Akullinen Torpassa Orionin renkailla, virikoneella, testikuljettajana JuhoK: auto kulki sekä kuskin että radanreunustarkkailijan mielestä tasapainoisemmin kuin CS-renkailla. Parhaasta kierrosajasta, jota on seurattu nyt kolmen kuukauden ajan, putosi heti 0,2 sek. Se on tässä vaiheessa iso juttu.
Haastattelin Teemua (Leino), joka harjoittelussaan käyttää Orionin renkaita: hänellä CS-22 kestävät käyttökelpoisena noin 6 akkua, kun taas Orionit kestävät 20-30 akkua! CS-27 ei anna riittävästi pitoa hänen vauhdilleen edes Torpassa.
Jos sääntöjen yksityyppirenkaalla (CS-27) pyritään säästämään lajin harrastajien rengaskuluja, mitä mieltä on ohittaa tällainen rengas kuin Orion - tai vastaavat, olettaen että muita yhtä hyviä on olemassa?
Taisi joku sanoa myös, että samalla Orionilla ajettiin viime vuoden EM-kisatkin. Sopii siis hyvin myös asfaltille.
Mitä vielä odotamme? Onko kysymys kauppapolitiikasta?
Koska sääntöjen tempoilu (SS-sarja -> CS-22 ja CS-27 -> CS-27) on tapahtunut yllätyksellisesti ja nopeassa tahdissa, on pakko sanoa, että vallitsee melkoinen epäluottamus siitä, mitä seuraavaksi. Siksi asiasta pitää keskustella.
Aikooko lajiryhmä harkita rengassäännön muuttamista, ja jos niin milloin?