Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - getari

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Vs: Transponder
« : 25.01.16 - klo: 12.30 »
Onko jossain vanhempaa laitteistoa?
Jep... tätä samaa tietoa kaipaisin myös. Koska jos ei vanhempaa ole missään eteläsuomessa käytössä niin toi hybridi on ihan turha.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Transponder
« : 25.01.16 - klo: 00.20 »
Moro!

Tämmöinen noobi kysymys, kun en ole vielä päässyt oikein jyvälle näistä transpondereista.

Mitäs eroa loppupeleissä muuta kuin 10-20e hintaero?
MyLaps RC4 Hybrid Transponder vs. MyLaps RC4 Transponder

Tarkoitus käyttää pääasiassa HPI-areenalla ja mahdollisesti myös muualla etelä suomessa. Katsoin että esim. tuolla Turun Winter Jumps kisoissa oli HPI areenan kohdalla informoitu tällee: "Kierroslaskenta: AMBrc4 Decoder / RCM ohjelmisto, AMBrc personal transponder tai RC4/Hybrid transponder"

Ei siis muuta vaihtoehtoa, kuin Mylapsin tuotteet?

3
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 15.01.16 - klo: 22.28 »
Jos ohjain ja vastaanottimet löytyy omasta takaa ,niin RTR.ää ei kannata ostaa....
Servot menee samantien vaihtoon , radalla tarvii nopeeta ja hieman voimakkaampaa kuin rtr versiossa.
Nopari ja moottori....... Nopari aina alimitoitettu n.60A keskimäärin ja moottori toimii ehkä just niillä paketti välityksillä,
mut jos pitäis pidentää .... niin yleensä vääntö loppuu .
Eli rtr versiot toimii erittäin tieheällä välityksellä ...... millä taasen radalla ei tee mitään.
Rtr sähköt ei kestä rata_ajoa ,joka aikalailla on  ... kaasu jarru kaasua ja taas jarrulla kaasulle.

Ei löydy kuule omasta takaa yhtikäs mitään vielä tässä vaiheessa... zero, zip, zilch, nada...  :laugh:

4
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 15.01.16 - klo: 21.58 »
Siis krossariin vaihdoit ?
Jos buggy merkkejä katellaan ,niin melkein samat merkit jyrää.... Asso , TLR , Xräy ja Durango.... ja ehkä kössi ??
Kattele vaan noita merkkejä jos buggyy oot vaille .
Varaosat ja jälleenmyyjät löytyy kotimaasta ja löytyy varmaan jokaiselta rc-radalta jokunen auto.
Olen katsonut jo noi merkit ne eivät pysty tarjoamaan samanlaista pakettia. Se on aina joko/tai... perusbiili tai kisavehje. Perusbiilistä ei saa pienellä muokkauksella kisavehjettä ja taas valmis kisalaite maksaa alkuunsa liikaa. Siitä en tiedä, että onko näillä mainitsemillesi merkeille tulossa tällaista vaihtoehtoa....

5
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 15.01.16 - klo: 20.55 »
Nyt muutaman viestin lukeneena .....
Ensin täytyy päättää et haluuko auton pihasuttailuun vai radalle . Näiden välillä ei voi oikein tehdä kompromisseja.
Tämä blitz kun ei oikein sovi radalle niinkuin muiden merkkien autot . esim TLR ,Durango tai Asso.
Jotka jo valmiina pakettisetupilla ovat radalla kuin kotonaan.
Blitz taas vaatii paljon rahaa ja aikaa et sais toimimaan radalla. Tästä on omakohtaisia kokemuksia ja luovutin auton pojalle
ja hommasin kerralla kunnon auton.
Joka toimii radalla mut ei pihalla näillä kannata paljon ajellakkaan.....
Siis on rata-autoja ja piha-autoja .... se valinta vaan täytyy tehdä.
Vielä näistä shorty lipoista ..... näissä takamoottorisissa sc autoissa ei isoja eroja oo tuohon täysmittaseen verrattuna.
pienillä akun siirroilla voi vaikuttaa ajoon ,mut viimeinen silaus tehdään kiinteillä painoilla.

Tässä omia mielipitetä..... toivottavasti ei hirveästi sekoittanut mieltymyksiäsi.

Kiitos mielipiteistäsi, arvostan tosi paljon suoraa puhetta.

Kuulostaa tosiaan vähän pattitilanteelta alkuperäisiin ajatuksiin nähden. Olen jotenkin vain halunnut uskoa, että sellainen paketti on olemassa joka tulee RTR:nä, mutta on muokattavissa järkevissä rajoissa kunnon kisa-autoksikin taitojen ja innostuksen huomioiden.

Onko sitten olemassa missään luokassa sellaista pakettia, jonka äsken kuvailin?

Tuossa

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/serpent-spyder-buggy-srx-2-mm-2wd-1-10-rtr-500006

Getari.....
Nyt annan pienen neuvon....
Nyt hommaat käytetyn tuuppi sc auton kaikkineen sähköineen .Säästät noin 300 € euroa + mitä säästät erotuksena uuteen kit
pakettiin. Tällä paketilla pääset varmasti nauttimaan ajoista.
Kannattaa ostaa ratakäyttöön tarkoitettu sc auto , nimittäin ei kukaan kuski halua tai viitti ajaa rikkinäisellä tai muuten vaan toimimattomalla autolla radalla. Täten ehdotan ostamaan käytetyn ratakäyttöön tarkoitetun sc auton.
Itse olen ostanut 4 autoa käytettynä ja olen jokaisella ajellut noin vuoden verran ja olen ollut erittäin tyytyväinen autoihin.

