Jos mietitään mikä vakioluokan tarkoitus on, eli tarjota uusille harrastajille sisääntuloluokka, on 0-ennakkosäädin ainoa järkevä vaihtoehto.
Säätimien ennakkosoftien tarkoitus on ainoastaan tuoda lisää nopeutta joka on täysin epäolennaista uusien harrastajien kehityksen kannalta. Nuorten (ja vanhempienkin) aloittelijoiden/harrastajien kehityksen kannalta on paljon tärkeämpää että voi ensiksi keskittyä täysin ajamiseen, ja kun se alkaa sujumaan niin senjälkeen auton säätämiseen. Ajamaan oppii ajamalla, ei säätimien ennakkokäyriä säätämällä, ajotaito ja auton säätäminen halutunlaiseksi on pitkälläkin tähtäimellä huomattavasti hyödyllisempää kun joku säätimien ennakkojen hinkkaaminen.
PS. ja jos sitä säätimen softaa pystytään tulevalla kaudella valvomaan TSS-10 luokassa niin miksei myös TSP-10 luokassa..
Olen täysin samaa mieltä kuin Jari.
Vakioluokan pitäisi olla mahdollisimman yksinkertaista aloittelijoita ajatellen, ei ole tarkoitus että mekaanikon pitäisi osata läppärin kanssa toteuttaa sisäistä insinööriään ja säätää säätimeen parametreja kohdalleen.
Tasainen vauhti moottorin puolesta takaa tasaisen kilpailemisen, joka ratkeaa ajotaidoilla ja auton säädöillä.
Moottorien eroille nyt kukaan ei voi mitään, ne jotka kamppailee viimeisistä kymmenyksistä voivat ostaa sen 10 konetta ja testata jos haluaa, sama koskee nykyisiä ja tulevia 0-ennakkosäätimiä. Ellei säädin ole rajattu, jonkinlaisia eroja säätimissä tulee aina olemaan.
Lopputuloksen kannalta varmasti huomattavasti pienempiä kuin akkujen vaikutus. Eikä kenelläkään kumminkaan tule mieleenkään ruveta rajoittamaan akkua tietyn valmistajan tekemäksi tietyksi malliksi... Käytännön mahdottomuus.
Offtopic: Onko TSP-10 luokka väliluokka TSS ja TSM välillä jatkossakin? Halutaanko siitä toinen harrastelijaluokka, vaikka TSS luokassa harrastamista ei estä enään esimerkiksi yläikäraja? Tuleeko TSP-10:n ja TSS-10:n erota toisistaan muuten kuin moottorin lankaluvun verran? Kysymyksiä ja vastauksia voisi jatkaa suoraan toisessa topicissa.