollaan osuminen kova vs. hitaampi nopeus... no mene ja kokeile.
Sekä kovalla että liukkaalla pidolla rysähtää aina.
Kovalla pidolla rysähtää kovempaa kuin sama tilanne liukkaammalla... Koska liukkaalla et saavuta samaan kohtaan samaa nopeutta.
Mittaa seinästä matkaa vaikka 3 metriä.
Juokse täysillä seinää päin.
Tee sama liukkaammalla tai pitävämmällä lattialla.
Kerro kumpi aiheutti isomman vamman.
Radalla ajaessa kolisee aina. Se on fakta.
Oli liukasta tai pitävää aina kolisee.
Sama mutka samat mollat, sama seinä lähellä... Liukkaalla nopeus on hitaampi, ei kaadu samasta mollasta yhtä herkästi kuin kovalla pidolla... ei rysähdä läheiseen seinään yhtä kovaa... jos välttämättä vauhti ylipäätään riittä lennättämään seinälle asti, kun ei pystyny liukkaalla kiihdyttämään tarvittavaan nopeuteen.
Kovemmalla pidolla kovemmasta nopeudesta kolahtaa kovemmin.
Ihanko oikeesti et tätä ymmärrä?
Ps: tuo mulle yks sun 10 rossarin tukivarsi ja mä otan laatikosta reilu 20 vuotta vanhan auton tukivarren.
Testataan tämä kertomasi fakta