Totte joo... thanks! Toi on myös yksi erittäin varteenotettava idea. Mutta olen tässä myös ajatellut tuota Möllin ehdoittamaa ratkaisua... vaikuttaa juuri sopivalta ratkaisulta ja kompromissilta tähän vallitsevaan tilanteeseen. Tässä nyt on muutenkin jo vaihdettu mielipidettä tuuliviirinlailla niin miksei viellä käännetä SC:n tuohon Buggyyn.  :grin:

Niinkuin itekin tuossa sanoit.... niin säästää sen +300e, kun ei uutta lähde havittelemaan. Tuossa kun laskin sitä SC5M pakettia kohtuu hyvillä systeemeillä uutena, niin sain hinnaksi koko paketille noin 800e, nyt kun lähdetään ihan nollasta... = ei järkeä. Tuo 400e paketti on perusteltavissa... se ei kuitenkaan ole mikään 150e aloittelijan rtr joka räjähtää heti käsiin.

Saa kommentoida... sana vapaa!  :azn:

6
Serpent / Vs: Serpent tuomassa SC autoa markkinoille?
« : 14.01.16 - klo: 01.09 »
Omistaako kukaan Spyder SCT SRX-2 RM 2wd 1/10 RTR? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia.

Linkki: http://www.serpent.com/product/500005/

7
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 12.01.16 - klo: 21.55 »

Minusta tämä vaikutti mielenkiintoisemmalta -ei hinnalla pilattu, 4x4 ja Brushless:

http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/242280/

Mielestäni aika hyvä video kyseisestä autosta jos jotakuta kiinnostaa...
https://www.youtube.com/watch?v=SCP_0pSN6hE

8
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 12.01.16 - klo: 19.57 »

Tietenkin vaikuttaa myös ajotuntuma ja hobbywing on vakuuttanut minut. Kokeile niin tiedät!

+Helppo säätää pulikalla & kohtuu hintainen. Autoissa joilla olisi aikomus pysyä radalla on hobbywing, bashaus vehkeissä vähän hällä väliä kunhan ei kärvenny heti....

Tuo radalla pysyminen on jo aika hyvä argumentti!  :evil:

9
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 12.01.16 - klo: 19.55 »
Asso on aina asso mutta en tiedä astunko jonkun varpaille kun uskallan ehdottaa edullista vaihtoehtoa, joka nyt oman kokemuksen pohjalta on aivan kelpoinen. http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/230524/  . Eikä ole osat hinnankirossa vaikka samalla tilaa pakkiin.

Et ainakaan mun varpaille!  :grin:

Anteeksi nyt OFF-TOPIC, mutta pakko nyt sanoa, että ihmettelen hieman tämän scenen touhuilua kun tuntuu siltä ettei jengi uskalla täällä kirjoittaa omia mielipiteitä ja neuvoa tämmösiä aloittelijoita tai antaa heille jotain vaihtoehtoisia ajatuksia, kuten juuri tämä Helion... ihan never heard merkki meikäläiselle, mutta avoimin mielin tutkin asiaa, koska eipä nämä Assotkaan sanoneet mulle 1kk sitten yhtään mitään.  :grin: Olen vain sen huomannut, että yleensä löytyy kyl joku valmistaja(merkki) maailmalta joka valmistaa jotain asioita ihan huippu hintalaatusuhteella, mutta joskus niidenkin hommaaminen saattaa kaatua loppupeleissä juuri näiden takuuasioiden hoitamiseen tai varaosien saatavuuteen, tai joihinkin muihin vastaaviin seikkoihin.

Haluatko ihan mielenkiinnon vuoksi avata tätä Helionin autoa tarkemmin, että mihin autoihin verrattuna ja missä käytössä tämä on osoittautunut erinomaiseksi autoksi hintaluokassaan? Mistä varaosat ja millainen toimitusaika? Sen verran kävin kotisivuilla, että nähtävästi kyseessä on joku jenkkifirma... ja tässä linkkaamassasi RTR autossa on harjallinen kone ja nihim akut mukana, joka nyt ei oikein nappaa... joutuis heti tuunaamaan siitä harjattoman yms, ja ajaako se sitten enää asiaa mitenkään?  :wink:

Pisti silmään myös tällainen erikoisuus: http://helion-rc.com/Select/Four10SC/

10
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 12.01.16 - klo: 19.10 »
Minä luen tätä ketjua, vaikka olen lähes varma että autoni tulee olemaan SC10. Kunhan imen tietoa ja eihän sitä koskaan tiedä vaikka mieli vielä muuttuisikin.

Lainaus
Hobbywingistä perustelut on aikaisemmassa viestissä.

Ei pahalla, mutta et mielestäni perustele Hobbywing:iä mitenkään paitsi että allekirjoituksessasi on tuo merkki mainittu.

Moro Duploc ja kiva kun liityit keskusteluun... tässä nyt koitetaan sit oikein urakalla pohtia tulevaa autoa. :)

Oletko kauan miettinyt tuon SC10:n hommaamista ja oliko se heti ensimmäinen vaihtoehto ja miksi juuri olet nyt päätymässä siihen? Itselläni tällä hetkellä pyörii mielessä se SC5M ehkä kaikkein eniten, mutta en kyl vielä ole tehnyt mitään päätöstä... tässä nyt on käytettyjäkin kiikarissa, yms.

Meinasitko hommata auton vain pelkästään rata-ajeluun?

11
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 12.01.16 - klo: 19.05 »
Suosittelen tutustumaan Hobbywingin sähköihin ja nimenomaan Eurorc:n kautta, koska takuu asiat toimii ja saa asian tuntevia neuvoja.

Minkälaisia perusteluja tässä pitäisi antaa. Itsellä ei ole aikomustakaan ajaa enää minkään muun merkin säätimillä kuin hobbywingin. Moottoreita saatan kokeilla muilta merkeiltä, mutta säätimissä hobbywing on ainoa vaihtoehto.

