Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - peitsamo

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 119
211
HUOMIO!

Aikaisemmassa sääntöversiossa olleisiin kilpailupäiviin on tullut / on tulossa vielä muutoksia.

Tämän hetkisen tiedon mukaan kisat ajetaan seuraavasti:

Osakilpailut 2013

Kilpailu 1 - 9.6.2013 Sunnuntai HyUA, Hyvinkää
Kilpailu 2 – 30.6.2013 Sunnuntai PKSRCA, Vantaa
Kilpailu 3 – xx.xx.2013 Sunnuntai KyPAK, Kouvola
Kilpailu 4 – 24.8.2012 Lauantai. Paikka ??

Eli:

- Hyvinkään kisa on siirretty viikkoa aiemmalle ajankohdalle
- Kouvolan kisan päivämäärä on vielä auki
- Viimeisen kisan järjestäminen Kuopiossa on epätodennäköistä

Vastaavat muutokset on päivitetty sääntöihin.

212
Ilmeisesti on viimeinen kausi jolloin tuo Werks on sallittujen listalla ? Tämä on kyllä harmi, jos näin on.

Ei mikään estä pitämästä sitä listalla edelleenkin jos on kuskeja, ketkä sillä ajaa. Lähtökohta pitäs kuitenkin olla se, että kaikkia koneita on tasapuolisesti saatavilla kaikille kuskeille. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ko. moottorille/merkille pitäisi löytää maahantuoja/jälleenmyyjä, jonka kautta sitä voi ostaa käypään hintaan (maks. 200€).

213
Näin on.

GRP:n vanhan renkaan märkäominaisuudet on melko heikot, eikä uusista ole vielä kokemusta, joten niitä ei haluttu vesikelin renkaaksi. Toisaalta asiaa pitää selkeänä se, että kuivalla kelillä on mahdollisimman vähän erilaisia vaihtoehtoja, jotta rengasruletilta vältytään. Tietysti se johtaa sitten siihen, että on eri renkaat kuivalle ja märälle, ihan niinkuin Räikköselläkin.

214
Ilmeisesti tuon linkin takaa löytyy uusi GT8 rengas vaikka kuva on vanhasta? Eli siis tämän näköinen on uusi rengas:




215
Ei kai enää auta kuin handout akut vast'edes.

Myöskin bisnespalaverissa.. :cool:

216
Moi

Jeppe on ojentanut GT8 luokkayhteyshenkilön viitan kiireiden vuoksi takaisin minulle.

Ohessa kauden 2013 päiviteyt säännöt. Muutoksia edelliseen on seuraavasti:

- Moottorilistaa on päivitetty

- Ks. päivitetty moottorilista liittestä 1. Mukana listalla uusina moottoreina mm. Forcen uusia koneita, sekä mielenkiintoinen uutuus O.S.:ltä. Moottoreiden hinta Suomesta ostettuna saa edelleen olla max. 200,00€

- RTR ensiasennusputkien "EFRA-meluraja" -vaatimus on poistettu

- Tätä on hankala, ellei mahdotonta todentaa kilpailupaikalla luotettavasti. Säännöissä on kuitenkin edelleen kohta, jossa otetaan kantaa melunrajoitukseen.

- Rengassääntöä on muokattu

- Kuivan kelin renkaana GRP:n rengas. Edellisvuosien (poistuva) malli käy edelleen. Uutena renkaana GRP:n uusi GT-rengas. Sadekelille Sweepin renkaat, jotka todettiin siihen tarkoitukseen hyviksi viime kaudella. Krossirenkaat on siis kielletty myös sadekelillä. Ks. rengaslista ja määritelmät tarkemmin sääntöjen liitteestä 2.

Muilta osin mennään vanhan hyväksi todetun kaavan mukaisesti.

Kilpailijanumeron voi pyytää itselleen minulta. Numerot jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Edelliskaudella ajaneet saa kilpailijanumeroksi sarjasijoituksen mukaisen numeron. Ks. liite 3. Jokainen hankkii edelleen itse ne varsinaiset numerotarrat autoonsa.

Jos asian suhteen on kysyttävää minut tavoittaa puhelinnumerosta 050 469 5092 tai peitsamo@gmail.com

P.S. Jeppe voisi ottaa tuon vuosiluvun aloitusviestistä pois, niin saadaan tähän ketjuun kaikki GT-sääntöjä koskeva keskustelu. kaikki muu GT-autoiluun liittyvä keskustelu ystävällisesti tuonne.

217
HPI / Vs: HPI WR8
« : 21.03.13 - klo: 14.19 »
Loistavaa työtä! Lisää vaan samanlaista matska kehiin.

218
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 21.03.13 - klo: 10.33 »
http://rc-navetta.fi/product_info.php?products_id=359

Mikähän noissa kivipaloissa on reikien etäisyys tai osaako joku sanoa suoralta kädeltä sopiiko ne Xray 808.

