Viimeaikoina on nelkun ajaminen ollut lähes
tuskaa Espoon RC-Centerillä, paljon mieluumin on tullut ajettua X6:lla millä taas ajo on ollut todella mukavaa. Ongelmana on edelleen ollut pidosta kippaaminen ja jonkinlainen ajon epävarmuus, eli oli todella vaikeaa ajaa kahta samanlaista kierrosta peräkkäin. Nyt kuitenkin päätin eilen, että laitetaan auto "atomeiksi" ja tehdään vähän huoltoa, herkistellään paikkoja ja katotaan ettei mitään erikoista löydy. Nämä "mekkaus- ja säätötreenit" kannatti. Toisaalta kisoissa sen taas näkee, kuinka paljon
ETUPÄÄ
jouset: punaiset
öljyt: 35 wt (shumi)
männät: vakio 3 reikää
iskarin asento: ylhäällä keskellä, alhaalla ulkona
vakaaja: ei
diffi: alhaalla
caster: 7.5 asteen yoket
camberlinkki ilman prikkoja
accermanlinkki: 9 mm (pallokuppien välissä)
raideleveys: 2 mm prikat
renkaat: mini spike
TAKAPÄÄ
Jouset: keltaiset
öljyt: 30 wt (schumi)
männät: vakio 2 reikää
iskarin asento: ylhäällä keskellä, alhaalla sisällä ja alapäähän vaihdettu pidempi pallokuppi ulosjouston lisäämiseksi
vakaaja: ei
diffi: alhaalla
camberlinkki: sisäpää S1 vakioasetus, ulkopää ulkona
auraus: eteen vaihdettu ohut prikka paksuun, eli aurausta vähennetty vakioasetuksesta melko paljon - ? astetta!
anti-squat: ei prikkoja = 0 astetta. (tukivarresta joutuu ottamaan siivun pois, ettei hankaa)
akseliväli: pitkä
renkaat: mini pin, kuluneet
Lisäksi lisäpainoja n. 50 g levy pohjan alla + 60 g takapainotteisesti.
Lisäpainoilla on auton käytökseen, erityisesti pidosta kippaamiseen, erittäin suuri vaikutus. Pohjan alle voisi laittaa painavammankin levyn. Näillä pienillä muutoksilla ajo oli nyt jopa mukavaa ja nyt voisi kuvitella, että saisi kisoissa helpommin puhtaamman 5 min ajon.