No aloittelevana kuskina kiinnostaa aina tietää tarkemmin perusteluja ja pohjatietoa kokeneemman harrastajan näkökulmasta miksi hän juuri suosittelee hankkimaan jotain tiettyä merkkiä/mallia olevan asian. Se että perustelee sen mielestään hyvin sillä, että sanoo: "Eurorc:n kautta, koska takuu asiat toimii ja saa asian tuntevia neuvoja." ei myöskään minun mielestäni ole mitenkään erityinen peruste — vielä tässä vaiheessa ainakaan. Mutta en tullut tänne viisastelemaan.... joten...

...Kerrohan vaikka se, että miksi sinulla ei ole minkäänlaista aikomusta ajaa muiden merkkien säätimillä? Kiinnostaa tietää!  :grin: Mikä tekee juuri tästä hobbywingistä mielestäsi parhaan.

12
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 12.01.16 - klo: 11.17 »
Vai pitikö tässä lukea parin edellisen postauksen rivien välistä, että tästä uudesta Assosta on vielä aika vähän kokemuksia, jotta uskaltaisi kehua tai suositella sitä.

Onko suomessa sitten olemassa jotain ratoja, joissa siitä takamoottori configuraatiosta hyötyy jotenkin. Eikö se keskimoottori kuitenkin ollut se paras vaihtoehto. Ja mitä valmistajien kuvista olen katsonut niin pitääkö paikkansa, että SC5M:ssä käytettään niitä sadlepack(tai mitä lie) akkuja ja tuossa losin autossa sitä pötköä. Kumpiko lienee parempi tuuppi corrissa näin lähtökohtaisesti?

Mitenkäs tuunaaminen... kumpaan on saatavilla helpommin ja paremmin erikoisosia? :) Mintenkäs varaosien hinnoittelu... ovatko saman hintaisia?



SC5M autosta ei mulla ole kokemusta muuta kuin mitä ole lukenut, sekä kuvista ja videoista nähnyt. Varmasti se on hyvä auto, luulisin. :grin:

Assoon käy shorty , saddle- ja squarepack akut. TLR:ään takamoottorisena normi ja shorty akut ja keskimoottorisena myös saddle-ja squarepack akut.

Molempiin löytyy runsaasti tuunausosia ja varaosat ovat suunnilleen saman hintaisia.

Mitä pienempi t-luku sitä tehokkaampi moottori. Tuuppi corriin 540 kokoinen moottori.
Noparissa olisi hyvä olla se 120a.
Suosittelen tutustumaan Hobbywingin sähköihin ja nimenomaan Eurorc:n kautta, koska takuu asiat toimii ja saa asian tuntevia neuvoja.

Kiitos näistä informaatioista.

Mikäs t-luku nyt sitten vastaa tätä 540 kokoista moottoria, löytyykö asiasta jotain hyvää taulukkoa?  :wink:

Heitäs nyt jotain perusteluja tuosta Hobbywingistä, kun kerran menit mainitsemaan asiasta.  :azn:

13
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.01.16 - klo: 22.30 »
Itse tykkään tuosta losista. Sitä oli mahtava rakentaa.
Edellinen auto hyllyssä on asson vanhempi team factory,jossa tuuma ruuvit. Eipä tuo silti järkky ongelma ollut.
Jotenkin tuo losi vaan tuntuu paremmalta joka suhteessa.
Avaa nyt tuota sinun viimeistä lausetta tällaiselle noobille hieman enemmän. Miten näet sen paremmaksi joka suhteessa? Vai voiko vanhempaa team factoryä verrata edes tähän SC5M:ään?

Vai pitikö tässä lukea parin edellisen postauksen rivien välistä, että tästä uudesta Assosta on vielä aika vähän kokemuksia, jotta uskaltaisi kehua tai suositella sitä.

Onko suomessa sitten olemassa jotain ratoja, joissa siitä takamoottori configuraatiosta hyötyy jotenkin. Eikö se keskimoottori kuitenkin ollut se paras vaihtoehto. Ja mitä valmistajien kuvista olen katsonut niin pitääkö paikkansa, että SC5M:ssä käytettään niitä sadlepack(tai mitä lie) akkuja ja tuossa losin autossa sitä pötköä. Kumpiko lienee parempi tuuppi corrissa näin lähtökohtaisesti?

Mitenkäs tuunaaminen... kumpaan on saatavilla helpommin ja paremmin erikoisosia? :) Mintenkäs varaosien hinnoittelu... ovatko saman hintaisia?

Mistä sitten löydän informaatiota siitä, että millaiset sähköiset osat tollaiseen autoon kannattaa laittaa? Olen lukenut esim. täältä: http://rc10.fi/index.php?topic=92779.0 , että moottori 540 tai 550 tai vastaava... kun lukeskelee täältä foorumilta muiden autojen moottoreita, niin porukka höpöttää näistä 7,5t/8,5t/9,5t/13,5t jne.jne. (ei mitää käryä vielä täs vaihees mitä noi luvut tarkoittaa). Servon ymmärrän, että mekaaniset osat kestävää materiaali ja tarpeeks jerkkua (+10kg) ja noparissa riittävän iso "A-luku". :D

14
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 11.01.16 - klo: 21.00 »
No mites jos haudataan nämä piha-ajelut kerran ne ei mitenkään sovi näihin kisakuvioihin...

Sanokaas mikä 2wd corri nyt olis tän hetken paras? Ja saa olla sitten myös KITTI.

Heittäkää paras "paras" ja paras hintalaatusuhteen corri.

Ja miksei 4wd:kin... sana vapaa.

Jos itselleni olisin 2WD corria hommaamassa olisi vaihtoehdot TLR 22SCT 2.0 tai Team Associated SC5M.
Molemmilla ajaa kisoissa useampi kuski niin säätövinkkejä varmasti saa muilta.
TLR:ää myy EuroRC ja RCCenter, Assoa myy ainakin RCM ehkä myös EuroRC.
Neliveto correissa ei ole kuin yksi vaihtoehto eli Tekno SCT410.3!