Käsivaralla työntömitalla mitattuna tuo Honkkarin kivipalan reikien etäisyys (keskeltä keskelle) on jotakuinkin 31mm. Vastaava mitta Xray 808 paloissa on noin 28mm, eli ei ihan heittämällä mene. Tosin, kun ero on noin päin, niin varmaan reikiä modaamalla saa homman auttavasti toimimaan.

219
Mulla oli joskus nuorena älytön määrä ns. tekniikka legoja. Rakentelin niillä vielä pitkän matkaa yläasteellakin, muistan suunnitteelleeni ja rakentaneeni itse mm. nelivedon ja nelijousitetun auton, jossa oli kolmivaihteinen vaihteisto.

harmistushan siitä sitten tuli, kun isäni keksi laittaa ne legot kehitysapuun Brasiliaan.  :cry:

Nyt kun omat pojat rakentelee legoilla, tulee niiden kanssa leikittyä harva se päivä ja se on edelleen kiinnostavaa. Huono puoli legojen kehityksessä on se, että pakettien mukana tulee entistä enemmän vain tiettyyn tarkoitukseen käytettäviä osia, jolloin omien kehitelmien tekeminen hankaloituu. Tietysti on hyvä, että on muitakin osia, kuin se 2x4 palikka, mutta legojen perusidea alkaa hämärtyä, kun osia ei voi enää käyttää niin monipuolisesti. Edelleen kuitenkin ostan legoja omille lapsilleni hyvin mielelläni, koska ne tuntuu kiinnostavan vuodesta toiseen, toisin kun monet muut hittituotteet.

220
Kilpakäyttöön (tai "vakavaan harrastekäyttöön") tarkoitetuille RC-autoille pitäisi keksiä nimi, jolla ne erotetaan markettinikkoautoista.

Esim. Radiokilpa-auto.

Kuulostaisi selvästi hienommalta kertoa harrastavansa "radiokilpa-autoja" kuin pelkästään RC-autoja  :embarrassed:

221
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 16.03.13 - klo: 21.25 »
Olis ihan hyvä ratkaisu laittaa lukkoon tai poistaa koko topikki. Ei tuo apua kovinkaan monelle.

222
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 16.03.13 - klo: 20.55 »
Ihan miten vaan.

Ilmaisin tässä oman mielipiteeni siitä, että täällä annetaan yhdelle sellainen asema, että siihen uskoo kaikki aloittelijat kyseenalaistamatta asiaa. Tämä ei ole ihan niin mustavalkoista miltä äkkiä näyttää. Hoken kommenteissa on mm. aika paljon piilotettua mainostamista + se, että jos oikeasti neuvontalinjalle lähtee, niin kohteliaisuus ennenkaikkea.

Ja sitten: jos on niin kova ego, että pitää ihan omalla nimellä varustetussa topikissa vittuilla uusille käyttäjille, niin luulis olevan kovuutta ottaa vastaan myös huumoripitoista arvostelua.

Ei mulla muuta.

223
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 16.03.13 - klo: 20.42 »

Hieman yritystä tarkempaan viankuvaukseen niin vois jotain neuvojakin saada irti.

Vastauksen saamiseksi kirjoita siis vähintään:

- oma nimi ja osoite, henkilötunnus, äidin tyttönimi ja kengännumero
- auton malli ja merkki, ostopaikka ja aika, kuitti mukaan liitteeksi
- muiden teknisten laitteiden kuvaukset. Selvitykset myös omista modifikaatioista, mm. kolvauksessa käytetystä tinasta ja lämpötilasta
- vian kuvaus ja dataloggeritiedot viimeiseltä kahdelta vuodelta
- oma rc kokemus, kisavuodet ja sijoitukset, sekä ajopaikat ja ajat viimeiseltä kahdelta vuodelta
- laitteiden tekniset tiedot, datasheetit ja käyttökokemukset
- vikojen ilmenemisajankohdat, excel taulukossa
- ajokavereiden nimet ja henkilötunnukset

Kun nämä tiedot on toimitettu, tohtori varaa itselleen kolme viikkoa analyysia varten, jonka jälkeen hän palaa viiltävän diagnoosin kera.

Paha sanoa kun ei ole pienintäkään hajua.

224
Bensa-autot / Vs: Kopio Bajat ovat täällä...
« : 15.03.13 - klo: 21.37 »
Kylläpä te ajatte raaoilla prosenteilla. Itse olen käyttänyt samaa hieman reilua 2% (max 2.5%) mitä moottorisahassa, trimmerissä, krossipyörässä, yms. 2-t vehkeissä. :shocked: Hyvin on toiminut.

