No niin vihdoin on TC kaunokainen saatu meidänkin työpöydälle... ;)
Meinasin kuitata auton koonti tarina tällä aivan loistavalla
auton kokontumis ohjeella :
http://translate.google.fi/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.miragejapan.co.jp%2F&sl=ja&tl=fi&hl=fi&ie=UTF-8Kun sivu tulee esilla paina Vasemmalla olevaa "SETTING" nappulaa.
(Haran logon alapuolelta) jonka jälkeen tulee auton kasaus ohjeiden
kuusi kohtaa. Jos ei muuta niin kuvat on hyviä vaikka onkin
vanhemasta Cyclonen mallista.
Ohje on sinällään hyvä ja se on SELVÄÄ SUOMEN kieltä
tai on se ainakin Suomeksi
tai on siinä ainakin Suomeksi tunnistettavia sanoja.
No joo nautittavia hetkiä tämänkin parissa.
Tuo ohje on kuviltaan kuitenkin todella hyvä.
Mutta itse asiaan eli oli taas hienoa päästä avaamaan uutta autolaatikkoa.
Hiukan kyllä hävettää kun en ole sälliä päästänyt tähän hommaan. Jotenkin
on sellainen olo niinko olis vienyt tikkarin lapsen suusta.
No kun ei tiedä mitä menettää....
Laatikon päällä olikin heti yllätys tarra. Huonolla Englannilla
ymmärsin että laatikossa oli juuri Atsui Haran oma 2008 Reedy kisat ajettu
ja voitettu auto... ;)
No niin taas välillä asiaan...
Kokoonpanon aikana vertailin samalla Pro4/Vanhan Cyclonen osia ja
uutta TC:tä. Yllättävän paljon oli samaa tai ainakin sellaista
mitä voi käytää myös tässä autossa.
Hommahan lähti tietty taas perinteiseen tyyliin Pohjalevy reunojen hionnasta ja
liimauksesta. Niin kuin on Harankin ohjeessa.
Huom. Akkujen uria ei hiota millään tavalla vaan niihin tulee
sellainen muoviosa jossa on viisteet akuille.
Kun Loctite kuivui niin ehdin jopa vilkaisemaan auton manuaalia. Jossa oli
aika hyvin esitetty kaikki osat ensin alussa. Huom Muovi osissa on osa
mustalla ja osa valkoisella merkattu ja mustatut tulee käytöön.
Ruuvit oli jäptejä mutta ei mitään matalia malleja. Eikä tartte kiristää
hulluna piukkaan vaan rungo pysyy suorana.
Pohja levyn reijät oli tarkkoja ja bulkkien sopivuus oikein tarkkaa.
Tavarat oli ryhmitelty ja merkattu hyvin ja jos tunnistamisessa on vaikeuksia
niin taas katse sinne ohjeen alku sivuille sieltä ne oikeat mallit ja numerot löytyy.
Joku osa saattoi olla pois oikean järjestyksen pussista (A,B,C...) mutta ei huolta
ne kyllä löytyi seuraavasta pussista.
Mikä hämmästyttävintä niin paketissa oli kahdenlaisia osia. Samaan paikkan
sattoi löytyä muovinen ja alumiininen osa. No mää laitoin kaiken
purppuran kiiltävät osat mitä paketissa oli. Ajatuksena että murehditaan
painoa sitten myöhemmin.
Osien riittävyydesta vielä esimerkki että Diffin painelaakerikuulia oli
tupla määrä.
Muutenkin osat oli oikein laadukkaan tuntuisia esim DownStopin
säätö ruuvi pää oli hiottu puolipallon muotoiseksi.
Laakeri pussin kun avasi niin näki että ne on hyvässä rasvassa joten en
heittänytkään niitä öljy kylpyyn niin kuin normaalisti.
Niin diffiä kun kasaa niin malttia taas siihen ensimmäiseen kiristykseen.
Muista pyyhkiä suoja rasva alatukivarsien pinneistä pois ja öljytä
ne tavallisella ohuella öljyllä niin niistä tulee herkät.
Muuten kannatti käytää ruuveissä sitä harmaata rasvaa (punaisessa purkissa)
koska ruuvit oli aika tiukkoja kierteeltään.
Vakaaja tankojen ruuveja Z700 kaannattaa kiristää sitten maltilla
ne lukkiutui todella helposti eikä tartte kiristää paljoa.
Sen kummemin voimistelematta autosta tuli todella herkkä ja
hyvän tuntuinen.
Linkkien säätö mitatkin piti paikkaansa ja auto tuli heti suht
oikeisiin kulmiin. (Paketti SetUpin mukaan)
Kun autoon oli saatu servot ja muut sähkö vermeet paikoilleen
ja kori sovitettua niin heitin autoon renkaat ja 4600 FatCobra
akutkin sisälle eli auto oli ajo valmiina. Koitinkin jopa että
sähköt toimii.
Sen jälkeen juolahti mieleen että laitampa auton vaalle niin
nähdään kuinka ylipainoinen se on. Siinä kun ei ollut vielä
yhtään alumiini tai titaani ruuvia eikä mitään ultra kevyttä
hipo osaa paikoilla. Korikin oli se vakio "painava" Mazda 6:n.
Mulla on varmaan tullut vaakaan joku vika kun se näytti 1402g mutta
huomasin että vakaaja tangot puuttui no uusinta punnitus oli 1414g... ;)
Piti oikein sääntökirjasta katsoa mitä se viri auto taas saikaan painaa.
Tämän jälkeen laitoin autoon Mazda 6:n LW korin ja vaaka näytti 1399g
Joten Stanu ja Poro kuskit on sitten tarkkana kun paino raja
on heillä 1425g ja virissä raja on 1400.
Joten näin summana :
Tätä autoa oli todella ilo koota. (Kerrankin sattui olemaan myös aikaa)
Ajokokemuksia myöhemmin kun ehditään. Mutta Paketti SetUpilla lähdetään
liikkeelle ja katsotaan miten se toimii ja mihin päädytään.
Tälläinen tarina tällä kertaa. Toivottavasti tämä tarina oli edes parempaa
Suomea kuin tuo Haran ohjeen Google käännös. (Jos tästä muuta apua ei ole).
Kuvia saattaa tulla myöhemmin.
t. lasse