Molemmat vaikuttaa ihan mielenkiintoisilta. Ovat nuo tuossa ruudulla pyörineet jossain vaiheessa silmien edessäkin. ;)

Mitäs käytännön eroja noissa autoissa on toisiensa välillä? Katsoin tuossa myös tuota Team Durango DESC210:iä. Mitenkäs tätä autoa voi vertailla noiden kolmen välillä?

Onko jokin syy, että ASSON SC5M:n viestiketjussa on niin vähän keskustelua? Onko se "liian" uusi auto vielä? Mitenkäs tuon ASSON kanssa... oliko siinä ne kuuluisat tuumaset ruuvit... Onko se minkälainen mörkö aloittelijalle?

TLR:n hommaaminen olisi varmaan siinä mielessä järkevää, että täältä varsinais-suomesta löytyy tuo RcCenter.fi, mutta jollain tapaa kiehtoo toi Asson uusi malli.

:)

15
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 10.01.16 - klo: 23.35 »

16
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 10.01.16 - klo: 23.23 »
No mites jos haudataan nämä piha-ajelut kerran ne ei mitenkään sovi näihin kisakuvioihin...

Sanokaas mikä 2wd corri nyt olis tän hetken paras? Ja saa olla sitten myös KITTI.

Heittäkää paras "paras" ja paras hintalaatusuhteen corri.

Ja miksei 4wd:kin... sana vapaa.

17
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 09.01.16 - klo: 13.08 »
Mölli... tuo vaikuttaa mielenkiintoiselta. En ole tuohon merkkiin vielä koskaan törmännyt...

Miten tuohon autoon varaosien saatavuudet? Onko merkillä lyhyt vai pitkä historia? Yleinen alan harrastajien mielipide autosta? Onko noit suomes monella kisakuskilla ja miten he ovat pärjänneet kyseisten autojen kanssa? Kestävyys ja varaosien hintataso?

Mites löytyy vastaavan tyyppisiä tapauksia 4wd autoista?

18
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 09.01.16 - klo: 01.43 »
Nyt muutaman viestin lukeneena .....
Ensin täytyy päättää et haluuko auton pihasuttailuun vai radalle . Näiden välillä ei voi oikein tehdä kompromisseja.
Tämä blitz kun ei oikein sovi radalle niinkuin muiden merkkien autot . esim TLR ,Durango tai Asso.
Jotka jo valmiina pakettisetupilla ovat radalla kuin kotonaan.
Blitz taas vaatii paljon rahaa ja aikaa et sais toimimaan radalla. Tästä on omakohtaisia kokemuksia ja luovutin auton pojalle
ja hommasin kerralla kunnon auton.
Joka toimii radalla mut ei pihalla näillä kannata paljon ajellakkaan.....
Siis on rata-autoja ja piha-autoja .... se valinta vaan täytyy tehdä.
Vielä näistä shorty lipoista ..... näissä takamoottorisissa sc autoissa ei isoja eroja oo tuohon täysmittaseen verrattuna.
pienillä akun siirroilla voi vaikuttaa ajoon ,mut viimeinen silaus tehdään kiinteillä painoilla.

Tässä omia mielipitetä..... toivottavasti ei hirveästi sekoittanut mieltymyksiäsi.

Kiitos mielipiteistäsi, arvostan tosi paljon suoraa puhetta.

Kuulostaa tosiaan vähän pattitilanteelta alkuperäisiin ajatuksiin nähden. Olen jotenkin vain halunnut uskoa, että sellainen paketti on olemassa joka tulee RTR:nä, mutta on muokattavissa järkevissä rajoissa kunnon kisa-autoksikin taitojen ja innostuksen huomioiden.

Onko sitten olemassa missään luokassa sellaista pakettia, jonka äsken kuvailin?

19
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 08.01.16 - klo: 16.08 »
Mites tämä kestää vertailun Blitz Fluxiin.
http://www.hobbitti.fi/tuotteet.html?id=41/463

20
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 07.01.16 - klo: 21.15 »
Niistä akuista: en ole ihan varma, mitä ne LRP:n akut maksavat, mutta suomesta saa alle 50€ hyvän shorty lipon ja käsittääkseni LRP:n akut ovat kalliimpia, mutta eivät varsinaisesti parempia. Ainakaan sinä et hyödy siitä paremmuudesta mitään.

Harmi kun et omista kokemuksia Blitzistä... sen vaikutelman olen saanut että ihan kestävä peli ja että sähköosiltaankin ovat riittävän tehokkaat. Varmaan servon sais vaihtaa parempaan kun oppii ajamaan ja sitten jotain alumiiniosiakin siihen joutuis vaihteleen ja varmaan ne iskarit kun on vakiot ajettu p*skaks harjoitellessa autoa. Näin voisin nähdä asian, jos Blitziin päätyisin. Olen myös lukenut et porukka on tuunannut blitz flux malleja jollain ESE mallin osillakin ja kai jopa toisinpäinkin, että normi RTR mallin osat ovat kestävempiä kuin ESE:ssä.

Ihan hyvällä ajatuksella olet tätä asiaa miettinyt. Blitz on kyllä todella kestävä - radalla se varmaan ei ole kaikkein nopein. Ehkä tärkein kriteeri kuitenkin on se, millä kaikki muut siellä radalla ajaa. Kannattaa käydä katsomassa etukäteen. Olisi ihan hienoa, jos jollain olisi sama auto kuin sinulla. Se helpottaa auton tuunaamista aika lailla.

Thank... toivoinkin että olisin jotenkin päässyt kärryille. Mutta ehkä kuitenkin yritän tehdä liikaa kompromisseja ja saavuttaa jotain sellaista, mikä ei ole mahdollista tällä budjetilla. Joten vieläkin hieman epävarma, että mitä tässä nyt pitäisi tehdä esim. Blitz Flux:n osalta.