Jokainen voi laitttaa öljyä sen määrän mitä haluaa, mutta korkeakierroskoneissa pitää olla reilumpi voitelu. Moottorisahat, trimmerit jne pyörii noin puolilla kierroksilla, mitä hyvät rc moottorit. Oma valinta.

225
Bensa-autot / Vs: Kopio Bajat ovat täällä...
« : 15.03.13 - klo: 21.10 »
4%

226
Polttisautot / Hong Nor DM-1 Spec
« : 15.03.13 - klo: 18.46 »
Tein vielä tämmösen modauksen, eli laitoin eteen pystyiskaritornin. Torni on Xrayn polttiskrossarista, joka kävi siihen lähes suoraan. Tämä modi antaa enemmän pelivaraa etujousituksen säädöille verrattuna alkuperäiseen "formula" jousitukseen.

227
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 14.03.13 - klo: 16.46 »
Jes, just nuo.

228
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 14.03.13 - klo: 16.31 »
Ei ole. Pitää olla paksu teräksinen, jäähdytetty levy ja siihen kivipalat.

229
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 14.03.13 - klo: 15.39 »
Ei valitettavasti ole, kun tulivat semmosessa "sekalaisia osia" -pussissa. Auttasko kuva?

230
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 14.03.13 - klo: 14.28 »
GT8 auto alkas olemaan viimeistelyjä vaille valmiina. Vielä pitää koriin leikata tankkaus- ym. aukot. Koneen sisäänajo saa odotella lämpimämpiä kelejä.




231
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 14.03.13 - klo: 10.58 »
olen aloittelija polttiksissa ja siksi kaipaisin helppohoitoista polttista:)

Osta sitten mielummin käytetty kisa-auto. Pääset paljon vähemmillä ongelmilla ja säästät puolet rahoistasi.

232
Miten mun kuuluisi toimia? :)

Yhteys Jeppeen, ja asia vireille sitä kautta.

233
Bensa-autot / Vs: Re: JariV:n projekteja
« : 13.03.13 - klo: 14.04 »
Myös segway on sakkopeli varmana tietona.

Ovvai?

Entäs sähköavusteinen polkupyörä?

234
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 13.03.13 - klo: 13.22 »
Maalailin aikani kuluksi GT8 autolle kesäksi uutta kisakoppaa. Otin muutaman kuvan myös maalauksen eri vaiheista, jos se nyt sattuu ketään kiinnostamaan. Toiseksi viimeisessä kuvassa näkyy hyvin, miltä tuo Holomatic Crome maali oikeasti näyttää.












235
Tulokset / Vs: 1/12 Euros 2013 - Oulu, Finland
« : 10.03.13 - klo: 20.14 »
Tais mennä suomalaisittain kohtuu hyvin, kun kaksoisvoitto tuli kotiin. Onnittelut Simolle ja Juholle + kaikille muille menestyneille. Hienoa! :cool:

236
Näköjään GRPltä on uuden seoksen lisäksi tullut myös uusi GT kuviointi: http://www.grpgandini.it/index.php?page=shop.browse&category_id=106&option=com_virtuemart&Itemid=6&lang=en

Oliko ajatus ottaa noita mukaan sääntöihin? Nimim. Laatikon vanhoja renkaita tilannut...

237
Tästähän näät, että pienoisautoilu on vanhojen ukkojen laji. On sydän- ja kolesterolilääkettä, betasalpaajaa ja ilokaasua. Varmaan on myös astmaa ja vitutusta. Kukahan enää uskaltaa ajaa seuraavissa kisoissa? En minä ainakaan.

238
Alkoholi ei todellakaan ole lievästi päihdyttävää, eikä aiheuta päihtymistä muistuttavaa tilaa. Joten ei muuta kuin kossut varikkomehuks!

Tässähän se ongelman ydin juuri onkin. Heti, kun puhutaan alkoholin hyväksymisestä/käyttämisestä, aletaan "vetämään kossua". Valitettavasti ei taida suomen kansa olla vielä pudonnut puusta niin kauaksi, että järkevä alkoholin käyttö tällaisissa tilanteissa onnistuisi, joten se on pakko kieltää, jottei ylilyöntejä tule.

239
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 02.03.13 - klo: 10.47 »
Noita servoja käytän itse. Hyvä hinta laatu suhde.

240
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 01.03.13 - klo: 14.35 »
Laittasin polttiksen jarru/kaasuservoksi sellaisen jossa vääntöä olis öpaut 10kg tai enemmän. Kaasuhan ei välttämättä niin paljon tartte, mutta jarrussa on hyvä olla tehoa. 4kg servo tuntuu kyllä vähän heppoiselta.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 119