Heuli:
Mites tämä kisa:
http://rc10.fi/index.php?topic=36104.0http://www.ajo-opetus.fi/~w409951/FT5Hyvinkaa/finals.htmKuinka monella meni nopareita teidän kisoissa.
Jerzi
Varmaan kaikilla... perinteisesti
Paitsi niillä jotka lopettivat ajamisen treenien jälkeen
Joku syy että nimi ei näy listalla finaaleissa....säästö- (?)
http://www.ajo-opetus.fi/~w409951/FT5Hyvinkaa/f3r0.htmOlimme Ahvenistolla, ja kiirehdimme sieltä katsomaan Hyvinkään kisaa.
Ihmeteltiin että miksi tuli vastaan sellaisia 1/1 autoja joiden olisi pitänyt olla kisapaikalla.
Kisapaikalle tultuamme vallitsi lähinnä autius.Toki nähtiin Myöhäsen Tomin hieno sooloajo....ja kait jonkun muunkin
Aivan, näitä esimerkkejä voidaan kaivaa tarkoitushakuisesti, vaikka mielipidetiedustelun lomaankin.Kansainväliset kuskimme poimittavissa listoilta.
Mennyt kesä oli 1800 luvun lopun jälkeen lämpimin, silti sadepäiviäkin oli.
Tuli lämpöennätys 1900 luvun alkuvuosien jälkeen.
Edellinen kesä oli sellainen tyypillinen suomalainen kesä.
Edelleenkään en ole kieltämässä/lopettamassa ulkokisoja, mutta se vääristymä joka tulee esim. rankinglistaan siitä, että maksaa ilmoittautumismaksun ja saa kenties aina kauden parhaan sijoituksen, saaden pisteitä joilla noustaan seuraavan vuoden alkuerissä paremmalle paikalle.
Vähintäänkin talvelle ja kesälle eri listat.
Mieluimmin eri sarjat.Vuoropuhelu, jossa käy ilmi jumpikin puoli:
Mielestäni talvisarja ja muut luokat kärsivät tästä järjestelystä enemmän kuin mitä kesäsarja voittaa. On paljon muita hienoja sähkö- ja polttomoottoriluokkia, joiden kalusto sopii paljon paremmin Suomen vähälumiseen suveen. Ajettakoon niitä luokkia kesällä ulkona ja TS-10 luokkia talvella sisällä.
Tuoring autoilu on nimenomaan asfaltti- ja ulkoluokka!!!
Sade sinänsä on ikävä höyste, mutta Suomessa sitä ei voi välttää.
Ja samat sanat sanon kyllä koko kesäsarjan väkisin ymppäämisen hienon talvisarjan jatkeeksi.
Itseasiassa talvikisat on ympätty väkisin kesä SM-kisaan.
Kiitos järjestäjille hyvin läpiviedystä kisasta!
2. Nykyinen sm-sarjan malli "PAKOTTI" meidän ajamaan lauantaina, kun kaiken järjen mukaan EI OLISI PITÄNYT.
..tässä on kiteytettynä ongelman juju. Vapaaehtoisen harrastuksen pitäisi olla vapaaehtoista ja mukavaa. Nykymallilla se ei aina ole sitä. Talvi ja kesätouringilla on yhtäpaljon yhteistä kuin sulkapallolla ja tenniksellä. Voisivathan ne olla kaksi erillistä sarjaakin..
-A-
Tuskin tarvinnee kaivaa lisäesimerkkejä.
Tämäkin esimerkki vain siksi, että omin silmin tuli todettua tuo.
Keli ei ole järjestäjän, kilpailukalenterin tekijän syy, mutta seuraukset maksaa kilpailija, ellei ole sponssattu.
kaudella 2003 ajettiin 7 sisä FTT kisaa kevään aikana ja 6 kesällä + kerta SM hyvinkäällä.
Silloin oli arvostus varmasti korkeampi kuin nykyisin, ja SM oli kertakisana.
Olisiko siinä jätkeä, että olisi nykyinen määrä ulkokisoja, joista esim. kaksi olisi SM kisoja, ja sitten keleistä riippuen, toiset kaksi ikäänkuin varakilpailuja. (?)
Eka kisa, ja tolkuton sade.
Kisa muutetaan muuksi kuin SM kisa, ja seuraava, ei SM kisaksi nimetty ilmoitetaan varakisaksi (voidaan päättää jo ennen kauttakin.
Suraavat kaksi kisaa samoin.
Tai talvisarja ja kesäsarja erikseen.
http://www.autourheilu.fi/attachements/2009-09-21T20-11-23255.pdfKauden parhaat pisteet, ajamatta finaaleja (helppo poimia, esimerkkik
isasta ( Kisa N:ro 5)