Tunnen tosi vähän mitään ns. hyviä akkuvalmistajia. Tämä LRP nyt vain oli tuttu jostain mainoksista ja sit tutkin heidän kotisivuiltaan valikoimaa tarkemmin, koska LRP:n akkuja oli saatavilla juuri samasta paikasta kuin tuota Blitzin autoa. Hintaa tuolle 4500mah 110C/55C 7.4V shortyakulle kertyy 53€/kpl. Tässä muutama muu merkki jota on saatavilla: Vapor, Kokam, RC-Power, Align, Walkera, Esky, Robbe, Xtreme Production, Nine Eagle, Graupner, NVISION.

Joo olishan se ihan jees, jos sattuis radalle samaan aikaan pääsemään paikallisten tuuppicorrikuskien kanssa. Harmi vain kun en tunne yhtäkään joten sen ajoituksen luominen voi olla vähän haastavaa. Muuten olen ymmärtänyt, että 4wd on suositumpi sarja, mutta kustannukset tuntuu vain nyt karkaavan käsistä sen 4wd:n kanssa.

21
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 07.01.16 - klo: 00.39 »
Itselläni ei ole kokemusta Blitzistä, mutta tästä on kittinä:
http://www.rcm.fi/team-associated-sc10-rs-rtr.html
Itse ostaisin tämän. Tuo on ihan pirun hyvä laite ja selvästi mun noviisi lapasissa nopeampi kuin esim. Tuo TR2

Tuo käytetty TLR 22 on myös kelpolaite ja hintakin on ihan asiallinen.

Omissa kokemuksissa plussaa tulee Assolle:
+ratasdiffistä
+iskareista
+tuunaus osista
Miinuksena olen itse Assosta tuhonnut pohjalevyn ja tämä temppu ei tuosta TeamC:stä ole minulla onnistunut. Mulla on TeamC TR2:stä vaihdettu:
iskarit alumiinisiin n.80e
kone tehokkaampaan n.40e (orkkis noppa on edelleen ja on ok)
servo n.40e (RTR:n joidenkin mallien akilleen kantapää)
ratasdiffi n.30e

Loput on ajamalla hajotettua tai "ajatuksella" päivitettyä.

TeamC TR2 on kyllä hyviä ajoja minulle tarjonnut enkä tätä autoa aio ikinä hävittää, sillä varaosien saatavuus on todella hyvä ja hinnat kohtuullisia.

Varaosien saatavuus sekä hyvä paikallinen kauppias on mielestäni tärkein tekijä auton valinnassa. Mekkaaminen tulee myös tutuksi. Aina näistä jotain hajoaa ja kannattaa ostaa kerralla hyvät työkalut esim. Hudyä tai EDSiä. Siihen palaa se minimi 80e tosin se on pakko hyväksyä. Työkaluissa on eroja. Mulla on ollut Kamasan satsi nyt kohta 21 vuotta ja se on edelleen aivan tikissä ja sillä on rakennettu muutamia 2 ja 4 pyöräisen moottoreita yms. Remppaa, joten se kyllä kannattaa muistaa, että mekkaaminen kannattaa suorittaa hyvillä tuökaluilla.

Joku viisas sanoi, että RTR tarkoittaa Ready To Rebuild ja ei se kauhean kaukana ole ainakaan mun kokemuksista.

Noissa akuissa itse käytän rahani muihin merkkeihin. Akuissa on kyllä eroa. En nyt mainosta, mutta tämän huomaa kyllä ajossa.

Mitä tarkoitit tuolla, että käytät akkurahat muihin merkkeihin...? Viittasitko niihin LRP:n akkuihin? Otan mielelläni vinkkejä vastaan jostain paremmista akuista... mistä mä mitään tiedän, tällainen noobi kun olen vielä ja lrp:n kohdalla varmaankin mainoksen urhi tai jotain. ;)

Joo ei tuo Asson SC10 välttämättä mikään huono ole verrattuna Blitziin. Se vähän pisti kans silmään, että osa noista SC10 malleista tuolla ASSON omilla sivuilla oli ilmoitettu myös DISCONTINUED. :( Kannattaako tota asiaa nyt liikee tuijottaa?

Harmi kun et omista kokemuksia Blitzistä... sen vaikutelman olen saanut että ihan kestävä peli ja että sähköosiltaankin ovat riittävän tehokkaat. Varmaan servon sais vaihtaa parempaan kun oppii ajamaan ja sitten jotain alumiiniosiakin siihen joutuis vaihteleen ja varmaan ne iskarit kun on vakiot ajettu p*skaks harjoitellessa autoa. Näin voisin nähdä asian, jos Blitziin päätyisin. Olen myös lukenut et porukka on tuunannut blitz flux malleja jollain ESE mallin osillakin ja kai jopa toisinpäinkin, että normi RTR mallin osat ovat kestävempiä kuin ESE:ssä.

Kuinka paljon sitten tosiaan antaisit painoarvoa sille, että täällä paikalliset kauppiaat tarjoaa sitä tukea/varaosaa HPI, Traxxasin ja Losin autoille. Kyllä tuo Assonkin auto kiinnostaa, mutta tuntuu olevan aika monella sama mielipide tuon asian suhteen, että paikallisen kauppiaan varastojen mukaan kannattaa aika pitkälti tuo auto hommata. Tietysti traxxasilla on se Slash, mutta.... no, en tiedä. Olisko Asson autossa tuolla RCM:n 299e tarjoushinnalla kuitenkin parasta mitä tuolla 300e saa jos verrataan esim. sitä Blitzin flux mallia samaan hintaan.

Vai pitääkö kaikki rata/kisa haaveet unohtaa näillä laitteilla? Eli onko asettelu niin, että osta 150e auto pihacruisailuun tai pistä 1k€ kunnon autoon jolla pärjää sitte muitakin kuskeja vastaan, kun on hieman kehittynyt.
 :undecided:

22
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 07.01.16 - klo: 00.27 »

Tuon Team C varaosatilanteesta parhaimman infon saat kysymällä Eurorc:stä tai Rceet.netistä.

Vinkkaamasi Team Associated on RCM:llä 299,- ja varastossa...

Hinnasta...Niin saa ainakin Saksasta. Vertasin Suomen hintoja. Se vaan,että jos auton kanssa tulee ongelmia alkuun niin takuuasiat helpompaa hoitaa suomalaisen kauppiaan kanssa.

Tjoo... näinhän varmaan aika pitkälti on, mutta mahtaako noissa nyt mitään suurempia vikoja olla mitkä kaipais heti takuuasioita. Jotenkin luin asiaa jostakin, että aika pitkälti näis vehkeis on se perävalotakuu. Että millaisen painoarvon sitten loppupeleissä voi sille ns. suomitakuulle antaa. Korjatkaa jos väärässä.

23
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 07.01.16 - klo: 00.24 »
Ihan mielenkiintoiseltahan tuo TeamC TR2:n vaikuttaa, mutta tuossa paketissa ei vain ole kerrottu mitään tarkempia tietoja tuosta moottori/nopari-paketista... tai ainakaan tällainen noobi ei ymmärrä, että onko tuossa hyvä vai huono moottori verrattuna tuohon Blitz Flux:n MMH-4000KV moottoriin ja EMH-3S BRUSHLESS ESC:n.
http://www.hpiracing.com/fi/part/112851
http://www.hpiracing.com/fi/part/112850

Sen TR2:n nopeuden säätimen virrankesto on vain 35A. Se on aika vähän, mutta kai se riittää, kun sitä tuossa paketissa myydään. Blitzin sähköt ovat enemmänkin liian tehokkaat kuin tehottomat.

Nuo autot ovat kyllä aika samanlaiset. Se linkkaamasi SC10 on myös takamoottorimallia, eli aika samankaltainen ... siinä on kuvien perusteella alumiini-iskarit, mikä on hyvä juttu. Kannattaa ehkä kysyä EuroRC:ltä, onko noita "tilapäisesti loppu" autoja mahdollista ostaa.

Kannattaa muuten muistaa, että näissä autoissa tullee kaikissa mukana sellaiset renkaat, joilla ei voi ajaa sisä(tai oikeastaan edes ulko)radoilla. Eli heti pitää mennä rengaskauppaan ja ostaa omalle radalle sopivat renkaat. (Kysy sieltä radalta. Varmaankin Schumacher minipinnit.)

Joo sen olen jo laskenut kustannuksiin, että joutuu ne renkaat vaihtamaan. Vakiorenkailla voi sitten ajella tuolla pihoilla.

Joo taitaa se TR2:n hinta myös jossakin näkyä, mutta ei nyt tyrmätä heti täysin.

24
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 06.01.16 - klo: 17.53 »
Lainaus

Tässähän on sulle soiva peli ja jos kisoihin haluat niin päivittäminen näyttäisi olevan aika helppoa. Hintakin ihan kohdillaan.

http://fi.eurorc.com/product/1610/teamc-tr2-rtr-brushless-short-course---eurorc-edition

Lainaus
Miten tuo on parempi kuin Blitz? Sen runko näyttää ihan samanlaiselta perustakamoottoricorrilta.

Lainaus
Pitää kysyä Eurorc:ltä. Ainakin se on halvempi hinnaltaan. Kysymyksen voisi kysyä toisinpäin: Mitä Blitzissä saa enemmän tuolla 60 Eur:n lisähinnalla?

Ihan mielenkiintoiseltahan tuo TeamC TR2:n vaikuttaa, mutta tuossa paketissa ei vain ole kerrottu mitään tarkempia tietoja tuosta moottori/nopari-paketista... tai ainakaan tällainen noobi ei ymmärrä, että onko tuossa hyvä vai huono moottori verrattuna tuohon Blitz Flux:n MMH-4000KV moottoriin ja EMH-3S BRUSHLESS ESC:n.
http://www.hpiracing.com/fi/part/112851
http://www.hpiracing.com/fi/part/112850

Ja mitenkä tuollaiseen TeamC:hen varaosien saatavuus? HPI:n on jälleenmyyjä tarvittaessa tässä lähettyvillä.

Mitenkäs tämä?
http://fi.eurorc.com/product/8116/team-associated-sc10rs-2wd-short-course-rtr-rockstarmakita

Ja mitä tulee tuohon TeamC TR2:n hintaan, niin Blitzin saa ihan samalla rahalla tällä hetkellä... että sitä ei voi laskea TR2:n eduksi. Blitzia saa myös heti, heti saatavuus on parempi. Tosin ei tässä nyt niin kiire ole.

25
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 06.01.16 - klo: 17.45 »
Joo mut eikö se vähän niin ole, että jos haluaa täysverisen rata/kilpa-auton niin saa varautua laittaan sen 750-1000€ pakettiin, jos aloittaa 100% nollasta koko harrastuksen. Blitzin kohdalla riittää et laittaa sen 400-500e, näin ollen puhutaan hieman eri asiasta. Korjaa jos olen väärässä? Yritän tässä nyt hakea ensiautoksi jotain jotain kompromissia joka ei ole liian kallis, mutta laite venyy tarvittaessa vähän joka paikkaan sekä on  tarpeeksi kestävä ettei tarvii olla ostamassa joka kerta uusia palikoita.

Yksi vaihtoehto, jota aina kannattaa miettiä ensiautoksi tai muutenkin ovat käytetyt autot. Kun käytetystä maksaa alle puolet uuden hinnasta, saa yleensä rahalleen vastinetta. (Esim. http://rc10.fi/index.php?topic=94410.0) Mutta sitten asiaan:

Osaako kukaan sanoa tuohon shortyakku asiaan mitään? Hyötyykö blitz siitä radalla ja riittääkö 4500mAh jossain random kisailussa sen koko kisan ajan?

Minulla on Blitzissä ollut aina kokonainen akku, mutta saa siihen shortyn asennettua ja sillä saa painoa eteenpäin. En osaa sanoa, mikä painopisteen muutoksen vaikutus on. Kapasiteetti riittää kisailuun varmasti, jos se riittää muillakin autoilla. Eikä noiden tuuppicorrien sähkönkulutus kyllä yleisesti ottaen kauhean suurta ole.

Olen ajanut Blitzillä saviradalla ja se oli kivaa, mutta sisällä en ole sitä oikein saanut toimimaan. Totta puhuen en ole ihan kauheasti yrittänyt (esim. minulla ei ole sitä shorty akkua), mutta kuitenkin: ulos se sopii paremmin.

Muilta osin olen tässä aiheessa on aikaisemmin kirjoitettuna juttua tuosta autosta ja sen tuunaamisesta aika paljon. Kannattaa lukea. Blitz on vanha auto, joten siitä on paljon keskustelua muillakin RC foorumeilla.

Kiitos vastauksesta.

Olen kyl miettinyt käytettyjä, mutta ehkä niissä kynnyskysymyksenä on ne aikaisemman omistajan modit yms. muutokset joiden kanssa voi sitten mennä sormi suuhun, kun kukaan ei osaa jeesata jos tulee jotain probleemia, kun joku toinen on muokannut auton. Ehkä jännitän asiaa turhaan, tai en? Muutenkin vaikea sanoa, että onko joku pyyntihinta hyvä vai huono ja että missä kunnossa joku käytetty on. Otetaan nyt esim. tämä jonka joku jo linkkasikin: http://rc10.fi/index.php?topic=94410.0

Onkohan Blitz eläköitymässä tässä lähiaikoina, kun kerran se ESE mallikin meni discontinued sarjaan. Ei kyl toisaalta nappaa hommata jotain autoa, jonka varaosasaanti heikentyy huomattavasti lähitulevaisuudessa. Hyvä kuitenkin kuulla, että niihin shortyakkuihin investoiminen on järkevä ratkaisu näiden 2wd corrien kanssa. Kun kerran ei omista vielä yhtäkään akkua niin sama sitten hommata sellaiset... kyl niilläkin sen hetkosen ajelee tuolla "landella".

26
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 06.01.16 - klo: 12.53 »
Jos aiot ajella radalla ihan kilpaakin ei Blitz ole oikea auto sinulle. Käy paikallisella radalla juttelemassa porukan kanssa niin saat vähän kuvaa siitä, mikä on sopiva kalusto tarkoitukseesi.
Jos ajo on enimmäkseen pihasuttausta sopii Blitz hyvin.
Joo mut eikö se vähän niin ole, että jos haluaa täysverisen rata/kilpa-auton niin saa varautua laittaan sen 750-1000€ pakettiin, jos aloittaa 100% nollasta koko harrastuksen. Blitzin kohdalla riittää et laittaa sen 400-500e, näin ollen puhutaan hieman eri asiasta. Korjaa jos olen väärässä? Yritän tässä nyt hakea ensiautoksi jotain jotain kompromissia joka ei ole liian kallis, mutta laite venyy tarvittaessa vähän joka paikkaan sekä on  tarpeeksi kestävä ettei tarvii olla ostamassa joka kerta uusia palikoita.

Osaako kukaan sanoa tuohon shortyakku asiaan mitään? Hyötyykö blitz siitä radalla ja riittääkö 4500mAh jossain random kisailussa sen koko kisan ajan?

27
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 06.01.16 - klo: 02.30 »
Tarkoitin näitä:

http://www.rccenter.fi/product/16/team-losi-racing---22sct-20-110-race-kit
http://www.rcm.fi/rc-autot/rakennussarjat/team-associated/team-associated-rc10-sc5m-team-1-10-electric-2wd-short-course-truck-kit-asc70006.html

Blitzille ja Losille löytyy kauppiaat Turusta. Harjattomilla moottoreilla oleville rtr-paketeille kertyy jo jonkin verran hintaa. Harjalliset kannattaa unohtaa saman tien.

Pötköakkulle on yleensä tilaa liikkua kaukalossa.  Yleiskäyttöön kannattaa hankkia 5-7000 mah akkuja niin ei tarvitse olla jatkuvasti akkua lataamassa.

Mielestäni tuo Blitz Flux RTR paketti on varsin edullinen huomioiden, että se sisältää jo:
- Radion
- Servon
- ESC & Moottori

Kun esimerkiksi toi Losi jota ehdoitit on about saman hintainen kuin valmis harjaton Blitz paketti. Molempiin joutuu tietysti ne akut ja laturit laittaan. Harjallisista en puhunut missään vaiheessa.

Juu ymmärrän kyl et yleiskäyttöön sellaiset akut, sen nyt tajuaa ihan maalaisjärjelläkin... mut en kyl kysynyt sitä.

28
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 06.01.16 - klo: 00.10 »
Heitän tämän kysymyksen myös tänne, koska liittyy täysin harrastuksen aloittamiseen ja auton hankintaan...
Lähde: http://rc10.fi/index.php?topic=42643.msg788575#msg788575

Olen tässä suunnitellut Blitz Fluxin hommaamista ensimmäiseksi kunnon RC autoksi. Aikaisemmat ovat olleet jotain Nikkoja vuodelta papu ja aatami. Muutama kysymys tässä kuitenkin on tullut tutkittuani tätä autoa. Olen myös miettinyt muita vaihtoehtoja, mutta äkkiseltään tämä vaikuttaa erittäin tasapainoiselta paketilta suoraan paketista, jolla voi ajella landella sekä radoilla.

Millaiset akut tähän kannattaisi hommata, jos miettii asiaa siltä kantilta että ajatuksena olisi ajella tosiaan landella hieman ulkoilmoissa sekä myös radalla. Rata hommat kiinnostaa tosi paljon ja olen ajatellut että hankinnat pitäisi tehdä painottaen enemmän radalle suuntautuvana.

Millaisia akkuja olette näissä autoissa käyttäneet? Mitä mieltä olette esim. LRP:n 4500:sta, mainostavat ainakin että tuolla shortyllä on mahdolista muokata painojakaumaa tällaisessa 2wd off-road autossa ja noi on noin 100g kevyempiä kuin ne 6000-7500mAh akut?
https://www.lrp.cc/en/products/vtec-batteries/lipo-competition/produkt/lrp-4500-shorty-110c55c-74v-lipo-110-competition-car-line-hardcase/details/
Saako tuota akkua käyttää kisoissa ja riittääkö 4500mAh kisoissa?

Vai kannattaisiko valita täältä valikoimasta jotain muita akkuja(ehdoituksia)?
https://www.lrp.cc/en/products/vtec-batteries/lipo-competition/

Sit voisko joku linkata, että millaiset johdot tarvitsen että saan ladattua näit akkuja... kun katsoin et pitäis jolla jotain missä on dean-liitin ja joku toinen johto missä on balansoitu banaaniliitin sekä plus ja miinus bansku?

Mitä mieltä näistä latureista?
http://hitecrcd.com/products/chargers/acdc-chargers/x1-mf-80-watt-multi-function-acdc-charger/product
https://www.lrp.cc/en/products/charging-equipment/charger-with-discharging-function/produkt/quadra-pro-3-charger/details/
http://www.skyrc.com/index.php?route=product/product&product_id=216

29
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 06.01.16 - klo: 00.03 »
Ratahommiin suosittelen mielummin jotain keskimoottorista corria. Uusimmat mallit löytyvät Assolta ja Losilta. Kannattaa myös selvittää mitä merkkejä lähimmän rc-kerhon/radan kuskit käyttävät ja minkä merkin kotimainen myyjä on lähinnä omaa asuinpaikkakuntaa. Jos olet pirkamaalta tai lähialueelta, niin Nokialla on kilpailut la 9.1.
Lisätietoja löytyy kilpailukutsut osiosta.
Joo Asso ja Durango taitaa olla ne the merkit kai, ja miksei losikin, mitä olen lueskellut. Tässä Blitz:ssä nyt vain kuitenkin oli pointtina myös se, että se on RTR, joka kestää myös ratatouhua. 2wd auto on myös lähtökohtaisesti edullisempi, joten olen päättänyt luopua 4wd mallin hommaamisesta.

Mitenkäs toi shortyakku tohon Blitziin... jos on takamoottorinen, niin eikös tuolla juuri saa muutettua hyvin painopistettä vai onko normi mittainen stick lipo parempi?

Liikun Varsinais-Suomen alueella...

edit: eikös tuo ASSO:n 2wd ole yhtälailla takamoottorinen?
Malli: Team Associated SC10.2
http://www.rcm.fi/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/c/sc10.2_3q_r_lg.jpg

30
Yleinen keskustelu / Vs: HPI Blitz
« : 05.01.16 - klo: 22.20 »
Olen tässä suunnitellut Blitz Fluxin hommaamista ensimmäiseksi kunnon RC autoksi. Aikaisemmat ovat olleet jotain Nikkoja vuodelta papu ja aatami. Muutama kysymys tässä kuitenkin on tullut tutkittuani tätä autoa. Olen myös miettinyt muita vaihtoehtoja, mutta äkkiseltään tämä vaikuttaa erittäin tasapainoiselta paketilta suoraan paketista, jolla voi ajella landella sekä radoilla.

Millaiset akut tähän kannattaisi hommata, jos miettii asiaa siltä kantilta että ajatuksena olisi ajella tosiaan landella hieman ulkoilmoissa sekä myös radalla. Rata hommat kiinnostaa tosi paljon ja olen ajatellut että hankinnat pitäisi tehdä painottaen enemmän radalle suuntautuvana.

Millaisia akkuja olette näissä autoissa käyttäneet? Mitä mieltä olette esim. LRP:n 4500:sta, mainostavat ainakin että tuolla shortyllä on mahdolista muokata painojakaumaa tällaisessa 2wd off-road autossa ja noi on noin 100g kevyempiä kuin ne 6000-7500mAh akut?
https://www.lrp.cc/en/products/vtec-batteries/lipo-competition/produkt/lrp-4500-shorty-110c55c-74v-lipo-110-competition-car-line-hardcase/details/
Saako tuota akkua käyttää kisoissa ja riittääkö 4500mAh kisoissa?

Vai kannattaisiko valita täältä valikoimasta jotain muita akkuja(ehdoituksia)?
https://www.lrp.cc/en/products/vtec-batteries/lipo-competition/

Sit voisko joku linkata, että millaiset johdot tarvitsen että saan ladattua näit akkuja... kun katsoin et pitäis jolla jotain missä on dean-liitin ja joku toinen johto missä on balansoitu banaaniliitin sekä plus ja miinus bansku?

Mitä mieltä näistä latureista?
http://hitecrcd.com/products/chargers/acdc-chargers/x1-mf-80-watt-multi-function-acdc-charger/product
https://www.lrp.cc/en/products/charging-equipment/charger-with-discharging-function/produkt/quadra-pro-3-charger/details/
http://www.skyrc.com/index.php?route=product/product&product_id=216

Sivuja: [1]